SweClockers Meet & Geek i Gävle 2022!

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig kväll, och skönt att komma ut och ses

Framförallt tack till @Yoshman för skjutsen hem!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tack alla för en trevlig afton igår!

Synd bara att quizvinsten var en nätdel i klenaste laget… får använda den till något enklare snikbygge framöver!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig kväll allesammans. Kul att vi blev så många igen. Några nya, och glada återkommande.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Tack som fan för igår! Riktigt trevligt att träffa alla. Har hittills varit på två Meet & Geeks och kan redan nu konstatera att SweClockare tamejfan är bland de härligaste människorna någonsin.

Om du tog bilder under kvällen, langa dem till mig så styr vi upp ett tjusigt galleri.

Permalänk
Datavetare

@medbor det var bara trevligt att ha någon att prata med, var betydligt svårare att hålla sig vaken den sista biten!

Skrivet av Enviro:

Tack som fan för igår! Riktigt trevligt att träffa alla. Har hittills varit på två Meet & Geeks och kan redan nu konstatera att SweClockare tamejfan är bland de härligaste människorna någonsin.

Kan bara instämma!

Skrivet av Enviro:

Om du tog bilder under kvällen, langa dem till mig så styr vi upp ett tjusigt galleri.

Kom på det på hemvägen: nu har jag tagit precis lika många bilder jag brukar, d.v.s. 0 st... Hoppas andra är lite bättre på den punkten

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Snusfri

Tack för en trevlig kväll med god mat och lagom med öl i trevliga personers sällskap

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för en riktigt trevlig kväll igår!

Tyvärr har jag dåliga nyheter, jag fick feber på kvällningen och när jag väl var hemma så mådde jag riktigt dålig. har lite ont i halsen och smått feber nu så här dagen efter. Om jag skulle gissa så verkar jag ha fått någon förkylning och ber om ursäkt i förhand om någon av er lyckats få något från mig.

Permalänk
Medlem

Tack för en sjukt trevlig kväll igår!

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [Red Devil AMD Radeon™ RX 6750 XT]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trattgunnar:

Tack för denna kväll, det var superkul att få träffa andra SweC-are igen! Ha det partaj på Lion Bar nu ni tappra återstående krigare 😁

Jo tack... mår som en kung idag. 😅

Tack för en helgrym kväll allihopa! Jag drar upp ett galleri närmsta dagarna, dela gärna med er av bilder här i tråden. 😀

@Strelok kul att träffa en (1!) läsare på Semi14.se.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @obbeluff @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Jacob:

Jo tack... mår som en kung idag. 😅

Tack för en helgrym kväll allihopa! Jag drar upp ett galleri närmsta dagarna, dela gärna med er av bilder här i tråden. 😀

@Strelok kul att träffa en (1!) läsare på Semi14.se.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @obbeluff @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor

Tveksamt att du mår som en kung idag Usain
Dags för mig att styra upp en fest här i krokarna igen nu tror jag

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Håller tummarna att vaccinet gör sitt jobb. Tack för info och krya på dig.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av obbeluff:

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Det var ju en riktigt tråkig nyhet. Förhoppningsvis var det inget super spreader-event, men för säkerhets skull bör alla som känner sig krassliga köra snabbtest så fort som möjligt. Jag körde precis snabbtest och för mig är det lugnt. Håller tummarna att det är cool beans hos er andra!

Permalänk

Tack för en mycket trevlig kväll allihopa och roligt att vi blev så pass många. Trodde jag inte skulle få se en sådan kunglig bromance i baren
Verkligen supper uppskattat arrangemang <3

// Jag har inte fått någon covid symtom alls och mår väldigt bra idag, men igår var man ganska utslagen 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Har redan varit igenom den skiten typ 2-3 gånger, så känner mig inte rädd. Tack för att du säger till dock, kan ju finnas någon som är mer orolig.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av obbeluff:

Tack för en riktigt trevlig kväll igår!

Tyvärr har jag dåliga nyheter, jag fick feber på kvällningen och när jag väl var hemma så mådde jag riktigt dålig. har lite ont i halsen och smått feber nu så här dagen efter. Om jag skulle gissa så verkar jag ha fått någon förkylning och ber om ursäkt i förhand om någon av er lyckats få något från mig.

Verkar lugnt här.

Var du på eftersläckningen? Kanske dåliga baciller där?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Verkar lugnt här.

Var du på eftersläckningen? Kanske dåliga baciller där?

Tyvärr inte, jag gav upp strax efter 21. och jag mår riktigt pyton

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Här kommer ett litet galleri från kvällen! Fan vad trevligt det var, riktigt kul att få hålla i en Meet & Geek igen. Många bekanta ansikten, några nya och så klart även @Enviro som var på plats tillsammans med @Noelia från kontoret, samt de gamla krigarna @Kenneth och @emilakered.

SweClockers Meet & Geek i Gävle 2022

@roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @THB @Trigger @Yoshman @medbor

Skrivet av obbeluff:

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Tack för info! Hoppas du börjat krya på dig.

Skrivet av Trigger:

Verkar lugnt här.

Var du på eftersläckningen? Kanske dåliga baciller där?

Bacillerna på eftersläckningen var dåliga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Jajust! Stort grattis till Quiz-vinnarna @Xyborg, @Trigger och @sitrus! Utöver det flådiga priset kommer ni också få en stämpel på SweC som visar att ni är sanna mästare. <3

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Enviro:

Jajust! Stort grattis till Quiz-vinnarna @Xyborg, @Trigger och @sitrus! Utöver det flådiga priset kommer ni också få en stämpel på SweC som visar att ni är sanna mästare. <3

Stort! Smäller fan högre än både mastersexamen och barn - tycker åtminstone jag.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Tjenare, mycket trevlig kväll och mycket bra arrangerat!
Trevligt att få lite ansikten på alla alias!

Tyvärr måste jag säga att även jag gått och blitt rejält förkyld, har tagit et snabbtest och det visade negativt, ska prova igen imorgon och se så man inte blivit smittad av @obbeluff

Permalänk
Testpilot
Skrivet av obbeluff:

Hej alla!

Jag har precis tagit ett COVID självtest och enligt den så har det visat sig positiv att jag har skiten.
Hoppas verkligen ingen av er blivit smittad av mig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Under gårdagen insjuknade även jag, och dagen till ära har jag testat positivt nu under kvällskvisten. Trots vaccinering kan jag inte säga att jag lever loppan just nu.. Hög feber, kroppsvärk och hosta. Hoppas ni resterande klarar er lindrigt eller helt och hållet!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Å där small det till för mig, det som började som en lite förkylning har nu brutit ut rejält. Tog ett till test nu och det visade positivt. 🤧 Hoppas resten av er klarar sig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Permalänk
Medlem

Jag mår än så länge bra.. Peppar peppar.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till snabbtest men nog har jag dragit på mig något allt! Samma symtom som ni andra har.
Och jag som trodde att jag aldrig skulle catch the bug 😁

Visa signatur
Permalänk
Inofficiell ambassadör

Fy fan. Krya på er alla. Jag var sjuk och hemma 2 veckor innan eventet. Nu hoppas jag VERKLIGEN att det var Covid så att man slipper bli sjuk på nytt mitt i semestern.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Snusfri

Inga symptom för mig än iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canada_Adde:

Å där small det till för mig, det som började som en lite förkylning har nu brutit ut rejält. Tog ett till test nu och det visade positivt. 🤧 Hoppas resten av er klarar sig.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @medbor @Jacob

Aj aj aj! Krya på dig! Jag satt ju med dig, så man blir lite orolig… får hoppas på min immunitet 😬

Permalänk
Datavetare

Hmm, sov faktiskt halva söndagen då jag var sjukligt trött! Det berodde i alla fall inte på drycken, körde bil så höll mig till "fet-cola" och alkoholfri öl, så kanske var en reaktion på de ej inbjudna gästerna...

Men det var allt, inledde semester med lite MTB/cyclocross igår och blir en till återresa till Gävleborg i helgen: MTB i Högbo

Krya på er!

Och måste tillägga: det var fantastiskt roligt att träffa alla!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Usch, känns inte roligt att det är så många som blivit dåliga..

Har själv varit ruskigt dålig sen ca lördag eftermiddag. och hållt i sig fram till nu. nu börjar jag faktiskt kunna göra något annat än att ligga i sängen och försöka få lite sömn.

Jag har haft ont i kroppen, hög feber och väldigt ont i halsen. har dock inte haft någon hosta direkt. själv har jag bara tagit 2 doser av vaccinet.