Permalänk
Medlem

Har TV USB 2 eller 3?

Har TV version 2 eller 3 av USB? Har försökt läsa på en del sidor som säljer TV:n men det står bara att de har USB-portar och inte vilken version/hastighet. Om de har högre än version 2 när började version 3 bli standard på TV?

Permalänk
Inaktiv

När det inte nämns något brukar det vara ett ganska safe bet att anta att de har använt sämsta billigaste skiten som finns. Sen tycker jag väl det är lite skitsamma på en TV men av nyfikenhet, är USB 2.0 en begränsning för dig och i så fall, varför?

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att få tillverkare skulle bry sig om att stoppa in 3.0 då 2.0 är onödigt snabbt för medieuppspelning, snabb googling sa även att hårdvaran för medieuppspelning inte kan hantera data i närheten av vad usb 2.0 kan leverera.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

När det inte nämns något brukar det vara ett ganska safe bet att anta att de har använt sämsta billigaste skiten som finns. Sen tycker jag väl det är lite skitsamma på en TV men av nyfikenhet, är USB 2.0 en begränsning för dig och i så fall, varför?

Tänkt skala upp en del filmer och kom då att tänka på ifall 2.0 räcker vilket det verkar göra efter att jag läst på lite.

Kommer även ha filmerna på ett USB och om TV:n inte har stöd för USB 3 kan man lika bra köpa en USB 2.0 sticka, förmodligen billigare men nästan alla USB-stickor/minnen som säljs idag verkar vara USB 3.

Permalänk
Bildexpert 📺

Varierar från TV till TV där den interna mediaspelaren ofta är begränsad till 100 mbit/s. Nu finns det media/systemkretsar som klarar mer, men även med 8K-material avsedd för slutkonsumtion är man inom 100-200 mbit/s så fortfarande långt under vad USB 2.0 ska klara.

Har man behov att köra film som är kodade i mycket högre bitrates kan man alltid gå via valfri extern spelare och HDMI, snarare än att förlita sig på TV:ns kretsar.