Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Genuine leather does not mean quality. it's a "catch all" terms, and usually means lower quality one, and when a seller uses "genuine leather" it automatically raises a flag to me.

No worries. Had one of these chairs some 3-4 years now. It feels really robust, still looks fresh and doesn't make noises. Pure quality, 5/5.

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).

Permalänk
Skrivet av Toobbbbee:

Aldrig handlat på Amazon innan, hur går man tillväga för att få 100kr rabatt vid första köp i appen?

Skapa konto, ladda ner appen och klicka sedan på några random varor så fick iaf jag upp en banner längst upp om "100kr rabatt vid ditt första köp" eller nåt dylikt. Klickade på bannern och aktiverade erbjudandet. När man sen kommer till kassan kommer rabatten dras av.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Vilken tjänst använde du och vad gick det på?

Sugen på Echo 15 men blir nog för dyrt

Jag provade denna: https://mygermany.com/

Frakten kan beräknas här: https://mygermany.com/shipping-cost-calculator/

Huruvida det är en bra tjänst/ett bra företag har jag ingen aning om, kan inte säga att jag är särskilt imponerad av hemsidans upplägg... Men vi får la se!

Permalänk
Medlem

Fasen beställde 06.30 fick precis sms att varorna levereras idag innan 22!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Produkt: Razer Viper Ultimate
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B07Y8M4BCW?ref_=Oct_d_obs_d_206...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5220161
Pris: 655:-

Gäller idag och imorgon, behöver vara Prime-medlem på Amazon.

Permalänk
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Skapa konto, ladda ner appen och klicka sedan på några random varor så fick iaf jag upp en banner längst upp om "100kr rabatt vid ditt första köp" eller nåt dylikt. Klickade på bannern och aktiverade erbjudandet. När man sen kommer till kassan kommer rabatten dras av.

Såg det erbjudandet strax efter midnatt men nu måste det erbjudandet vara slut? får bara upp 20% bulk. Typiskt.
Amazon är fan den sämsta online-shopping experience jag någonsin skådat.

Permalänk
Skrivet av Divion:

Såg det erbjudandet strax efter midnatt men nu måste det erbjudandet vara slut? får bara upp 20% bulk. Typiskt.
Amazon är fan den sämsta online-shopping experience jag någonsin skådat.

Jag beställde för bara någon timme sedan och klicka till mig det erbjudandet då. Men det var inte på just den produkten jag ville ha som jag lyckades få tag på erbjudandet om 100kr vid första köpet. Bannern såg ut som reklam-scam nästan. :/

Permalänk
Medlem

pretty apple and orange but for that money you can get a sous vide device like Anova (Anova Pro was even less than 2000kr recently). Have one and love it for steak (beef, salmon, pork etc.)
of course if you want bbq then it's different thing. just want to point out

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

<Uppladdad bildlänk>
https://www.amazon.de/dp/B09PRRQ3QC?linkCode=xm2&camp=2025&cr...

Den höga rea procenten i denna artikel är på grund av att de jämför med ett förslaget pris, istället för priset som var innan rean. Detta är olagligt i många länder. Förutom i tyskland.

Prime är en marknadsföringsdag. Rea priserna skiljer för det mesta en hundralap. Självklart kommer någon aktieägare med Amazon i portföljen att säga att det är världens bästa rea.

Fortsätt spanna i tråden efter deals . Tiden det tar att söka på amazon.se är inte värt de få kronorna du kan spara. Svenska nätbutiker har så mycket bättre hemsidor.

Glöm inte att jämföra med prisjakt.

good advice. also, buy only things you need. It's best to plan things that you would need to buy before hand, so you know the average price and can immediately know if it's a good deal or not. Don't buy thing impulsively. Amazon is generous on return policies, but even that has a limit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Köpt en jäkla massa grejer. Putsmedel diskutablastes dammsugarpåsar osv. Filter till luftrenare. Leksaker samt pussel som blir julklappar osv.

Köper man mycket lös skit får man ytterligare 20% rabatt som primemedlem på mycket.

Tex en switch OLED vart det 3200 för tillslut.

Permalänk
Medlem

Amazon.se has become "verified" on Prisjakt. Interesting.

Permalänk
Medlem

Produkt: Seagate Expansion Card for Xbox Series X/S, 1 TB
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B08K48F6QZ/
Kategori: Hårddisk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5648058
Pris: 2079:-
Ord. Pris: 2,536.00

Permalänk
Medlem

Hittade en badrumslampa som varit slut i lager i de butiker jag letat i. Det blev jag nöjd för iaf.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Genuine leather does not mean quality. it's a "catch all" terms, and usually means lower quality one, and when a seller uses "genuine leather" it automatically raises a flag to me.

While this is true, "genuine leather" is at least real leather and not fake leather

Permalänk
Medlem

Produkt: Nvidia Shield TV Pro 2019
Länk: https://www.amazon.se/dp/B07Z6RD4M9
Kategori: Mediaspelare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215304
Pris: 1912kr

Näst billigast i lager Power med 2267kr

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Lite ot kanske men är det verkligen värt att bli medlem i prime om man skiter i deras streaming eller spel för att få rea en gång per år och rabatt på frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Genuine leather does not mean quality. it's a "catch all" terms, and usually means lower quality one, and when a seller uses "genuine leather" it automatically raises a flag to me.

"genuine leather" means that real leather have been used in the product, that does however not mean that it is coherent nice leather. It might be for example bonded leather that is a product that consists of pieces of scrap leather that have been put together. So yes, there is many different quality types of "genuine leather", one of the better is grain leather. Everything not "genuine leather" will be PU(plastic) and that is not a fun product, it does not breathe(gets really hot) and contains all kind of chemicals.

Personally, I choose regular fabric, it demands less care and breathe a lot better.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av jan-banan:

Lite ot kanske men är det verkligen värt att bli medlem i prime om man skiter i deras streaming eller spel för att få rea en gång per år och rabatt på frakt?

Ingår ju Prime Video (anledningen till jag har det). En hel del bra serier. Kostar bara runt 60 kr/mån.

Permalänk

Prime Gaming is not available
Sorry, we do not currently offer Prime Gaming in your country/region. Click here for more information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Ingår ju Prime Video (anledningen till jag har det). En hel del bra serier. Kostar bara runt 60 kr/mån.

Vet att det kostar 59kr månaden och ingår serier och spel men är noll intresserad av det. Så frågan är om det är värt 59 kr i månaden. Sitter man och ugglar på serier så ser jag inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

tror det blir en sån här, Samsung 870 EVO 2tb, känns som rätt bra pris (har slut på m2 slots):
https://www.amazon.se/Samsung-MZ-77E2T0B-EU-SATA-Svart/dp/B08...

för den som jagar en riktigt billig ssd så har dom en 240gb för 260kr
https://www.amazon.se/Kingston-SSDNow-Halvledardrivenhet-240-...

870 EVO 2TB har riktigt bra pris, tyvärr endast begränsad till 2 enheter per kund.
Jag behöver 4st för en RAID-pool till ett kommande bygge och fick inte ens lov att köpa de återstående 2st till ordinarie pris..
Så det fick bli att en släkting köpte de återstående 2st till prime-priset åt mig, tack vare deras korkade regler

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Vet att det kostar 59kr månaden och ingår serier och spel men är noll intresserad av det. Så frågan är om det är värt 59 kr i månaden. Sitter man och ugglar på serier så ser jag inget problem.

Varför frågar du oss? Du vet vad man får och vad det kostar, det är bara du själv som kan avgöra om det är värt det för dig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Prime Gaming is not available
Sorry, we do not currently offer Prime Gaming in your country/region. Click here for more information.

Fungerar ju klockrent? Har du vpn på eller något

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Köpte en wagner färgspruta, länge haft koll på dessa och nu sjönk priset rejält lågt jämfört med tidigare lägsta. Amazon var redan billigast sen innan, med -27% till vart det en nobrainer.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Musikälskare

Det kliar i fingrarna men jag måste hålla mig i skinnet denna gången, måste spara lite cash till annat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Vet att det kostar 59kr månaden och ingår serier och spel men är noll intresserad av det. Så frågan är om det är värt 59 kr i månaden. Sitter man och ugglar på serier så ser jag inget problem.

Du kan säga upp ditt medlemskap efter en månad

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro