Nothing visar Phone 1 – på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lägger folk sin mobil med skärmen nedåt? Annars har man ju ingen som helst nytta av allt mojs på baksidan? En mobil ska ju ligga på rygg. Så är det ju bara...

Håller med

Gamla Symbian-lurar hade ju ’always on’-skärmar så man kunde se massa saker på skärmen. Det var väl över 10 år sedan vid det här laget

Precis som andra säger så döljer man ju baksidan med ett skal ändå efter några minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänk om någon gick tillbaka till plastchassin, som Nokia hade till Windows Phone. Det skulle vara något. Så man slipper lägga på ett skal

Gärna som det var på den ännu äldre tiden med utbytbara baksidor och batterier. Hållbarheten i glas, framförallt att det glider fritt när minsta lilla chans ges är inte ett plus i min bok…

Saknar min Lumia 800.
Bästa telefon (för sin tid) jag haft.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Inget speciellt med denna telefonen. Det är ju en vanlig android lur med okej-ish prestanda. Det enda den sticker ut med är utseendet och allt glow. Men annars nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lägger folk sin mobil med skärmen nedåt? Annars har man ju ingen som helst nytta av allt mojs på baksidan? En mobil ska ju ligga på rygg. Så är det ju bara...

Alltid...

Permalänk
Medlem

"Design och enkel användning" finns redan en etablerad tillverkare för, heter Apple.

Prackade på min far en ny iPhone SE 2022 för 5695 kr häromdan, och det är väl antagligen jättedyrt om man frågar godtycklig Androidare... men denna kinesiska juldekoration är såklart billig och prisvärd.

Permalänk

Helt ointressant. Tyvärr, hoppades lite på denna.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bluff företag(china låg kvalite import), rekommenderar inte att köpa deras produkter

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem

Aja blir en rog phone 6 då eftersom denna har samma brister som flesta andra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kul kul med fler aktörer på marknaden, dock är jag en fegis och inväntar tester och recensioner.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

https://www.androidcentral.com/phones/ac-podcast-570-in-conve... - Innan denna intervju var jag helt ointresserad av ingenting... nothing. Men efteråt är det inte FÖR mig men jag VILL att de ska lyckas, verkar som Carl Pei är pepp på sin skapelse. De köpte dessutom upp Essential så en del saker är patent, hårdvara och mjukvara från dem möjligen. Så ett nytt företag som inte är nytt rakt igenom med ung erfarenhet bakom. Glhf!

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner: Fairphone 5|Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4Lurar på huvudet: Shokz OpenRun

Permalänk
Medlem

3900:- Hade varit ett mer passande pris imo med tanke på t.ex samsung a52s 5g.

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa kring denna telefon, vad saknar ni som finns i andra lurar i prisklassen?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

Tycker att det är bluff företag(china låg kvalite import), rekommenderar inte att köpa deras produkter

Av nyfikenhet, vad baserar du det på?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Tycker den påminner mycket om vad en iPhone borde se ut vid det här laget. Klart intresserad, men har inget behov av uppgradering vid det här laget, så inväntar nästa eller näst-nästa generation. Tycker priset är lite väl högt för specsen oxå

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Saknar min Lumia 800.
Bästa telefon (för sin tid) jag haft.

Hade lumia 1020, överlägset den telefon jag varit mest nöjd med.
Ett jävla helvete att ms inte kunde få till Windows Phone bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Varför är alla så negativa kring denna telefon, vad saknar ni som finns i andra lurar i prisklassen?

Varför betala mer för mindre? Om man nu inte värdesätter discobaksidan väldigt högt dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lägger folk sin mobil med skärmen nedåt? Annars har man ju ingen som helst nytta av allt mojs på baksidan? En mobil ska ju ligga på rygg. Så är det ju bara...

Jag lägger faktiskt min mobil med skärmen nedåt då och då!... när jag vill somna till ett The Office-avsnitt eller en Twitch-stream och inte kan få ut enbart ljud med skärmen avstängd.

Så det är ju inte som att jag skulle vilja ha massa LEDs lysa upp då istället.

Sjukt märkligt designval...

Permalänk
Inaktiv

OnePlus reboot.

Måste ge dem att marknadsföringen lyckades i alla fall, herregud vilken hype överallt! Men jag är inte intresserad, faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

3900:- Hade varit ett mer passande pris imo med tanke på t.ex samsung a52s 5g.

En del av kostnaden är materialval (glas, metall) som ökar tillverkningskostnaden. A52s är en plasttelefon med en gjuten metallmidframe, medans nothing phone är gjord av aluminium som både är dyrare och mer tidskrävande att tillverka. Sedan har inte ett nystartat företag de stordriftsfördelar som Samsung har.
Priset är logiskt från den synpunkten. Men jag håller med om att det är högt.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"Design och enkel användning" finns redan en etablerad tillverkare för, heter Apple.

Men "enkel användning" stämmer inte på iPhone. Fick en iPad i julklapp av frugan och exakt allt är krångligare att göra än på en android. Allt. Och det tar längre tid, med tanke på att man inte har en dedikerad "knapp" för att gå bakåt, som alla androids alltid har haft.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"Design och enkel användning" finns redan en etablerad tillverkare för, heter Apple.

Prackade på min far en ny iPhone SE 2022 för 5695 kr häromdan, och det är väl antagligen jättedyrt om man frågar godtycklig Androidare... men denna kinesiska juldekoration är såklart billig och prisvärd.

Funderade ett tag på om man skulle köpa en iPhone SE till morsan... men då hon inte ens skickar sms längre, utan endast använder den som telefon så känns det lite onödigt att köpa en så pass dyr mobil för endast det ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Lägger folk sin mobil med skärmen nedåt? Annars har man ju ingen som helst nytta av allt mojs på baksidan? En mobil ska ju ligga på rygg. Så är det ju bara...

Alltid om någon annan är närvarande plus oftast på jobbet.

Alltid vid sömn också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

En del av kostnaden är materialval (glas, metall) som ökar tillverkningskostnaden. A52s är en plasttelefon med en gjuten metallmidframe, medans nothing phone är gjord av aluminium som både är dyrare och mer tidskrävande att tillverka. Sedan har inte ett nystartat företag de stordriftsfördelar som Samsung har.
Priset är logiskt från den synpunkten. Men jag håller med om att det är högt.

Tänkte att skillnad av materialval skulle täckas gott av ~700:- per enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Men "enkel användning" stämmer inte på iPhone. Fick en iPad i julklapp av frugan och exakt allt är krångligare att göra än på en android. Allt. Och det tar längre tid, med tanke på att man inte har en dedikerad "knapp" för att gå bakåt, som alla androids alltid har haft.

Jag har en Samsung Galaxy Tab A7 (Android 12/One UI 4.1) som jag använder i princip dagligen i jobbet, så jag har fortfarande den bestämda uppfattningen att Apple är betydligt enklare att både lära sig och använda, särskilt för någon som inte är en nörd. Knappen "Stäng allt" är praktisk i vissa situationer, men även en grej som är typiskt tråkig att komma åt i fel situation eftersom det inte är några bekräftelser på att fimpa rubbet som är igång. Bakåt har jag svårt att se någon funktionell skillnad mot den bakåt iOS-appar har längst upp till vänster, föredrar snarare att ha den skärmytan till något annat än deras fasta verktygsfält.

Det positiva jag upptäckt hittills med själva enheten är snabb laddning (även med klen laddare) samt att stödet för att koppla in mus och tangentbord funkade över förväntan, men den är ju tyvärr också seg som sirap på de enklaste sysslor, väldigt tveksam kamerakvalitet (tar alla bilder med privat iPhone och mailar istället), skärmen klarar inte multitouch (på 2020 års modell!) och man måste låsa upp den för att kunna stänga av den. Android överhuvudtaget gillar det här med att slänga in lite extra steg samt att sprida ut inställningar överallt istället för att samla ihop på ett ställe.

Permalänk
Medlem

Kul med nya tillverkare och vad den kan kosta på blackfriday.

Permalänk
Medlem

Verkar ju betydligt sämre än t.e.x Poco F3 eller F4 som kostar ~3500:-.
Tror inte detta blir någon hit.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Nothing Interesting.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Men "enkel användning" stämmer inte på iPhone. Fick en iPad i julklapp av frugan och exakt allt är krångligare att göra än på en android. Allt. Och det tar längre tid, med tanke på att man inte har en dedikerad "knapp" för att gå bakåt, som alla androids alltid har haft.

Äsch, klart det går segare om du är van vid ett annat OS och kastas in i ett nytt.. I slutändan är de ju lika som bär när man vant sig vid båda gränssnitten

Permalänk
Medlem

känns lite dyr för den prestandan, hade nog kunna tänka mig prova annars

Permalänk

Samsung har sitt egna gränssnitt....

Skrivet av Sveklockarn:

Jag har en Samsung Galaxy Tab A7 (Android 12/One UI 4.1) som jag använder i princip dagligen i jobbet, så jag har fortfarande den bestämda uppfattningen att Apple är betydligt enklare att både lära sig och använda, särskilt för någon som inte är en nörd. Knappen "Stäng allt" är praktisk i vissa situationer, men även en grej som är typiskt tråkig att komma åt i fel situation eftersom det inte är några bekräftelser på att fimpa rubbet som är igång. Bakåt har jag svårt att se någon funktionell skillnad mot den bakåt iOS-appar har längst upp till vänster, föredrar snarare att ha den skärmytan till något annat än deras fasta verktygsfält.

Det positiva jag upptäckt hittills med själva enheten är snabb laddning (även med klen laddare) samt att stödet för att koppla in mus och tangentbord funkade över förväntan, men den är ju tyvärr också seg som sirap på de enklaste sysslor, väldigt tveksam kamerakvalitet (tar alla bilder med privat iPhone och mailar istället), skärmen klarar inte multitouch (på 2020 års modell!) och man måste låsa upp den för att kunna stänga av den. Android överhuvudtaget gillar det här med att slänga in lite extra steg samt att sprida ut inställningar överallt istället för att samla ihop på ett ställe.

Samsung surfplattor kör ju sin egna variant av Android och håller med att den inte är rolig alls. Rekommenderar ett mer vanilla Android. Har en iPhone som arbetstelefon och blir alltid lika irriterad på jag måste ha Wifi för att uppdatera OS:et. Man borde få använda mobildata istället då inte alla har tillgång till wifi pga vissa anledningar på sina arbetsplatser. Sen att bakåt knappen är uppe i vänster hörnet är helt fel för mig. För blir helt fel om man håller mobilen i en hand. Lättare att trycka nertill på mobilen med tummen. Sen kör de flesta Androider verktygsfältet på nedre delen av skärmen men döljer sig automatiskt när det inte behövs och även adressfältet nedan i webbläsaren.

Men som sagt det är bra med olika alternativ annars hade det vart tråkigt om alla körde samma.