Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

Ny månad, nya spel till Game Pass! Schemat ser ut som följande:

• Last Call BBS (PC) ID@Xbox – July 5

• Yakuza 0 (Cloud, Console, and PC) – July 5

• Yakuza Kiwami (Cloud, Console, and PC) – July 5

• Yakuza Kiwami 2 (Cloud, Console, and PC) – July 5

• DJMax Respect V (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 7

• Matchpoint: Tennis Championships (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 7

• Road 96 (Cloud, Console, and PC) – July 7

• Escape Academy (Console and PC) ID@Xbox – July 14

• My Friend Peppa Pig (Cloud, Console, and PC) – July 14

• Overwhelm (PC) ID@Xbox – July 14

• PAW Patrol The Movie: Adventure City Calls (Cloud, Console, and PC) – July 14

• PowerWash Simulator (Cloud, Console, and PC) – July 14

Lite intressanta titlar ändå. Yakuza är ju moderna klassiker om man gillar überjapanska spel. Sedan lite mer barnvänliga titlar som Peppa Pig och PAW är ju alltid uppskattat om man har smågamers i hemmet.

Titlarna som försvinner 15 juli är Atomicrops, Carrion, Children of Morta, Cris Tales och Lethal League Blaze.

Vidare verkar det vara slut på Xbox 360-titlar i både Game Pass och Games With Gold då Microsoft kommer sluta erbjuda dessa till prenumeranter från och med 1 oktober. 360-spel som laddats ner innan det och är kopplade till ditt konto kommer givetvis fortsätta vara tillgängliga. I mail skriver Microsoft detta:

Från och med den 1 oktober 2022 kommer Xbox 360-spel inte längre att finns med bland de månatliga spel som erbjuds Xbox Game Pass Ultimate- och Xbox Live Gold-medlemmar via Games with Gold. Vi har nått gränsen för hur många Xbox 360-spel som vi kan hämta till katalogen. Men Games with Gold kommer även i fortsättningen att ha spännande Xbox One-spel och ge dig exklusiva besparingar varje månad.

Vad händer med game pass? Bara skräp de senaste 6 månaderna har vi fått.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av BlommaNN:

Det finns några guldkorn ändå. De senaste månaderna har dock varit lite meh. Men det finns fortfarande bra titlar i biblioteket!

Tänker även att coronan satt sitt spår. Microsoft har många deals med många spelutvecklare om Day One-släpp, men det blir ju svårt att släppa spel som inte är färdiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

T e x
Hitman 1-3
Assassins Creed Origins
Sniper Elite 5

Är det dåliga spel? Det är spel som iaf jag tycker är jättebra.

Och nu återkommer Yakuza-spelen som hyllas av många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Har inte Yakuza spelen redan varit på Game Pass? Minns att jag spelade igenom halva Yakuza 0 på PC. Det måste varit på Game Pass eller har jag drömt detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Har inte Yakuza spelen redan varit på Game Pass? Minns att jag spelade igenom halva Yakuza 0 på PC. Det måste varit på Game Pass eller har jag drömt detta?

Exakt så att hypa upp att de kommer igen är bara lol

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du hittar någon annan speltjänst för under 300kr/år med AAA-titlar så är det bara hojta till... hm, inte det, nehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Exakt så att hypa upp att de kommer igen är bara lol

Jag är mer besviken på games with gold. Senaste året har det bara varit ren skit. Innan så var det xbox som hade sjuka games with gold spel, och PSN hade skräp, Men nu är situationen helt tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Om du hittar någon annan speltjänst för under 300kr/år med AAA-titlar så är det bara hojta till... hm, inte det, nehe.

Jag har verkligen älskat game pass tidigare men kan du säga vilka AAA - titlar som kommit i år ens? Ja jag håller med som tidigare att Hitman var schysst men mer än det? Kolla man på reddit så verka det finnas en hel del som också tycker att game pass verkligen har gått ner sig på sistone.

Räknas Yakuza som redan har funnits tidigare men kommit tillbaka som en ny AAA lansering?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll om det är ny lansering? Eller ens AAA. Det viktiga är väl ändå att tjänsten har bra och roliga spel som gör att man tycker det är värt pengarna. Om inte så kan man ju säga upp prenumerationen.

Har än så länge inte hunnit spela allt jag är intresserad av på Game pass som tur är. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Assassins Creed Origins

Jag installerade Origins i söndags. Avinstallerade efter 30 min spelande. Herregud vad B det kändes. Jag minns Assassins Creed som fjompigt och jäklar vad minnet tycks hänga med ännu 😅

Hursomhelst… Hitman, Outer Worlds, Halo, Forza, It Takes Two… har kommit ett gäng bra spel på tjänsten ändå.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Jag har verkligen älskat game pass tidigare men kan du säga vilka AAA - titlar som kommit i år ens? Ja jag håller med som tidigare att Hitman var schysst men mer än det? Kolla man på reddit så verka det finnas en hel del som också tycker att game pass verkligen har gått ner sig på sistone.

Pandemin har hänt.
Enda jag hade förväntat mig var att de vid det här laget skulle ha lagt till Activision/Blizzard.

Det är väl i princip dessa som saknas
Cyberpunk 2077
Tiny Tina's Wonderlands
Lego Star Wars: The Skywalker Saga
The Quarry

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_in_video_games

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Pandemin har hänt.
Enda jag hade förväntat mig var att de vid det här laget skulle ha lagt till Activision/Blizzard.

Det är väl i princip dessa som saknas
Cyberpunk 2077
Tiny Tina's Wonderlands
Lego Star Wars: The Skywalker Saga
The Quarry

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_in_video_games

Givetvis har pandemin ställt till det med deras egna (day 1 titlar) men det har jag aldrig sagt heller utan menar inflödet av fina 3e parts titlar i år har varit extremt svagt och nej de behöver inte ha släppts 2022 så klart men jag hade föredragit lite mer moderna titlar än AC orgins osv. Tycker PS plus (eller vad nu den nya tjänsten heter) har haft betydligt vassare titlar i år.

Vilket gjorde att jag tidigare föredrog min XSX över PS5 tidigare men den ståndpunkten anser jag inte levt upp till det 2022, oavsett pandemin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På tal om Games with Gold fick jag just detta mail:

Från och med den 1 oktober 2022 kommer Xbox 360-spel inte längre att finns med bland de månatliga spel som erbjuds Xbox Game Pass Ultimate- och Xbox Live Gold-medlemmar via Games with Gold.

Vi har nått gränsen för hur många Xbox 360-spel som vi kan hämta till katalogen. Men Games with Gold kommer även i fortsättningen att ha spännande Xbox One-spel och ge dig exklusiva besparingar varje månad.

Det här kommer inte att påverka de Xbox 360-spel som du har laddat ned innan oktober 2022. Alla Xbox 360-spel som du löser in via Games with Gold innan dess får du behålla i ditt Xbox-konto, oavsett om du fortsätter din prenumeration eller inte.

Tack för att du är en trogen medlem.

Team Xbox

Permalänk
Medlem

Not explored The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience yet? There’s still time! The UE5 tech demo will only be available in stores until July 9. Download it before that date and you’ll still be able to access the demo going forward—or re-download it if you’ve deleted it from your console.
https://www.unrealengine.com/en-US/wakeup

Permalänk
Medlem

Dök upp på gamepass idag

Permalänk
Medlem

Nu kunde man förhandsköpa F1 22 Manager på xboxen, så nu har man gjort det, spelet släpps 25/8, tror man kan börja spela 1 vecka innan om man har förhandsbokat och sen får man 10% rabatt.

Permalänk
Medlem

Elgiganten Karlskrona har iaf haft Series X på hyllan i butiken nu senaste gångerna jag varit där så kolla era lokala affärer först om ni får ett akut sug efter en. 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

ikväll

Permalänk
Medlem

Verkar vara en vuxnare variant av Sea of Thieves. Inte nödvändigtvis mer intressant dock. Precis som med Sea of Thieves har jag svårt att förstå vad syftet är. Det verkar mest vara ett långt tidsfördriv utan egentlig story.

Eller missar jag nåt?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Detta var ju lite intressant, en Xbox Series X Dev Kit

Gamers Nexus:
Oh, yeah, same exact scenario as ours actually. We were able to launch games and we had tried the same things and got the same error codes, but ultimately got stuck when trying to play the games (we didn't put our whole process in the video or show all the troubleshooting steps). We learned after publishing (from insiders) that they get "banned" even before connecting to the internet because the usage is tokenized regularly against a validation server, so once a developer goes out of business or stops applying for tokens, the token stops renewing and it gets deactivated/banned on connection. This is also annoying because even legitimate developers will eventually end up with bricks when Xbox decides no further XSX development needs to happen.

Permalänk
Medlem

Denna helg

Free Play Days – Saints Row IV: Re-Elected, Assetto Corsa Competizione, and The Crew 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Seagate Expansion Card for Xbox Series X/S, 1 TB, SSD
2079 kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08K48F6QZ?ref_=Oct_DLandingS_D...

Kräver Prime

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Slår ett slag för Fenyx Rising. Mycket trevligt open world öventyr

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Free Play Days – For the King, MLB The Show 22, and Tropico 6
https://news.xbox.com/en-us/2022/07/15/free-play-days-for-the...

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa en Xbox Series X från Elgiganten, men behöver en extra controller då det är min första Xbox.
Finns det något sätt att få tag på en?

Eller ska jag köpa Series S och sedan sälja den utan kontroller(Om någon skulle vilja köpa den för billig slant)?

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

Har tänkt köpa en Xbox Series X från Elgiganten, men behöver en extra controller då det är min första Xbox.

Eller ska jag köpa Series S och sedan sälja den utan kontroller(Om någon skulle vilja köpa den för billig slant)?

https://www.xbox.com/sv-SE/accessories?xr=shellnav
https://xboxdesignlab.xbox.com/sv-se/xbox-design-lab

8% på allt på MS
https://link.getgifted.com/9gqm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceronic:

En extra kontroller kan du köpa till varsom. Lär finnas på EG bland tillbehören annars kollar du prisjakt för den billigaste.
Finns ju även i massa olika färger så kolla runt lite och se vad som finns i lager atm.

Edit: såg nu att dom var hyfsat slut online och antar det va det du menade med din fråga.
Tror ändå Butikerna EG och Mediamarkt har betydligt bättre saldo än onlinebutikerna. Sen har du ju elitekontrollen om du har pengarna. Brukar ligga på rea för runt 1500kr.
Kolla även Amazon.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Juli-uppdatering för Game Pass

• As Dusk Falls (Cloud, Console, and PC) – July 19

• Ashes of the Singularity: Escalation (PC) ID@Xbox – July 19

• Watch Dogs 2 (Cloud, Console, and PC) – July 19

• MotoGP 22 (Cloud, Console, and PC) – July 21

• Torment: Tides of Numenera (Cloud and Console) – July 21

• Inside (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 29

Dragaren här är onekligen nya As Dusk Falls som släpps i morgon. Interaktiv berättelse som har fått riktigt bra kritik tack vare sin story. Sedan är ju Watch Dogs 2 rätt trevligt och Torment: Tides of Numenera är ju också en riktig banger om man gillar old school-rollspel.

31 juli försvinner dessa titlar: Dodgeball Academia, Katamari Damacy Reroll, Lumines Remastered, Omno och Raji: An Ancient Epic.