Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel siktar på prislapp under 400 USD med toppmodellen Arc A770

Permalänk
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Går inte att spela utan mods.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Tror nog de kommer sälja en hel del kort ifall priserna stämmer, visserligen USA kommer ha en aningen tightare prisklass, de kommer nog göra allt för att pressa kortet till $399 där kan jag tänka mig och framstå som nån form av "räddare" av gamers som tar rimliga priser av grafikkorten blir väl deras främsta strategi nu med denna generation. Visserligen droppar priserna ner hela tiden även hos Nvidia men ser inte det som troligt att 3070 om vi leker att A770 landar där ungefär i spelprestanda i medel kommer nånsin dippa till $399, däremot har ju Nvidia bättre drivrutinsstöd och funktioner troligtvis så därav med samma prestanda kan de lätt pröjsa $100 mer och framstå som rimligt val men vi är ju ännu en bit bort från såna priser hursomhelst. Kanske vi får en liten sänkning på dem också med tiden vore ju trevligt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tror nog de kommer sälja en hel del kort ifall priserna stämmer, visserligen USA kommer ha en aningen tightare prisklass, de kommer nog göra allt för att pressa kortet till $399 där kan jag tänka mig och framstå som nån form av "räddare" av gamers som tar rimliga priser av grafikkorten blir väl deras främsta strategi nu med denna generation. Visserligen droppar priserna ner hela tiden även hos Nvidia men ser inte det som troligt att 3070 om vi leker att A770 landar där ungefär i spelprestanda i medel kommer nånsin dippa till $399, däremot har ju Nvidia bättre drivrutinsstöd och funktioner troligtvis så därav med samma prestanda kan de lätt pröjsa $100 mer och framstå som rimligt val men vi är ju ännu en bit bort från såna priser hursomhelst. Kanske vi får en liten sänkning på dem också med tiden vore ju trevligt.

Senaste budet är väl att det inte är i närheten av 3070-prestanda?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Senaste budet är väl att det inte är i närheten av 3070-prestanda?

A750 som är en lite lägre variant ska ju slåss mot RTX 3060 så vore väl rimligt att A770 slåss mot 3070 när man tar priset i beakt dessutom https://www.sweclockers.com/nyhet/34618-intel-arc-a750-besegr...

Sen ska man inte ta Intels slides på allvar jag vet men samma slides för A770 kommer säkert visa 1.05 - 1.15x fördel mot RTX 3070 som sen bland recenserare resulterar i 3 - 5% medel vinstmarginal eller något sånt. Det vore det rimliga vad man kan förvänta sig med ett kort som ska kosta $399 och troligtvis fightas med en hel del drivrutinsbekymmer och kommer såpass sent till marknaden. Det blir väl ett "ok" val för dem som inte vill spendera så mycket pengar på grafikkort men för en kort stund och kanske leva med en och annan bug dessutom. Sen när t.ex. RTX 4050 kommer kanske nångång tidigt 2023 eller så blir det betydligt värre för Intel.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Det går även att koppla in en dator till tv och spela som med en konsol. Det är inte fel med konsol, men pc-versionerna av spel har oftast fler val med bättre grafik.

Permalänk
Medlem

Mycket rimiliga priser, bara de satsar hårt på drivrutinerna så blir det kanon bra för många. Kul att de äntligen är på g och skall släppa lite kort!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Därför du är inte ens i närheten av grafiken på en riktig speldator, försök inte ens göra jämnförelsen. Går dessutom alldeles utmärkt att koppla in min dator i 65tums olead och spela på den vilket jag gör emellanåt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om det ändå gick att få tag i en 3060ti för 3000-4000kr. 😅

Man kan ju hoppas att priserna pressas tillbaka till normala nivåer, men med allt annat som kraftigt ökar i pris just nu känns det långt borta.

Permalänk
Datavetare

Av det som läckt verkar A770 riktas mot 3060Ti, jämfört med den GPUn verkar A770 vara lite mer effekthungrigt (~225 W mot ~200 W), prestera lite bättre överlag (typ 10-15 %, så samma perf/W som 3060Ti) och, om det som står i artikeln ställer, kosta lite mindre.

Kan tänka mig köpa första gen Intel GPU av två anledningar i nuläget: som GPU i en Linux-maskin (allt pekar på att det kommer bli lysande Linux-stöd på detta kort) samt som GPU för att testa spelkompatibilitet (både Windows och Linux).

Potentiellt kan det även bli en helt OK GPU för videoredigering (inget jag själv håller på med), framförallt om man har en Intel CPU med iGPU då det kommer finnas en del synergier där.

Om Intel lyckas med deras OneAPI satsning kan det också bli ett riktigt bra GPGPU-kort. Tror man får svårt att rå på Nvidia i 3D rendering om man inte har något likt OptiX (vilket man i teorin skulle kunna ha givet att det finns HW-stöd för ray-tracing, men måste ju implementeras i programvara också…). Kan bli ett riktigt prisvärt kort för NumPy, Tensorflow, PyTorch, Matlab etc dels tack vare ”Tensor cores” (det Intel kallar XMX, något som definitivt redan används av OneAPI) och dels då Intel valt att inte kastrera FP64 stödet på konsumentserien.

Men det är en v1.0, så man lär få räkna med en del skönhetsfläckar!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag tolkar bilden som att Intel förväntar sig att A770 kommer prestera mitt emellan RTX 3060 Ti och 3070. Varför skulle de annars gå miste om vinsten de skulle dra in på att prissätta den som RTX 3070? På bilden ser det snarare ut som Intel inte har något att möta 3070 med, varken pris- eller prestandamässigt.

Lyckas de med detta är det ändå inte alls dåligt för ett första försök. Blir det ett priskrig i RTX 3050 - 3060 Ti klassen kommer det leda till mycket lägre priser för de allra flesta. Det lär också spilla över på högre modeller - kan man få 3060 Ti prestanda för $350 blir det svårt att försvara ett kort med 125% prestanda till 200% pris.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Pratar du om att arbetsdator/kontorsdator, så tycker jag att stationär är överlägsen. Det är där jag primärt gillar att jobba och tänka.

Mobil duger till att surfa runt lite och läsa mail och läsa allmänt. För att få visuella bilder och information och se helheter så är det inte mycket att komma med en 6-7 tums skärm. En surfplatta är egentligen bara en mobil med större skärm, men trots den större skärmen så tycker jag det är samma sak här.

Bärbar, där tycker jag att det är främst arbetsställningen som jag inte gillar. Sitter mycket bättre med min stora skärm och sköna kontorsstol. Men en bärbar går i princip att göra till stationär antar jag. Tangentbord och mus och kan även koppla in en stor skärm.

Tangentbord och mus är för övrigt ett krav jag har om man skall kunna arbeta på ett bra sätt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Pratar du om att arbetsdator/kontorsdator, så tycker jag att stationär är överlägsen. Det är där jag primärt gillar att jobba och tänka.

Mobil duger till att surfa runt lite och läsa mail och läsa allmänt. För att få visuella bilder och information och se helheter så är det inte mycket att komma med en 6-7 tums skärm. En surfplatta är egentligen bara en mobil med större skärm, men trots den större skärmen så tycker jag det är samma sak här.

Bärbar, där tycker jag att det är främst arbetsställningen som jag inte gillar. Sitter mycket bättre med min stora skärm och sköna kontorsstol. Men en bärbar går i princip att göra till stationär antar jag. Tangentbord och mus och kan även koppla in en stor skärm.

Tangentbord och mus är för övrigt ett krav jag har om man skall kunna arbeta på ett bra sätt.

De som frivilligt gör alla sina internetärenden på mobil måste vara psykopater. Samma med de som använder TV:ns inbyggda appar. Fattar inte hur man välja att ineffektivisera sitt liv till den graden.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

95% av befolkningen i Sverige ska ha minst en dator enligt många undersökningar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Vissa har dock PC-relaterade hobbies utöver spel; musikskapande, bild/videoredigering, programmering, 3D-modellering, spelutveckling i sig, etc. etc.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

95% av befolkningen i Sverige ska ha minst en dator enligt många undersökningar.

”What’s a computer?”

Och ”innehav” är inte detsamma som ”använder”. Min yngsta dotter har en dator. Som hon använt en gång. Hon kollade på en Youtube video.
Sedan dess står den och dess mumsiga skärm osv helt oanvända. Så länge man fortfarande har burken räknas det ju som ett innehav, men det finns en lång eftersläpning tills man faktiskt gör sig av med åbäket.
Man kan inte blunda för de mobila plattformarnas genomslag.
Och de är ju faktiskt också datorer, bara i ett annat format. De klarar allt som folkhemmets gamla hemdatorer gjorde och långt mer därtill.

Permalänk
Medlem

AMD och NVIDIA lanserar sin nya generation i höst/vinter, då har ju många grafikkort hunnit gått ner ytterligare i pris från konkurrenterna.

Då får Intel det tufft om snabbare grafikkort går ner i samma prisklass som Arc A770.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Vem köper ett spel kort med lägre prestanda än RX 6600?

>90% av marknaden?

Dvs, de allra flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag har ett 3080ti i min dator, räknas den som en spelstation för dig då eller hur definerar du det?

Det räknas som en Quake-station. 😎

Hoppas du inte köpte den på Lap Power, försäljarna där är tydligen inte pålitliga när det kommer till MMX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Tråkigt att man blir dumförklarad för att man framför vad man själv upplever på sin nuvarande och tidigare arbetsplater. Riktigt tråkig stämning. -_-

Permalänk
Inaktiv

Toppmodell för ca 5000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Tråkigt att man blir dumförklarad för att man framför vad man själv upplever på sin nuvarande och tidigare arbetsplater. Riktigt tråkig stämning. -_-

Ditt jobb är nog lite underestimerat av vad SweC tänker och tycker då detta är till största del ett PC forum som handlar om maximera vad man har. Jag är lite nyfiken på vilket jobb du syftar på som har det så här

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av employed:

Tråkigt att man blir dumförklarad för att man framför vad man själv upplever på sin nuvarande och tidigare arbetsplater. Riktigt tråkig stämning. -_-

Vänta lite nu.. Vilket eller vilka inlägg specifikt upplevde du dumförklarade det du skrev? Jag gick igenom tråden och kunde inte hitta ett enda som jag upplevde som dumförklarande.

Alla inlägg jag såg antingen förklarade varför de personligen ägde en stationär dator eller hänvisade till någon sorts undersökning som gjorts. För övrigt äger jag själv en stationär dator som huvudsaklig spelmaskin och likaså alla i min bekantskapskrets, vet dock inte vad folk på jobbet har hemma.

Permalänk
Medlem

plus import, skatter i olika former och x antal mellanhänder.
Räkna med runt 6-8 ut till kund, troligen mera om mining tar fart igen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

"Toppmodell" som är i nivå med alla andras instegskort...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Tråkigt att man blir dumförklarad för att man framför vad man själv upplever på sin nuvarande och tidigare arbetsplater. Riktigt tråkig stämning. -_-

Håller med dig i mycket, på varje stationär dator vi levererar så går det nog 50 laptops + dockningsstation. Finns inte många kundbehov idag som kräver stationära burkar, speciellt när prestandan per kg har gått upp så mycket på laptops senaste åren.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av källarinvånare:

De som frivilligt gör alla sina internetärenden på mobil måste vara psykopater. Samma med de som använder TV:ns inbyggda appar. Fattar inte hur man välja att ineffektivisera sitt liv till den graden.

Alla har ju sina användningsmönster liksom. Varför inte använda tevens inbyggda appar om de fungerar? De går ju förbi alla problem med att exempelvis få HDR att funka bra i Windows, eller DRM-problem som begränsar en till lägre upplösningar, och man sparar ju en del el genom att inte ha en dator igång. Sen slipper man ju en kontroll etod till om man bara använder tevens fjärr. En Chromecast (med Android) eller liknande kan ju vara ett bra mellanting förstås, med stöd för fjärr och färre möjligheter att göra fel i inställningarna, men den ger ju inte direkt något över tevens inbyggda system heller.

Angående telefonen så skulle jag inte vilja göra alla mina "internetärenden" där men den är ju väldigt bra på exempelvis bankärenden eller shopping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Känner inte många som har stationära datorer idag. Knappt några kollegor på jobbet med flera hundra anställda har stationära datorer. De flesta har knappt bärbara datorer hemma utan gör allt från sin mobil eller platta. Varför köpa en GPU för 5000sek när man kan få en konsoll i samma pris kategori som man dessutom kan koppla i sin tv som de flesta har.

Intressant med olika perspektiv. Vore intressant att veta i vilken branch / yrke du jobbar.

Själv vet jag inte om jag känner någon som inte äger en dator, varken i eller utanför jobbet - men det är väl lite så umgängeskretsen utvecklat sig när man älskat teknik hela livet; som barn, på diverse tekniska utbildningar, och slutligen i jobbet som spel- resp. mjukvaruutvecklare. Därför det vore kul att veta lite mer om din miljö så man kan lära sig lite om hur det ser ut "på andra ställen".

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

Intressant med olika perspektiv. Vore intressant att veta i vilken branch / yrke du jobbar.

Själv vet jag inte om jag känner någon som inte äger en dator, varken i eller utanför jobbet - men det är väl lite så umgängeskretsen utvecklat sig när man älskat teknik hela livet; som barn, på diverse tekniska utbildningar, och slutligen i jobbet som spel- resp. mjukvaruutvecklare. Därför det vore kul att veta lite mer om din miljö så man kan lära sig lite om hur det ser ut "på andra ställen".

Mina erfarenheter från kollegor inom IT är att de som är lite äldre än mig, alltså typ 45-50 och uppåt, inte har någon stationär dator om de inte har någon gammal häck som står och tar upp plats. De som är lite yngre har nog en speldator "för barnen" som inte heller används så mycket för det mesta men intensivt då och då när något specifikt spel kommer eller så. Barnen kan vara intresserade och använda en dator en del, men de flesta verkar stanna på telefoner/surfplattor eller möjligtvis konsoler. De som är yngre, typ upp till 30, har ofta en stationär dator om de har något spelintresse, men inte annars. Laptops däremot har ändå de flesta. Och som jobbdatorer har det varit uteslutande laptops i över tio år i alla fall. Tyngre grejer kanske man kör på en server, VM eller liknande, men det dagliga arbetet sker på en laptop.

Permalänk
Avstängd

Finns inga roliga nya spel längre... så varför köpa nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

Finns inga roliga nya spel längre... så varför köpa nytt?

Alright, I bite....Vad anser du är roliga spel då?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro