Angående dammsugaren från Komplett

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Jag har ingen aning om kvalitén på dammsugaren, jag menar bara på att man ej kan dra slutsatser om vilket pris som är rimligt enkom på vilken typ av produkt det är, därför anser jag att resonemanget med jämförelsen mot en billig Electrolux haltar.

Precis som en skaftdammsugare är vad det är så är en bil en bil. Exemplet med bilmärken var endast till för att påvisa hur orimligt det är att diskutera pris enkom på vilken typ av produkt det är, de flesta vet att en Ferrari av olika skäl kostar betydligt mer än en Dacia.

Eftersom så många kastade sig över den vid det felaktiga priset så måste Samsungen onekligen ha en hel del goda egenskaper och förmågor, annars hade denna situation aldrig uppstått oavsett om priset varit 899 kr eller ännu lägre, det verkar onekligen som att den är värd betydligt mer.

Jag hittar för övrigt endast en relativt billig Electrolux variant och den ligger på cirka 1300-1400 kr ordinarie pris, inte slutsåld dock.

När det gäller skaftdammsugare överlag så har jag tyvärr lika dålig koll som du har

Mvh

fast problemet med dina jämförelser och argment är att både dacian samt ferrarin normalt då håller sjyssta priser utan tokrabatter och skojeri som konsumenten enkelt kan förstå rimligheten i samt uppenbart se om något är fel ....... skojjarbutiken komplett har dock ett uppenbart vilseledande system där rabattern i både % och kr är uppenbart påhittade i uppsåt att vilseleda konsumenterna varvid denna produkt hade en "normal" rabatt hos dom och man ska som konsument inte behöva leka sherlock holmes för att undersöka det närmare pga deras eget idiotiska system .... finns återigen massa länkar på produkter i tråden med samma typer a rabatter så helt otroligt att folk inte ser problemet med denna typ av marknadsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Precis som en skaftdammsugare är vad det är så är en bil en bil. Exemplet med bilmärken var endast till för att påvisa hur orimligt det är att diskutera pris enkom på vilken typ av produkt det är, de flesta vet att en Ferrari av olika skäl kostar betydligt mer än en Dacia.

Det var ju du som drog upp jämförelsen mellan två bilmärken som dessutom agerar i helt olika delar av prisspektrumet. Om du nu inte kan peka på vad som gör Samsungen till en Ferrari i din egen liknelse, varför ens dra upp det?

Skrivet av Aeig:

Eftersom så många kastade sig över den vid det felaktiga priset så det fina kampanjpriset måste Samsungen onekligen ha en hel del goda egenskaper och förmågor, annars hade denna situation aldrig uppstått oavsett om priset varit 899 kr eller ännu lägre, det verkar onekligen som att den är värd betydligt mer.

Sådär.. Fixade det åt dig. Det är precis så en kampanjprodukt fungerar. Hela Sweclockers är fyllt av reklam för Kompletts sommarrea där de har kraftigt rabatterade priser. Reklamen finns även på Instagram, där jag tror jag först noterade kampanjen och gick in och hittade dammsugaren. De har uppenbarligen en stor utförsäljning (de säger så själva) och detta gör att priset, sett till resterande omständigheter, absolut inte är orimligt vilket är det enda väsentliga i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Inte hänt så mycket på sistone? Väntar på svar från ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Ja. Komplett har inte ens svarat på mitt önskemål om täckköp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Ja. Komplett har inte ens svarat på mitt önskemål om täckköp.

Komplett gav ett generellt svar ang. täckningsköp tidigare i tråden #19659944

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Komplett gav ett generellt svar ang. täckningsköp tidigare i tråden #19659944

Spelar ju ingen roll? Ska de anta att jag är medlem här? De får se till att svara sina kunde.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Spelar ju ingen roll? Ska de anta att jag är medlem här? De får se till att svara sina kunde.

Ja deras kontakt med kund är bedrövlig. Tänkte bara ifall du ville få veta om det är möjligt eller ej:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ja deras kontakt med kund är bedrövlig. Tänkte bara ifall du ville få veta om det är möjligt eller ej:)

Tack

Visa signatur

En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av nacud:

Hej väntar också på svar kommer nog ta tid rena vilda västern kompletts egna svar e absurbt alltså 890kr i dessa skit tider e inget alldeles för lågt pris med alla deals som dyker upp hela tiden så sjukt så jag vet inte tycker dom e så fett dryga att man ska behöva lägga denna tiden på detta e verkligen besviken på service handlat mycket hos komplett kassa muskler ändå har mupparna råd att köpa netonnet som ändå fortfarande e okej..... Mvh

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Så du fick aldrig något täckningsköp tillbaks betalat till dej som de lovat? Ps för mej la dom på luren i örat på ett antal gånger fast man va trevlig men väldigt bestämd mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Så du fick aldrig något täckningsköp tillbaks betalat till dej som de lovat? Ps för mej la dom på luren i örat på ett antal gånger fast man va trevlig men väldigt bestämd mvh

Nu hänger jag inte med? Jag har inte blivit lovat något täckningsköp

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Nu hänger jag inte med? Jag har inte blivit lovat något täckningsköp

Okej nån snubbe fick igenom det iallafall. Vilket fall som hälst får vi se vad arn klurar ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Kan man alltså vänta sig att ni annullerar ordrar med liknande rabatt som dammsugaren hade i detta fall? Ni har väldigt många produkter med liknande rabatt så är det med andra ord en chansning kring huruvida man kommer få produkten eller ej om man handlar på rea hos er?

Jag har inte försökt köpa någon dammsugare utan vill bara veta var gränsen går om man tänkt köpa av er i framtiden igen.

Inget svar på detta eller liknande fråga ännu..? Vore tacksamt inför eventuellt framtida rea-köp på Komplett.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Inget svar på detta eller liknande fråga ännu..? Vore tacksamt inför eventuellt framtida rea-köp på Komplett.

@Komplett svarar inte på obekväma frågor. Det är sen gammalt.

Visa signatur

En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det är hyfsat logiskt att de ej kan lämna ett kategoriskt svar gällande särskilda procentsatser av rabatt, just av den enkla anledningen att misstag kan ske både av människa och maskin.

Ett rimligt svar vore ju givetvis "nej i regel inte, men det kan ske vid felaktig prissättning" precis som det är i nuläget för alla Sveriges återförsäljare av olika produkter.

Kunden har inte alltid rätt

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte förstå hur nedsättningar fungerar av någon anledning (eller så trollar de bara för att försöka skapa mer drama). Det är såklart per olika beroende på produkt/märke.
Hög rabatt (70% som folk nu tjatar om) på märken som deltaco/andersson/svive etc, dvs lågbudget OEM är ju vanligt.
70% på märken som Apple osv är extremt ovanligt.

I detta fallet är det antagligen inte normalt med så stor % rabatt på detta märke och dammsugare.

Detta är ju något man borde förstå 2022 känns det som. Ändå tjatar folk om men andra saker som har x% rabatt då etc etc etc.
Sen har Komplett svarat, så klart de slutar svara på massa onödigt som folk bara spammar för sakens skull (kan bara gissa på antalet mail ifrån folk som antagligen inte är så trevliga heller).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Folk verkar inte förstå hur nedsättningar fungerar av någon anledning (eller så trollar de bara för att försöka skapa mer drama). Det är såklart per olika beroende på produkt/märke.
Hög rabatt (70% som folk nu tjatar om) på märken som deltaco/andersson/svive etc, dvs lågbudget OEM är ju vanligt.

I detta fallet är det antagligen inte normalt med så stor % rabatt på detta märke och dammsugare.

Detta är ju något man borde förstå 2022 känns det som. Ändå tjatar folk om men andra saker som har x% rabatt då etc etc etc.
Sen har Komplett svarat, så klart de slutar svara på massa onödigt som folk bara spammar för sakens skull (kan bara gissa på antalet mail ifrån folk som antagligen inte är så trevliga heller).

Är trött på kommentarer såsom "rabatt Y på vara X är extremt ovanligt". Ska vi som kunder behöva gissa oss till om det här är en bra deal eller inte? När dealen troligtvis försvinner under tiden vi hinner gissa?

Vi går tillbaka till det största exemplet, när Mediamarkt råkade sätta piset 7900 istället för 27900 på sin 75" OLED. Trots att MediaMarkt aldrig stått särskild högt i mina ögon imponerade de stort när de genomförde ordnarna med ett litet mail som sa "Ja vi fuckade upp men vi tänker stå vid vårt ord".

Visa signatur

En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Apple marknadsförs inte som veckans fyndvara och lagerrensning. Men om det gjorde det hade inte priset varit uppenbart orimligt.

Det är nog du som behöver läsa på lagen och hur den tolkas

Hade man kunnat betta på ARNs beslut så hade jag tömt sparkontot.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nivity:

Jag har nyligen köpt en Redmi telefon med rabatt kring 70% fastän det inte var en utgående modell och förra black friday såldes det en Alcatel telefon sänkt ca 83 % och även den finns fortfarande att köpa för ordinariepris och det var inga felprisade prylar utan kampanjer, jag har inte heller köpt nån "Googlepryl" för mer än halva "ordinariepriset" men några för 25% av det.

Det är inte så ovanligt med saker från kända märken som sänks vid reor och kläder är ju också extrema exempel på sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Du menar att alla konsumenter borde känna till att Svive är Kompletts egna OEM-märke?

Apple är snarare ett undantag, precis som t.ex. Sonos. Deras produkter går i princip aldrig ner i pris och när det väl händer så är det ofta småsummor vi pratar om.

Andra märken som t.ex. Samsung (vilket var märket på dammsugaren) har rejäla rabatter ibland, speciellt när nya produkter är på ingång.

Min TV som jag köpte 2021 är en Samsung 75" Q95T. Jag köpte den för 22 900kr hos Netonnet. Ordinarie pris var väl runt 29 900kr. En liten period senare så sänkte Netonnet priset ytterligare till 16 900kr och jag fick förstås tillbaka mellanskillnaden.

Det var dock inget misstag utan en helt vanlig rabatt på en Samsung-produkt från 29 900kr till 16 900kr. Det är visserligen inte strax över 50% (som var skillnaden mellan Elgiganten och Komplett), men inte långt ifrån. Och i kronor så var det förstås väldigt mycket mer (13 000kr).

Edit: Poängen här är att det faktiskt inte alltid är så enkelt att veta exakt vad som är rimligt eller inte som konsument.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Är trött på kommentarer såsom "rabatt Y på vara X är extremt ovanligt". Ska vi som kunder behöva gissa oss till om det här är en bra deal eller inte? När dealen troligtvis försvinner under tiden vi hinner gissa?

Vi går tillbaka till det största exemplet, när Mediamarkt råkade sätta piset 7900 istället för 27900 på sin 75" OLED. Trots att MediaMarkt aldrig stått särskild högt i mina ögon imponerade de stort när de genomförde ordnarna med ett litet mail som sa "Ja vi fuckade upp men vi tänker stå vid vårt ord".

Ja, det var generöst av Mediamarkt men likväl hade de kunnat agera som Komplett och det hade funnits en förståelse för det, ARN hade knappast fällt dem.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är visserligen inte strax över 50% (som var skillnaden mellan Elgiganten och Komplett), men inte långt ifrån.

Nu var ju priset hos Elgiganten också ett reapris. Mer än 50% under en prispressande kedjas reapris borde vara uppenbart fel. Jag fattar om någon blir besviken över att de inte fick fynda men sluta gnäll och gå vidare.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Nu var ju priset hos Elgiganten också ett reapris. Mer än 50% under en prispressande kedjas reapris borde vara uppenbart fel. Jag fattar om någon blir besviken över att de inte fick fynda men sluta gnäll och gå vidare.

Som konsument ska man inte behöva kolla upp priser hos andra återförsäljare innan man gör ett köp, speciellt inte när det är fyndvaror som kan försvinna snabbt. Jag tycker mest att det är du som gnäller på folk som står upp för konsumenternas rätt.

Utförsäljning och rejäla rabatter på Samsung-produkter hör nästan till vardagen, så det var inget konstigt med Kompletts pris på dammsugaren. Jag var inte intresserad av den, då jag har en likvärdig skaftdammsugare som jag köpte för 700kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

När det gäller Apple så beror det väl på vilket ordinarie pris man sätter. Har sett återförsäljare sälja en iPhone 8 för 1700 kr men med ett ordinarie pris på 6000 kr, som exempel.

Skrivet av Aeig:

Ja, det var generöst av Mediamarkt men likväl hade de kunnat agera som Komplett och det hade funnits en förståelse för det, ARN hade knappast fällt dem.

Mvh

Det är dock inte säkert. Det krävs att återförsäljaren visar att köparen agerade i ond tro för att man ska fria.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Ja, man kan tycka det och ibland känns det som att vissa bara trollar, och andra spelar dumma för att de vet att de chansade när de la varan i korgen och sedan när det visar sig att de inte får vara då ska de leka rättshaverister och minsann bevisa sin rätt.....SUCK

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Ja, man kan tycka det och ibland känns det som att vissa bara trollar, och andra spelar dumma för att de vet att de chansade när de la varan i korgen och sedan när det visar sig att de inte får vara då ska de leka rättshaverister och minsann bevisa sin rätt.....SUCK

Rättshaveristiskt beteende är det i allra högsta grad.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Man ska inte ens behöva visa sin rätt. Priset ska vara korrekt och inte vilseledande. Om de sätter så många av deras varor på chockpriser så är det inte konstigt.

Det handlar nog om att de vill att man ska tro att de har lägsta pris bland alla konkurrenter (fuling eftersom många av dessa "originalpris" kostar inte ens det priset de påstår) men det blir backfire ganska fort.

De har sig själv att skylla.

Permalänk
Medlem

Alltid förvånande att folk inte förstår att fel pris kan hända, och det händer ALLA ÅF. Inga av era favoriter är skonade ifrån detta. Och förvänta sig att allting ska vara 100% korrekt i vår digitala värld blandat med human error är ju bara löjligt på alla sätt och vis

Sen förstår jag inte varför folk här försöker med "oj nu har komplett 70% på en annan vara, det måste vara fel!" och taggar komplett osv.

Ja, ibland hedrar de felaktigt prissatta varor, beroende på hur många orders som kommit in, förlust beräkning osv.
Även här har garanterat ALLA ÅF stoppat orders där produkter varit fel pris i deras system några gånger.

Och folk verkar inte heller förstå att ALLA ÅF ofta visar Ordinariepris (dvs när varan släpptes). Detta gör Inet, komplett, webhallen, elgiganten, mediamarkt etc etc alltid och är verkligen inget unikt för komplett. (Sen håller jag såklart med om att det är vilseledande, därför prisjakt etc blivit så populärt)

Men men, dessa Swecare får såklart fortsätta bete sig som dom vill, och leka hobbyjurister och hålla på med sitt utåtagerande mot Komplett.
Detta är ju inget nytt på Sweclockers utan händer alltid när butiker sätter fel pris på en vara och de inte få sin order.

Aja, inte lönt o skriva mer här. Dessa Swecare kommer fortsätta bete sig som skit mot alla ÅF när sådant här händer (Inet har också nämnt detta på stream när erbjudande tagit slut fort osv att de fått mail med hot etc).
I slutändan kommer ju ändå alla ÅF lämna Swec och sluta med exklusiva erbjudande antagligen, och det är väl lika bra det. Jag hade ju inte velat lägga ner tid och pengar (där de ofta går back på många av dessa exklusiva erbjudande) för att mötas av massa hat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alltid förvånande att folk inte förstår att fel pris kan hända, och det händer ALLA ÅF. Inga av era favoriter är skonade ifrån detta. Och förvänta sig att allting ska vara 100% korrekt i vår digitala värld blandat med human error är ju bara löjligt på alla sätt och vis

Sen förstår jag inte varför folk här försöker med "oj nu har komplett 70% på en annan vara, det måste vara fel!" och taggar komplett osv.

Ja, ibland hedrar de felaktigt prissatta varor, beroende på hur många orders som kommit in, förlust beräkning osv.
Även här har garanterat ALLA ÅF stoppat orders där produkter varit fel pris i deras system några gånger.

Och folk verkar inte heller förstå att ALLA ÅF ofta visar Ordinariepris (dvs när varan släpptes). Detta gör Inet, komplett, webhallen, elgiganten, mediamarkt etc etc alltid och är verkligen inget unikt för komplett. (Sen håller jag såklart med om att det är vilseledande, därför prisjakt etc blivit så populärt)

Men men, dessa Swecare får såklart fortsätta bete sig som dom vill, och leka hobbyjurister och hålla på med sitt utåtagerande mot Komplett.
Detta är ju inget nytt på Sweclockers utan händer alltid när butiker sätter fel pris på en vara och de inte få sin order.

Aja, inte lönt o skriva mer här. Dessa Swecare kommer fortsätta bete sig som skit mot alla ÅF när sådant här händer (Inet har också nämnt detta på stream när erbjudande tagit slut fort osv att de fått mail med hot etc).
I slutändan kommer ju ändå alla ÅF lämna Swec och sluta med exklusiva erbjudande antagligen, och det är väl lika bra det. Jag hade ju inte velat lägga ner tid och pengar (där de ofta går back på många av dessa exklusiva erbjudande) för att mötas av massa hat.

Nu tycker jag inte man ska nämna ordet "Komplett" tillsammans med andra respektfulla ÅF som tex Inet, Elgiganten, Mediamarkt och till och med Proshop i samma mening.

Det är inte rättvist gentemot de andra ÅF. Komplett ska inte ska kunna få glida på en räkmacka, riding the glory av andra ÅF som faktiskt är rakryggade och kör ärliga race.

Inet har tex aldrig 92 % rabatt hela tiden titt som tätt på sina varor så man vet EXAKT när det är ärlig rea och när det inte är det.

Elgiganten är gentlemannen som kör prisgaranti: "Vår prismatch gäller gentemot alla svenska konkurrenter och vid köptillfället. Allt du behöver göra är att dokumentera och visa att produkten kan köpas till angivet pris." Tummen upp!

Mediamarkt äger sitt misstag och faktiskt hedrade sitt pris med den där TV:n. Även om de skulle gjort det EN gång så visar det ändå på att de faktiskt är pålitliga som vågar som stå för sitt kast. Såklart förväntar jag mig inte att de ska hedra det hela tiden men åtminstone: En gång är bättre än 0 gång. De har min fulla respekt!

Och vad ska vi säga om lilla Proshop? Ja, till och med Proshop kommer jag ihåg den gången de hade felsatt pris men ändå faktiskt hedrade det (tror det var mekaniskt tangentbord?) och skickade till de som faktiskt hann beställa i tid. En liten gest men ändå kommer man fortfarande ihåg det än idag. Och då har det redan gått flera år sen och det skedde bara en gång men som kund kommer man alltid att komma ihåg det.

Så nu förväntar vi inte oss att Komplett ska vara någon gentleman här men åtminstone är det kanske bra att de skippar sina tricks och kör ärligt race som de andra. Det är nog det minsta man kan förvänta sig från dem.

Som sagt: Var god och nämn inte Komplett i samma mening som de andra ärliga aktörer. Jag tycker i så fall synd om de andra ÅF som jobbat så hårt för oss kunder när saker och ting goes south. Eloge till dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jobbar du för Komplett?
Det är annars jävligt märkligt att man som du ens är inne i den här tråden om man tycker folk är idioter som driver detta. Skit i att läsa tråden och gå vidare??
Som utbildad jurist (nej inte hobbyjurist) tycker iaf jag att folk som anmält till ARN gör rätt.
Grunden för avtalsrätten är att avtal ska hållas. För att ett undantag ska ogiltigförklara avtalet måste prisfelet vara av sådan grav natur att det är uppenbart eller borde vara uppenbart orimligt för köparen. Jag ser inte hur Komplett ska kunna argumentera det.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2