Jag har ingen aning om kvalitén på dammsugaren, jag menar bara på att man ej kan dra slutsatser om vilket pris som är rimligt enkom på vilken typ av produkt det är, därför anser jag att resonemanget med jämförelsen mot en billig Electrolux haltar.
Precis som en skaftdammsugare är vad det är så är en bil en bil. Exemplet med bilmärken var endast till för att påvisa hur orimligt det är att diskutera pris enkom på vilken typ av produkt det är, de flesta vet att en Ferrari av olika skäl kostar betydligt mer än en Dacia.
Eftersom så många kastade sig över den vid det felaktiga priset så måste Samsungen onekligen ha en hel del goda egenskaper och förmågor, annars hade denna situation aldrig uppstått oavsett om priset varit 899 kr eller ännu lägre, det verkar onekligen som att den är värd betydligt mer.
Jag hittar för övrigt endast en relativt billig Electrolux variant och den ligger på cirka 1300-1400 kr ordinarie pris, inte slutsåld dock.
När det gäller skaftdammsugare överlag så har jag tyvärr lika dålig koll som du har
Mvh
fast problemet med dina jämförelser och argment är att både dacian samt ferrarin normalt då håller sjyssta priser utan tokrabatter och skojeri som konsumenten enkelt kan förstå rimligheten i samt uppenbart se om något är fel ....... skojjarbutiken komplett har dock ett uppenbart vilseledande system där rabattern i både % och kr är uppenbart påhittade i uppsåt att vilseleda konsumenterna varvid denna produkt hade en "normal" rabatt hos dom och man ska som konsument inte behöva leka sherlock holmes för att undersöka det närmare pga deras eget idiotiska system .... finns återigen massa länkar på produkter i tråden med samma typer a rabatter så helt otroligt att folk inte ser problemet med denna typ av marknadsföring