Billigaste hemlarmet som ÄR kopplat till Securitas väktare?

Permalänk

Billigaste hemlarmet som ÄR kopplat till Securitas väktare?

Hej!

Är det någon som vet något billigt sätt att t.ex friköpa ett larm som kan kopplas ihop med Securitas väktare?

Vet att Verisure (Securitas Direct) finns som är dyrt. (400kr/mån++)
Securitas Home finns för drygt 350kr/mån++

Nån som vet fler alternativ? Tack!!

(Har en gammal tråd där jag söker larm utan månadsavgift, men nu söker jag alltså tvärtemot vad jag frågade efter tidigare, har valt att omprioritera lite).

Permalänk
Inaktiv

Hm, känns inte jättedyrt för att ha egna väktare på jour?

Permalänk

Har hittat för ca 250kr, tänkte därför se om det finns fler alternativ innan jag köper.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefaneriksson123:

Har hittat för ca 250kr, tänkte därför se om det finns fler alternativ innan jag köper.

Tack.

Något du vill tipsa andra om, det som kostar 250kr/mån?

Vad förväntar du dig av väktar-tjänsten vid en eventuell påhälsning i boendet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon334363:

Hm, känns inte jättedyrt för att ha egna väktare på jour?

Med tanke på att "väktaren med jour", gärna sitter en halvtimma så tjyven hinner rensa och sticka innan de åker dit och verkar viktig för att se om du haft inbrott..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Med tanke på att "väktaren med jour", gärna sitter en halvtimma så tjyven hinner rensa och sticka innan de åker dit och verkar viktig för att se om du haft inbrott..

Det är en av sakerna jag hänger upp mig på med dessa dyra uppkopplade larm, att det tar minst 15 minuter för väktare att komma på plats.
Sedan har de inte samma rättigheter som en ordningsvakt, så väktaren får enbart göra envarsgripande.
Så skulle buset vara kvar i bostaden ställer jag högst osannolikt att de faktiskt ingriper.

Förhoppningsvis ser de åtminstone till att täta eventuellt krossat glas innan de åker från platsen.

Permalänk

Om du kan tänka dig en annan larmcentral med väktare än Securitas så kan man få det för ca 150kr/mån

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk

Jag tänker mig att väktaren är till för att "återställa" eventuell skada t.ex täppa till hål i bostaden eller något liknande.

Tyvärr tror jag få verkligen jagar en tjuv.

Permalänk
Skrivet av [Tkz] Boris:

Om du kan tänka dig en annan larmcentral med väktare än Securitas så kan man få det för ca 150kr/mån

Vilket larmbolag är det som du tänker på?

Tack.

Permalänk
Medlem

Du tänker inte på att om du har larm etc så kan du få försäkringen sänt med x hundra beroende på försäkringsbolag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Du tänker inte på att om du har larm etc så kan du få försäkringen sänt med x hundra beroende på försäkringsbolag.

Vilket försäkringsbolag då? Folksam, länsförsäkringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Jag har själv jobbat på Securitas Larmutryckning i Stockholm i många år och jag kan garantera att detta inte händer på något kontor jag jobbat på.

Skrivet av Otori:

Det är en av sakerna jag hänger upp mig på med dessa dyra uppkopplade larm, att det tar minst 15 minuter för väktare att komma på plats.
Sedan har de inte samma rättigheter som en ordningsvakt, så väktaren får enbart göra envarsgripande.
Så skulle buset vara kvar i bostaden ställer jag högst osannolikt att de faktiskt ingriper.

Förhoppningsvis ser de åtminstone till att täta eventuellt krossat glas innan de åker från platsen.

Tyvärr så tar det lite tid ibland p.g.a. att väktare ej har tillgång till blåljus, men detsamma gäller tyvärr polis ibland trots deras tillgång till blåljus, förmodligen p.g.a. deras arbetsbelastning. Med det sagt, om man skaffar sig ett larm med förväntningen att en väktare - eller polis för den delen - kommer att kunna gripa en potentiell inbrottstjuv så har man helt fel förväntningar, dom går in och ut på 2 minuter, det hinner varken väktare eller polis reagera på.
Att vi inte skulle ingripa är dock fel, det kan såklart skilja sig från person till person men jag har själv jagat en person genom skogen efter att jag åkte på ett larm och kom på denne stjäla koppar från ett hus som höll på att renoveras.

Permalänk
Medlem

Vilket försäkringsbolag då? Folksam, länsförsäkringar?

.

Jag har trygghansa och de gav mig 250kr/mån rabatt på hemförsäkringen.

Men det skiljer ju sig från bolag till bolag och vilket område du bor i etc. Som sagt du får fråga ditt försäkringsbolag allt fråga runt bland försäkringsbolagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Vilket larmbolag är det som du tänker på?

Tack.

Westra security
https://www.safe.land/butik/connect-plus/

Har funderat på att sätta upp ett eget larm med ajax sen vi sa upp ett dyrt från sector alarm

Har dock ingen erfarenhet om hur westra security fungerar

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Värt att kolla om det tillkommer utryckningskostnader om du kollar på larmcentraler som inte är Verisure då gratis utryckningar ingår i Verisures larm.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Värt att kolla om det tillkommer utryckningskostnader om du kollar på larmcentraler som inte är Verisure då gratis utryckningar ingår i Verisures larm.

Ja med Western Securitys kostar det ca 2000kr har jag för mig om dom åker på falsklarm
Dock åker dom inte ut om man inte själv godkänt det först

Visa signatur

iMac 24"