Då vi inte får mer än 5-6 mbit ibland men sällan 10 mbit/s med våran skitantenn från Telenor ZTE mc7010 5g så undrar jag ska man köpa en riktantenn och en vettig router eller satsa på en Poynting XPOL-2-5G? Är det någon skillnad på den och vår ZTE mc7010?
Eller tips på andra kombos tas tacksamt imot. Ja vi kan bara ha mobilt bredband tyvärr
Edit: För trevlighetens skull kan jag ändå ge dig ett tips på en kombination som kommer ge dig hög signalstyrka, men ingen har någon aning om vilken mast eller operatör du får högst hastighet ifrån. Det får du kolla upp själv genom att åka runt med appen jag nämnde i din andra tråd. Använd kort antennkabel!
Ett modem som t.ex. TP-Link MR600 kan också fungera då det går (iallafall med beta-firmware om det inte har ändrats) att manuellt välja vilka frekvenser du ska använda, samt stöd för Carrier Aggregation som är viktigt för att få så hög hastighet som möjligt.
Tack hittade inte min tråd men visade att 5g antennen inte hade någon signal. Sorry och stort tack för hjälpen. Bara frustrerad att vi inte får mer än 7-10 mbit bra dagar. Testade ikväll att montera den högt upp i tv antenn röret men gjorde ingen skillnad så annan antenn o router står på önskelistan 👍