Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Är det ens värt besväret att sälja elektronik på Blocket? Även om man förmodligen får sämre betalt på Sweclockers slipper man i 99% av fallen bli jagad av en stolle som inte kan någonting om tekniska prylar. Vilket mer än kompenserar för mellanskillnaden. Är det någon här som fått mycket mer betalt och inget strul på Blocket vid t.ex. försäljning av dator eller mobil? Sålde en gång en telefon på blocket, hade varit bättre att skänka eller skrota den. Vissa förväntar sig att man är 24/7 gratis support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Är det ens värt besväret att sälja elektronik på Blocket? Även om man förmodligen får sämre betalt på Sweclockers slipper man i 99% av fallen bli jagad av en stolle som inte kan någonting om tekniska prylar. Vilket mer än kompenserar för mellanskillnaden. Är det någon här som fått mycket mer betalt och inget strul på Blocket vid t.ex. försäljning av dator eller mobil? Sålde en gång en telefon på blocket, hade varit bättre att skänka eller skrota den. Vissa förväntar sig att man är 24/7 gratis support.

Jag säljer inget som går på el via blocket, har även gett upp att sälja bilar via sidan. Får hellre lite mindre pengar och säljer den via någon bilauktionssite, så får dom ta eventuella krångel.
Har haft folk som ringt mig ett halvår efter affär och försökt kräva att jag köper tillbaka en bil, som han köpte för 4000kr. För att det hade uppstått ett fel, som fanns med i annonsen att det inträffar, och söker man på modellen så dyker det väldigt ofta upp som standardfel.

Elektronik är antingen via sweclockers eller skänka till vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Lättast att sälja på Tradera skulle jag säga.

Om du lägger upp en annons med bilder där man ser allt det viktiga samt en passande annonstext brukar det inte vara så mycket mer med det. Folk på Blocket och Sweclockers älskar att ställa 20 frågor och sedan inte vilja köpa för att någon liten detalj inte var precis som de ville ha det.

Sedan har du egentligen ingen skyldighet att vara till hjälp sekunden efter att köparen lämnar dörren. Visst kan man hjälpa till med någon enklare sak för att snäll, men om det blir för mycket är det bara att hänvisa dem till exempelvis Inet eller Elgigantens supporttjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

Skrivet av Nautilus011:

Med så många annonser så borde han väl lärt sig att göra en säljande annons. Men näääää.

Säljes: Internetkabel
Beskrivning: Bra
Pris: 50kr

@osby0479
@kreekill
@Lagerlöf
@FarbrorBarbr0
@bikerrog
@Naki

Det är ju en fördel att göra flera auktioner med separata beskrivningar än en enda med hundratals saker i (såvida de inte är identiska förstås). Är betydligt lättare att söka på och hitta det en söker efter. Sedan kan jag hålla med om att kvalitén är lite väl låg. De skulle inte ens höra hemma i en samlad "förrådsrensning"-annons.

Permalänk
Medlem

"Funkar perfekt för alla spel med högsta fps". Varför lägga 30.000kr på värstingdator liksom? Sån't här borde vara olagligt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gamingdator/102727297

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

935 annonser det är fan ett heltidsjobb med att lägga upp så många!

Haha! Det här ju fascinerande. 1456 stycken i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

"Funkar perfekt för alla spel med högsta fps". Varför lägga 30.000kr på värstingdator liksom? Sån't här borde vara olagligt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gamingdator/102727297

Håller med! blir så jävla irriterad... Visst den går att spela på men folk blir ju så jävla lurade att betala överpriser för gammal medioker hårdvara ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Håller med.. Men måste ju ändå ge honom någon form av cred för engagemanget dvs ta bilderna och lägga upp annonser han kan ju inte ha så mycket annat för sig i livet xD

Permalänk
Medlem

Står han ensamt för hälften av alla annonsen i sin region? Blir nyfiken nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Han bör nog akta sig så inte skatteverket börjar granska vad han pysslar med. Kan åka på en rejäl skattesmäll om han har otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Ja säljer han varenda pryl för 20kr st så får han ju in nästan 30.000 kr

Permalänk
Medlem

Ser ofta, flera gånger i veckan samma typ av annons men utav olika profiler.
Billiga Tv apparater som enbart hämtas utomhus.
Konstigt? Lite tycker jag.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/sony_55tum/102871866

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Ser ofta, flera gånger i veckan samma typ av annons men utav olika profiler.
Billiga Tv apparater som enbart hämtas utomhus.
Konstigt? Lite tycker jag.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/sony_55tum/102871866

Ska kanske inte lita fullt ut på mitt ögonmått, men inte fan är det en 55” tv iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Ska kanske inte lita fullt ut på mitt ögonmått, men inte fan är det en 55” tv iaf.

Ser ut som 75", snyggt spanat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Så med andra ord en bild tagen från Google?
Står även att det är en Mini Led tv.

Men den modellen är inte en Mini Led dock

Permalänk
Medlem

Nu är den borta dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Nu är den borta dessutom.

Liknande annons uppe med en ny profil och pris, aktiv sedan idag.

Hmm.... Något som inte stämmer här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Liknande annons uppe med en ny profil och pris, aktiv sedan idag.

Hmm.... Något som inte stämmer här.

Tydligen så kan man regga utan BankID, Scam annonser, billiga priser, håller det mot handpenning på ett par 100 sen ser man aldrig dom eller nån vara man erlagt betalning på, hela blocket tär fullt av scammers just nu, jag rapporterar kanske 5-7 annonser om dagen, oftast något grafikkort, sen är det är alltid iPhone och ps5 billigt, alltid är det någon som faller för det, tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Tydligen så kan man regga utan BankID, Scam annonser, billiga priser, håller det mot handpenning på ett par 100 sen ser man aldrig dom eller nån vara man erlagt betalning på, hela blocket tär fullt av scammers just nu, jag rapporterar kanske 5-7 annonser om dagen, oftast något grafikkort, sen är det är alltid iPhone och ps5 billigt, alltid är det någon som faller för det, tyvärr!

Just med grafikkorten har det ökat tycker jag. 3080 och 3090 till några tusen billigare än närmaste sjyssta kort. Nyreggade profiler, aldrig bank-id, ”Faktura finns för att stödja” och ”inte använts till gruvdrift”, ”aldrig minerat” o.s.v. i beskrivningen.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator/102918038

Wow..

Specs:
NIVIDIA GeForce GTX 1650
Intel(R) Core(TM)i5-7600K CPU @3.80GHz
8GB Ram

Vid visat intresse så finns hela specifikations listan!

Det följer även med en BENQ XL2411P skärm. Skärmen är 1920 X 1080 och 144 HZ, vilket gör den perfekt att spela på.

Vid snabb affär tillkommer även ett tagent bord och mus.

Självklart kommer datorn med Windows 10, hör av dig om du har några frågor!

Endast Swish!!!

12500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator/102918038

Wow..

Specs:
NIVIDIA GeForce GTX 1650
Intel(R) Core(TM)i5-7600K CPU @3.80GHz
8GB Ram

Vid visat intresse så finns hela specifikations listan!

Det följer även med en BENQ XL2411P skärm. Skärmen är 1920 X 1080 och 144 HZ, vilket gör den perfekt att spela på.

Vid snabb affär tillkommer även ett tagent bord och mus.

Självklart kommer datorn med Windows 10, hör av dig om du har några frågor!

Endast Swish!!!

12500kr.

Kapa 10k så kanske den blir värd pengarna.