Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

Är det ens värt besväret att sälja elektronik på Blocket? Även om man förmodligen får sämre betalt på Sweclockers slipper man i 99% av fallen bli jagad av en stolle som inte kan någonting om tekniska prylar. Vilket mer än kompenserar för mellanskillnaden. Är det någon här som fått mycket mer betalt och inget strul på Blocket vid t.ex. försäljning av dator eller mobil? Sålde en gång en telefon på blocket, hade varit bättre att skänka eller skrota den. Vissa förväntar sig att man är 24/7 gratis support.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Är det ens värt besväret att sälja elektronik på Blocket? Även om man förmodligen får sämre betalt på Sweclockers slipper man i 99% av fallen bli jagad av en stolle som inte kan någonting om tekniska prylar. Vilket mer än kompenserar för mellanskillnaden. Är det någon här som fått mycket mer betalt och inget strul på Blocket vid t.ex. försäljning av dator eller mobil? Sålde en gång en telefon på blocket, hade varit bättre att skänka eller skrota den. Vissa förväntar sig att man är 24/7 gratis support.

Jag säljer inget som går på el via blocket, har även gett upp att sälja bilar via sidan. Får hellre lite mindre pengar och säljer den via någon bilauktionssite, så får dom ta eventuella krångel.
Har haft folk som ringt mig ett halvår efter affär och försökt kräva att jag köper tillbaka en bil, som han köpte för 4000kr. För att det hade uppstått ett fel, som fanns med i annonsen att det inträffar, och söker man på modellen så dyker det väldigt ofta upp som standardfel.

Elektronik är antingen via sweclockers eller skänka till vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Är det ens värt besväret att sälja elektronik på Blocket? Även om man förmodligen får sämre betalt på Sweclockers slipper man i 99% av fallen bli jagad av en stolle som inte kan någonting om tekniska prylar. Vilket mer än kompenserar för mellanskillnaden. Är det någon här som fått mycket mer betalt och inget strul på Blocket vid t.ex. försäljning av dator eller mobil? Sålde en gång en telefon på blocket, hade varit bättre att skänka eller skrota den. Vissa förväntar sig att man är 24/7 gratis support.

Lättast att sälja på Tradera skulle jag säga.

Om du lägger upp en annons med bilder där man ser allt det viktiga samt en passande annonstext brukar det inte vara så mycket mer med det. Folk på Blocket och Sweclockers älskar att ställa 20 frågor och sedan inte vilja köpa för att någon liten detalj inte var precis som de ville ha det.

Sedan har du egentligen ingen skyldighet att vara till hjälp sekunden efter att köparen lämnar dörren. Visst kan man hjälpa till med någon enklare sak för att snäll, men om det blir för mycket är det bara att hänvisa dem till exempelvis Inet eller Elgigantens supporttjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

Skrivet av Nautilus011:

Med så många annonser så borde han väl lärt sig att göra en säljande annons. Men näääää.

Säljes: Internetkabel
Beskrivning: Bra
Pris: 50kr

@osby0479
@kreekill
@Lagerlöf
@FarbrorBarbr0
@bikerrog
@Naki

Det är ju en fördel att göra flera auktioner med separata beskrivningar än en enda med hundratals saker i (såvida de inte är identiska förstås). Är betydligt lättare att söka på och hitta det en söker efter. Sedan kan jag hålla med om att kvalitén är lite väl låg. De skulle inte ens höra hemma i en samlad "förrådsrensning"-annons.

Permalänk

"Funkar perfekt för alla spel med högsta fps". Varför lägga 30.000kr på värstingdator liksom? Sån't här borde vara olagligt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gamingdator/102727297

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Skrivet av osby0479:

935 annonser det är fan ett heltidsjobb med att lägga upp så många!

Haha! Det här ju fascinerande. 1456 stycken i skrivande stund.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

"Funkar perfekt för alla spel med högsta fps". Varför lägga 30.000kr på värstingdator liksom? Sån't här borde vara olagligt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gamingdator/102727297

Håller med! blir så jävla irriterad... Visst den går att spela på men folk blir ju så jävla lurade att betala överpriser för gammal medioker hårdvara ...

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Haha! Det här ju fascinerande. 1456 stycken i skrivande stund.

Håller med.. Men måste ju ändå ge honom någon form av cred för engagemanget dvs ta bilderna och lägga upp annonser han kan ju inte ha så mycket annat för sig i livet xD

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Står han ensamt för hälften av alla annonsen i sin region? Blir nyfiken nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Haha! Det här ju fascinerande. 1456 stycken i skrivande stund.

Han bör nog akta sig så inte skatteverket börjar granska vad han pysslar med. Kan åka på en rejäl skattesmäll om han har otur.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Haha! Det här ju fascinerande. 1456 stycken i skrivande stund.

Ja säljer han varenda pryl för 20kr st så får han ju in nästan 30.000 kr

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd

Ser ofta, flera gånger i veckan samma typ av annons men utav olika profiler.
Billiga Tv apparater som enbart hämtas utomhus.
Konstigt? Lite tycker jag.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/sony_55tum/102871866

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Ser ofta, flera gånger i veckan samma typ av annons men utav olika profiler.
Billiga Tv apparater som enbart hämtas utomhus.
Konstigt? Lite tycker jag.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/sony_55tum/102871866

Ska kanske inte lita fullt ut på mitt ögonmått, men inte fan är det en 55” tv iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Ska kanske inte lita fullt ut på mitt ögonmått, men inte fan är det en 55” tv iaf.

Ser ut som 75", snyggt spanat!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osby0479:

Ska kanske inte lita fullt ut på mitt ögonmått, men inte fan är det en 55” tv iaf.

Så med andra ord en bild tagen från Google?
Står även att det är en Mini Led tv.

Men den modellen är inte en Mini Led dock

Permalänk
Medlem

Nu är den borta dessutom.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Nu är den borta dessutom.

Liknande annons uppe med en ny profil och pris, aktiv sedan idag.

Hmm.... Något som inte stämmer här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Liknande annons uppe med en ny profil och pris, aktiv sedan idag.

Hmm.... Något som inte stämmer här.

Tydligen så kan man regga utan BankID, Scam annonser, billiga priser, håller det mot handpenning på ett par 100 sen ser man aldrig dom eller nån vara man erlagt betalning på, hela blocket tär fullt av scammers just nu, jag rapporterar kanske 5-7 annonser om dagen, oftast något grafikkort, sen är det är alltid iPhone och ps5 billigt, alltid är det någon som faller för det, tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Tydligen så kan man regga utan BankID, Scam annonser, billiga priser, håller det mot handpenning på ett par 100 sen ser man aldrig dom eller nån vara man erlagt betalning på, hela blocket tär fullt av scammers just nu, jag rapporterar kanske 5-7 annonser om dagen, oftast något grafikkort, sen är det är alltid iPhone och ps5 billigt, alltid är det någon som faller för det, tyvärr!

Just med grafikkorten har det ökat tycker jag. 3080 och 3090 till några tusen billigare än närmaste sjyssta kort. Nyreggade profiler, aldrig bank-id, ”Faktura finns för att stödja” och ”inte använts till gruvdrift”, ”aldrig minerat” o.s.v. i beskrivningen.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator/102918038

Wow..

Specs:
NIVIDIA GeForce GTX 1650
Intel(R) Core(TM)i5-7600K CPU @3.80GHz
8GB Ram

Vid visat intresse så finns hela specifikations listan!

Det följer även med en BENQ XL2411P skärm. Skärmen är 1920 X 1080 och 144 HZ, vilket gör den perfekt att spela på.

Vid snabb affär tillkommer även ett tagent bord och mus.

Självklart kommer datorn med Windows 10, hör av dig om du har några frågor!

Endast Swish!!!

12500kr.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator/102918038

Wow..

Specs:
NIVIDIA GeForce GTX 1650
Intel(R) Core(TM)i5-7600K CPU @3.80GHz
8GB Ram

Vid visat intresse så finns hela specifikations listan!

Det följer även med en BENQ XL2411P skärm. Skärmen är 1920 X 1080 och 144 HZ, vilket gör den perfekt att spela på.

Vid snabb affär tillkommer även ett tagent bord och mus.

Självklart kommer datorn med Windows 10, hör av dig om du har några frågor!

Endast Swish!!!

12500kr.

Kapa 10k så kanske den blir värd pengarna.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av XerxesYngve:

"Funkar perfekt för alla spel med högsta fps". Varför lägga 30.000kr på värstingdator liksom? Sån't här borde vara olagligt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/gamingdator/102727297

Den säljs för 5K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den säljs för 5K?

Han menar ju varför ska man lägga 30000:- på en värsting dator, när denna drar alla spel på max fps 😂😂

Permalänk
Permalänk
Medlem

Häxaren 3 och ramla ut, mina favoritspel!

Trodde jag skulle få en järnblödning när jag läste den beskrivningen <.<

Edit:
In case annonsen tas bort:

Citat:

PC GAMER ALIENWARE AURORA R5 I7 64GB RAM SSD 1TB geforce GTX 1080 8GB

datorentusiaster, återställer vi maskiner som vi rekonditionerar för att ge dem ett andra liv genom att byta komponenter, optimera systemet, så att du kan få ut det mesta av våra renoverade maskiner!

PC-garanti i 1 år

denna best är redo att gå igen i flera år!
DELL ALIENWARE AURORA R5

DENNA PC är VR-kompatibel med alla de bästa headseten på marknaden!

Det är ett best av en ras, ingenting kommer att motstå det, det är designat för alla typer av användning!

videobearbetning foto Gaming Streaming mm.

Intel core i7 6700K 4,40ghz i BOOST

VATTENKYLNING

64 GB ddr4 ram

NVIDIA GEFORCE GTX 1080 8GB GDDR5 GAMING-GRAFIKKORT

1 tb ssd

Windows 10 PRO 64 BIT

Spel som:

- star wars battlefront I och II

- slagfält

- call of duty

- GTA 5

- häxaren 3

- League of legends

-World of Warcraft

- Spegelns kant

- H1Z1

- GARRY'S MOD

- maffia 3

- mortal kombat XL

- ArmA 3

- CS GO

-Rainbow Six Siege

-Raket ligan

-Rost

-LOTRO

- PlayerUnknown's Battlegrounds Fortnite

-CSS

-Terraria

- Ark överlevnad utvecklad

- DayZ S.A.

- Infestation Survivor Stories

- Starbound

- FORTNITE

-APEX

- Assassin's Creed

- Ramla ut

- aion

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Och minst 10000:- för mycket för dom gamla komponenterna, börjar dyka upp skumma saker på blocket varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Häxaren 3 och ramla ut, mina favoritspel!

Trodde jag skulle få en järnblödning när jag läste den beskrivningen <.<

Edit:
In case annonsen tas bort:

Wow, dagens garv den här.
Vad är "CSS"? Cascading Style Sheets"?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Wow, dagens garv den här.
Vad är "CSS"? Cascading Style Sheets"?

Haha, reagera på det med.

Permalänk

Är prisen skäliga enligt säljarna eller finns de utrymme att pruta ner 10K på dessa BEASTS ?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Wow, dagens garv den här.
Vad är "CSS"? Cascading Style Sheets"?

Counter-Strike: Source