SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

Permalänk
Medlem

Länge sedan man var på en kryssning, men jag hörde av en kollega att de tar 80 spänn för en öl på båten, vad hände där egentligen?
Han köpte med sig cigaretter också, en limpa Level, 30kr billigare än hemma.
Kryssningarna är inte vad de brukade vara en gång i tiden när det var halva priset jämfört med hemma.
Förvärm ordentligt i hytterna innan ni drar till discot, loungen, kareoken eller vad det nu är ni gillar. 😀

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cotterpin:

Jag och DavidTheDoom flyger upp med Ryanair

Skrivet av andreas_dock:

Jag PM'ar er så kan vi styra upp att åka upp ihop då
Bokar en singleplayer hytt nu

😍 Bästkustens stök och bök!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Och 20 minuter in i kryssningen går cinderellas huvudsäkring när hälften av alla passagerare kopplar in sina medhavda cryptominers och raspberry-pi cluster. 😁

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av aronbk:

Och 20 minuter in i kryssningen går cinderellas huvudsäkring när hälften av alla passagerare kopplar in sina medhavda cryptominers och raspberry-pi cluster. 😁

Shhhhhy! Du får ju inte spoila för oss andra, säkert att de flesta inte tänkt på detta!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Länge sedan man var på en kryssning, men jag hörde av en kollega att de tar 80 spänn för en öl på båten, vad hände där egentligen?
Han köpte med sig cigaretter också, en limpa Level, 30kr billigare än hemma.
Kryssningarna är inte vad de brukade vara en gång i tiden när det var halva priset jämfört med hemma.
Förvärm ordentligt i hytterna innan ni drar till discot, loungen, kareoken eller vad det nu är ni gillar. 😀

Tyvärr säljer dom inte alkohol i taxfreen på utresan på helgerna. Och ibland är det värsta flygplatssäkerhetskontrollen i terminalen, där ryker all medhavd drickbar vätska....

Sen har rederierna det tufft nu pgr av pandemi, krig, osv, så de det som en god insats när du köper en öl för 80:- i baren. 😉

Permalänk
Medlem

Bokning klar! Blir jag och sonen (han är över 20) som kommer. 🙂

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Länge sedan man var på en kryssning, men jag hörde av en kollega att de tar 80 spänn för en öl på båten, vad hände där egentligen?
Han köpte med sig cigaretter också, en limpa Level, 30kr billigare än hemma.
Kryssningarna är inte vad de brukade vara en gång i tiden när det var halva priset jämfört med hemma.
Förvärm ordentligt i hytterna innan ni drar till discot, loungen, kareoken eller vad det nu är ni gillar. 😀

I hytterna får det inte föras liv längre o inte drickas i mm kan bli böter på 1200kr elr utkastad ur hytten om personalen får reda på vad som sker. Därav säljer dom inget på taxfree påväg ut för dom vill att folket ska handla i barerna osv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1754:

Tyvärr säljer dom inte alkohol i taxfreen på utresan på helgerna. Och ibland är det värsta flygplatssäkerhetskontrollen i terminalen, där ryker all medhavd drickbar vätska....

Sen har rederierna det tufft nu pgr av pandemi, krig, osv, så de det som en god insats när du köper en öl för 80:- i baren. 😉

När jag åkte Eckerö i somras så var det inte 80:- för en stor stark i alla fall. Snarare så fick man stor stark + Jaeger för 80:-. Grogg typ GT eller Red Bull + Vodka var runt 70 för en 4a vill jag minnas.

Skrivet av Andyah:

I hytterna får det inte föras liv längre o inte drickas i mm kan bli böter på 1200kr elr utkastad ur hytten om personalen får reda på vad som sker. Därav säljer dom inget på taxfree påväg ut för dom vill att folket ska handla i barerna osv.

Vilken tur då att Moderskeppet går torsdag - fredag där Tax-Freen är öppet som vanligt hela resan

"Inga alkoholhaltiga drycker säljs i taxfreebutiken under utresan från Stockholm fredag och lördag kväll. Taxfreebutiken har öppet och erbjuder övrigt sortiment."

https://www.vikingline.se/min-bokning/bra-att-veta/tullregler...

Gällande att man inte får dricka i hytterna har det stått så som info i 20 år minst. Kan inte tänka mig att någon bryr sig så länge man inte lever rövare, stör andra resenärer eller slår sönder saker. Kanske har blivit hårdare på den aspekten nu på senare år dock, länge sedan jag åkte Cinderella, men nog kommer jag inta en alkoholhaltig dryck eller två i hytten med mina medresenärer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

jag hörde av en kollega att de tar 80 spänn för en öl på båten, vad hände där egentligen?

2000-talet tog slut...?

Du har inte varit ute på ett tag va?

Nu är jag inte någon frekvent ute-drickare, men mellan 80-100 kr för en "stor stark" får man räkna med t.o.m. utanför storstadsregionerna, sen finns det såklart alltid de här alkis-haken som erbjuder en ljummen Åbro för 65 kr men det känns väl inte riktigt som något man behöver gå ut för att uppleva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

2000-talet tog slut...?

Du har inte varit ute på ett tag va?

Nu är jag inte någon frekvent ute-drickare, men mellan 80-100 kr för en "stor stark" får man räkna med t.o.m. utanför storstadsregionerna, sen finns det såklart alltid de här alkis-haken som erbjuder en ljummen Åbro för 65 kr men det känns väl inte riktigt som något man behöver gå ut för att uppleva.

Nja springer inte på krogen i onödan. 😂
Det är inte direkt någon upplevelse att se människorna som desperat letar ragg på krogarna i stan, eller äcklen som säljer ”company” utanför krogarna.

Men jag blir ändå schockad att det på finlandsbåten kostar 80 spänn för en öl, de har ju i princip samma priser som inne på land. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Men jag blir ändå schockad att det på finlandsbåten kostar 80 spänn för en öl, de har ju i princip samma priser som inne på land. 😀

Jo, du kan inte gå någon annanstans, så det är ett smart koncept.

Permalänk
Medlem

Bokning gjord och pepp som fan!
Dock ser jag inget om den där T-shirten som skulle läggas till automatiskt i bokningen, den är ju 1/4 del av nöjet. Vad ska jag annars öla i? Hahahahahaha

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Crowwops:

Bokning gjord och pepp som fan!
Dock ser jag inget om den där T-shirten som skulle läggas till automatiskt i bokningen, den är ju 1/4 del av nöjet. Vad ska jag annars öla i? Hahahahahaha

T-shirten läggs till automatiskt, inget du behöver göra utan vi har gästlistan med bokningsdatum och delar ut dessa ombord på fartyget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Kommer Najk? Då kommer jag! Skall leta reda på apanson också för en riktig reunion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetfish:

Kommer Najk? Då kommer jag! Skall leta reda på apanson också för en riktig reunion.

Hittar du apanson så är jag på! ❤️

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cotterpin:

Jag och DavidTheDoom flyger upp med Ryanair

Skrivet av andreas_dock:

Jag PM'ar er så kan vi styra upp att åka upp ihop då
Bokar en singleplayer hytt nu

MTRX har nu släppt tågbiljetter Göteborg-Stockholm!

Jag har bokat tåg till Stockholm 20:e för att slippa åka tidigt (och vara i Stockholm hela dagen)
Anländer i Stockholm 14:17.
Vad säger Ryan Air om att man inte åker upp med dem men gärna hem? 😅

Om ni vill åka tåg som mig så sitter jag på:
Carriage C, Seat 144

Eventuellt ska jag luncha med en kompis i Uppsala den 20:e men då får jag ta flyget istället. Håller mig lite agile och har en massa biljetter nu! 😂

Resan hem 21/10 med tåg är mindre skoj, det är buss från Alingsås och tar alltså nästan 4 h.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

MTRX har nu släppt tågbiljetter Göteborg-Stockholm!

Jag har bokat tåg till Stockholm 20:e för att slippa åka tidigt (och vara i Stockholm hela dagen)
Anländer i Stockholm 14:17.
Vad säger Ryan Air om att man inte åker upp med dem men gärna hem? 😅

Om ni vill åka tåg som mig så sitter jag på:
Carriage C, Seat 144

Eventuellt ska jag luncha med en kompis i Uppsala den 20:e men då får jag ta flyget istället. Håller mig lite agile och har en massa biljetter nu! 😂

Resan hem 21/10 med tåg är mindre skoj, det är buss från Alingsås och tar alltså nästan 4 h.

Lite off-topic, men nästan alla flygbolag har i regel att alla "efterföljande" resor (dvs hemresan) avbokas om inte själva utresan genomförs

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Klorixx:

Lite off-topic, men nästan alla flygbolag har i regel att alla "efterföljande" resor (dvs hemresan) avbokas om inte själva utresan genomförs

Jepp, läste på Ryan Air att det inte gör så. De skiter i om man använder utgående resa, hemresan är fortfarande valid och ok att använda.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jepp, läste på Ryan Air att det inte gör så. De skiter i om man använder utgående resa, hemresan är fortfarande valid och ok att använda.

Härligt, för en gångs skull positivt med lite avvikelse från normen då 😁

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Händer en hel del på hemresan! Preliminärt kommer vi gå ut med schemat om ca 2v.

Några nyheter angående schemat?

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DaDevil666:

Några nyheter angående schemat?

Vi jobbar på och är nästan klara. Nu gäller det mest att pussla ihop allt så att det finns tid för aktiviteterna. ETA inom några dagar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Bokat men inte betalt. Viking Line verkar inte gilla Nordea.
Och såklart har jag mitt Visa-kort hemma.
Får lov att gräva fram det när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Betalt och klart nu. Kan bli hur kul som helst detta!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv

En galopperande ångest att man inte hänger på detta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

En galopperande ångest att man inte hänger på detta :/

Bara att hålla med, hade varit sjukt kul om jag bara haft möjlighet, synd man inte kan vara på två ställen samtidigt.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Inaktiv

Fett! Hade man haft tid så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343162:

Fett! Hade man haft tid så.

eller pengar.. ja vissa får ha det kul i livet... själv måste jag lägga pengar på medicin mot min vilja...

Permalänk
Medlem

Kul grej

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

La en bokning 23.24 då gick det. Skulle lägga en åt en polare 23.29 då vart der fullbokat 😂