Playstation VR2 släpps tidigt nästa år

Permalänk
Melding Plague

Playstation VR2 släpps tidigt nästa år

Sony bekräftar att VR-headsetet Playstation VR2 kommer släppas i början av 2023.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om headsetet fungerar 100% med min Ps5 och med min PC (steam osv) så kommer jag vara riktigt sugen.

Fungerar det bara på Ps5 blir det däremot inte alls lika självklart köp.

Kom igen Sony, ni vill väl ha mina pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om headsetet fungerar 100% med min Ps5 och med min PC (steam osv) så kommer jag vara riktigt sugen.

Fungerar det bara på Ps5 blir det däremot inte alls lika självklart köp.

Kom igen Sony, ni vill väl ha mina pengar?

Tror inte Sony tjänar så mycket på ren hårdvaruförsäljning, så skulle inte tro att PC-användning är fokus. Men kan vara värt det ändå kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om headsetet fungerar 100% med min Ps5 och med min PC (steam osv) så kommer jag vara riktigt sugen.

Fungerar det bara på Ps5 blir det däremot inte alls lika självklart köp.

Kom igen Sony, ni vill väl ha mina pengar?

Har de ens hintat om att det skulle fungera till PC?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror inte Sony tjänar så mycket på ren hårdvaruförsäljning, så skulle inte tro att PC-användning är fokus. Men kan vara värt det ändå kanske?

Tja, det är ju möjligt att Sony skulle vara positivt inställd till att deras egna studion skulle få tillgång till en viktig marknad. Det är ju inte mycket extra jobb att porta till PC med tanke på att du får typ dubbelt fler potentiella kunder.

För min del är största problemet med PSVR fortfarande tråden. När man har gått över till trådlöst VR är det inte längre möjligt att gå tillbaka.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om headsetet fungerar 100% med min Ps5 och med min PC (steam osv) så kommer jag vara riktigt sugen.

Fungerar det bara på Ps5 blir det däremot inte alls lika självklart köp.

Kom igen Sony, ni vill väl ha mina pengar?

Sony ska väl göra en egen "PC-Launcher" och då bör det väl fungera till PC också?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Har de ens hintat om att det skulle fungera till PC?

De är, numera, tydliga med att "PC är oxå en marknad".

Och det kan ju likväl inkludera PSVR.

Så jag tror PSVR kommer få officiellt PC stöd. I någon form. Inte säkert att det är från dag 1 dock.

Permalänk
Medlem

Längtar efter den då det blir första VR för mig. Men bara om den funkar fint med dagens PS5, dvs inte någon annan version. Och att spelen blir riktigt snygga.

Permalänk

Köp dag 1. Utan minsta tvekan.

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av Sando:

Tja, det är ju möjligt att Sony skulle vara positivt inställd till att deras egna studion skulle få tillgång till en viktig marknad. Det är ju inte mycket extra jobb att porta till PC med tanke på att du får typ dubbelt fler potentiella kunder.

För min del är största problemet med PSVR fortfarande tråden. När man har gått över till trådlöst VR är det inte längre möjligt att gå tillbaka.

Plus att på PS4 har de kört med proprietär kontakt, så man kan inte förlänga kabeln mer än 1.5 meter med en aktiv förlängning även om man vill (eller skarvar själv då).

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Medlem

Tvivlar extremt mycket på att det kommer vara PCVR. Det första som lär hända är att PSVR spel jämförs med PCVR spel (som vid det laget kommer köras på 7900XT/RTX4090) och att PS5 blir totalägt.

Alternativet är förstås att dom ser PSVR som en "bonus" och säljer den dyrt för runt $1500 istället och primärt tjänar storkovan på PC nördar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tvivlar extremt mycket på att det kommer vara PCVR. Det första som lär hända är att PSVR spel jämförs med PCVR spel (som vid det laget kommer köras på 7900XT/RTX4090) och att PS5 blir totalägt.

Alternativet är förstås att dom ser PSVR som en "bonus" och säljer den dyrt för runt $1500 istället och primärt tjänar storkovan på PC nördar.

Nja, spelen kommer big vara likvärdiga.
Det kommer förhoppningsvis leda till "snyggare" VR spel överlag ist för gimpade Quest versioner som bara är lite snyggare på PCVR.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag som köpte ps4 pro bara för psvr tidigt och även har pcvr(vive elite cosmos 2) kan säga att hållit utkik efter möjlighet att förboka psvr 2 i månader.

Optimiseringen för spelen i kombinationen med bra enkla handkontroller och användarvänlighet kommer nog utklassa pcvr hårt.

Firewall zero hour, skyrim vr, ace combat 7 vr mm på psvr funkade ju hur bra som helst, trots den magra upplösningen på psvr 1 och bristen på rena vr kontroller..
Sedan införskaffade man även en playseat med logitech g929 för rally i vr och kan säga att den väntar på psvr 2 som satan nu!

Jag som varit en inbiten pc gamer hela livet och även spelat fps spel på hög nivå i topklaner en evighet sedan finner mer och mer nöje i playstation nu än någonsin.
Särksilt när man kombinerat ps5 men en grym 75tums tv och vr.
Skulle någon gå in i gaming nu så skulle jag förslå ps5 med vr och en grym tv just för upplevelsernas och enkelhetens skull.
Blir helt enkelt en enklare uppaättning hemma då man har spel, film och vr i samma setup som man kan lätt dela med andra.

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

PSVR är säkert jättesmidigt och bra på det sättet, men måste säga att min upplevelse av Oculus är precis samma. Det är bara plugga in i PCn och köra. Känns verkligen som en "konsol" upplevelse att använda Riften tillsammans med Oculus egna butik.

Det kan bli lite mer "PC-krångel" om man blandar in Steam i det hela däremot.