Permalänk
Medlem

En bild i alla fall efter dagens projekt med att byta hållare för regplåt och få emblemet på bakluckan svart.
Dock inte bestämt mig om det ska vara mattsvart, blanksvart eller en kombo med matt VW och blanka partier emellan…

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Cruisar med jaggan på bergsvägarna utanför Monaco

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt snygg bil!

Min gamle skorv

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

En bild i alla fall efter dagens projekt med att byta hållare för regplåt och få emblemet på bakluckan svart.
Dock inte bestämt mig om det ska vara mattsvart, blanksvart eller en kombo med matt VW och blanka partier emellan…https://gcdnb.pbrd.co/images/d16e1p18znFP.jpg?o=1

Tycker det ser bäst ut med originalemblem. Men vill du köra på svart tror jag nog ett matt W med blanka partier blir bäst!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Men vill du köra på svart tror jag nog ett matt W med blanka partier blir bäst!

Mindre viktigt men röstar nog för tvärtom: verkar naturligare att själva loggan är glansig snarare än bakgrunden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mindre viktigt men röstar nog för tvärtom: verkar naturligare att själva loggan är glansig snarare än bakgrunden.

Lite så jag tänkte. Majoriteten av bilen är blank så majoriteten av emblemet bör vara blankt. Naturligt. Vilket i detta fall blir bakgrunden.
Fast det kanske inte stämmer. Vet inte exakt hur den ser ut.
I så fall tycker jag som dig, tvärtom

Tycker även GTX texten ska vara matt. Då passar det ju även bättre om W'et är matt.

Aja!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Fina bilar Men kom igen nu, någon måtta får vi väl ha när du själv äger / ägt snabba bilar? En "AMG" pimpad 220D med det där svarta på sidan för att efterlikna C63 måste ju bara bort... Det där skriker pizzabagare alá Södertälje

Å anra sidan, du som kört mycket MB / Audi / BMW, vilken blev favoriten?

Jag köpte bilen i det utförandet och mest min sambo som använder den, liten och smdig.

Men förstår vad du menar ifrån början var det AMG emblem på bilen vilket jag tog bort. Funderar på dom där svarta med men AMG märket satt med ett jäkla klister som var ett helvete och få bort och tror samma snubbe har fått feeling på dom där svarta.

Jag har alltid föredragit BMW men tycker alla tre MB / Audi/ BMW gör bra bilar är inget direkt fanboy. Utan köper mest bil spontant och när de kommer in en till bra pris så man gör en bra affär sltuet av dagen. men utrustnning är A & O. Headsup och liknade är ett måste annars är man en Sosse.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Skrivet av Chunt:

<Uppladdad bildlänk>

Exakt vilken version och årsmodell? Är det inte dyrt i Monaco? Hur kom du dit med bilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Exakt vilken version och årsmodell? Är det inte dyrt i Monaco? Hur kom du dit med bilen?

Det är en Jaguar F-Type S (AWD) årsmodell 2016.

Monaco får nog anses som dyrt men beroende på vad en har för budget så går det att komma "billigt" undan även där. Det är en utmaning att köra där på de små gatorna och att ta sig in i ett parkeringshus är ett äventyr i sig.

Till Monaco tog jag mig från Sverige via Danmark, Tyskland, Schweiz, Frankrike och Italien. En roadtrip helt enkelt.

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

Det är en Jaguar F-Type S (AWD) årsmodell 2016.

Monaco får nog anses som dyrt men beroende på vad en har för budget så går det att komma "billigt" undan även där. Det är en utmaning att köra där på de små gatorna och att ta sig in i ett parkeringshus är ett äventyr i sig.

Till Monaco tog jag mig från Sverige via Danmark, Tyskland, Schweiz, Frankrike och Italien. En roadtrip helt enkelt.

Den med 380HK? Hur ser ägandekostnaderna ut för en sådan? Snygg bil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Den med 380HK? Hur ser ägandekostnaderna ut för en sådan? Snygg bil!

Yes, den med 380HK.

Sedan jag köpte bilen i Mars har utgifterna varit:

Försäkring(helförsäkring 1 år): ~18k
Årlig service: ~10k
Skatt: 2560

Övriga utgifter:

Nya fälgar: ~19k
Keramisk lackförsegling: ~5k
Behandling av läder säten/ratt: ~4k

Senaste gången jag ägde en bil var 2003-2006, en gammal Saab 9000 som kördes tills den dog. Så denna gången tänkte jag ta bättre hand om bilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

Yes, den med 380HK.

Sedan jag köpte bilen i Mars har utgifterna varit:

Försäkring(helförsäkring 1 år): ~18k
Årlig service: ~10k
Skatt: 2560

Övriga utgifter:

Nya fälgar: ~19k
Keramisk lackförsegling: ~5k
Behandling av läder säten/ratt: ~4k

Senaste gången jag ägde en bil var 2003-2006, en gammal Saab 9000 som kördes tills den dog. Så denna gången tänkte jag ta bättre hand om bilen

Vad valde du för lackskydd? Fin bil

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Vad valde du för lackskydd? Fin bil

Jag lämnade in bilen på Meguiars Detail Center Göteborg så jag är osäker på vilken/vilka produkter de använde. Resultat blev bra iallafall!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

Jag lämnade in bilen på Meguiars Detail Center Göteborg så jag är osäker på vilken/vilka produkter de använde. Resultat blev bra iallafall!

Man kan göra jobbet själv också!

Bilden är 2-3 år gammal, skulle kört en liten polering iår också, men inte hunnit med detta, får bli framåt vårkanten.
Men Meguiars är antagligen mycket bra. Själv kör jag Angelwax rakt igenom.

Sambons gamla Passat från 2004?, de va första bilen jag testade som amatör, (fortfarande amatör).
Inte helt perfekt, Passaten va hård i lacken så hade inte tyngre grejer för att ta 100%, men när bilen var klar så blev de ett jäkla lyft.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått in den i garaget, trots att den stått mer eller mindre i 13 år varav 3 av dom ute nu senast så startade den och gick, läskigt bra. Återstår att se om den fortfarande levererar lite drygt 200hk. Det är dock något som får vänta ett bra tag. Mycket meck innan besiktningen inte sätter en röd lapp på rutan och ber mig GÅ hem :). Förhoppningen är att den kan ut och rastas nästa sommar så jag kan göra service på mina andra bilar efter en hård vinter. Om någon undrar så finns det definitivt rost...mmm rost

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Min JDM Subaru BRZ på Gelleråsen i augusti.

Permalänk
Medlem

Min nya daily - en Golf R med DSG

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Äntligen har jag fått in den i garaget, trots att den stått mer eller mindre i 13 år varav 3 av dom ute nu senast så startade den och gick, läskigt bra. Återstår att se om den fortfarande levererar lite drygt 200hk. Det är dock något som får vänta ett bra tag. Mycket meck innan besiktningen inte sätter en röd lapp på rutan och ber mig GÅ hem :). Förhoppningen är att den kan ut och rastas nästa sommar så jag kan göra service på mina andra bilar efter en hård vinter. Om någon undrar så finns det definitivt rost...mmm rost
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Har du T5 konventerat den?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Har du T5 konventerat den?

Nä är inte det man brukar göra med volvos istället?

I denna vill man ha 90 tals turbo lagget 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nä är inte det man brukar göra med volvos istället?

I denna vill man ha 90 tals turbo lagget 😀

Nej haha T5 är styrsystem trionic 5 som används av Saab i 9000, ng900 och OG93. Många T5 koncentrerar sin og900 pg den går bättre, lättare trimma pg helt öppet system, mer trim potentional, lägger förbrukning etc etc som man vinner med modernare styrsystem

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Nej haha T5 är styrsystem trionic 5 som används av Saab i 9000, ng900 och OG93. Många T5 koncentrerar sin og900 pg den går bättre, lättare trimma pg helt öppet system, mer trim potentional, lägger förbrukning etc etc som man vinner med modernare styrsystem

Aha min var lätt trimmad inga datorer eller program. Bara en mejsel för potentiometrarna och ta bort ett motstånd så den håller laddet 😁.
Tyvärr pallar inte växelådan på dessa mycket mer än ca 200hk. Motorn klarar runt 300hk med lätta modifikationer. Man kan köpa förstärkta lådor...eller kunde förut vet jag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pnorberg:

Äntligen efter sex års väntan är hon besiktigad två år framåt! 2017 blev det nedslag hos bilprovningen där ena stötdämpartallriken var för rostig och då påbörjades en helsikes resa med att hitta bättre begagnade och en hel del nya delar, allt från staterna (lång historia kort). Det tog sin tid, det kostade pengar, en helvetes googlande och även två barn däremellan som fick istället min uppmärksamhet. Men nu jäklar ler jag brett när jag rastar de där trötta 122 hästarna! För det spelar fasiken ingen roll om hon inte är snabb, skramlar lite här och där, avgassystemet låter som ett jäkla åbäke, för hon är fantastisk att glida runt med och väcker så många minnen till liv efter alla dessa 20 år vi tillbringad tillsammans (först 10 år hos en nära vän och sedan 10 år hos mig).

Nu är det dags för nästa kapitel, den rullande renoveringen. Idag hittade jag bättre begagnade lampor runt om och till veckan ska glasfiberskärmar beställas, vi börjar där och ser var vi landar.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

S12 <3 !!

Hade en Nissan Silvia S12 -87 under tidigt 2000-tal. Trimmad med det klassiska, Saab 9000 Intercooler, hemmasvetsade rör, stödgördel från S13, öppet luftfilter, turbo från S13, laddade strax över 1 bar, 2.5" hemmasnickrat avgassystem från downpipe fram till en klassisk japsdämpare och självklart även med en tidstypisk öppen dumpventil för det coola pubertala ljudet Kommer för evigt vara förälskade i det kantiga 80-talsstuket med grodögon.

Den var i princip rostfri (utvändigt) fram tills att den blev påkörd av ett rattfyllo med stora karosskador till följd. Fick tillbaka inköpspriset plus lite till av försäkringsbolaget som tur var. Efter det lät jag den tyvärr förfalla innan jag avyttrade den för småpengar till en nybliven körkortsägare.

Älskade bilen! Synd bara att det i princip är omöjligt att hitta reservdelar numer, annars hade jag lätt kunnat tänka mig att äga en igen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

S12 <3 !!

Hade en Nissan Silvia S12 -87 under tidigt 2000-tal. Trimmad med det klassiska, Saab 9000 Intercooler, hemmasvetsade rör, stödgördel från S13, öppet luftfilter, turbo från S13, laddade strax över 1 bar, 2.5" hemmasnickrat avgassystem från downpipe fram till en klassisk japsdämpare och självklart även med en tidstypisk öppen dumpventil för det coola pubertala ljudet Kommer för evigt vara förälskade i det kantiga 80-talsstuket med grodögon.

Den var i princip rostfri (utvändigt) fram tills att den blev påkörd av ett rattfyllo med stora karosskador till följd. Fick tillbaka inköpspriset plus lite till av försäkringsbolaget som tur var. Efter det lät jag den tyvärr förfalla innan jag avyttrade den för småpengar till en nybliven körkortsägare.

Älskade bilen! Synd bara att det i princip är omöjligt att hitta reservdelar numer, annars hade jag lätt kunnat tänka mig att äga en igen.

De är fantastiska! Men tyvärr det där med att hitta reservdelar kräver väldigt mycket jobb. Hade bilen på pallar hela förra sommaren i jakten på nya bärarmar, vilket resulterade bara i mindre plånbok, två set nya oanvända amerikanska bärarmar, ett par s13 bärarmar och nya spindelleder till de gamla bärarmarna.
Har i all makt försökt att hålla den original men får nog krypa till korset och bygga en Frankenstein av delar från s13, Mustang, z31 och vilka fler bilar som har passande delar.

Är bara orolig för framtiden, vill ogärna elkonventera för det kommer ta bort en stor del av bilens charm men har nog inget val om jag ska behålla den ända in i graven och om mina pojkar vill, så även efter gravsättningen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Honda Power!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

<Uppladdad bildlänk>

Honda Power!

Honda Power!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

2019 Alfa Romeo Stelvio Ti bensin.
Riktigt kul att köra, bara surt att jag inte hade råd med en Quadrifoglio.

Permalänk
Medlem

535d GT X-drive .. perfekt för en trött gammal flyttgubbe.

Permalänk
Medlem

Haft några st sen sist ja la upp här.. Ska nu sälja min Skoda -06, o skaffade en Sitt'o'träng ist.. xD

Har man tillräckligt mycket o göra (Då jag precis flyttat och bor i "renoveringslägenhet", Så kan man ju alltid skaffa mer jobb.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Blev med Golf R kombi

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Vart i Sverige är det där?
Riktigt krispiga bilder!