Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med nätverksporten?

Hej,

Satt nyss och spelade när nätverket dog på min dator. Felsökte snabbt och fick felmedelandet att det inte finns någon nätverkskabel. Nedan saker har jag testat och jag får det fortfarande inte att fungera.

  • Startat om allt

  • Olika portar i routern(Alla portar funkar till min laptop)

  • Två olika kablar (Båda kablarna funkar till min laptop)

  • Installerat om nätverkskortet

  • Bitdefender uppdaterades tidigare, har avinstallerat det ifall det störde ut nätverkskortet

  • Kollat i BIOS och där finns nätverkskortet listat

  • WI-FI funkar utan problem

  • Ser inga fel på nätverkskortet i enhetshanteraren

  • Försökt uppdatera drivrutiner till nätverkskortet

Är ganska säker på att jag har gjort allt som jag kan komma på just nu utom att ominstallera Windows. Tänkte först höra med er här om det är någon som kan komma på något mer att göra? Är 100 på att det är nätverkskortet/porten i min dator som är felet, vet dock inte om det mjukvara eller hårdvara som strular.

Kan ett nätverkskort bara ge upp så där? Ingen åska eller något sådant allt funkade ena sekunden och nästa sekund så funka det inte.
Moderkortet är flera år gamalt(5+ kanske?) så kan absolut vara något som har gett upp nu, hade dock hoppat att allt skulle hålla 1-2 månader till så man kan köpa en helt ny dator då.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/128007
köp ett billigt gigabit PCIe NIC, lika bra att ha ett sånt liggandes även om det kanske inte kommer till användning just nu
har själv ett (annat) för att slippa krånglet med Killer som mitt moderkort har inbyggt