Andra svängen av toapapperspanik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är ju jävligt bökigt. Dra av sig kläder och blöta ner sig 2-5 gånger per dag. Nä, fy fan. Papper är snabbt, effektivt och smidigt.

Tar mig ungefär 30 sekunder efter jag avslutat skitandet tills jag torkat mig rent. Byxorna och kalsongerna är ju ändå nere, och tröjan behöver du ju inte ta av.

Dessutom mycket fräschare och skonsammare på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Tar mig ungefär 30 sekunder efter jag avslutat skitandet tills jag torkat mig rent. Byxorna och kalsongerna är ju ändå nere, och tröjan behöver du ju inte ta av.

Dessutom mycket fräschare och skonsammare på alla sätt och vis.

Tja, om du tycker så, så hindrar inte jag dig. Jag tycker det är extremt bökigt och inte särskilt verkningsfullt. Och förbannat söligt.

Om det hade varit inbyggt i toastolen hade jag kanske kunnat tänka mig det som komplement, papper först, sen vatten och sen torrt med papper igen. Men aldrig att jag först skulle gå av toastolen, stappla bort till en bidé, gränsla den och sen börja plaska, skvätta och stänka. Och sen stappla tillbaks till toastolen för att torka torrt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
AKA AudioBamse
Skrivet av FX9:

Fast vi får hålla låg profil, då politik inte är önskvärt här på forumet

Ja, vi avslutar skitsnacket innan det eskalerar, kan bara för egen del klargöra att jag är starkt emot fula epiteter i en demokrati och man bör ha djup respekt och hålla civiliserad ton mot alla åsikter och folkvalda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Om det hade varit inbyggt i toastolen hade jag kanske kunnat tänka mig det som komplement, papper först, sen vatten och sen torrt med papper igen. Men aldrig att jag först skulle gå av toastolen, stappla bort till en bidé, gränsla den och sen börja plaska, skvätta och stänka. Och sen stappla tillbaks till toastolen för att torka torrt.

De här med Bidé är ju uråldrigt vid det här laget. Numera är det ju enkelt att skaffa en sits med inbyggd bidéfunktion. De första kom ju till och med för över 40 år sedan i Japan.
T.ex. den som @Lolpold skrev om:

Skrivet av Lolpold:

Jag har en Xiaomi Smartmi Toalettstol

Rekommenderar!

https://www.youtube.com/watch?v=O2si6uNZ21s&t=11s

Permalänk
Medlem

Är väl bara att skita på jobbet om prishöjningen är kännbar ekonomiskt 😁👍

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Det enda rätta är att sälja sitt hus o köpa så mycket toapapper man orkar.
Scalping är alla smarta människors extra-inkomst.

Lättare att bara flytta in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kgel:

De tog dom 20 år att förbruka allt, och då hade de dessutom gett bort en del. Man undrar ju hur många rullar de beställde egentligen...

ALLT!