Youtube skruvar upp mängden reklam innan videor

Permalänk
Melding Plague

Youtube skruvar upp mängden reklam innan videor

Youtube testar användares tolerans mot reklam genom att öka mängden reklamklipp innan videor från två till elva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag installerar adblocker om det här fortsätter. Är ju redan helt sjukt mycket reklam på YouTube

Permalänk
Medlem

Men förfan. Är redan nog med reklam. Först ska man se bra mycket innan. Sen om man hoppar fram i klippet får man se reklam igen. Varför då?? Jag har ju inte ens börjat se något än?

Och kan dom lägga ned med långa reklamer när du ser Youtube på tvn? Borde endast vara fem-sekunders där så man slipper leta reda på kontrollen hela tiden.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

YouTube Premium FTW

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Haft adblocker så länge att jag skulle bli chockad om det kom upp reklam på Youtube.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Äntligen! tycker det är för lite reklam idag….

Permalänk

Bara köra adblocker. Rena utpressningsfasoner dom kör med.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Adblock är en räddare o dessa reklamtider.
På tok för mycket reklam överallt.
O oftast har ju youtube videos reklam innan o mitt i klippen. Plus att kreatören har sina sponsrade segment oxå.

adblock plus skippa framåt förbi sponsor segment ftw.

Det mesta är för dåliga mobilspel o annat skit som man är totalt ointreserad av.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

kommer inte ihåg när jag såg reklam på youtube senast, privacy badger, adblock plus, ublock origin blockar vad jag vet nästan all reklam

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd

Fanns det något man kunde blockera redan på router nivån så man slipper allt?
Det är framför allt jobbigt om man kollar genom TVn.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Sen man fick barn betalar jag mer än gärna 65 kr / mån för att slippa alla reklam. Visst, uBlock osv på datorn men majoriteten konsumeras ju på platta / telefon och där funkar det mindre bra. Har man inte trettioelva andra streamingtjänster tycker jag inte det är så boldigt.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Blir adblock eller sluta använda plattformen helt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Det är på tok för mycket reklam jag har börjat titta mycket mindre på grund utav detta har jag märkt
ser på tv.n och vad jag vet finns inga blockerade ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Inget problem med premium

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

uBlock Origin + Sponsorblock.

Vilken reklam?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Har sedan i juni inte kunnat titta på YT på min TV (med Apple TV). Reklam före och efter, sedan reklam en minut in och därefter var 3:e minut.

Har märkt ökad frekvens på plattan senaste veckan också

Vill verkligen inte vända rumpan till google och köpa prenumerationen även om den bara kostar 69 kr/mån

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Hade reklamen varit ens i närheten relevant hade det kunnat gå an. Men det är ju bara kognitivnt spam hela tiden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

YouTube Premium FTW

Youtube Family är lätt den mest uppskattade streamingtjänsten i min familj,
så den tjänst som kommer sägas upp sist av alla när det behöver sparas.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Funkar inte PiHole som annonsblockerare för hela nätverket? Eller har jag missförstått det?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Funkar inte PiHole som annonsblockerare för hela nätverket? Eller har jag missförstått det?

I den mån det öht fungerar för given annonstyp, ja.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Med tanken på all reklam mängd på youtube, trodde jag att det var 1 april skämt, men det är ju september som råder.
Det verkar som att någon är för "pengar-torstig"...

Permalänk
Medlem

Kört premium sedan det kom. Youtube är den sista streamingtjänsten jag skulle säga upp. Kollar typ 10x mer youtube än netflix, hbo, etc.

Typo
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

känner att gränsen är nådd nu. Är AdBlock https://getadblock.com/sv/ ett bra program eller vilket ska man använda?

eller finns det något bättre? https://vpnbasen.se/har-listas-de-basta-annonsblockerarna-jus...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Trycker alltid f5 tills jag får en reklam på 6 sek. Får jag en 15 sek reklam efter det så trycker jag f5 igen och då börjar videon.
Kör Operas inbyggda adblock och även om den inte längre funkar för reklam innan videon får jag inga mitt i.

Är (som förmodligen många andra) i lägret "jag vill fortfarande typ stödja de jag kollar på men testa inte mitt tålamod youtube"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Funkar inte PiHole som annonsblockerare för hela nätverket? Eller har jag missförstått det?

Tittade på den och provade Adguard Home som inte fungerade. Jag tror det står i deras FAQ att de inte fungerar för YT reklam pga att YT gömmer reklamvideos bland vanliga videos verkar det som ?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Vet någon hur man installerar adblocker på iphone?

Permalänk
Medlem

märks hur giriga YT börjar bli. Inte nog med att dom spammar sönder sin YT premium grej.. Så nu detta. Jag hade gärna betalat för Premium och skippat reklamer utan adblocks OM Youtube Shorts gav bättre rekommendationer. För fan det enda jag ser där är asiatiska videos hur djur blir påkörda eller "porr reklamer" med länk. Algoritmen är verkligen skev och därför vägrar jag betala dem. Vad händer?????

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Länge leve YouTube Vanced

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Jag har redan youtube premium. 17kr per månad för både video och music. Kunde stänga ned spotify pga det också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Funkar inte PiHole som annonsblockerare för hela nätverket? Eller har jag missförstått det?

Ja, men inte för YouTube. Det kräver adblock i webbläsare eller att du använder NewPipe till Android. Du blir dock av med reklam på hemsidor och banner i telefonappar och andra program. Men du kan nästan lika gärna installera ett adblock tillägg, finns även till Firefox mobila version.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841