Jonas går på föräldraledighet

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jonas går på föräldraledighet

Idag börjar min föräldraledighet, vilket innebär att jag överlämnar testlabbet till @CrispVanDahl som kommer att navigera er genom hårdvaruhösten. Planen är att vara hemmapappa tills dottern börjar förskola, vilket realistiskt innebär att jag är tillbaka tidigt april 2023.

Kommer säkerligen fortfarande hänga en del i forumet, men svarstider på eventuella ping och PM lär bli längre.

Om jag kommer iväg på utflykt till kontoret så kan jag säkert vara med på någon läskclockers eller dylikt, men annars ses vi nästa år!

Permalänk
Medlem

Trevligt med föräldraledighet! Tipsar om att gå till en öppen förskola eller liknande regelbundet, skönt med lite tider att passa och att träffa andra föräldrar och barn.

Permalänk
Medlem

Njut nu!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Lycka till, njut av "ledigheten"

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Ha en fin tid med barnet och sakna oss inte för mycket! <3

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Hedersmedlem

Ledigt och ledigt

Ta vara på tiden ordentligt. Barn växer fort!

SweC våren 2023: Jonas vabbar!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

SweC våren 2023: Jonas vabbar!

Oj oj oj, man är glad om man lyckas jobba två veckor i sträck!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dedde:

Oj oj oj, man är glad om man lyckas jobba två veckor i sträck!

Lyckan är fullständig när hela familjen får samma form av förskole-pest och ligger däckade i en vecka

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hoppas du får en härlig tid. Att nörda ner sig i bebisar är krångligare än man kan tro, sällan manualerna stämmer.

Allt hänger på dig nu @CrispVanDahl känn ingen press!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av JonasT:

Idag börjar min föräldraledighet, vilket innebär att jag överlämnar testlabbet till @CrispVanDahl som kommer att navigera er genom hårdvaruhösten. Planen är att vara hemmapappa tills dottern börjar förskola, vilket realistiskt innebär att jag är tillbaka tidigt april 2023.

Kommer säkerligen fortfarande hänga en del i forumet, men svarstider på eventuella ping och PM lär bli längre.

Om jag kommer iväg på utflykt till kontoret så kan jag säkert vara med på någon läskclockers eller dylikt, men annars ses vi nästa år!

Jag som trodde att män bara tog föräldraledigt dom varma månaderna och runt semestern? Bra av dig att planera in en riktig (i mina ögon) pappaledighet. Du kommer inte ångra dig!

Vi kommer sakna dig just denna hösten men det kommer fler!! Ha det riktigt nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag börjar min föräldraledighet, vilket innebär att jag överlämnar testlabbet till @CrispVanDahl som kommer att navigera er genom hårdvaruhösten. Planen är att vara hemmapappa tills dottern börjar förskola, vilket realistiskt innebär att jag är tillbaka tidigt april 2023.

Kommer säkerligen fortfarande hänga en del i forumet, men svarstider på eventuella ping och PM lär bli längre.

Om jag kommer iväg på utflykt till kontoret så kan jag säkert vara med på någon läskclockers eller dylikt, men annars ses vi nästa år!

Passa på och njut nu!
Inte som att du kommer missa någon intressant lansering ändå;)

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag börjar min föräldraledighet, vilket innebär att jag överlämnar testlabbet till @CrispVanDahl som kommer att navigera er genom hårdvaruhösten. Planen är att vara hemmapappa tills dottern börjar förskola, vilket realistiskt innebär att jag är tillbaka tidigt april 2023.

Kommer säkerligen fortfarande hänga en del i forumet, men svarstider på eventuella ping och PM lär bli längre.

Om jag kommer iväg på utflykt till kontoret så kan jag säkert vara med på någon läskclockers eller dylikt, men annars ses vi nästa år!

Stort lycka till och njut av tiden nu Du kommer vara saknad helt klart.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Henrik-W:

Hoppas du får en härlig tid. Att nörda ner sig i bebisar är krångligare än man kan tro, sällan manualerna stämmer.

Allt hänger på dig nu @CrispVanDahl känn ingen press!

Känner ingen press alls.

Permalänk
Medlem

Ha det så sköj! Själv varit hemma sen April och kör året ut med grabben.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jävlar vad vi kan spela nu när du är ledig! Alla vet ju att du bara kommer chilla hela tiden nu

Permalänk

Jag har också velat skaffa familj men har tyvärr inte hittat den rätta, är runt din ålder. Skaffa ett RTX 4090 eller ett RX 7900X och gejma loss samtidigt som du gör blöjbyte.

Lycka till Jonas!

PS. Vi har ögonen på dig Calle svik oss inte!

Permalänk
Medlem

Njut!

Har varit i den sitsen 2 gånger. 7 månader vardera

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Expertgissare

Grattis till ett nytt heltidsjobb även på fritiden
Men lönen är bättre än alla pengar något annat jobb kan ge
Ha det verkligen bäst med dottern nu, men glöm inte bort oss

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Lycka till, och njut av denna tid! På föräldraledigheten med sonen skaffade jag en cykelstol och körde utflykter varannan dag, kan varmt rekommenderas

Permalänk
Medlem

Jag kommer sticka på föräldraledighet i april, så blir perfekt med mer jonas-content då

Hur har det varit så här långt?

Permalänk

Hej! @JonasT

Är nyfiken på när du kommer tillbaka från din föräldraledighet.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel i-7 8700K | Corsair Vengeance LPX Black 32 GB (3000MHz)| Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | EVGA Supernova G2 750W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Asus ROG PG278QR (165Hz) 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Januklovski:

Hej! @JonasT

Är nyfiken på när du kommer tillbaka från din föräldraledighet.

Det nämndes i dagens fredagspanel att Jonas kommer tillbaka "om några veckor", så det ger väl ett hum iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Han är redan igång med vabbandet...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Det nämndes i dagens fredagspanel att Jonas kommer tillbaka "om några veckor", så det ger väl ett hum iaf.

Ah, har inte kollat den idag! Tack för info

Visa signatur

Fractal Define 7 | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel i-7 8700K | Corsair Vengeance LPX Black 32 GB (3000MHz)| Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | EVGA Supernova G2 750W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Asus ROG PG278QR (165Hz) 1440p

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Jag kommer sticka på föräldraledighet i april, så blir perfekt med mer jonas-content då

Hur har det varit så här långt?

Lagom lång ledtid på det här svaret, men bättre sent än aldrig!

Det har varit fantastiskt att kunna vara hemma så här länge med dottern, och speciellt under en tid då hon utvecklats enormt (lärt sig gå och börjat prata massa). Tog till mig tipset från @Squallie, så spenderar i princip varje vardagsförmiddag på öppna förskolan, vilket har varit en väldigt bra och rolig rutin under hela ledigheten.

Att vara föräldraledig är också det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv, och min redan höga respekt för förskolepedagoger har nu vuxit ytterligare några snäpp. Förstår inte hur en sådan liten varelse kan ha så mycket energi.

I slutet av den här veckan börjar inskolningen på förskola, så snart är det dock tillbaka till verkligheten för min del!

Skrivet av Januklovski:

Hej! @JonasT

Är nyfiken på när du kommer tillbaka från din föräldraledighet.

Återvänder någon gång i maj så fort inskolningen är klar.

Permalänk

@jonasT

Härligt att du haft det bra!
Ser fram emot ett ha dig tillbaka igen

Visa signatur

Fractal Define 7 | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel i-7 8700K | Corsair Vengeance LPX Black 32 GB (3000MHz)| Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | EVGA Supernova G2 750W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Asus ROG PG278QR (165Hz) 1440p

Permalänk
Medlem

Härligt @JonasT ! Du kommer nog tycka det är rätt chill att börja jobba igen. Kollegorna får säkert räkna med en del nynnande på intron till barnprogram när fu zoomar ut och bitvis glömmer bort var du är

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Lagom lång ledtid på det här svaret, men bättre sent än aldrig!

Det har varit fantastiskt att kunna vara hemma så här länge med dottern, och speciellt under en tid då hon utvecklats enormt (lärt sig gå och börjat prata massa). Tog till mig tipset från @Squallie, så spenderar i princip varje vardagsförmiddag på öppna förskolan, vilket har varit en väldigt bra och rolig rutin under hela ledigheten.

Att vara föräldraledig är också det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv, och min redan höga respekt för förskolepedagoger har nu vuxit ytterligare några snäpp. Förstår inte hur en sådan liten varelse kan ha så mycket energi.

I slutet av den här veckan börjar inskolningen på förskola, så snart är det dock tillbaka till verkligheten för min del!

Återvänder någon gång i maj så fort inskolningen är klar.

Jag håller med, helt totalt ofattbart att kunna jobba med så många barn på en daglig basis. Ett barn i taget är verkligen nog!

Kul att du är ute på andra sidan, du är saknad

Hoppas allt går bra med inskolningen, våran tog typ 3 veckor första gången

Permalänk
Snusfri

En sådan här att skjutsa dotra i borde herr Jonas ha

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jonas skrivbord har fått agera förråd med lådor till alla delar sen jag började typ.
Dags för lilla panikstädet innan han är tillbaka.