Hur slö tullhantering har PostNord numera?

Permalänk
Medlem

Beställt paket från Kanada, märkte några dagar sedan att paketet var fast i tullen "Försändelsen tullbehandlas."
Fick inget SMS med länk att betala men hittade paketet manuellt på postnords importsida där jag kunde betala
via swish. Gick smidigt.

Hur långt tid efter man betalt brukar det ta innan paketet lossnar från tullen och varför fick man inget SMS?
När jag beställde angav jag mobilnumret iaf.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Beställt paket från Kanada, märkte några dagar sedan att paketet var fast i tullen "Försändelsen tullbehandlas."
Fick inget SMS med länk att betala men hittade paketet manuellt på postnords importsida där jag kunde betala
via swish. Gick smidigt.

Hur långt tid efter man betalt brukar det ta innan paketet lossnar från tullen och varför fick man inget SMS?
När jag beställde angav jag mobilnumret iaf.

är som vanligt när det har förtullats och lämnat att göra högen där de kollar om tull och moms är betald redan eller inte.

så min gissning nånstans mellan 3 dagar och 3 månader.

att du inte fått smset än kan va för att de inte kollat på ditt paket än utan har bara levererats dit och ligger i att göra högen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är som vanligt när det har förtullats och lämnat att göra högen där de kollar om tull och moms är betald redan eller inte.

så min gissning nånstans mellan 3 dagar och 3 månader.

att du inte fått smset än kan va för att de inte kollat på ditt paket än utan har bara levererats dit och ligger i att göra högen.

Ajdå, lät inge vidare. Skickades med Express-frakt dessutom. Express till tullen men sen tog det stopp..
Kanske hade varit bättre med DHL eller nått men det hade företaget inte som alternativ.
Kan meddela i tråden när paketet kommit fram om någon annan undrar hur lång kö det är på tullverket just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Beställt paket från Kanada, märkte några dagar sedan att paketet var fast i tullen "Försändelsen tullbehandlas."
Fick inget SMS med länk att betala men hittade paketet manuellt på postnords importsida där jag kunde betala
via swish. Gick smidigt.

Hur långt tid efter man betalt brukar det ta innan paketet lossnar från tullen och varför fick man inget SMS?
När jag beställde angav jag mobilnumret iaf.

Brukar ta 1-2 veckor för mig. Känns som att de kollar 1 gång i veckan om betalning inkommit och isåfall skickar ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Brukar ta 1-2 veckor för mig. Känns som att de kollar 1 gång i veckan om betalning inkommit och isåfall skickar ut det.

Tack då har jag iaf ett hum om hur långt tid det kanske tar. Dåligt med info från Postnord/Tullverket, tycker man borde få ett
SMS där det står uppskattad tid för hantering osv. men det kanske kommer sen. Nu är det iaf betalt och klart så förhoppningsvis har jag det innan månadslutet..

*Bara för det så verkar paket vara påväg.
"Paket på väg, Försändelsen har ankommit mottagarlandet."

Permalänk
Medlem

Fick paketet idag så det gick kvickare än jag hade trott. Kom i brevlådan vilket förvånade mig något..
Kanske Expresspaket prioriteras hos tullverket, vem vet.

Permalänk
Medlem

Verkar som att PostNords tull avdelning jobbar bättre nu 😃

Beställde något från England som kom till tullen i Fredags. Kom upp i appen att det tullbehandlas. På Måndag e.m kunde jag redan betala för moms och det gjorde jag genast. I morse märkte jag att paketet var på väg och det kom fram idag. Inte illa.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av =)(=:

Verkar som att PostNords tull avdelning jobbar bättre nu 😃

Beställde något från England som kom till tullen i Fredags. Kom upp i appen att det tullbehandlas. På Måndag e.m kunde jag redan betala för moms och det gjorde jag genast. I morse märkte jag att paketet var på väg och det kom fram idag. Inte illa.

De är lågkonjuktur nu och svenska kronan är katastrof så inte lika mycket import därav går det snabbare...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version