Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Det här med kontrollen iaf.
Jag har ALDRIG sett Amazon i något land avbryta ordrar som är felaktig prissatta när det är Sold & Shipped by Amazon.
De är så pass stora, så de tar bara smällen om något är prissatt istället för att få negativ publicitet.

Nu är det bara utifrån vad jag observerat, men kan givetvis vara fel ute. Tror dock Amazon kommer skicka ut dessa.

Amazon.se sålde "The Last Kids on Earth and the Staff of Doom" till switch för 35:-, den skickades aldrig, så visst förekommer det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Amazon.se sålde "The Last Kids on Earth and the Staff of Doom" till switch för 35:-, den skickades aldrig, så visst förekommer det!

if the game is available (which it is right now), and shipped by Amazon, a chat with customer service would solve it very quickly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hur enkla är kindles att använda? Tänkte om det är något som skulle passa en pensionär som knappt kan hantera en vanlig surfplatta.

Använder man den någorlunda ofta och därmed har i närminnet hur menyer och så fungerar, då är det rätt lätt. Men den är inte lika intuitiv som en platta om du frågar mig. När man är inne i en bok är interface dolt för att ta bort distraktion från boken - vilket ju är bra.

Men, jag kan lite pinsamt berätta att jag förra veckan, när jag inte hade läst på Kindle’n på kanske ~3 månader, hade problem. Jag kunde först nån minut inte lista ut hur f%# man skulle göra för att innifrån en öppen bok gå tillbaka till ”huvudsidan” där man har sitt bibliotek och så.

Jag swipeade uppifrån och ner på skärmen, fick upp en mini-meny för snabbjusteringar, men den kunde inte leda mig tillbaka till biblioteket. Förvirring… Efter lite fummel kom jag tillslut på att jag skulle tappa/picka i överkant på skärmen för att nå det interface där man kan klicka sig tillbaka till biblioteket.

Använder man den bara tillräckligt ofta för att komma ihåg dom här sakerna så är det ju inga problem.

I övrigt har jag älskat att läsa på den. Har bara inte haft tid nu senast. Väldigt trevligt med backlight som ger en behaglig läsupplevelse oavsett omgivningsljus (Kindle Paperwhite signature edition som automatiskt justerar backlight - du känner säkert redan till att det finns kindle också med manuellt justerbar backlight, funkar säkert utmärkt det med).

Ps. Jag kan använda en platta 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Amazon.se sålde "The Last Kids on Earth and the Staff of Doom" till switch för 35:-, den skickades aldrig, så visst förekommer det!

Skrivet av delta76:

if the game is available (which it is right now), and shipped by Amazon, a chat with customer service would solve it very quickly.

Som Delta76 säger så löser Amazon sådant.
Jag beställde också Last kids on Earth och fick min för 35,50:- efter jag pratade med amazon.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

https://www.amazon.se/gp/product/B01MG9AL2E
Dessa såldes för en bråkdel av priset (4 färger som var billiga, men fanns just då 5 att välja på), hann precis lägga några i korgen och beställa innan det ändrades tillbaka. Har börjat vänja mig sedan jag skrev förra posten men långt ifrån lika självklar produkt som jag hade hoppats..

Samtidigt tror jag att dessa utan problem kan säljas med mer än 60% rabatt utan att på något sätt bli av med marginalen, inget billigt standardpris.

Har varit sugen på att testa en själv, men har hört mycket om just som du nämner att dom inte är så jättebra som dom verkar.
Och ja jag tror att dom har nog ganska bra markup

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Har varit sugen på att testa en själv, men har hört mycket om just som du nämner att dom inte är så jättebra som dom verkar.
Och ja jag tror att dom har nog ganska bra markup

E nog mer prisvärd och hållbar
https://www.amazon.se/-/en/dp/B07HP31932

Ännu billigare:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B2S6VN76/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delta76:

the latter is most likely shipped from China. I'd strongly recommend to avoid (long shipping time/sustainability/quality)

They're probably the same product.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har varit sugen på att testa en själv, men har hört mycket om just som du nämner att dom inte är så jättebra som dom verkar.
Och ja jag tror att dom har nog ganska bra markup

Jag tycker att den här topp-matade varianten är bättre (och bra mycket mer prisvärd). Lättare att få ut korten. Aluminum-varianten blir dock repig snabbt.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08DHRMKVX/ref=sr_1_10?keywords...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

https://www.amazon.se/gp/product/B08P9WYSLM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Skicka inom Sverige, fraktfritt med Amazon Prime, fungerar alldeles utmärkt och håller i korten säkert.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danzan:

https://www.amazon.se/gp/product/B08P9WYSLM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Skicka inom Sverige, fraktfritt med Amazon Prime, fungerar alldeles utmärkt och håller i korten säkert.

(inte för att göra en diskussion av det här med som tar över tråden så ger bara ett svar.. "slutreplik" )

Inte den sorten som jag själv gillar..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

https://www.amazon.se/gp/product/B08P9WYSLM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Skicka inom Sverige, fraktfritt med Amazon Prime, fungerar alldeles utmärkt och håller i korten säkert.

någon liknande denna har jag sett tidigare, men korten poppade ut åt sidan i toppen istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det här är ett argument som dyker upp emellanåt och jag förstår verkligen inte vilket resonemang det grundar sig i. Det finns mellan tummen och pekfingret några dussin återförsäljare som figurerar någorlunda frekvent i tråden. Var och en av dessa säljer åtminstone tiotusentals, i många fall flera hundratusentals olika varor.
Det handlar alltså inalles om åtskilliga miljontals varor, varav många frekvent (hos vissa återförsäljare mer än andra) justeras i pris. Samtliga dessa är antagligen inte av intresse att nämna i tråden, men om bara tio procent av återförsäljarnas utbud är av sådant intresse handlar det fortfarande om minimum hundratusentals varor.
Hur ofta figurerar en sådan vara i tråden, en per vecka, två per vecka, en varannan vecka? Hur är det möjligt att dra slutsatsen att det blivit "vanligt" när antalet varor som dyker upp i tråden är närmast försvinnande litet i förhållande till antalet prissatta varor?

Nån gång per vecka?
Ehh... Nätet är ju fullt av samlings-sidor/forum som listar dessa. Det är ju fullt hela dagarna dvs vi pratar snarare per timme än per vecka. På swec listas ju oftas bara "dyrare" saker som är datorrelaterat.

Men som sagt kände för att vara lite konspiratorisk men det har blivit lite för vanligt som sagt.

Men jaja, vi släpper det och håller tråden till topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: NZXT H510 Flow Midi Tower Svart, Vit
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/dat...
Kategori: Chassi
Prosjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5918419
Pris: 699kr

köpte ovan, fick en nzxt h511 flow. Någon som vet vad skillnaden mellan 511 och 510 är? Såg att 511 har två usb istället för usb och usb c i front i/o.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Ni som slog till på HyperX Pulsefire Dart, hur tänker ni kring livslängden på musen? Sökte men kunde inte hitta några skates att köpa.

Har provat i butik och den sitter som helt perfekt i handen så ett exemplar fick följa med hem, men man vill ju ha ut så mycket av den som möjligt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonrak:

6000+2000 kr rabatt på Samsung Galaxy Z Fold 4 om man lämnar in valfri mobil i inbyte med mecenatrabatt.

Slutpris 11 990 kr

<Uppladdad bildlänk>

Hur hittar man detta erbjudande? "Ni" är dåliga på länkar när det gäller mobilerbjudandena den senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur hittar man detta erbjudande? "Ni" är dåliga på länkar när det gäller mobilerbjudandena den senaste tiden.

Det står mecenat. Det betyder mecenat. Sen där hittar du Samsung och går in på erbjudandet. Då det är individuella erbjudanden kan det ej länkas. Däremot kanske vara lite tydligare. Samma med Benify.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonrak:

6000+2000 kr rabatt på Samsung Galaxy Z Fold 4 om man lämnar in valfri mobil i inbyte med mecenatrabatt.

Slutpris 11 990 kr

<Uppladdad bildlänk>

Tja, jag gjorde en likadan beställning dvs på en svart Fold 4 med 256 GB men la min S10 plus i inbyte, får då betala 10490 kr.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av napahlm:

Hur hittar man detta erbjudande? "Ni" är dåliga på länkar när det gäller mobilerbjudandena den senaste tiden.

Skrivet av letin:

Tja, jag gjorde en likadan beställning dvs på en svart Fold 4 med 256 GB men la min S10 plus i inbyte, får då betala 10490 kr.

Fel tråd grabbar.
Jag har nu flyttat inläggen till diskussionstråden.

Fyndtråden har en väldigt tydlig rubrik. Vänligen följ den:
Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av PontusGr:

Lenovo har utförsäljning på varor månaden ut och med Studentkortet får man ytterligare 20% på alla datorer

Produkt: Lenovo Legion T5 Gamingdatorer
Länk: https://www.lenovo.com/se/sv/d/DESKTOPS?visibleDatas=facet_Br...
Kategori: Dator
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/s/lenovo-legion-t5/
Pris: 8000-11000kr

Hur uppgraderingsvänligt är Lenovo? Som jag förstått det brukar dessa prebuilds vara dåliga att byta minne och grafikkort pga låsta moderkort. Eller har jag fått det om bakfoten? Någon som kan rekommendera någon särskild modell som är bättre ur det hänseendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det står mecenat. Det betyder mecenat. Sen där hittar du Samsung och går in på erbjudandet. Då det är individuella erbjudanden kan det ej länkas. Däremot kanske vara lite tydligare. Samma med Benify.

Men jag behöver liksom en länk. En kompis som jag vet är sugen på en sån mobil. Vart ska jag hänvisa henne?
Hon är student och bör ju få studentrabatten. Är det på Samsungs egna webshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men jag behöver liksom en länk. En kompis som jag vet är sugen på en sån mobil. Vart ska jag hänvisa henne?
Hon är student och bör ju få studentrabatten. Är det på Samsungs egna webshop?

Här https://mecenat.com/se/kampanj/terminsstart?gclid=EAIaIQobChM...

eller i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men jag behöver liksom en länk. En kompis som jag vet är sugen på en sån mobil. Vart ska jag hänvisa henne?
Hon är student och bör ju få studentrabatten. Är det på Samsungs egna webshop?

Mecenat är en portal för studentrabatter, länken i portalen funkar inte om man inte loggar in.
Du kan få en länk till en sökning, men längre än så kommer man liksom inte, och är man inte aktiv student utan alumn måste du istället gå via mecenats alumnportal. Så just mecenat är faktiskt oftare lättare att bara benämna som koncept än att dela massa länkar till, om det nu gäller båda portalerna (och själva erbjudandeknapparna bara är redirects till någon IDP-lösning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Hur uppgraderingsvänligt är Lenovo? Som jag förstått det brukar dessa prebuilds vara dåliga att byta minne och grafikkort pga låsta moderkort. Eller har jag fått det om bakfoten? Någon som kan rekommendera någon särskild modell som är bättre ur det hänseendet?

vad är fördelen med prebuilds?
verkar vara standard grafikkort, moderkort, nätagg. men samtidigt går ju få delar hopsatta av inet/webhallen. chassit är oftast väldigt billigt på alla prebuilds.

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

vad är fördelen med prebuilds?
verkar vara standard grafikkort, moderkort, nätagg. men samtidigt går ju få delar hopsatta av inet/webhallen. chassit är oftast väldigt billigt på alla prebuilds.
https://www.youtube.com/watch?v=S_b0ndn5oIg

Ja men jag frågade därför att jag aldrig köpt det förut utan alltid byggt ihop själv men det var ju en rätt fin rabatt nu.

Permalänk
Medlem

Amazon Prime buy 10 save 20% on selected items (sold and shipped by Amazon) is back (it was 20%, then 15%).
if you want to buy something in bulk, or multiple items at once, it can be some neat saving

Permalänk
Moderator
Moderator

Ett sista ord om handkontrollerna nu då, tyvärr: Beställningar annulleras.

*Ta vidare diskussion i Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’*

Amazon.se's uttalande:

Hej,

Tyvärr visades ett felaktigt pris på Turtle Beach Recon Cloud Blå Magma - Xbox Series X, Xbox Series S & Xbox One | Windows 10/11 | Android 8.0+ Enheter (ASIN:B0BC2748QQ) när du beställde <ordernr>.

Vi gör vårt bästa för att undgå prisfel, men med tanke på vårt utbud av miljontals artiklar på vår webbplats kan prisfel trots allt inträffa ibland.

Våra Villkor för användning och köp klargör följande: Om det rätta priset på en artikel är högre än det angivna priset avbryter vi, efter egen bedömning, din beställning och meddelar dig om saken. Besök gärna våra Villkor för användning och köp via länken nedan för mer information:

https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=20...

Din beställning har annullerats. Om du fortfarande vill köpa den här artikeln kan du göra en ny beställning.

Vi ber om ursäkt för besväret.

Hälsningar

Amazon.se

Dold text
Länk återställd.
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hur enkla är kindles att använda? Tänkte om det är något som skulle passa en pensionär som knappt kan hantera en vanlig surfplatta.

Tveksamt skulle jag säga. Det finns inga fysiska knappar på Paperwhite så det är tryck och gester på olika delar av skärmen som gäller. Och trycker man på fel ställe / sätt så hände oväntade saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aposteriori:

Ja men jag frågade därför att jag aldrig köpt det förut utan alltid byggt ihop själv men det var ju en rätt fin rabatt nu.

Samma här alltid köpt i delar.. rabatt? har du räknat på vad samma dator kostar i delar?
nåt billigt nätagg av FSP Group & billigast möjliga ddr4,
om man tar absolut billigast nätagg,minne,chassi,moderkort? är den då prisvärd?

sen vilket RTX 3060 Ti är det? dom skiljer ju lite i pris i butik från 5500-9000

Permalänk

Verkar som att de satt fel rabatt/pris på z-fold? Innan var det 6000kr rabatt + 2000kr inbyte. Nu är priset mycket högre än innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeN1337:

Verkar som att de satt fel rabatt/pris på z-fold? Innan var det 6000kr rabatt + 2000kr inbyte. Nu är priset mycket högre än innan.

Kampanj som gått ut troligen, fanns en 30% kampanj som gick ut vid midnatt på mecenat.