Min đŸ’©-leverans av Airmee av köp hos Webhallen

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hade en Airmee via Amazon nyss. Inget paket och bilden pÄ paketet nÀr det lÀmnats Àr pÄ nÄgon annans adress.

Mailade Amazon som ringde upp direkt (trots att klockan var över 20) och ordnar med Äterbetalning.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har provat hemleverans 3ggr med olika bolag och kom till insikt att det blir aldrig mer! Utan att gÄ in pÄ detaljer sÄ slÀpar hellre hem nÄtt frÄn postombud i 5 timmar Àn bestÀller hemleverans igen! =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Jag fick precis ett svar pÄ mitt mail:
"Hur bedömer du den support du fick?"

VadÄ support? Jag har ju inte ens fÄtt ett svar, ser dock att de har tilldelat mig en "support agent" med namnet "Hampus" i deras Zendesk system. KÀnns som att de vet att skeppet brinner och sjunker samtidigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag Àr i samma sits, ingen bil, och dessutom har jag svÄrt att gÄ sÄ hemleverans Àr av nöden nÀr det Àr grejer som jag inte kan fÄ med mig dÄ jag handlar mat (postmords utlÀmningsstÀlle Àr i mataffÀren).

Har liknande erfarenhet av Airmee vid ett tillfÀlle. Efter att ha fÄtt leverans pÄ minuten vid tvÄ tillfÀllen hade jag stort förtroende för att det skulle funka en tredje gÄng men efter att ha sett budbilen (följde den pÄ kartan i realtid) stÄ stilla i flera timmar pÄ samma plats tre kvarter bort och se tiden uppdateras frÄn ursprungligen berÀknad tid till (till sist) 24:00 sÄ försvann bilen plötligt frÄn kartan och det dök upp ett meddelande att leveransen var försenad pÄ grund av "tekniska problem" men att den skulle levereras nÀsta dag. Ingen leverans nÀsta dag och ytterligare en dag senare dök den upp oanmÀld men som tur var sÄ var jag hemma. SÄ nu blir det inte Airmee om det kan undvikas.

En annan som varit sÄ usel att jag numera inte handlar av butiker som bara har det som leveransalternativ Àr UPS. Jag har givit bottenbetyg till de butikerna med kommentaren att de skulle fÄtt högsta betyg om det inte vore för leveransen. "Jag Àr toppennöjd med er som butik och med varan ocksÄ men leveransen var av sÄdan usel kvalitet att det enda betyget jag kan ge ÀndÄ Àr det lÀgsta för köpupplevelsen totalt sett"

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Jag tycker det verkar vara rÀtt mÄnga som har fÄtt katastrofal uppföljning och utebliven support frÄn Airmee. Riktigt trÄkigt, men gÄr ju bara rösta med plÄnboken. Köpa och vÀlja leverans med vilket annat bolag som helst eller köpa frÄn annan butik om det inte gÄr att vÀlja bort Airmee.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

inte riktigt samma, men bestÀller oftast till ombud, och jeflar vad postnord (eller inet) leverar dÀr (oftast)
nu senast var det lite nÀtverksprylar till servern;
2039 pÄ söndag lÀgger man ordern
0811 pÄ mÄndag att den packas
1554 pÄ tisdag att den finns pÄ ombud

Nu ska man bara behöva vÀnta till Januari för att man ska fÄ switchen man bestÀllde...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har fÄtt en Airmee lev i hela mitt liv och aldrig igen. Var massa snus. NÄgon hade brutit sig in i paketet och tömt pÄ hÀlften. Denna hade bara varit i deras vÄld. SÄ f Airmee.

Visa signatur

Livet Àr för kort för dÄligt kaffe

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Àr ett problem nÀr man avÀnder tjÀnster dÀr personalen Àr underbetald.

Fick en hemsk leverans frÄn Airmee, eftersom det var enda alternativet för hemleverans för mig pÄ min adress tydligen. Och jag kan omöjligt hÀmta en TV pÄ bussen.

De ombokade min leverans utan att sÀga till, kundtjÀnst gick knappt att kontakta.

Leveransen sÄg ut sÄhÀr; De bollade runt kartonger med tv-apparater som att det var mjuka kuddar. typ. Min kartong Àr trasig och sönderslagen. Fick reklamera tv-n till Webhallen. Otroligt suddig bild pga att jag smygfotade. De blev inte glada nÀr de sÄg att jag fotade dem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skÀrm och tangentbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av oobum:

Det Àr ett problem nÀr man avÀnder tjÀnster dÀr personalen Àr underbetald.

Fick en hemsk leverans frÄn Airmee, eftersom det var enda alternativet för hemleverans för mig pÄ min adress tydligen. Och jag kan omöjligt hÀmta en TV pÄ bussen.

De ombokade min leverans utan att sÀga till, kundtjÀnst gick knappt att kontakta.

Leveransen sÄg ut sÄhÀr; De bollade runt kartonger med tv-apparater som att det var mjuka kuddar. typ. Min kartong Àr trasig och sönderslagen. Fick reklamera tv-n till Webhallen. Otroligt suddig bild pga att jag smygfotade. De blev inte glada nÀr de sÄg att jag fotade dem.

https://www.bildtagg.se/file/yf0rmeqcnp6lw2rgus8g35

Jisses. Vad sa dom? Jag hade nog brunnit av om jag sett dem behandla min nya TV sÄ illa.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av oobum:

Det Àr ett problem nÀr man avÀnder tjÀnster dÀr personalen Àr underbetald.

Fick en hemsk leverans frÄn Airmee, eftersom det var enda alternativet för hemleverans för mig pÄ min adress tydligen. Och jag kan omöjligt hÀmta en TV pÄ bussen.

De ombokade min leverans utan att sÀga till, kundtjÀnst gick knappt att kontakta.

Leveransen sÄg ut sÄhÀr; De bollade runt kartonger med tv-apparater som att det var mjuka kuddar. typ. Min kartong Àr trasig och sönderslagen. Fick reklamera tv-n till Webhallen. Otroligt suddig bild pga att jag smygfotade. De blev inte glada nÀr de sÄg att jag fotade dem.

Var TV:n trasig eller bara kartongen?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Pugilisten:

Jisses. Vad sa dom? Jag hade nog brunnit av om jag sett dem behandla min nya TV sÄ illa.

De blev rÀtt upprörda och frÄgade vad jag gjorde, jag som inte orkade ta nÄgon argumentation sa att jag kollade orderbekrÀftelsen.
Sen nÀr jag fick en trasig kartong (efter att de scannat mitt leg) som jag inte ville ta emot, sÄ sa de att den var redna utkvitterad och de kunde inte göra nÄgot och Äkte dÀrifrÄn.

Skrivet av DavidtheDoom:

Var TV:n trasig eller bara kartongen?

BÄde och, kartongen vÀldigt tilltygad och hÄl genom kartong och emballage, tv:n helt död startade inte alls.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skÀrm och tangentbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av oobum:

De blev rÀtt upprörda och frÄgade vad jag gjorde, jag som inte orkade ta nÄgon argumentation sa att jag kollade orderbekrÀftelsen.
Sen nÀr jag fick en trasig kartong (efter att de scannat mitt leg) som jag inte ville ta emot, sÄ sa de att den var redna utkvitterad och de kunde inte göra nÄgot och Äkte dÀrifrÄn.

Var med om en liknande grej för nÄgot Är sedan. Fick en leverans med byggvaror. Det var ganska uppenbart att vissa saker var trasiga, det tom lÀckte bruk ur en kartong sÄ det blev en lÄng "bÀck" efter palldragaren. Jag sa att jag tar emot allt helt, men det trasiga fÄr dom ta tillbaka. Chauffören försökte med ett aggressivt "antingen tar du emot allt eller inget, det Àr vÄr rutin" eller nÄgot i den stilen, okej sa jag, vÀnde pÄ klacken och gick. Tog 10 sekunder, sÄ Àndrades tydligen deras rutiner och jag kunde vÀlja att enbart ta emot allt som inte var trasigt..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Björn Endre:

Har faktiskt haft liknande upplevelse just med Airmee. Minns inte vilken butik jag anvÀnde dom hos, kan ha varit Webhallen, men jag fick ocksÄ gÄng pÄ gÄng uppskjuten leverans. Normalt anvÀnder jag mig av Budbee nÀr jag handlar av Webhallen och de har allitd leverat nÀr de lovat. SÄ nu har jag bestÀmt mig att aldrig nÄgonsin anvÀnda mig av Airmee igen. De verkar vara riktiga klÄpare.

Jag har haft blandad upplevelse av Budbee. Det verkar inte spela nÄgon roll vilken utkörningsfirma man vÀljer, problemet finns i min erfarenhet hos alla. Det vÀrsta Àr nÀr man stÄr redo och ser bilen Äka förbi ens bostad och kort efterÄt kommer sms om att man försökt kontakta mig men att jag inte svarat. SÄ hÀr gör Budbee och UPS i min erfarenhet, om föraren inte kÀnner för att försöka leverera fÄr nÀsta förare göra jobbet.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Haglund:

Jag har haft blandad upplevelse av Budbee. Det verkar inte spela nÄgon roll vilken utkörningsfirma man vÀljer, problemet finns i min erfarenhet hos alla. Det vÀrsta Àr nÀr man stÄr redo och ser bilen Äka förbi ens bostad och kort efterÄt kommer sms om att man försökt kontakta mig men att jag inte svarat. SÄ hÀr gör Budbee och UPS i min erfarenhet, om föraren inte kÀnner för att försöka leverera fÄr nÀsta förare göra jobbet.

Nu mÄste jag dessvÀrre bryta mönstret. Det hÀr Àr ju klagomÄlens Mecka men jag har fÄtt leverans frÄn IKEA, anlÀnde pÄ minuten vid angiven tid, grejorna bars till entredörren sÄ fort jag öppnade porten, jÀttetrevliga, artiga, glada killar OCH jag har fÄtt leverans av ny innerdörr med karm och alla tillbehör frÄn K-Rauta (tunga grejer eftersom det rör sig om ljuddÀmpande massiv dörr med ljuddÀmpande karm helt i trÀ), skulle anlÀnda under dagen, kl 07:15 kom SMS "Jag hinner förbi hos dig innan 9:30 om det Àr OK, annars svara pÄ SMS:et". Svarade inte och kl 08:40 tel.samtal: "StÄr utanför med grejorna, kan du komma". GÄr ut och dÀr, pÄ en pall stÄr dörren och pÄ pallen ligger alla övriga grejer, vÀl emballerade, inte en flÀck, allt i perfekt skick. "Hoppas du fÄr en trevlig dag, blir vÀl lite jobb i helgen kan jag tro.", hÄller fram leveransdokumentet för underskrift.

Men det handlar ju inte om Airmee, sÄ .... TÀnkte bara att det kunde vara bra med bra leverantörer som omvÀxling.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Haglund:

Jag har haft blandad upplevelse av Budbee. Det verkar inte spela nÄgon roll vilken utkörningsfirma man vÀljer, problemet finns i min erfarenhet hos alla. Det vÀrsta Àr nÀr man stÄr redo och ser bilen Äka förbi ens bostad och kort efterÄt kommer sms om att man försökt kontakta mig men att jag inte svarat. SÄ hÀr gör Budbee och UPS i min erfarenhet, om föraren inte kÀnner för att försöka leverera fÄr nÀsta förare göra jobbet.

HÄller med. Schenker och alla möjliga gör sÄ hÀr. Helt plötsligt fÄr man uppdatering med att man inte varit hemma eller tillgÀnglig för leverans fast man sitter och vÀntar pÄ leveransen hemma.

För övrigt sÄ testade jag att vÀlja airmee leverans pÄ en bestÀllning igÄr. Jag kunde vÀlja leverans idag 17-22 vilket jag valde. Sen idag vid 18! sÄ fÄr jag sms frÄn airmee att det inte blir leverans och att de Äterkommer om 1-2 dagar. SÄ en dags leverans i specificerat tidsfönster blev 2-3 dagar, i bÀsta fall, med oklar leveranstid. SkitdÄligt, ska aldrig vÀlja dem mer. Budbee verkar nÄgot bÀttre och instabox om man har det nÀra Àr nog bÀst i Stockholm.

Update: fÄr meddelande idag pÄ morgonen frÄn airmee att leveransen ska komma idag 10-16 istÀllet. Sen utan att skicka sms uppdateras trackinglÀnken med att det blivit försenat igen. Riktigt rörigt system verkar de ha, tvÄ utlovade leveranser med specificerat tidsfönster, bÄda stÀlls in strax efter de utlovats.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har aldrig haft problem med Budbee, var nu tvungen att anvÀnda Airmee för en bestÀllning och sjÀlvklart blir det försenat med 3+ dagar. Det vÀrsta Àr att de skickar sms nÀr de sÀger att "IDAG kommer vi!" och sedan skjuter upp igen. Fick tvÄ sÄdana sms.

Vilket skÀmtföretag!

Visa signatur

Klicka pÄ citera nÀr du ska svara nÄgon!

PermalÀnk
Medlem
●

Jag vÀcker denna trÄd för att sÀga att jag hade en ok första erfarenhet av Airmee ikvÀll men jag hade vÀl bara tur.

BestÀllde via Amazon och angav min jobb adress för Amazon har alltid skickat till ombud sÄ jag kunde hÀmta ut paket under lunchen och det ville jag nu ocksÄ men de skickade med Airmee utan att ge mig val.

Var vÀldigt skeptisk efter att ha lÀst omdömen pÄ nÀtet och eftersom det stod i appen att förvÀntad leverans var 17-22 men jag var pÄ tur vid kl 22. Jag var pÄ jobbet en kvart innan 22, sÄg vid 22 pÄ kartan hur chauffören Äkte förbi gatan jag var pÄ och det Àndrades I appen att han skulle vara framme om 10 min men jag var fortfarande skeptisk.

Jag tÀnkte att han kommer nog skita i mig för det verkade ologiskt att han skulle Äka tillbaka till adressen jag var pÄ sÄ jag Äkte mot riktningen dÀr han var enligt kartan i hopp om att möta honom och kanske fÄ paketet sÄ jag slipper Äka sent till jobbet igen en eller flera kvÀlla och kanske vÀnta i onödan.

Efter nÄgra minuter ringde han och frÄgade om adressen för han mÀrkte att det var en arbetsplats och frÄgade om jag var pÄ plats för att ta emot och sen frÄgade han vilken riktning jag kommer frÄn sÄ vi möttes i nÀrheten av dÀr han var. Han sa att han egentligen inte fÄr göra sÄ för sin arbetsgivare men han ville gÀrna hem och det ville jag ocksÄ sÄ bÄda nöjda. Visade leg och fick mitt paket.

Lite trist att jag var sist pÄ tur men jag fick paketet som planerat och slapp den dÄliga erfarenhet som mÄnga upplevt. Fick inget sms idag om att paketet var lastat och pÄ vÀg till mig men jag kollade appen.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO ‱ Intel i7-6700K ‱ Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 ‱ Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro ‱ Samsung 850 EVO 250GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har faktiskt generellt goda erfarenheter av airmee, har ÀndÄ fÄtt en cirka 40 leveranser med dom. Absolut sÀmst i min bok Àr fedex följt av bring och best.

PermalÀnk
Keeper of Traditions ★
●

MÄste stÀmma in i kören kring hur kassa Airmee Àr. De skriver att man kan Àndra datum om man behöver, men det gick inte för mig. Sen lÀmnar de ett trasigt paket pÄ gatan utanför huset istÀllet för utanför dörren, dÀr vem som helst bara kan ta det med sig.
Blir aldrig Airmee igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PermalÀnk
●

Första gÄngen jag anvÀnder Airmee.
Fick besked att man skulle leverera paket.Torsdag kl 16 fick jag detta meddelande om att leverans skulle ske under dagen, tre timmar senare meddelande om att det inte kunde levereras (inget samtal till telefon vilket jag valt dÄ det inte gÄr lÀmna utanför eller ringa pÄ porten).
21.05 pÄ fredagen nytt meddelande som jag missar dÄ telefonen Àr pÄ stör ej, sedan flera missade samtal och sms att paketet levererats...
Man har scannat koden och lÀmnat till "nÄgon" pÄ plats. Nu Àr det ju inte bara jag som bor pÄ min adress sÄ dÀrför har jag valt att de skall ringa vid leverans.

Inte vÀrt att anvÀnda denna tjÀnst dÄ det inte gÄr kontakta för att Àndra leverans och att personal inte följer instruktioner utan lÀmnar till okÀnda mÀnniskor. oseriöst Àr en underdrift.
Företaget gÄr runt pÄ riskkapital och gör ingen vinst. utlÀndsk personal som kör runt i gamla dieselbilar. Ej kollektivavtal, troligen utnyttjas invandrare som billig arbetskraft (hÀvdar 100% fossilfritt... möjligt HVO men tveksamt om denna fosilfria statement Àr sann.)
TrÄkig första och sista upplevelse med detta oseriösa företag

PermalÀnk
Medlem ★
●

Standard upplevelse med Airmee och Budbee för mig i Göteborg.

Har helt slutat vÀlja de bolagen och tar allt jag kan med earlybird eller postnord.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av stÄlkatten:

Första gÄngen jag anvÀnder Airmee.
Fick besked att man skulle leverera paket.Torsdag kl 16 fick jag detta meddelande om att leverans skulle ske under dagen, tre timmar senare meddelande om att det inte kunde levereras (inget samtal till telefon vilket jag valt dÄ det inte gÄr lÀmna utanför eller ringa pÄ porten).
21.05 pÄ fredagen nytt meddelande som jag missar dÄ telefonen Àr pÄ stör ej, sedan flera missade samtal och sms att paketet levererats...
Man har scannat koden och lÀmnat till "nÄgon" pÄ plats. Nu Àr det ju inte bara jag som bor pÄ min adress sÄ dÀrför har jag valt att de skall ringa vid leverans.

Inte vÀrt att anvÀnda denna tjÀnst dÄ det inte gÄr kontakta för att Àndra leverans och att personal inte följer instruktioner utan lÀmnar till okÀnda mÀnniskor. oseriöst Àr en underdrift.
Företaget gÄr runt pÄ riskkapital och gör ingen vinst. utlÀndsk personal som kör runt i gamla dieselbilar. Ej kollektivavtal, troligen utnyttjas invandrare som billig arbetskraft (hÀvdar 100% fossilfritt... möjligt HVO men tveksamt om denna fosilfria statement Àr sann.)
TrÄkig första och sista upplevelse med detta oseriösa företag

Jo, det verkar ju som att Airmee anvÀnder sig av underleverantörer som kör pÄ ackord i egna budbilar. Tankar de fel brÀnsle? Straffavgift. GÄr en leverans fel? Straffavgift. Blir ett paket försenat? Straffavgift.

Dessutom verkar mÄnga av budfirmerna pusha dessa straffavgifterna pÄ förarna som Àr gig-anstÀllda mÄnga gÄnger. KÀnns riktigt snuskigt.

Jag har valt bort Airmee helt.

Skrivet av BergEr:

Standard upplevelse med Airmee och Budbee för mig i Göteborg.

Har helt slutat vÀlja de bolagen och tar allt jag kan med earlybird eller postnord.

Earlybird Àr imponerande bra, fungerar vÀl halvknackigt i vissa byggnader dock.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DavidtheDoom:

Earlybird Àr imponerande bra, fungerar vÀl halvknackigt i vissa byggnader dock.

Lite bias eftersom jag sjÀlv delat ut Ät Earlybird i flera Är (dock inte nÄ mer). Om folk inte vet sÄ Àr det ett varumÀrke dÀr mÄnga företag finns under. SÄ flesta orter har olika företag som delar ut (dock stÄr Svensk Hemleverans för det mesta).

I vissa byggnader fÄr buden inte nyckel/kod sÄ man har svÄrt att komma in. Sen kan det ju sÄklart vara problem med stölder nÀr saker bara lÀmnas bakom dörren (det Àr dock inrÀknat och alla företag som skickar ska vara vÀl medvetna om det).

Troligen Àr det alltid samma bud pÄ samma omrÄde sÄ har man otur med ett dÄligt bud sÄ Àr det kÀmpigt tills man klagar (kritiken brukar dock hamna hos buden redan nÀsta arbetsdag).

Earlybird fungerar ganska bra för man delar ju redan ut massa saker, paketen blir bara en till sak. Är som inga nya rutiner eller rutter för förarna utan bara en till brevlĂ„da att stanna vid.

Om ni visste hur jÀvla mÄnga som skriver fel namn/vÄning/dörr pÄ sina paket...

Är ett mirakel ibland att folk fĂ„r sina paket. Ibland har man post till nĂ„gon och pĂ„ tvĂ„ paket, dörren och nĂ„gra brev kan det finnas fyra stavningar pĂ„ namnet.

rant
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Medlem
●

Första gÄngen jag anvÀnder tjÀnsten (inte frivilligt ska sÀgas). TvÄ dar har jag hÀckat hemma pÄ kvÀllen nu och vÀntat pÄ de. IkvÀll fÄr jag bara besked att leveransen uteblir dÄ det blivit för sent. IgÄr pÄstod de att jag inte var nÄbar. Vad Àr detta för skÀmtföretag egentligen??

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ohnmat:

Första gÄngen jag anvÀnder tjÀnsten (inte frivilligt ska sÀgas). TvÄ dar har jag hÀckat hemma pÄ kvÀllen nu och vÀntat pÄ de. IkvÀll fÄr jag bara besked att leveransen uteblir dÄ det blivit för sent. IgÄr pÄstod de att jag inte var nÄbar. Vad Àr detta för skÀmtföretag egentligen??

Bor du typ centralt eller utanför stan ? Kan skilja sig rejÀlt beroende pÄ var man bor. Men det ska ju inte vara sÄ vadÄ inte nÄbar..

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av BergEr:

Lite bias eftersom jag sjÀlv delat ut Ät Earlybird i flera Är (dock inte nÄ mer). Om folk inte vet sÄ Àr det ett varumÀrke dÀr mÄnga företag finns under. SÄ flesta orter har olika företag som delar ut (dock stÄr Svensk Hemleverans för det mesta).

I vissa byggnader fÄr buden inte nyckel/kod sÄ man har svÄrt att komma in. Sen kan det ju sÄklart vara problem med stölder nÀr saker bara lÀmnas bakom dörren (det Àr dock inrÀknat och alla företag som skickar ska vara vÀl medvetna om det).

Troligen Àr det alltid samma bud pÄ samma omrÄde sÄ har man otur med ett dÄligt bud sÄ Àr det kÀmpigt tills man klagar (kritiken brukar dock hamna hos buden redan nÀsta arbetsdag).

Earlybird fungerar ganska bra för man delar ju redan ut massa saker, paketen blir bara en till sak. Är som inga nya rutiner eller rutter för förarna utan bara en till brevlĂ„da att stanna vid.

Om ni visste hur jÀvla mÄnga som skriver fel namn/vÄning/dörr pÄ sina paket...

Är ett mirakel ibland att folk fĂ„r sina paket. Ibland har man post till nĂ„gon och pĂ„ tvĂ„ paket, dörren och nĂ„gra brev kan det finnas fyra stavningar pĂ„ namnet.

rant

Earlybird Àr vÀl genom tidningsbÀrarna ? Eftersom det alltid kommer sÄ tidigt pÄ morgonen och dom har ju koder/nycklar för att komma in och dela ut folks tidningar.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har anvÀnt bÄde airmee och budbee sÀkert ett femtiotal gÄnger. Inte ett enda problem.
Har jag bara tur?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Kapten_Kanel:

Har anvÀnt bÄde airmee och budbee sÀkert ett femtiotal gÄnger. Inte ett enda problem.
Har jag bara tur?

Tur att bo pÄ rÀtt stÀlle. Finns en lokal firma hÀr som levererar Ät UPS och dom kunde aldrig nÄ mig för leverans nÀr jag bodde pÄ andra sidan stan (rÀtt liten stad) men sÄ fort jag flyttade sÄ har dom aldrig haft bekymmer att nÄ mig.

PermalÀnk
Medlem
●

För mig har airmee alltid fungerat rÀtt bra! DÀremot undviker jag budbee som pesten.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av HazZarD:

Earlybird Àr vÀl genom tidningsbÀrarna ? Eftersom det alltid kommer sÄ tidigt pÄ morgonen och dom har ju koder/nycklar för att komma in och dela ut folks tidningar.

Ja det Àr tidningsbud som delar ut det mer eller mindre överallt.

Tidningsbuden har inte alltid nycklar/koder, mÄnga fastighetsÀgare som brÄkar och inte ger.

Har ju jobbat med skiten i mĂ„nga Ă„r, under de ~5Ă„r jag körde sĂ„ hade vi vissa byggnader vi aldrig fick tillgĂ„ng till (utanför tiderna de var öppna, sĂ„ t.ex tidlĂ„s som öppnar 05:00). Även fast vi frĂ„gade hela tiden, personerna som bodde i husen och skulle ha tidningar/post klagade till sina hyresvĂ€rdar mm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.