Hej igen @Inet,
Ni verkar ha ett problem med hur produkterna prissätts. Vad anledningen till det är kan jag bara spekulera i, och det ska man inte göra. Jag har ej granskat alla era produkter utan endast bara tagit första bästa "deal" från en kampanj. Detta betyder att jag kan ha haft tur och råkat hitta en med tvivelaktig prissättning, då jag inte kontrollerat alla produkter. Det borde kanske ni göra...
Naturligtvis passade jag på att kolla er "Lövly" kampanj innan jag skrev detta inlägget och hittade ett kraftigt rabatterat grafikkort.
https://inet.se/produkt/5412432/asus-geforce-rtx-3070-8gb-dua...
https://i.imgur.com/CfMUa9z.png
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5809765#statistics
https://i.imgur.com/53UqYpd.png
Det är ju också extremt tydligt att @Inet 2-3 dagar innan en kampanj höjer priset till "intro pris", för att sedan sänka till "kampanj pris".
Borde verkligen bryta mot nya regelverket, men framförallt är jag lite besviken då jag alltid trott/tyckt rätt gott om inet, och är den butik jag först väljer att leta efter mina köp hos.
@Inet, tycker detta behövs skötas bättre och följa våra lagar. Jag antar att utvecklarna jobbar febrilt med att ta fram ett verktyg till inköparna som sköter prissättningen på nätet?
<Uppladdad bildlänk>
11 September är mindre än 30 dagar sen...
Detta var verkligen första bästa produkt jag tittade på.
(Sedan har produkten faktiskt varit på rea de senaste 55 dagarna undantaget två....)
Hej igen,
Kan inte mer en att be om ursäkt igen för sena svaret och att det skett igen. Det är verkligen inget som satt i system, vi har inget att vinna på det då vår affär bygger på ert förtroende.
Vad som har hänt är att vi har haft två kampanjer som avlöste varandra, varav den senare kampanjen inte var planerad förrän den första slutade.
Vanligtvis kör vi endast en stor kampanj per kvartal men vi hade väldigt många varor kvar och beslutade oss för att starta en ny kampanj precis efter Back 2 School.
Detta resulterade i att många priser återaktiverades några dagar efter Back 2 School slutade vilket då ledde oss hit där vi är nu. Vi (trodde vi) gick igenom alla de 100-tals produkter vi behövde återaktivera i nya kampanjen, där det mesta hade korrekta och justerade ordinariepriser och i många fall nya lägre kampanjpriser. Som ni märkt är det flera som inte gicks igenom tillräckligt noggrant.
Detta är en helt ny rutin för oss att förhålla sig till och vi hade inte själva exakt loggning på historisk prissättning förrän nu.
Sena svaret är pga. att vi har tagit fram ett internt verktyg som meddelar när detta sker så att vi med säkerhet nu kan säga att det inte ska ske igen. Nu har vi gått igenom alla berörda produkter igen och hoppas aldrig detta blir ett problem igen.
Vi jobbar parallellt med att se över om vi bör justera hur tidigare/ordinarie priser visas på produktsidorna för att skapa så lite förvirring och missvisande information som möjligt.
Återigen, ber verkligen om ursäkt för detta. Vi tar ert engagemang och förtroende på största allvar och har haft diverse möten internt för att se över rutiner och hur vi kan sköta detta bättre.
Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram