Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

för litet därav inköpet av väskor som kan staplas, såhär såg det ut innan jag började stapla
<Uppladdad bildlänk>
ska ju dock nämnas att bilden är lite missvisade, tex ligger det här två stora grovdammsugare men dom syns inte ens för det ligger så mycket saker över dom, dvs när man gick in gick sakerna till strax under midjan

Helt rätt

Snarare en container du behöver ser det ut som

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Snarare en container du behöver ser det ut som

Nejdå, det börjar bli så rent och snyggt nu när man fått undan sakerna och kunnat organisera skiten. Nu är ju golvet tomt. Jag får väl lägga upp en bild när det är klart.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Dags för lite service.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jacka till hösten. Många fickor = bra till hundpromenaden

Regnkappa till valpen. Han verkar inte jätteglad i den 😅

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Krämtårta, vägde en bit över ett kilo. De här är så absurda att det inte är klokt tycker jag.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Skrivet av THB:

Tycker om lakrits så denna skall bli spännande att testa en frukost.

<Uppladdad bildlänk>

Hur smakade den??!

Permalänk
Medlem

Ett pussel

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Krämtårta, vägde en bit över ett kilo. De här är så absurda att det inte är klokt tycker jag.

Vad är det? Har aldrig hört talas om krämtårta förut. Ser ut som en semla, fast med grädden utbytt 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ny kontorsstol! Herman Miller Aeron med Atlas-nackstöd.

https://i.imgur.com/HKh2ZCU.jpg

Skrivet av griid:

Nice!
Jag skulle rekommendera ett ikea-plastskydd för ditt fina trägolv också

Jag rekommenderar dessa hjul, passar aeron och man slipper matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vad är det? Har aldrig hört talas om krämtårta förut. Ser ut som en semla, fast med grädden utbytt 🤷🏻‍♂️

Stämmer, det är som en gigantisk semla med grädden utbytt mot någon sorts vaniljkräm (och utan mandelmassa). Att dela den i åtta bitar är ganska lämpligt. Ibland har de semmeltårtor också, de är precis som semlor fast större.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Cypress_86:

Hur smakade den??!

Inte testat ännu, får bli på jobbet imorgon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Idagens post kom det batteripack, tyvärr tycks inte usb-c porten fungera 😞 så det får blir en retur.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Ett av mina inköp i somras, denna underbara klassiker Antagligen sämsta kultspelet som någonsin producerats.

https://www.youtube.com/watch?v=vH8k-SUhUoI&ab_channel=Mandal...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

<Uppladdad bildlänk>

Ett av mina inköp i somras, denna underbara klassiker Antagligen sämsta kultspelet som någonsin producerats.

https://www.youtube.com/watch?v=vH8k-SUhUoI&ab_channel=Mandal...

Vet inte vad jag ska säga men kollade videon i alla fall. Grattis kanske? Inte helt säker…

Permalänk
Medlem

Blev en 14 Pro ändå och no AirPods Pro v2.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
Blev en 14 Pro ändå och no AirPods Pro v2.

Hur tycker du den nya "ön" högst upp fungerar? Är den användbar i vardagen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hur tycker du den nya "ön" högst upp fungerar? Är den användbar i vardagen

Måste säga att den känns jävligt trevlig, speciellt om man spelar något och enkelt bara trycker där för att komma till appen eller för att byta låt etc. Sen ser det trevligare ut än den gamla notchen. Kul grejj helt enkelt! Sen är ju kamerorna helt galna och att som jag gå från 12 mini till denna med 120hz skärm är SÅÅÅ trevligt!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Ville ha en nagelklippare på jobbet då jag avskyr naglar som känns långa. Fick bli en Victorinox Nail Clip 580 i skrivbordshurtsen:

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Färska plåtar från Poland.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Cypress_86:

Hur smakade den??!

Nu är den testad..
Ja, men nej, men kanske inte nästan eventuellt lite smått ätbar på ett ungefär.

Det är väldigt lite lakritssmak, den är fullt ätbar och inte man spottar ut direkt, men det är inget jag kommer leta efter heller.

Kan både ha och vara utan är väl det bästa sättet att beskriva den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inet Dark mode erbjudande. 149:- Blir kul att prova musen, om den inte duger till datorn så tar jag den till Xboxen när spelen stöder mus och tangentbord, men det var musmattan jag tänkte mest på, ge till sonen som behöver en ny.

Det blir bara värre och värre med följesedlarna som följer med paketen från Inet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Nya kompletta hjul (däck och fälg). Egentligen köpta redan i januari för att jag skulle få min bil i februari....sedan kom Putin som ni vet....så de har legat i förrådet inplastade tills nu. Passade på att byta till vinterdäck tidigt i år då jag åker rätt tidigt på morgonen ibland.

NOKIAN HAKKAPELIITTA R3 SUV, 215/55 R18
ANZIO SPARK GLOSS BLACK POLISHED

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Ville ha en nagelklippare på jobbet då jag avskyr naglar som känns långa. Fick bli en Victorinox Nail Clip 580 i skrivbordshurtsen:
<Uppladdad bildlänk>

Jag ogillar bära omkring fickknivar så jag har också en på jobbet, en i bilen och en hemma 😄
Lite olika modeller men smidigt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Färska plåtar från Poland.
https://v2.pxl.se/i/sxv.jpg

Nice, Ser att du kör 3D monterings kittet på dem.
Jag har valt att köra direkt mot väggen.

Mitt senaste inköp därifrån (har suttit på väggen ett tag)

Denna Limited är så nice med hur lycktorna är printade, när de får ljus från bakom skärmen så ser det ut som att de faktiskt lyser från plåten.

Brukar titta på deras Limited varje torsdag för att se om det är något nytt som kommer och är najs.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Färska plåtar från Poland.
https://v2.pxl.se/i/sxv.jpg

Displate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Displate?

Japps

https://displate.com/cyberpunk/cyberpunk-edgerunners

https://displate.com/limited-edition/displate/5447039

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att börja samla på gamla spel igen. I och med att jag älskar Gamecuben så föll valet ganska naturligt på den.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

I dag kom det lite förbrukningsartiklar.
Helt klart min favorit klämma. (Wago 221)

Glömde skriva namnet på klämma.
Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Hedersmedlem

Två fin-tequilas, specialframtagna av två restauranger i Sverige. Fick följande beskrivning av svenska importören:

"Hej Rickard,

Vad roligt att du hittat och köpt de två specialarna av Olmeca Altos! Förstår att du inte hittat någon information då det verkligen är just specialare.

Tillsammans med Olmeca Altos Maestro Tequilero (master distiller) Jesús Hernandez och fyra krogar i Sverige tog vi fram en lite serie limiterade tequilas. Vissa av krogarna valde att då även släppa sina varianter på systembolaget. Varje uttryck/variant gjordes bara i en upplaga om 300 flaskor då det är så många flaskor vi får ut från ett fat.

Jesús och hans team på destilleriet experimenterar ständigt med nya sätt lagra och producera sin tequila. Till det här projektet valde Jesús då ut en mängd olika fat och varianter och skapade olika blends som vi och personalen på respektive krog sedan fick prova igenom tills man hittade sin favorit. De olika blendsen har sedan fått slutlagras och fatet buteljeras i sin helhet.

YUC! är framtagen tillsammans med personalen på krogen YUC! i Stockholm. Den består av en del Altos Reposado lagrad 8 månader på amerikanska bourbonfat och all agave här är pressad med hjälp av Tahona och är jäst och destillerad med fibrer från pressningen. Den andra delen i blandningen är en Altos som legat fyra månader på fat som tidigare haft mexikansk rödvin från Maria Tinto i sig.

Bloco skapade vi tillsamans med Bloco i Sundsvall. Här har vi 100% rödvinsfat från Maria Tinto.

Hoppas det här ger lite ljus över dina skatter.

Björn"

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

I dag kom det lite förbrukningsartiklar.
Helt klart min favorit klämma. <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Dessa är kalas

Visa signatur