Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Dagens post hade med sig ytterligare en knipex tång, denna gången en storktång (nostång)
lite besviken att knipex inte tycks ha sidavbitare och storktång med återfjädring,
det var en av dom bästa sakerna med bahco.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://i.imgur.com/kp8jute.jpg
Klean Kanteen 946Ml isolerad vattenflaska.

Kan inget annat än att rekommendera isolerade flaskor, guldvärt!

https://www.widforss.se/klean-kanteen-tkwide-946-ml-with-wide...

De är riktigt bra! Fick i present och köpte en likadan till efteråt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finskor par nr 2 🙂

Permalänk
Medlem

Nya dubbfria vinterdäck med fälg och tryckmätare (tpms).
Så är man redo när det bör bytas.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

De är riktigt bra! Fick i present och köpte en likadan till efteråt.

Detta är min 4e flaska, helt otroliga, dom håller i flera år.

Permalänk
Medlem

Bytte fläktar i mitt Meshify C igår så det blev 2st 3-pack Lian Li UNI AL120

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Ett infall, aldrig ens haft en tanke på att skaffa en innan någon här på forumet tipsade om en med nedsatt pris.... Nu körs den nästan dygnet runt och huset fylls av konstiga grejer
Barnen blir glada iaf

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

<Uppladdad bildlänk>

Bytte fläktar i mitt Meshify C igår så det blev 2st 3-pack Lian Li UNI AL120

De där kartongerna såg verkligen ut som något från Wish, hoppas kylarna är bättre än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De där kartongerna såg verkligen ut som något från Wish, hoppas kylarna är bättre än så

Då är det ju tur att man inte monterar kartongerna

Läser man fakta om fläktarna ska de ha både bra statiskt tryck, vilket är bra då jag satte 2 st på AIO, och ganska högt luftflöde

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

i dagens post kom det lite billigare versioner av sorteringsfack för bosch I-boxx 72.
tyvärr insåg jag att jag kanske skulle kollat just hur många jag behöver innan jag beställt, tja bättre med för många så man har när det väl behövs.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Amazfit GTR 3 Pro

Blev med armbandsur igen efter att inte burit klocka på närmare 20 år,man har väl mobilen,osv osv🙄

Köpte mig en billig smartklocka och piffade upp den med nytt armband och ett annat "hölje".
Blev mycket nöjd🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Godsaker

<Uppladdad bildlänk>

Hur starka är heta svenskjävlar? Sitter och hovrar över köpknappen

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Pe3:

Hur starka är heta svenskjävlar? Sitter och hovrar över köpknappen

Dom är rejält starka, styrkan kommer rätt direkt och sitter kvar runt 10 minuter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nygammal (begagnad) löparklocka, Garmin Forerunner 245 Music då jag fått för mig och anmält mig till halvmara nästa år. Trevlig så långt, tycker egentligen om gamla hederliga mekaniska klockor, så hoppas att jag inte ska bli för fäst vid löpstatistiken. Blir eventuellt ett nytt band, även om den del av mig gillar färgen!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

i dagens post anlände ytligare en knipex tång, denna ska ersätta flera tänger och knivar.
funkar den som jag tänkt kommer jag kunna ersätta: avmatlingskniven,doskniv,skaltång,crimptång,avbitaren, samt nostång till stor del. Det anlände även en klinga för högtryckslaminat, den ska användas för att såga melamine med sänksåg.
och till sist ett minneskort till en kamera.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

i dagens post anlände ytligare en knipex tång, denna ska ersätta flera tänger och knivar.
funkar den som jag tänkt kommer jag kunna ersätta: avmatlingskniven,doskniv,skaltång,crimptång,avbitaren, samt nostång till stor del. Det anlände även en klinga för högtryckslaminat, den ska användas för att såga melamine med sänksåg.
och till sist ett minneskort till en kamera.<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ett verktyg/förvaring till och jag avföljer den här tråden. ))

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ett verktyg/förvaring till och jag avföljer den här tråden. ))

hmm den 12/10 har amazon rabatt dagar så då lär det bli mer förvaring och verktyg
Men bara för din skull ska jag genast beställa ett par i-boxx72 och fota i alla vinkar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

hmm den 12/10 har amazon rabatt dagar så då lär det bli mer förvaring och verktyg
Men bara för din skull ska jag genast beställa ett par i-boxx72 och fota i alla vinkar.

Hur stort garage har du?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur stort garage har du?

Jag sätter en hundring på "för litet"

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur stort garage har du?

för litet därav inköpet av väskor som kan staplas, såhär såg det ut innan jag började stapla

ska ju dock nämnas att bilden är lite missvisade, tex ligger det här två stora grovdammsugare men dom syns inte ens för det ligger så mycket saker över dom, dvs när man gick in gick sakerna till strax under midjan

Skrivet av sweisdapro:

Jag sätter en hundring på "för litet"

Helt rätt

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Lite Router Upgrade.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fakking goooooooodis!

Jag har letat med ljus och lykta efter Brio på påse, men aldrig hittat. Det finns på lösvikt, men det tar slut stup i ett hos det enda ICAt jag hittat det hos så jag mailar Cloetta, som säger att dom slutat sälja det på påse, och lösvikten går via nån annan distributör. Jag hittar då en websida som säljer 100grams-påsar. Jag klickar in 10st i varukorgen, men sen tänker jag "äh, man lever ju bara en gång, och det är ju alltid kul att ge bort godispåsar", så jag drar till med 30 stycken 100grampåsar med brio.

När smset från schenker kommer så piper jag ner till mitt utlämningskontor och hämtar ut 3KG brio, i 100gramspåsar. Fan vad nice!

YEee! Ingen banan för skala, men nog är det 3KG allt! Så nu ska vi öppna en plastpåse för att ta ur 30st plastpåsar, lite slösigt?

Öppnar påsen och... DET ÄR JU FAN BARA 3KG BRIO RAKT NER I EN MEGASTOR PÅSE

Så hur ska jag lösa logistiken här? Köpa massa ziplock-påsar och bli flaggad av narkotikaroteln? Frysa in? Göra pannkakor?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Fakking goooooooodis!

Jag har letat med ljus och lykta efter Brio på påse, men aldrig hittat. Det finns på lösvikt, men det tar slut stup i ett hos det enda ICAt jag hittat det hos så jag mailar Cloetta, som säger att dom slutat sälja det på påse, och lösvikten går via nån annan distributör. Jag hittar då en websida som säljer 100grams-påsar. Jag klickar in 10st i varukorgen, men sen tänker jag "äh, man lever ju bara en gång, och det är ju alltid kul att ge bort godispåsar", så jag drar till med 30 stycken 100grampåsar med brio.

När smset från schenker kommer så piper jag ner till mitt utlämningskontor och hämtar ut 3KG brio, i 100gramspåsar. Fan vad nice!

https://i.imgur.com/FaiXbOa.jpg

YEee! Ingen banan för skala, men nog är det 3KG allt! Så nu ska vi öppna en plastpåse för att ta ur 30st plastpåsar, lite slösigt?

Öppnar påsen och... DET ÄR JU FAN BARA 3KG BRIO RAKT NER I EN MEGASTOR PÅSE

https://i.imgur.com/GccOZ1S.jpg

Så hur ska jag lösa logistiken här? Köpa massa ziplock-påsar och bli flaggad av narkotikaroteln? Frysa in? Göra pannkakor?

"alltid kul att ge bort godispåsar"

Varför köper du ett sådant intetsägande tråk-godis för att ge bort det? Hatar du dina vänner?
Det enda jag kan tänka mig som är tråkigare än Brio är väl de där vidriga dragéäggen, geléråttor eller marshmallows.

Hoppas du inte blev kränkt, godissorter kan vara känsligt. Smaken är som baken

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Bakgrund:

Hoppas du inte blev kränkt

Vad fan sa du just om mig, din lilla nedring? Du ska veta att jag gick ut med toppbetyg i Försvarsmakten, och jag har varit inblandad i många hemliga räder mot Al-Qaida, och jag har över 300 bekräftade mord. Jag är utbildad inom gorillakrigföring och jag är den bästa prickskytten i hela Sveriges beväpnade styrkor. För mig är du ingenting annat än bara ännu ett mål. Jag kommer att utplåna dig med precision vars like aldrig har skådats på denna jord, märk mina jäkla ord. Tror du att du kan komma undan med att säga sånt trams till mig via internet? Tänk igen, din kluns. Medan vi talar kontaktar jag mitt hemliga nätverk av spioner över hela Sverige, och din IP spåras just nu, så bäst för dig att du förbereder dig för stormen, kryp. Stormen som utplånar den patetiska lilla sak du kallar ditt liv. Du är blåst, grabben. Jag kan vara var som helst, när som helst, och jag kan klösa dig på över 700 olika sätt, och det är endast med mina bara händer. Inte bara är jag utförligt utbildad i obeväpnad kamp, utan jag har även tillgång till hela Försvarsmaktens arsenal, och jag kommer att använda den till fullo för att förinta din eländiga röv från kontinenten, din lilla plupp. Om du bara kunde ha vetat det oheliga straff som din lilla "smarta" kommentar var på väg att få ner över dig, så kanske skulle du ha hållit din jäkla tunga. Men du kunde inte, du gjorde inte, och nu betalar du priset, din jämrans klant. Jag kommer skita vrede över dig och du kommer att drunkna i den. Du är bränd, grabben.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Printscreen:

gorillakrigföring

*gerillakrigföring

Annars bra rant 3/5 gorillor

(Ja, detta och föregående inlägg är såklart ett skämt )

Nu åter till ämnet allihopa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lite gotta till kvällen

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ny kontorsstol! Herman Miller Aeron med Atlas-nackstöd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ny kontorsstol! Herman Miller Aeron med Atlas-nackstöd.

https://i.imgur.com/HKh2ZCU.jpg

Nice!
Jag skulle rekommendera ett ikea-plastskydd för ditt fina trägolv också

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Airpods Pro 2.

Mycket nöjd med ljudet som är mycket bättre än i föregångaren.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Snusfri

Tycker om lakrits så denna skall bli spännande att testa en frukost.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro