Komplett SweC-Bonanza 4 - Geek Week Edition - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Hur länge varade priset på 5800X3D, fem minuter? Kikar inte på strömmen

Tog slut på ca 3 min

Var en villhöver från mitt håll, men ska försöka hålla ut till 7800x3d.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Kul stream och bra deals!

Permalänk
Medlem

Tack Komplett! En bra bonanza och rolig stream! Ni börjar verkligen få kläm på det sedan version 1.0

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Moderator
Moderator

Var det någon som sparade närbilderna på Emil?

... For science.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det här va roligare än förväntat. Tom tävlingarna va helt OK

Permalänk
Medlem

Varmluftsfritösen låg på 1199:- hos Komplett för mindre än en månad sedan och verkar vara frekvent återkommande på kampanj.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Bra produktion helt klart även om jag inte köpte något (var för slö på cpun).

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Tack för denna gången Komplett, bra snurr på hjulet iallafall 7 7 8 3

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Skrivet av twit:

Varmluftsfritösen låg på 1199:- hos Komplett för mindre än en månad sedan och verkar vara frekvent återkommande på kampanj.

Och? Mycket bra stream missade tyvärr början.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Så, vad gör man med 250GB SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Var det någon som sparade närbilderna på Emil?

... For science.

Timestamp: 44:10ish

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Och det kanske är relevant att känna till lite mer om prishistoriken om man annars tänker att "ojhujjedamig vilket bra pris bäst jag hugger en direkt". Man behöver alltså inte fastna i fomo utan kan lugnt fundera igenom sitt köp

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Och? Mycket bra stream missade tyvärr början.

Ny lag säger att jämförelsepris ska vara lägsta priset senaste 30 dagarna.

"Om en produkt tillhandahålls med angivande av att priset har sänkts ska även det tidigare priset anges. Det tidigare pris som ska anges ska vara det lägsta pris som näringsidkaren har tillämpat för produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen."

Komplett sålde tidigare för 1199 kr men publicerade ändå 1699 kr som jämförelsepris.

Permalänk
Medlem

Tack Komplett för en kul vecka och en bra stream!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Kom igen nu @komplett vi grubblare som övervägt hela dagen om i180 och tipsat och trixat ge oss en chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Timestamp: 44:10ish

1:07:00 ish snarare @Daemon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Så, vad gör man med 250GB SSD?

Grattis till vinsten!

Sätter i m2 "kabinett" och använder som usb-diskar t.ex 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Kul/Bra stream. Synd bara att 5800X3D gick slut så fort, men med det priset och antagligen väldigt få ex så är det ju inte så konstigt. Hade suttit fint i mitt kommande bygge.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lagers:

Tack Komplett! En bra bonanza och rolig stream! Ni börjar verkligen få kläm på det sedan version 1.0

Väldigt kul att så många gillade det Vi försöker förbättra och polera vårt koncept så att det ska vara intressant för ni, alla goa SweCare

Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

Tack för denna gången Komplett, bra snurr på hjulet iallafall 7 7 8 3

Tack själv. Och SJUKT att hjulet landade så. Vi har provsnurrat otaliga gånger just för att se så det inte var någon obalans.
Efter sändning fick vi andra resultat än 7 🤷‍♂️

Skrivet av twit:

Och det kanske är relevant att känna till lite mer om prishistoriken om man annars tänker att "ojhujjedamig vilket bra pris bäst jag hugger en direkt". Man behöver alltså inte fastna i fomo utan kan lugnt fundera igenom sitt köp

Det blir såklart en hets när det är en flash-rea med ett litet antal produkter som vi marknadsför till en speciellt utvald publik, detta är ju inte en vanlig rea med erbjudanden som är till för allmänheten i stort, utan främst riktat mot alla här på SweClockers.
Skulle man ångra sitt köp så går det alltid att avboka sin beställning eller kostnadsfritt returnera den inom 60 dagar

//Erik

Stavfel
Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Swec reor, inet/bonanza är köp först, tänk sen... Annars är dem slut.
Om du hinner tvivla så är dem slut

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Går inte kommentera på Youtube längre? Fundering, vad har Emil och hans kompis för headset? Fråga till @komplett

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Swec reor, inet/bonanza är köp först, tänk sen... Annars är dem slut.
Om du hinner tvivla så är dem slut

Vet inte om det är mitt inlägg eller nåt annat du svarat på. Men hur som helst, när det gäller processorn så gick det så fort att man skulle bara ha flyt om man hann med att få en. Jag klickade och lade till den i kundvagnen så fort den dök upp på sidan och när jag skrev in koden så stod det att koden inte gällde längre. Men det är ju inte hela världen, men det hade varit kul att lyckas få en för det priset.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Libra-75:

Vet inte om det är mitt inlägg eller nåt annat du svarat på. Men hur som helst, när det gäller processorn så gick det så fort att man skulle bara ha flyt om man hann med att få en. Jag klickade och lade till den i kundvagnen så fort den dök upp på sidan och när jag skrev in koden så stod det att koden inte gällde längre. Men det är ju inte hela världen, men det hade varit kul att lyckas få en för det priset.

Undrar om ni kanske hade delay, jag tog det lugnt utan att spamma F5 och kikade lite prisjakt och dubbelkollade lite specs, funderade lite och hann sen ändå beställa en.

Matade inte in något kreditkortsnummer eller dylikt det var väl enda "genvägen" jag tog om man säger så.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv

Tack @komplett! Det var rolig att följa livesändningen, fastän man befann sig ute i stan. Lyckades håva in bästa spel CPU för ett kap pris! *många tummar upp*
Nu kan man skippa den här nya och dyra generationen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Jaaaaaa! Fick mig äntligen en 5800X, med 3D till och med! Tack som fan Komplett och @apanx för att du tipsade mig

Jag trodde inte den skulle vara med som drop, inte till det priset, eller att jag skulle hinna köpa en. Jag fick fel på samtliga punkter 😊

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jika:

Det är lite synd att de bra priserna delvis käkas upp av förhållandevis hög fraktkostnad för produkterna som inte kan levereras till "leveransskåp". I och med att man inte kan kombinera flera rabatter i samma köp går det heller inte att komma över fri-fraktsgränsen.

Skulle ni kunna slå ihop ett erbjudande på monitor- och mikrofonarmen till ett paket så kan man bara komplettera med någon liten småsak för att få fri frakt?

Tyvärr är det så våra system är utformade, de är inte gjorda för att hantera 2 rabattkoder i samma beställning. Vi gör inga paket på det vi redan har på kampanj så vill du över fri frakt-gränsen får du lägga till något annat nu behöver.

Skrivet av Raynstorm:

Satan skulle precis beställa en dator och en skärm och så försvann den nu preciiiiiiis

@Komplett Finns det möjlighet att fler färdigbyggda kommer på rabatt under kvällen?

Typiskt att frugan skulle ta sån tid på sig att bestämma sig

Skrivet av seraj5:

Hann inte med denna, går det att få rabattkoden att funka igen?

Skrivet av Loppen1730:

@Komplett typiskt, la in datorn Komplett i180 i kundkorgen men behövde dra iväg en sväng och nu är den slut. Går det att lösa några till?

Skrivet av Nicklidstrom:

Jag väntade också för länge så skulle precis köpa och såg det nu

hoppas det går ordna

Tyvärr inte. Det är först till kvarn som gäller och nu har vi sålt det antal vi hade till Bonanzan. Men det kommer fler deals och Black friday framöver så vi hoppas att ni hittar något då

Skrivet av KroesusSork:

Går inte kommentera på Youtube längre? Fundering, vad har Emil och hans kompis för headset? Fråga till @komplett

Nej, men det går fint att fråga här.
Vi hade på oss Sennheiser HME 27

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hade monitorarmen från Iiglo i kundvagnen. Tänkte lägga till kylpasta och började googla på om det var värt att lägga pengarna på dyrare pasta eller inte - vips så var klockan 22:15 och rabatten hade gått ut.

Tack för rolig stream. Kärt återseende av Kjell och kul segment att ni ringde upp tävlande. Skål och trevlig helg!

Permalänk
Medlem

@Komplett Bra jobbat, kul stream och bra deals!

Bästa delaen var ju 5800X3D som jag fick koden aktiverad, men när jag fyllt i kortnumret så var den slut och då körde jag ändå Ctrl+F5 och klickade i sekunden den dök upp och skulle tippa på att mitt handhavande tog max 40 sekunder.