Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Yep, jag läste också 10. Sen "fick dom problem med utskicken av email"

För.ig hade det kvittar. Hade ändå bara tänkt beställa 2-4 st plus nån hållare. Men inget mail än. Claimade i lördags

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

minst två max fyra är ju fortfarande en bra deal så jag klagar inte. ska bli skönt att uppgradera min gamla yubikey utan nfc och grejer.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qnorsten:

minst två max fyra är ju fortfarande en bra deal så jag klagar inte. ska bli skönt att uppgradera min gamla yubikey utan nfc och grejer.

Själv sitter jag med en gammal yubikey neo. Den är gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

nu ramlade äntligen mailet in från cloudflare/yubikey. tog bara nästan en vecka. verkar som de ändrat till max 4 per person nu, tyckte jag läste att folk beställt 10 innan. jag behöver bara två ändå, så spelar ingen roll för mig.

You are now eligible to purchase up to 4 individual YubiKey 5 NFC or YubiKey 5C NFC (minimum 2) starting as low as $10 USD.

Skrivet av m4gnify:

Det stod 10 tidigare men jag kan förstå dem att de ändrar till 4 ändå..
Jag tänkte köpa 5 så blir väl 4 nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

75" nano tog slut direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag beställde 1st igår men la upp tipset idag så förmodligen hade de bara 2-3st på lager kvar😆

Visa signatur

|| Aorus B650 Elite AX ICE || Ryzen 7800X3D || RTX 4090 Arous Master || DDR5 64GB 6000Mhz || MSI MAG 1000W || 1TB Kingston KC2500 M.2 || 48" LG C2 Oled ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Skulle gissa att färginställningen var i läge standard (eller vad den nu heter). Då blir bilden mycket svagare, men TVn drar mindre energi så EU blir nöjda. Stäng av det så blir allt bättre.

Du menar nog eco-läget som ligger djupt ner i servicemenyn nånstans, som är enablat per default...
Jepp den gör stor skillnad (åtminstone på min B1), så hoppas @catamaran hann testa TV:n med det avstängt!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Är dessa något att ha?
Tycker dom ligger lite väl nära Samsungs toppmodell från förra året i pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Är dessa något att ha?
Tycker dom ligger lite väl nära Samsungs toppmodell från förra året i pris.

Ingen aning det lät billigt för samsungs topp modell 2021 75" och 120hz

Men hittade för samma pris

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: TCL 85C735 85" QLED VA 4K120 VRR ALLM DV Google
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Kategori: TV
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6499557
Pris: 15990kr

Europeiska TCL C735 serien ska vara FALD enligt Flatpanels, men det är lite oklart då modellen saknas på TCLs svenska hemsida.
Elgiganten anger Direct LED men inget om Local Dimming vad jag kan se.

Är det en FALD VA 85" 4K120 med Dolby Vision för 16000 så ser det ju rätt trevligt ut.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...
https://www.tcl.com/se/sv

Gamereactor testar 98" varianten här>
"Tack vare Direct Lit-teknologi i QLED-panelen och massor av dimmingzooner är bilden jämn och fin utan clouding."

Hur förhåller sig den här till https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe... ? 2 000 kr mer, 10 tum mindre, dock bl.a. MiniLED. Har noll koll på TV-apparater, men verkar ju som stora pjäser till ett bra pris.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Invex:

Hur förhåller sig den här till https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe... ? 2 000 kr mer, 10 tum mindre, dock bl.a. MiniLED. Har noll koll på TV-apparater, men verkar ju som stora pjäser till ett bra pris.

C835 är nog flera strån vassare bildmässigt tror jag.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

nu ramlade äntligen mailet in från cloudflare/yubikey. tog bara nästan en vecka. verkar som de ändrat till max 4 per person nu, tyckte jag läste att folk beställt 10 innan. jag behöver bara två ändå, så spelar ingen roll för mig.

You are now eligible to purchase up to 4 individual YubiKey 5 NFC or YubiKey 5C NFC (minimum 2) starting as low as $10 USD.

Nu så fick även jag efter en vecka äntligen mailet från Yubico.

Permalänk
Avstängd

Ni som fått mailet av yubico. Har ni haft något aktov5 hos CF? Eller bara skapat ett gratis konto och claimade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Ni som fått mailet av yubico. Har ni haft något aktov5 hos CF? Eller bara skapat ett gratis konto och claimade?

Har flera domäner registrerade hos cloudflare sen ett par år, samt zoner aktiva då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du menar nog eco-läget som ligger djupt ner i servicemenyn nånstans, som är enablat per default...
Jepp den gör stor skillnad (åtminstone på min B1), så hoppas @catamaran hann testa TV:n med det avstängt!

Det är olika beroende på vilken källa man har, men om du bara går in på inställningarna och Bild när du tar emot något som INTE är Dolby Vision så har du ett antal lägen där. Den som är default är Eco. Välj vad som helst annat så blir bilden mycket bättre.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

har 3 olika domäner aktiva på cloudflare sen flera år tillbaka

Värt att nämna är också att det tillkommer frakt och moms på priset. Men är fortfarande nöjd beställde 2 av varje för totalt €61.80 EUR. Får ge bort några stycken sen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det är olika beroende på vilken källa man har, men om du bara går in på inställningarna och Bild när du tar emot något som INTE är Dolby Vision så har du ett antal lägen där. Den som är default är Eco. Välj vad som helst annat så blir bilden mycket bättre.

Rätt säker på att det inte räcker: man bör även stänga av energisparläget.
Se Laxpuddings guide här:
https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...
(scrolla ner till och expandera Stäng av energisparläget)
Nu ska jag släppa detta sidospår

Visa signatur

Permalänk

JLT edge musen, min son köpte den. Går det att ändra färg "inne" i musen eller är det bara i bakkanten under musen man kan byta?
Vi lyckas inte hitta någonting och den lyser rött, på kartongen lyser den blått.

Mvh Jim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt säker på att det inte räcker: man bör även stänga av energisparläget.
Se Laxpuddings guide här:
https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...
(scrolla ner till och expandera Stäng av energisparläget)
Nu ska jag släppa detta sidospår

Nu har jag googlat runt lite, och det varierar med version av TVn. Jag har en C1, och då stänger den av energisparläget om man gör som jag sa. Den länkade artikeln beskriver hur man gör på tvåorna. Vill man nå specifikt energisparläget på en C1 så finns det under OLED-skötsel -> Enhetsegenvård, men det sköter sig som sagt själv om man gör som jag beskrev först.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hello,

Thanks for your interest in the “Good for the Internet” pricing promotion for Yubico security keys, offered to Cloudflare customers in collaboration with Yubico. We’re reaching out with information about how to qualify for the offer as your account currently does not qualify.

Cloudflare users can take advantage of this offer as long as their account is active as follows:
The account has an active zone, or
The account is actively using Cloudflare Zero Trust and
The account has not exceeded the amount of Yubico security keys available as part of this offer.
If your account becomes active while the offer is open, you will receive an email from Yubico so that you can partake in the offer. We appreciate your understanding and support in helping improve Internet security.

The Cloudflare Team

*Cloudflare may modify, limit, or discontinue this offer at any time. Available while supplies last.

Jag har dock aktiverat cloudflare zero trust... och använder aktivt det idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hello,

Thanks for your interest in the “Good for the Internet” pricing promotion for Yubico security keys, offered to Cloudflare customers in collaboration with Yubico. We’re reaching out with information about how to qualify for the offer as your account currently does not qualify.

Cloudflare users can take advantage of this offer as long as their account is active as follows:
The account has not exceeded the amount of Yubico security keys available as part of this offer.
If your account becomes active while the offer is open, you will receive an email from Yubico so that you can partake in the offer. We appreciate your understanding and support in helping improve Internet security.

The Cloudflare Team

*Cloudflare may modify, limit, or discontinue this offer at any time. Available while supplies last.

Det verkar som att de tagit bort mina settings i zero trust. Min pc kör dock via deras dns..

Edit, jag kontaktade cloudflares support som svarade pissdåligt med en copy paste... yubico däremot skickade en kod.
4st yubikey 5c nfc på väg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Nu har jag googlat runt lite, och det varierar med version av TVn. Jag har en C1, och då stänger den av energisparläget om man gör som jag sa. Den länkade artikeln beskriver hur man gör på tvåorna. Vill man nå specifikt energisparläget på en C1 så finns det under OLED-skötsel -> Enhetsegenvård, men det sköter sig som sagt själv om man gör som jag beskrev först.

Verkar som jag inte kan släppa detta ändå:
På min B1 så släppte den inte kontrollen om ljusstyrka mm (åtminstone inte på den version av firmware jag hade för några månader sen) förrän jag gick in i OLED-skötsel som du beskriver (och som förklaras i Laxpuddings guide som jag länkade till), så för mig räckte det inte att välja ett annat mode.
Så kanske värt att gräva i den menyn för dig också
(och andra med C1/C2 och kanske CX)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hello,

The Cloudflare Team

Fick samma i natt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Fick samma i natt

Satte zero trust dns på router-nivån och kastade över min google apps-domän på deras nameservers och öppnade en support ticket, får se om jag får det begränsade erbjudandet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hello,

The Cloudflare Team

Det känns som om de fumlat en hel del med denna promotion, ja... Jag signade iofs upp i onsdags eller så, claimade i bannern, la till en domän och lekte lite zero trust och fick en rabattkod med mailen natten till idag, så jag är ju hyfsat nöjd iaf, även om de ju minskat från max 10 till max 4 yubikeys nu.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag har kört Cloudflare länge, dock inte zero trust.
Anmälde på måndagen och fick mailet sent igår kväll.

Blev två 5c nfc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

SkyShowtime (which I think is essentially Peacock in Sweden) is having a campaign for 50% off (39.5kr/month) forever. Apparently lasts until the end of today.

Pretty good list of content and a damn good deal compared to, say, viaplay

Värt att nämna att det inte finns någon app för ps4/5, xbox eller Tizen (samsung tv's) ännu, samt att det faktiskt är något av den sämsta kvalité jag hittills sett på en streaming-tjänst.

När man väl är inloggad via t ex Edge kommer inget ljud, men på preview grejer innan man är loggat in funkar ljudet utmärkt. Många "barnsjukdomar" tycks bara vara förnamnet än så länge och jag vet faktiskt inte om jag kommer att fortsätta med detta.

All support tycks ske via "google translate" och var inte behjälpliga över huvud taget.
"Can you please try another mobile connection?" var svaret jag fick när jag nämnde dator, edge, inget ljud och bredband.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Verkar som jag inte kan släppa detta ändå:
På min B1 så släppte den inte kontrollen om ljusstyrka mm (åtminstone inte på den version av firmware jag hade för några månader sen) förrän jag gick in i OLED-skötsel som du beskriver (och som förklaras i Laxpuddings guide som jag länkade till), så för mig räckte det inte att välja ett annat mode.
Så kanske värt att gräva i den menyn för dig också
(och andra med C1/C2 och kanske CX)

Jag gjorde det när jag såg ditt mail, för jag blev osäker, och Eco-läget var avstängt. Jag vet också att jag fick en varning om att byta bild-läge skulle stänga av Eco-läget, och när jag kom efter sommaren hade det slagit på sig själv igen (firmware-uppdatering antagligen) så att jag fick byta bild-läge igen, fick varning och fick trycka OK.

Jag tror att LG pillar med detta i uppdateringar ibland. Jag vet att EU är sura över att alla TV-tillverkare rapporterar energiåtgång med Eco-läge på, och rapporterar ljusstyrka osv med det läget av, väl medvetna om att aktiva konsumenter snabbt stänger av det. Att gömma undan funktionen i en service-meny kan väl vara ett sätt att lugna dem.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Värt att nämna att det inte finns någon app för ps4/5, xbox eller Tizen (samsung tv's) ännu, samt att det faktiskt är något av den sämsta kvalité jag hittills sett på en streaming-tjänst.

När man väl är inloggad via t ex Edge kommer inget ljud, men på preview grejer innan man är loggat in funkar ljudet utmärkt. Många "barnsjukdomar" tycks bara vara förnamnet än så länge och jag vet faktiskt inte om jag kommer att fortsätta med detta.

All support tycks ske via "google translate" och var inte behjälpliga över huvud taget.
"Can you please try another mobile connection?" var svaret jag fick när jag nämnde dator, edge, inget ljud och bredband.

Har enbart testat på min LG B1 tv, fungerar utmärkt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Which is why they are so cheap. Early birds are not without inconveniences, but as I have a LG tv which has their app, it is a very good deal for me.
And with 39.5kr/m they can keep me subscribed for a very long time