Jag är less på min urusla skärm som bara är jobbig och krånglar och kostade alltför mycket för den låga kvalité man får.
Acer Predator XB271HUA G-Sync.
Blir typ sur varje gång jag måste sätta mig framför den och titta in i dess miserabla skärm.
Vill ha något bättre men till ett fyndpris.
Finns det något nu? eller något man ska hålla utkik på under BF?
Förutom denna har jag en Dell U2311H som sidoskärm (på högkant) som jag fortsätt tänkt ha som andra skärm.
Alternativt att man köper en större som kan ersätta bägge.
Vill helst att det inte kostar mer än 3000-4000 kr max om det är ett erbjudande. Vill göra ett fynd och inte köpa till fullpris.
Jag kommer sitta 0,5-1 m från skärmen.
Jag har ett 2070 samt AMD Ryzen 5 2600X och 16 GB RAM
Acer XB271HUA är från den där notoriskt förvirrande serien där det fanns fyra skärmar som alla hette samma XB271H-någonting. Folk köpte ofta fel för de trodde det var flaggskeppet XB271HU fast till bättre pris. XB271HUA är varianten med TN-panel och då förstår jag att man kan komma att se skärmen som en miserabel.
Då faller Asus VG27BQ bort från listan eftersom det också är en TN-panel och förmodligen blir likadan som det du redan ser som miserabelt. Välj en IPS-modell för att vara på den säkra sidan.
Så det blev lite av ett impulsköp av en Asus VG27AQZ från Netonnet då det var den butik som var närmast och hade en i lager.
Det jag funderar på nu är om jag ändå ska ha kvar min XB271HUA som andra skärm eller inte....
I nuläget har jag en Dell U2311H (inköpt 2011) som sidoskärm som är ganska jämn i skärmen.
HUAn däremot verkar inte ha bra betraktningsvinkel om man kör den som sidoskärm stående på sidan.
Foton och bilder längst ner blir svåra att se och tappar mycket detaljer, mycket flyter ihop...
Verkar behöva sitta spikrakt framför för att det se någorlunda ok ut.
@Benedict – det du beskriver om din XB271HUA är själva essensen hos en TN-panel. De har aldrig erbjudit någon vidare bildkvalitet. Förut köpte man dem för det lägre priset där man kunde få 144 Hz. Idag har TN fortfarande en roll i vissa spelskärmar. Måste fortfarande sitta rakt framför de skärmarna också.