Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Diablo IV väntas släppas i april

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV väntas släppas i april

Blizzard verkar göra sig redo för skarp release av Diablo IV och enligt nya uppgifter kan släppet av det efterlängtade spelet ske redan i april.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter Diablo 3/Immortal har jag helt tappat förtroendet för spelserien, inte alls det jag vill ha längre

Permalänk

Efter Diablo Immortal kan blizzard ta sig i häcken.

Permalänk
Medlem

Spännade att se vad de har för nya knep att mjölka folk på pengar den här gången då.

Permalänk
Medlem

Jag är redo att köa in för att spela!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Whine whine...

Om man inte testar Diablo 4, vad håller man ens på med?
Kamma er.

Permalänk
Medlem

Synd man kommer vara bortrest i jobbet vid release längtar så till det släpps 😀 någon som testade stängda betan? och hur var det isf? 😀

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Får hoppas det blir bra. Det man har sett hittills verkar det lovande.
Enda som jag personligen är lite rädd för är att man går lite mer åt MMO-hållet än vanlig ARPG.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Äntligen lite hopp! då blir det mycket soff lirande med frugan att se fram emot

Permalänk
Medlem

Hoppas Microsoft sätter lite mer krav på de och kan styra upp Blizzard.
Diablo 3 är fortfarande underbart på PS3, lagom avslappnat, men ge mig kontroll möjligheten i PC med, samt multiplayer på samma maskin, soffspel vore braaa!

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot D4! Har några hundra timmar i D3, långt från perfekt men ändå kul trots sina brister. Jag tror D4 kommer bli superbt, allt jag sett från deras uppdateringar som kommit ca 1 per kvartal och som fokuserat på olika aspekter av spelet varje gång ser riktigt bra ut.

Just att de valt en väg där de ger lite mer inblick i det hela och ber om återkoppling på sina idéer tror jag kommer gynna D4 ordentligt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyxira:

Diablo 3 är fortfarande underbart på PS3, lagom avslappnat, men ge mig kontroll möjligheten i PC med, samt multiplayer på samma maskin, soffspel vore braaa!

Själv är tycker jag att Diablo 3 är ett av de bästa spelen till Nintendo Switch, just tack vare bra flyt i grafiken i kombination med nära nog perfekt handkontroll. Att kunna spela helt offline är även ett extremt stort plus!

Diablo Immortal tycker jag även är bättre än vad många kritiker säger. Dock är det nära nog ospelbart på PC (mus och tangetbord) och det är tydligt att spelet är anpassat för pekskärm. Gjorde dock ett försök att spela på min iPhone 12 Mini och inlevelsen blev lite "meh".

Nu kör jag istället Diablo Immortal på en iPad Pro M1 och njuter av varje sekund i spelet.

Ser fram emot Diablo IV och hoppas det även kommer till Nintendo Switch!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Day 1 på game pass antar jag?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd81:

Whine whine...

Om man inte testar Diablo 4, vad håller man ens på med?
Kamma er.

Är beredd att raka skallen för att slippa kamma mig om det ska vara sådana fasoner. Men du och andra får gärna kamma er och testa åt mig, jag köper inte en av Blizzards lotter utan flertalet personers välsignelse

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Hoppas på det bästa.
Förbereder på det västra.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Aldrig varit ett fan av serien (bara testat 1:an och 2:an) men köpte remaken på 2:an som kom häromåret eftersom en polare ville co-op:a. Blev efter ett kort tag krav på återbetalning från min sida, vilket jag fick igenom trots många timmars spelande och någon månad efter inköpet.

Vilka människor betalar för ett spel för att sedan behöva KÖA för access? Den praxis vägrar jag likställa mig med, jag hade köpt spelet, jag hyrde det inte för att "få lov att spela" på andras premisser. Total bullshit! Lägg därtill otaliga buggar som sätter tillbaks sparfiler många timmar (ibland hela kvällar), servrar som konstant låg nere osv. Nä tack, hard pass.

Att denna typ av affärsupplägg accepteras är galet! Blizzard ligger långt ner på min lista över skitföretag i spelvärlden och även om jag hade varit intresserad av att testa 4:an kommer jag helt sonika strunta i det efter mina "upplevelser" av D2-remaken.

Nu gör detta mig inget rent underhållningsmässigt eftersom jag mest spelade för att vara social med kompisen och jag har som sagt aldrig varit ett fan av serien - Alltid varit mer av en Baldurs Gate-kille

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas på det bästa.
Förbereder på det västra.

Håller med.. hoppas verkligen det blir något bra av detta.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Håller mig till D1 och D2. Senaste Blizzard-spelet jag uppskattade var Starcraft 2. Känns som själen i bolaget dött.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Kommer absolut köpa det. Men självklart inte förboka det.
Senaste spelet jag förbokade var D3, så tio år utan förbokning nu.

Av det man sett hittills så verkar spelet ändå bra.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Det saknas fortfarande rätt mycket modeller m.m., hela städer är i Greyboxes och delar av kartan ser ut som att någon gått loss med Brush i paint i en klarblå färg 😅

Även extremt mycket Placeholder-texter och ikoner/modeller. Men det är väl något som är ganska snabbt åtgärdat.

Själva gameplay känns stabilt däremot. Lite småbuggar här och där med bl.a. hästen som tycks vara besatt av en och fiender som resettar konstant när du har en viss legendary på dig. Combat o.s.v. känns väldigt smooth och det märks vart de lagt ner mest tid.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Håller mig till D1 och D2. Senaste Blizzard-spelet jag uppskattade var Starcraft 2. Känns som själen i bolaget dött.

Känns som själen hos dom flesta bolag verkar dö ut, verkar ha tappat det hela hur man gör bra spel, vad som är kul och vad folket efterfrågar...
(Activision/Blizzard, EA osv osv ...)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av dlq84:

Spännade att se vad de har för nya knep att mjölka folk på pengar den här gången då.

Enda man kommer kunna köpa för pengar är rent kosmetiskt enligt betan iaf inget som påverkar spelet.

Skrivet av Göteborgaren:

Synd man kommer vara bortrest i jobbet vid release längtar så till det släpps 😀 någon som testade stängda betan? och hur var det isf? 😀

Jag sitter och spelar betan nu (stängs 18nov) får sköna vibbar från d2 och är positivt överraskad.
Har några tusen timmar speltid i d3 men har inte ens haft igång d3 sen jag fick börja testa d4 för ca 2 veckor sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Bara gått utför för Blizzards spel efter SC2. Så kommer inte att förboka och betala för att vara deras betatestare.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Det saknas fortfarande rätt mycket modeller m.m., hela städer är i Greyboxes och delar av kartan ser ut som att någon gått loss med Brush i paint i en klarblå färg 😅

Även extremt mycket Placeholder-texter och ikoner/modeller. Men det är väl något som är ganska snabbt åtgärdat.

Själva gameplay känns stabilt däremot. Lite småbuggar här och där med bl.a. hästen som tycks vara besatt av en och fiender som resettar konstant när du har en viss legendary på dig. Combat o.s.v. känns väldigt smooth och det märks vart de lagt ner mest tid.

Skrattar gott åt npc med sina googleröster

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Förbokning? "Jaaa! Jag vill betala för något jag inte vet kvalitén på" <- looking at you cyberpunk.

Lirade en hel del d1 och d2, får se hur d4 tas emot inann jag överväger det. Har ingen brådska (d2 var ju ett tag sedan ) så de kan gärna få putsa det i något år först.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har läst så verkar spelet vara rätt tungdrivet i 4k (knappt 60-70fps med 3080), bör komma några tester för detta under öppna betan

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Verkligen älskade att spela Diablo 1.
Dom andra spelen nope.. inte för mig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Lite less på Blizzard så väntar på Titan Quest 2 istället (samma väntelista som HL3)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Inte spelat Diablo sen 2:an i högstadiet, alternativt gymnasiet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X