Diablo IV väntas släppas i april

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Hoppas det inte är din bild, då den visar betanumret.

Vilken bild

Tog bort den.

Men läs patchnote en gång till så står det "until the betas end nov 18"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Vilken bild

Tog bort den.

Men läs patchnote en gång till så står det "until the betas end nov 18"

Fan vad trist. Det är en del av min vardag nu, knäcka x antal timmar i Diablo IV. Aja, bara ge sig till tåls till April någon gång då. Nu vet man iaf hur bra det är/kommer bli 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Vilken bild

Tog bort den.

Men läs patchnote en gång till så står det "until the betas end nov 18"

Attans 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Fan vad trist. Det är en del av min vardag nu, knäcka x antal timmar i Diablo IV. Aja, bara ge sig till tåls till April någon gång då. Nu vet man iaf hur bra det är/kommer bli 😁

open beta januari/februari ca så behöver inte vänta så länge

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Du menar Diablo 3 och Immortal? Diablo dog redan med D3. Storyn blev skit med en ond häxa (Maghda) utklädd till en färgsprakande fjäril och löjlig grafik och fiendebossar som var 30-50 meter höga direkt tagna från wow universumet. Också känslan från de två tidigare spelen främst D2 var som bortblåst.

Och folk klagade på auktionshuset. Det var det minsta problemet. Jag vet inte hur Blizzards Norths version av D3 kunde ha blivit men bättre än den slutprodukten vi fick.

Starcraft 2 var det enda hyfsade spelet Blizzard lyckades göra in-house.

De försökte göra Diablo 3 i bemärkelsen uppföljaren till Diablo 2 vilket det absolut inte är och det blev fiasko.

Vad Diablo 3 är idag är ett riktigt roligt arkadspel i single player. Det är väl värt att köra igenom en gång med ett par olika klasser. Jag hade inte rekommenderat något end game-spelande dock.

Det är ett 10-15 h långt actionpackat äventyr som det är rimligt att betala kanske 100 kr för.

Med detta i åtanke och med tanke på hur Diablo Immortal monetiserades tror jag att man ska se Diablo 4 som samma sak. Man köper det för att spela igenom en eller två gånger och räknar med att få ut kanske 30-50 h speltid. Man bör inte betala fullpris.

Om man förväntar sig Diablo 4 i bemärkelsen ett spel i samma anda som Diablo 2 och därmed förväntar sig multiplayer, hundratals timmar speltid, trading, end game och sådant så kommer man bli mycket besviken.

Titta på de sannolikt fantastiska miljöerna, hitta feta items som kommer droppa anpassade för det du spelar, njut av silkeslen combat och coola abilities men var beredd på att titta efter något annat spel efter ett par tre veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

De försökte göra Diablo 3 i bemärkelsen uppföljaren till Diablo 2 vilket det absolut inte är och det blev fiasko.

Vad Diablo 3 är idag är ett riktigt roligt arkadspel i single player. Det är väl värt att köra igenom en gång med ett par olika klasser. Jag hade inte rekommenderat något end game-spelande dock.

Det är ett 10-15 h långt actionpackat äventyr som det är rimligt att betala kanske 100 kr för.

Med detta i åtanke och med tanke på hur Diablo Immortal monetiserades tror jag att man ska se Diablo 4 som samma sak. Man köper det för att spela igenom en eller två gånger och räknar med att få ut kanske 30-50 h speltid. Man bör inte betala fullpris.

Om man förväntar sig Diablo 4 i bemärkelsen ett spel i samma anda som Diablo 2 och därmed förväntar sig multiplayer, hundratals timmar speltid, trading, end game och sådant så kommer man bli mycket besviken.

Titta på de sannolikt fantastiska miljöerna, hitta feta items som kommer droppa anpassade för det du spelar, njut av silkeslen combat och coola abilities men var beredd på att titta efter något annat spel efter ett par tre veckor.

D4 är ju dock inte ett mobilspel, så det kommer nog inte vara likt alls. I något aspekt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

De försökte göra Diablo 3 i bemärkelsen uppföljaren till Diablo 2 vilket det absolut inte är och det blev fiasko.

Vad Diablo 3 är idag är ett riktigt roligt arkadspel i single player. Det är väl värt att köra igenom en gång med ett par olika klasser. Jag hade inte rekommenderat något end game-spelande dock.

Det är ett 10-15 h långt actionpackat äventyr som det är rimligt att betala kanske 100 kr för.

Med detta i åtanke och med tanke på hur Diablo Immortal monetiserades tror jag att man ska se Diablo 4 som samma sak. Man köper det för att spela igenom en eller två gånger och räknar med att få ut kanske 30-50 h speltid. Man bör inte betala fullpris.

Om man förväntar sig Diablo 4 i bemärkelsen ett spel i samma anda som Diablo 2 och därmed förväntar sig multiplayer, hundratals timmar speltid, trading, end game och sådant så kommer man bli mycket besviken.

Titta på de sannolikt fantastiska miljöerna, hitta feta items som kommer droppa anpassade för det du spelar, njut av silkeslen combat och coola abilities men var beredd på att titta efter något annat spel efter ett par tre veckor.

Det är väl helt beroende av vad man är för typ av spelare?

Jag kan fortfarande sitta och gnugga timmar i sträck med d3 (hardcore season) och nu är det väl inte jättestora skillnader mellan de olika teman dom kör med på seasons, men det gör ändå att en ny season blir lite nytt iaf.

D4 har jag suttit med i några veckor nu och jag tror inte vi har sett ens en liten del av vad det släppta spelet kommer vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

De försökte göra Diablo 3 i bemärkelsen uppföljaren till Diablo 2 vilket det absolut inte är och det blev fiasko.

Vad Diablo 3 är idag är ett riktigt roligt arkadspel i single player. Det är väl värt att köra igenom en gång med ett par olika klasser. Jag hade inte rekommenderat något end game-spelande dock.

Det är ett 10-15 h långt actionpackat äventyr som det är rimligt att betala kanske 100 kr för.

Med detta i åtanke och med tanke på hur Diablo Immortal monetiserades tror jag att man ska se Diablo 4 som samma sak. Man köper det för att spela igenom en eller två gånger och räknar med att få ut kanske 30-50 h speltid. Man bör inte betala fullpris.

Om man förväntar sig Diablo 4 i bemärkelsen ett spel i samma anda som Diablo 2 och därmed förväntar sig multiplayer, hundratals timmar speltid, trading, end game och sådant så kommer man bli mycket besviken.

Titta på de sannolikt fantastiska miljöerna, hitta feta items som kommer droppa anpassade för det du spelar, njut av silkeslen combat och coola abilities men var beredd på att titta efter något annat spel efter ett par tre veckor.

Fiasko är verkligen att ta i. Det var bara i början med auction house och allt det. Sen dess är det fortfarande väldigt populärt, speciellt när säsongerna är igång. Att de fortfarande supportar och håller det vid liv 10 år senare är riktigt grymt.

Permalänk
Avstängd

D4 skulle ha pvp arena style och Open world pvp också va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

D4 skulle ha pvp arena style och Open world pvp också va?

Arena vet jag inte men open world i två egna zoner ja.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Fiasko är verkligen att ta i. Det var bara i början med auction house och allt det. Sen dess är det fortfarande väldigt populärt, speciellt när säsongerna är igång. Att de fortfarande supportar och håller det vid liv 10 år senare är riktigt grymt.

För oss som spelat tusentals timmar D2 var det i alla fall ett fiasko utan att ta i. Som jag skrev, det är ett riktigt coolt spel - i några timmar. Men det är inte en uppföljare till D2.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

D4 är ju dock inte ett mobilspel, så det kommer nog inte vara likt alls. I något aspekt.

Jag tror att aspekterna du inte ser kommer bli uppenbara för dig till allas vår nackdel.

Permalänk
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag tror att aspekterna du inte ser kommer bli uppenbara för dig till allas vår nackdel.

Måste bara fråga. är du med och kör closed betan?

Jag håller helt med om att d3 inte är en värdig uppföljare till d2. Är faktiskt inte många likheter förutom namnet.
Men d4........

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Skrivet av Lellebror:

Måste bara fråga. är du med och kör closed betan?

Jag håller helt med om att d3 inte är en värdig uppföljare till d2. Är faktiskt inte många likheter förutom namnet.
Men d4........

Nej inte alls. Missförstå mig inte, jag har gärna fel. Men jag känner mig rätt säker på att det blir uppföljaren till D3 och inte uppföljaren till D2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaffeofikaelika:

Nej inte alls. Missförstå mig inte, jag har gärna fel. Men jag känner mig rätt säker på att det blir uppföljaren till D3 och inte uppföljaren till D2.

D2 var ett spel för sin tid.
Du letar efter något som aldrig kommer finnas.
Det kommer aldrig komma en ”uppföljare” till d2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Nej inte alls. Missförstå mig inte, jag har gärna fel. Men jag känner mig rätt säker på att det blir uppföljaren till D3 och inte uppföljaren till D2.

Skrivet av Bort:

D2 var ett spel för sin tid.
Du letar efter något som aldrig kommer finnas.
Det kommer aldrig komma en ”uppföljare” till d2.

Frågan i sig är väl också väldigt mycket upp till vad man själv tycker. D3 är i mitt tycke ett spel som är helt okej att köra någon gång ibland. D2 var bra under sin tid men är inget jag personligen skulle röra i dagsläget då det känns uråldrigt. Vill inte ha ett nytt av någon av dom. Men ta de delar som är bra och skapa något helt nytt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Önskar detta gjorde mig glad, älskade Diablo 2 LOD över alla andra spel. Tyvärr är Blizzard inte som förr vilket förstör all min hype.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Frågan i sig är väl också väldigt mycket upp till vad man själv tycker. D3 är i mitt tycke ett spel som är helt okej att köra någon gång ibland. D2 var bra under sin tid men är inget jag personligen skulle röra i dagsläget då det känns uråldrigt. Vill inte ha ett nytt av någon av dom. Men ta de delar som är bra och skapa något helt nytt.

D2 håller absolut även idag. Särskilt D2 resurrected.

Permalänk
Skrivet av Bort:

D2 var ett spel för sin tid.
Du letar efter något som aldrig kommer finnas.
Det kommer aldrig komma en ”uppföljare” till d2.

Jag vill mena att Path of Exile är en spirituell uppföljare till D2 på ett mycket bättre sätt än vad D3 är och vad jag tror D4 kommer vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

D2 håller absolut även idag. Särskilt D2 resurrected.

Jo, det är ju det här med åsikter, för dig håller D2 än idag, jag tycker att det är clunky och dessutom väldigt tråkigt. Ändå spelade jag det hela tiden i yngre dagar, men skulle aldrig få för mig att spela det igen (de gånger jag har prövat spela har jag slutat halvvägs genom nightmare).

PoE har ju fortsatt skjuta sig själv i fötterna så där blir det intressant att se vad utvecklarna har för plan för att rädda sig själva, men ser inte ljust ut där heller. Vill inte se d4 gå i deras spår.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

https://youtu.be/qwug4zKr9KQ?t=378

kolla länken så får man en aning om hur skills fungerar. Vid 50 öppnar man för paragons som fungerar på ett helt nytt sätt.

Jag är ganska säker på att dom som gillar d2 kommer även gilla d4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Jo, det är ju det här med åsikter, för dig håller D2 än idag, jag tycker att det är clunky och dessutom väldigt tråkigt. Ändå spelade jag det hela tiden i yngre dagar, men skulle aldrig få för mig att spela det igen (de gånger jag har prövat spela har jag slutat halvvägs genom nightmare).

PoE har ju fortsatt skjuta sig själv i fötterna så där blir det intressant att se vad utvecklarna har för plan för att rädda sig själva, men ser inte ljust ut där heller. Vill inte se d4 gå i deras spår.

D2 har fortfarande det bästa item-systemet av alla arpg. En anekdot som exemplifierar dess storhet är t.ex. när jag nyligen spelade igenom det på hardcore. Den första amuletten som droppade råkade vara den bästa som jag hittade under hela genomspelningen! Sannolikheten att det händer är mycket liten, men den finns där i detta fantastiska spel.

Men visst, D2s gameplay är clunky i dagens mått.

Jag är säker på att D4 kommer ha ett bra gameplay men item-systemet är jag lite orolig för. Jag kommer inte spela D4 länge om items är trista.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Morannon:

D2 har fortfarande det bästa item-systemet av alla arpg. En anekdot som exemplifierar dess storhet är t.ex. när jag nyligen spelade igenom det på hardcore. Den första amuletten som droppade råkade vara den bästa som jag hittade under hela genomspelningen! Sannolikheten att det händer är mycket liten, men den finns där i detta fantastiska spel.

??? Allt du beskriver är ju argument för hur föråldrat och bakvänt D2s utrustningssystem är. Du behövde ju till exempel strength förr i tiden, även på sorceress, bara för att kunna bära vissa utrustningsdelar.

Och om din första amulett du hittar är den bästa, så innebär ju det att det omvända kommer inträffa - du får aldrig den bästa. D2 hade en hel del jäkligt skumma drops, föredrar loot 2.0 från D3 typ 3000% mer måste tillstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Känns som själen hos dom flesta bolag verkar dö ut, verkar ha tappat det hela hur man gör bra spel, vad som är kul och vad folket efterfrågar...
(Activision/Blizzard, EA osv osv ...)

Är väl ganska naturligt när grundarna säljer sina bolag, Blizzard är inte samma det en gång var av många skäl.

De flesta uppköpta studios kan inte hålla kvaliten helt naturligt tyvär. Köparen bryr sig mest om IP och att kunna mjölka fans till dessa.

Tycka vad man vill om Zenimax/Bethesda men de är ett av undantagen när det gäller behandlingen av Id typ. Kan bli ändring nu när Microsoft står bakom rasket.

Skräckexemplet är EA vad de har gjort med Westwood Studios, Origin, Dice, Maxis och många fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Är väl ganska naturligt när grundarna säljer sina bolag, Blizzard är inte samma det en gång var av många skäl.

De flesta uppköpta studios kan inte hålla kvaliten helt naturligt tyvär. Köparen bryr sig mest om IP och att kunna mjölka fans till dessa.

Tycka vad man vill om Zenimax/Bethesda men de är ett av undantagen när det gäller behandlingen av Id typ. Kan bli ändring nu när Microsoft står bakom rasket.

Skräckexemplet är EA vad de har gjort med Westwood Studios, Origin, Dice, Maxis och många fler.

Verkligen... EA är nog en av dom mest giriga spelrelaterade företagen som finns tycker jag. Känns som att dom håller på att döda varje stor speltitel också.
FIFA, Battlefield, Medal of Honor för att nämna några ex.

Visa signatur