Twitter ändrar sig och ber vissa uppsagda att återvända

Permalänk
Melding Plague

Twitter ändrar sig och ber vissa uppsagda att återvända

Efter att närmare 3 700 anställda på Twitter sagts upp har nya rapporter trillat in som pekar på att Twitter vill ha vissa tillbaka. 

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Går bra nu

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Hade krävt att behålla avskedes beloppet + fet löneförhöjning om man nu är essensiel. Har man liksom redan fått kicken så har man som dev på twitter nog redan varit halvägs in på nytt jobb och inte kryper tillbaka willy nilly

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Musikälskare

Enkelt om man var anställd, be dom dubbla lönen och garantera minst 2 år fast jubb för att komma tillbaka

Musk är en tomte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad håller denna människa på med?

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

"vissa anställda".

Ryktades om att Musk använde en algoritm för att se hur många rader kod programmerare hade skrivit, och sparkade efter den.

Vem skriver minst mängd kod? Folk som jobbar med kritiska saker som säkerhet etc.

Permalänk
Medlem

Åh herregud vilken cirkus.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför alla dessa artiklar om Twitter och Musk på Swec? Går fan inte att undkomma farsen på twitter, inte ens på Swec.

Permalänk
Medlem

Hade lite respekt för Musk förut men har snabbt försvunnit och nu sitter man bara och väntar på nästa hjärndöda kommentar.

Permalänk
Medlem

Låter som ett stabilt företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ryktades om att Musk använde en algoritm för att se hur många rader kod programmerare hade skrivit, och sparkade efter den.

Vel skriver minst mängd kod? Folk som jobbar med kritiska saker som säkerhet etc.

Haha, så fantastiskt urbota överdjävla idiotiskt om det stämmer, men inte förvånande att Elongated Muskrat skulle tycka att det var en bra idé, eftersom han har NOLL koll.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Varför alla dessa artiklar om Twitter och Musk på Swec? Går fan inte att undkomma farsen på twitter, inte ens på Swec.

Står dig fritt att inte läsa artikeln, eller kommentera om det är så jobbigt för dig...

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Varför alla dessa artiklar om Twitter och Musk på Swec? Går fan inte att undkomma farsen på twitter, inte ens på Swec.

Jag följer inte Musk på twitter men varje gång jag går in på twitter så är hans tweets högst upp i min feed.

Har han bestämt att alla ska se hans trams eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag följer inte Musk på twitter men varje gång jag går in på twitter så är hans tweets högst upp i min feed.

Har han bestämt att alla ska se hans trams eller?

Narcissist.

Småpåve.

etc.

Han har ju också börjat banna de som byter namn på sin profil till Elon Musk och låtsas vara han. Så mycket för "yttrandefriheten" som han skulle fixa på twitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag följer inte Musk på twitter men varje gång jag går in på twitter så är hans tweets högst upp i min feed.

Har han bestämt att alla ska se hans trams eller?

Säkert, han är ju förutom alla andra nackdelar även en uppmärksamhetskrävande snorunge som bara måste vara i rampljuset hela tiden.

Man slipper det om man byter till vyn för senast inkommet från de man faktiskt följer. Om man nu inte råkar följa den fan förstås, men då får man skylla sig själv.

Synd att mina primära nyhetskällor gällande Ukrainakriget enbart finns på Twitter, annars hade jag aldrig skapat ett konto där, och skulle definitivt inte vara kvar. Men fler och fler skapar ju konton på vettigare plattformar, så förr eller senare har väl alla intressanta lämnat vraket.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Only in the USA".

Så sjukt och vansinnigt och vidrigt och respektlöst och oansvarigt att jag vet inte vad. Bara Trump är värre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Varför alla dessa artiklar om Twitter och Musk på Swec? Går fan inte att undkomma farsen på twitter, inte ens på Swec.

Det är väl bara och inte läsa om innehållet inte lockar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förstår inte grejen kring twitter, verkligen noll värde i det.. men värt oändligt nästan.. galen värld vi lever i.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Tja, "There´s no such thing as bad publicity" får han väl luta sig mot.
Min årskonsumtion av popcorn har ju tredubblats pga av twitter

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

"There´s no such thing as bad publicity"

Storföretagen som slutat annonsera på Twitter håller inte med.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

🍿

Skrivet av NordhNet:

Tja, "There´s no such thing as bad publicity" får han väl luta sig mot.
Min årskonsumtion av popcorn har ju tredubblats pga av twitter

You wan't some butter on that?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag följer inte Musk på twitter men varje gång jag går in på twitter så är hans tweets högst upp i min feed.

Har han bestämt att alla ska se hans trams eller?

Går jag in på twitter.com så får jag se en drös kattvideor, så det beror nog på historik på något sätt. Tror aldrig jag besökt sajten från denna webläsare (har inget konto heller), så min feed är nog rätt generisk.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

"vissa anställda".

Ryktades om att Musk använde en algoritm för att se hur många rader kod programmerare hade skrivit, och sparkade efter den.

Vem skriver minst mängd kod? Folk som jobbar med kritiska saker som säkerhet etc.

Kul om man optimerar kod, hahaha.

-Fan leffe ligger på MINUS 124 rader denna vecka!
-Det blir fet-sparken nu!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oegat:

Går jag in på twitter.com så får jag se en drös kattvideor, så det beror nog på historik på något sätt. Tror aldrig jag besökt sajten från denna webläsare (har inget konto heller), så min feed är nog rätt generisk.

Var tvungen och testa själv från en dator, resultatet var: Kattvideor, sprit och Logan Paul (vilket för övrigt blir titeln på min nya bok)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Narcissist.

Småpåve.

etc.

Han har ju också börjat banna de som byter namn på sin profil till Elon Musk och låtsas vara han. Så mycket för "yttrandefriheten" som han skulle fixa på twitter.

Vad har yttrandefrihet med att utge sig för att vara någon annan? Eller som det heter i lagtexter, missbruk av urkund.
https://lagen.nu/1962:700#K15P12

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det roliga kring allt är hur folk reagerar kring allt - för att det är Elon Musk.

Hade det varit en mer okänd miljardär med halva Musks förmögenhet som köpt det och gjort samma åtgärder hade uppmärksamheten varit betydligt lägre.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Enkelt om man var anställd, be dom dubbla lönen och garantera minst 2 år fast jubb för att komma tillbaka

Musk är en tomte

Så hade jag gjort iaf. Även om twitter då skulle gå under har man haft dubbla löner X antal månader.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Vet inte om det är sant men ryktet var ju att vissa fick sparken pga hur mycket kod dom hade skrivit, var tvungna att printa och ta med sig för att visa. Låter ju riktigt dumt om det skulle vara sant

Permalänk
Medlem

Det verkar handla om ett tiotal individer, av 3 700. Är det värt en artikel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Var tvungen och testa själv från en dator, resultatet var: Kattvideor, sprit och Logan Paul (vilket för övrigt blir titeln på min nya bok)

OffT: Logan Paul var helt jäkla fenomenal i den underbara cirkusformen "pro wrestling". Karln är tydligen en stortalang inom det.

Gällande Musk och Twitter så är det, ärligt talat, förbluffande hur grova snedstegen varit hittills.