Diablo IV väntas släppas i april

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Tack för ditt inlägg! Precis som du har jag varit med sedan D1. Är fullt beredd att uppgradera datorn om D4 blir bra, men hade ju varit skönt om man slapp köpa topp-kortet för att klara 4k som då isf blir målet Inväntar benchmarks med spänning !

Jag tror det snarare handlar om optimering här, då spelet känns väldigt ofärdigt på många ställen. Det är en stängd beta trots allt.
Jag sitter på ett 3080ti och slår jag av RT så blir det ett jäkla flyt (i 4K) men slår jag på RT så blir det bildspel i princip.

Permalänk
Medlem

Fett pepp!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Taggad som fasen! Hade gissat på att spelet skulle släppas om ett år ungefär, så en release innan sommarn vore en glad översakning.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Musikälskare

Är hypad med restriktioner

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Roliga nyheter! Spelet ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Blir garanterat att testa för en annan körde igenom storyn i d3 men grind festen efteråt va inte direkt lockande då kan jag göra samma sak i wot istället ^^

Skrivet av rewoX:

Känns som själen hos dom flesta bolag verkar dö ut, verkar ha tappat det hela hur man gör bra spel, vad som är kul och vad folket efterfrågar...
(Activision/Blizzard, EA osv osv ...)

Detta är juuh något som stämmer, lite som om alla dom stora bolagen helt glömt bort att det är underhållning dom håller på med och bara försöker hitta bästa sätt att mjölka så mycket pengar som möjligt ur spelen. Några få undantag är väll Sony och bethesda.

Men tur då att det fortfarande finns mindre bolag som faktiskt bryr sig om sitt/sina spel och lyssnar på kritiken.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det! Har spelat sedan D1 och spelar även betan. Det bådar gott tycker jag.

Permalänk
Medlem

Floppar D4 kan man alltid falla tillbaka på det underbara Grim Dawn med expansioner. Lagt mer tid på det än jag gjorde på D2 vilket är ett halvt liv känns det som

Permalänk

Har fullt förtroende för att Blizzard fuckar upp det här också.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

Diablo 1 var ju riktigt häftigt när det kom, även om det var rätt plottrig grafik på sina håll. Svårt att se gråa skelett på gråvit stenbakgrund liksom XD Men det var kul att stänga en dörr och skjuta mobs genom fönster med båge

Första gången man öppnade dörren till the Butcher... "AH, FRESH MEAT!" *SMÄCK*

Diablo II var lite mer välpolerat och snyggt och skoj med olika karttyper m.m. men det var väldigt grindigt på ett jobbigt sätt i slutet om man råkade sätta poäng fel tidigt, väldigt oförlåtande.

D3 kör vi fortfarande varje säsong, frun och jag, det är väldigt många quality of life-förbättringar där jämfört med 2an, och det har kvar det mesta av känslan från de tidigare spelen när man körde story och har ett end game som håller mycket bättre än 2an.

Immortal var en liten blip bara. Körde mellan säsonger i D3, testade mest på PC, men även lite på mobilen, men det var alldeles för spretigt med olika mats och currencies åt alla håll och kanter. Man fick ingen bra överblick på vad man skulle göra, så det la vi ner rätt fort.

D4 har jag höga förhoppningar på. Det ser ruskigt snyggt ut, det lilla jag sett och om de kombinerar mängden skills och känslan från 2an, utan att ta bort för mycket av de smidiga sakerna i 3an, som wardrobe, med olika builds sparade ihop med gear osv, så tror jag det kan bli ganska bra. Det kanske blir det som får mig att uppgradera GPU för första gången på 10 år

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Immortal var en liten blip bara. Körde mellan säsonger i D3, testade mest på PC, men även lite på mobilen, men det var alldeles för spretigt med olika mats och currencies åt alla håll och kanter. Man fick ingen bra överblick på vad man skulle göra, så det la vi ner rätt fort.

Spelar det nu och håller med till fullo.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Diablo 1 var ju riktigt häftigt när det kom, även om det var rätt plottrig grafik på sina håll.

Tyckte någon att grafiken till D1 var dålig när det var nytt?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Spelar det nu och håller med till fullo.

Spelar också Diablo Immortal (antar att det var därför jag hamnade i D4betan). Det har bra spelkänsla på en iPad Pro, men det är inte bara Pay to Win det är Save to Loose - om man inte köper, är spelet designat så att man får sämre drops. (!)
Och som sagt, efter kampanjen är det group play som gäller, och skall man platsa i grupperna så få får man se till att ens combat rating är hög nog. D3 ändrade sig mycket från release till det spel det är idag. Kan bli samma med D4. I vilken riktning är svårare att sia om, men det känns bättre med Microsoft som ägare än Activision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tyckte någon att grafiken till D1 var dålig när det var nytt?

Jämfört med textgrafiken i Moria och Nethack, där man sprang omkring som ett ”@” och var livrädd för ”D” så var grafiken fantastisk!! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är jättesvårt, för det är en blandning av D2 och D3. De bästa delarna skulle jag säga.
Du har mycket mer customization i D4 än D2 och D3 t.ex. Hur din karaktär ska se ut, transmog, skills osv.
Just skillsen är svinroliga, för de har sån bra synergi med varandra och man blir inte direkt inlåst i en specifik riktning.
Jag kan både vara werewolf men casta spells samtidigt, utan att flowet blir konstigt eller så. De har gjort det svinbra på det sättet.

Jag var peppad inför D4 efter att jag provat immortal för jag såg potential.
Men jag har inte samma positivitet som Billy men jag spelar mest bara Barbar och det var ingen rolig spelupplevelse.
Man ska vara en swiss army knife med 3 uppsättningar vapen som man gärna ska byta runt med i strid men då är man ju låst av skill trädet som tillsammans med paragon "skillträdet" blir en jädra massa att hålla reda på om man ska byta build för att man fått ett bättre vapen till fel spec. Att bara byta primary attack kräver ett gäng knapptryckningar fram och tillbaka.
Diablo 3 kan man ju byta spec medans man är i en rift.

Grundtanken är la god men för mig så slutade jag spela för en vecka sedan.

Dungeons känns repetitiva, här var det stopp leta på/döda 2-3 saker för att fortsätta sedan en "boss"? känns mer som en elite bara.

Jag är nog för gammal + barn, för lite tid för att spela Diablo 4...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tyckte någon att grafiken till D1 var dålig när det var nytt?

Ja, minst jag iaf? Det är ju skillnad på rent tekniskt hur bra det är och hur de löser det designmässigt med färger och konstrast mellan bakgrunder och objekt m.m.

Precis som att grafiken i Quake var "fulare" än Doom 2, eftersom allt var grått och brunt och dunkelt, även om upplösningen var högre och mer detaljerad...

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Inte jätte pepp, blir nog och kolla betyg osv innan man köper nått. Så länge inte några polare tänkt lira det på release dagen.
Någon som vet om de ska ha någon öppen beta så man kan testa lite?

Permalänk
Skrivet av Geckod:

Inte jätte pepp, blir nog och kolla betyg osv innan man köper nått. Så länge inte några polare tänkt lira det på release dagen.
Någon som vet om de ska ha någon öppen beta så man kan testa lite?

ryktas om open i jan/feb

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Jag var peppad inför D4 efter att jag provat immortal för jag såg potential.
Men jag har inte samma positivitet som Billy men jag spelar mest bara Barbar och det var ingen rolig spelupplevelse.
Man ska vara en swiss army knife med 3 uppsättningar vapen som man gärna ska byta runt med i strid men då är man ju låst av skill trädet som tillsammans med paragon "skillträdet" blir en jädra massa att hålla reda på om man ska byta build för att man fått ett bättre vapen till fel spec. Att bara byta primary attack kräver ett gäng knapptryckningar fram och tillbaka.
Diablo 3 kan man ju byta spec medans man är i en rift.

Grundtanken är la god men för mig så slutade jag spela för en vecka sedan.

Dungeons känns repetitiva, här var det stopp leta på/döda 2-3 saker för att fortsätta sedan en "boss"? känns mer som en elite bara.

Jag är nog för gammal + barn, för lite tid för att spela Diablo 4...

Jag förstår definitivt vart du kommer ifrån angående den första biten. Jag har bara kört druid så jag kan inte uttala mig om något annat, men där funkar det som smör i alla fall. Man kan som sagt köra feral (som jag gillar) men ändå välja spells och dylikt för lite AoE och så utan att det förstår flowet på något vis.

Däremot håller jag inte med om sistnämnda. Hittills har jag inte kört en dungeon som påmint om en annan.

Permalänk
Medlem

Det blir Diablo för mig. Blir väl ett av få spel som jag köper för fullpris direkt det släpps. Dock får det bli det första Diablo som jag köper till konsol. Och behövs det så får jag nog också köpa en nyare konsol samtidigt.

Permalänk

Jag har fått förmånen att ta del av den stängda betan och har spelat varje kväll sedan släpp. På grund av NDA så kan jag inte säga så mycket. Men släktskapet med D1 och D2 är så mycket närmare än D3. Jag är spelartypen som spelar lugnt och vill utforska varje hörn av kartan samt prova många skill+weapon för att hitta det jag gillar. Låt mig säga såhär: Det här kommer att ta tid, med det gör inget

Visa signatur

Pax Vobiscum

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Lite less på Blizzard så väntar på Titan Quest 2 istället (samma väntelista som HL3)

Släpps fortfarande expansioner till Titan quest (finns på steam)

Permalänk
Skrivet av Gogolplex:

Jag har fått förmånen att ta del av den stängda betan och har spelat varje kväll sedan släpp. På grund av NDA så kan jag inte säga så mycket. Men släktskapet med D1 och D2 är så mycket närmare än D3. Jag är spelartypen som spelar lugnt och vill utforska varje hörn av kartan samt prova många skill+weapon för att hitta det jag gillar. Låt mig säga såhär: Det här kommer att ta tid, med det gör inget

Kommer kännas tomt när closed beta stänger den 18de....
Även om jag mestadels har spelat d3 senaste åren så ligger d2 mig varmt om hjärtat och får sköna vibbar tillbaks till d2 när jag sitter med d4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Lätt ett köp, äntligen. Om det släpps enligt nuvarande plan så vore det ju rätt läckert.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gogolplex:

Jag har fått förmånen att ta del av den stängda betan och har spelat varje kväll sedan släpp. På grund av NDA så kan jag inte säga så mycket. Men släktskapet med D1 och D2 är så mycket närmare än D3. Jag är spelartypen som spelar lugnt och vill utforska varje hörn av kartan samt prova många skill+weapon för att hitta det jag gillar. Låt mig säga såhär: Det här kommer att ta tid, med det gör inget

Låter ju precis som det jag vill ha. Uppföljare till tvåan alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Kommer kännas tomt när closed beta stänger den 18de....
Även om jag mestadels har spelat d3 senaste åren så ligger d2 mig varmt om hjärtat och får sköna vibbar tillbaks till d2 när jag sitter med d4

Fast stänger verkligen betan 18e? Artikeln som nämner detta säger att det står ingame i patch-notes, men allt som står där är att exp-eventet pågår till 18e.
Blizzard-posten säger också att det bara är invites som slutar gå ut 18e november. Står ingenstans om att det faktiskt ska avslutas då bortsett från andra "källor" som hänvisar till det ovan.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Pepp!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk

Ska köpa läääääätttt

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Fast stänger verkligen betan 18e? Artikeln som nämner detta säger att det står ingame i patch-notes, men allt som står där är att exp-eventet pågår till 18e.
Blizzard-posten säger också att det bara är invites som slutar gå ut 18e november. Står ingenstans om att det faktiskt ska avslutas då bortsett från andra "källor" som hänvisar till det ovan.

Tror jag tolkar texten rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

<Uppladdad bildlänk>

Tror jag tolkar texten rätt

Hoppas det inte är din bild, då den visar betanumret.