Black Friday 2022 - vad ska ni köpa?

Permalänk
Medlem

Utemöbler. Och sedan ringa och hota Telia om uppsägning så man får rabatt i ett år till.

Permalänk
Medlem

Kommer kika efter en 5800x3d eller möjligen 5900x. Annars blir det nog en lugn BF.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort troligen ett rx 6600 xt elller bättre.

Mitt nuvarande grafikkort(gtx 1660 ti) är på livsuppehåll just nu som ni kan se. Gick till 105c+ vad jag än gjorde med stockkylare, nu med 280mm aio började det på 28c idle till max 47c load, dock börjar det närma sig 60c i load antar att plasten ger efter.

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare! Har ni tips på vad man ska hålla utkik efter så hojta gärna till

Permalänk

Adventsljusstakar ska jag försöka hitta några fina också

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Administrativ avgift

För min del kan det vara dags o byta elscooter efter många år eventuellt saker till hemmet/sängen

Rgb lister, coola saker o hänga på väggen osv

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kaffemaskin och elscooter

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Klassikerna gymkort (-50%, så 3k besparing) och bredband!

Sedan blir det kanske ett grafikkort om något hoppar på en, men lär vara för seg för att ta de fetaste dealarna tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ps5 spel och PS plus. Har inget behov av annat

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Powerbank blir det förhoppningsvis. Bra att ha om kriget kommer så man kan ladda mobilen.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

En AV-receiver då min nuvarande lever sitt eget liv.
Hoppas på att hitta något vettigt i budget-klassen...

Permalänk
Avstängd

De är ju redan på rea ? Lär ju inte sänkas mycket mer än 4000.

Förresten vad är oddsen att ett 3080 går på en bra rea på BF?

Permalänk
Medlem

Planen är att inte köpa ett skit när det gäller teknik/elektronik, nåt annat blir det troligen inte heller om det inte dyker upp nåt jag verkligen behöver, till ett oslagbart pris.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

För mig blev det en Soundbar: Samsung Soundbar HW-Q910A/XE, från Komplett för 5990:-. Så jag nappade

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk

Jag ska hålla utkik efter en ny monitor. Sugen på en curved 32" 1440p skärm.
Sen vill jag också snubbla över ett bra pris på nya wireless lurar, typ Arctis 7..
Vi får väl se om snåltarmen tar över och stänger plånboken

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen erfarenhet av BF, hur brukar den se ut?

Är det stora pris nedsättningar på GPU , CPU , SSD?
Alltså på bra grejer och inte bara billiga märken?

Tänker främst på 6800xt som är nedsatt 4K just nu, kommer man hitta ett lika bra gpu för samma / mindre pris på BF?

Permalänk
Medlem

Inget, om inte String hyllsystem kommer ha något

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Blir det bra pris på 5800x3d kanske det blir en sådan. Kanske även moderkort och minne så att jag kan uppgradera htpc, vi får se

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Daylake:

Nytt grafikkort troligen ett rx 6600 xt elller bättre.

Mitt nuvarande grafikkort(gtx 1660 ti) är på livsuppehåll just nu som ni kan se. Gick till 105c+ vad jag än gjorde med stockkylare, nu med 280mm aio började det på 28c idle till max 47c load, dock börjar det närma sig 60c i load antar att plasten ger efter.

Kan vara så att kylpastan på grafikkortet är gammalt/torkat

Tänkt mig kika efter en OLED TV på 65" eller större, har en 50" Samsung som jag köpte BF -18 och börjar bli på åren så den blir väl att åka in i sovrummet sen - Tangentbord, MOBA & RAM förhoppningsvis.. märks vad man blir sugen tänker ja

- Insåg vad jag behövde
Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk

En ny cykel!

Permalänk
Medlem

Möjligtvis grafikkort men tvivlar att det kommer något sånt bra deal att jag skulle nappa på. Sen internetleverantören brukar tror jag ge nån specialrabatt på tidsbundna fiberavtal, vårt tidsbundna avtal råkar gå ut sådär lagom nu så ska se om det går att få något rabatterad avtal.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Har en drös med prylar jag är i köpartagen på, hoppas åtminstone några av dom dyker upp på BF.

  • Eltandborste - Oral-b iO9/iO10. Hoppas på någon fet rabatt, annars får det vara.

  • Apple Watch series 7/8. Är väl inte så troligt att Appleprodukter hamnar på rean men kommer ändå hålla utkik.

  • Nån Magsafe laddare.

  • Philips Hue grejer. Alltid roligt och går alltid åt.

  • Birkenstock Arizona. Behöver några tofflor att glida runt på kontoret i nu när det nalkas vinter så man slipper traska runt i kängor.

  • Ett par låga Dr. Martens.

  • Nån julklapp till sambon. Alltid skönt att vara ute i god tid med såna saker.

  • Något skojigt typ på delitea.se, är bl.a sugen på att köpa lite finchoklad.

  • Några fina deals på Steam, EGS etc. Anno 1800-DLC pack hade suttit fint

Permalänk
Medlem

Ny surfplatta till ungarna.
Den gamla Lenovon från urtidens urtid klarar knappt av att driva varken Alfons eller Pukkins längre.
Tips på prisvärda plattor för ändamålet tas gärna emot.

Möjligtvis nån ny smartwatch.
Har en Amazfit GTS2e just nu och hade gärna haft någon som är lite bättre på notifikationer och batteri.
Helt ointresserad av allt vad fitness-tracking heter. Tips tas gärna emot. Helst fyrkantig design.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Utemöbler. Och sedan ringa och hota Telia om uppsägning så man får rabatt i ett år till.

Japp Jag ringde Telia och sa att jag eventuellt avsluta mitt abonnemang på mina 500Mbit för 299:-. trevlig kille som undrade om jag har varit nöjd annars. Jo, har varit nöjd. Han såg ju att det skulle bli mycket dyrare när mitt går över från kampanjen från förra BF. Men sa han om du är ensam så kan du om du vill gå ned till 250Mbit och få samma pris 299:- i ett år. Jag hoppade på det. Jag hade kunnat vara kvar och fått liten höjning, tror det var å¨379:- på 500Mbit. men som sagt, jag är ensamhushåll och behöver inte detta. Så det går att få bra deal med dom. Mitt går över den 2 december till 250Mbit för 299:-

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jag tänkte väl se om det dyker upp ett Fractal Design Torrent till ett ”vettigt” pris. Om det inte gör det så väntar jag lite längre och ser om det finns ett bakom en lucka i Sweclockers julkalender.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Kikar efter en LG UltraGear 38GN950 - blir kanske en om den dyker upp till riktigt bra pris.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5335022

Och några kit med eltandborstar, batterierna brukar hålla i ett par år. Dags att byta nu!

38GN950 är grymt bra! Jag har haft min i drygt 2 år och är fortfarande fantastiskt nöjd. Super till både gaming och hemarbete som utvecklare.

Själv hoppas jag på bra deal på något av Torrent Nano varianterna för att få ett ITX chassi med bra luftflöde som bättre klarar av min 5900X och RTX 3080 setup.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5978560

Permalänk
Medlem

Ska hålla utkik efter:

Bredbandserbjudande till bra pris.
Bra Robotdammsugare.
Datorkomponenter till nybygge.
Tangentbord Trådlöst 60%/TKL.
Julklappar.
Babymonitor.
Och säkert en massa impulsinköp… 😅

Tips: Såg att många butiker kör Singles Day på Fredag. (Inet, Webhallen, Komplett, mm.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Inget, om inte String hyllsystem kommer ha något

Brukar väl ständigt vara 8-15% rabatt på String. Mer än det blir svårare.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det mest troliga köpet är nog något spel till min Switch om det blir någon bra rea på eShop:en.

Jag och sambon har funderat på att skaffa en Switch och det lär knappast vara rea på den senaste så det lutar åt att vi kniper en innan så kan vi också spana efter spel på black friday

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Antagligen inget som vanligt, har några prylar på prisbevakning... Som vanligt.

De har alla höjts med 10-20% senaste 2 månaderna, inte helt oväntat.

GPU skulle jag annars kolla efter men väntar nog tills 13:e december när AMDs nya släpps om det inte dyker upp något massivt erbjudande.