Hur man ändrar recording source i Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Hur man ändrar recording source i Windows

Here's a few simple screenshots on how to configure Windows for use with a microphone, in order to run e.g. Buddyphone, Teamspeak, Netmeeting etc.

Double-click the speaker icon

If you cannot locate the speaker icon, do this:

Open the control panel and select Sound and Audio devices

Check the "place volume icon in the taskbar" box

Now do the following:

Select "properties"

First select "recording", then make sure the "microphone" box is checked (if you're using the microphone input on the soundcard)

Check the "microphone" box. This enables recording from the microphone input.

Please note that just because you record from the microphone, you don't have to have it enabled in the Playback Settings. This way, you don't have to hear yourself in the headphones while talking.

Permalänk
Hedersmedlem

Smetar lite klister.

Permalänk
Medlem

teetow du är fan FAQ gurun nummer1

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Fan, du borde ta betalt för dina tutorials

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Hedersmedlem

Har du nån storasyrra?

Disclaimer: Ovanstående är ett s.k. sexistiskt skämt. Om forumets regler inte tillåter det ber jag på förhand om ursäkt. Tack. Nu ska jag äta nattmacka.

Permalänk

hahaahahahaaa. d har ja faktiskt, du kan höra hennes röst i en låt ja har gjort. http://mrmath.ath.cx/Songs/Inmydreams.mp3

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Hedersmedlem

Lät inte dumt alls! Låten var sjysst proddad, mycket småpålägg (sånt gillar jag och hade bra driv.

Du kan nog komprimera hennes röst lite och släppa fram den i mixen, det håller den för.

Säg till om ni behöver en producent

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ställer in inspelningskällan till "what u here" med nforce2? står inte med i listan :/

Permalänk

Teetow. Producent? Vad menar du då? Det låter som ett lockande förslag iaf

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
någon som vet hur man ställer in inspelningskällan till "what u here" med nforce2? står inte med i listan :/

Inte säkert att det går överhuvudtaget, "what U hear" är en Creative-uppfinning. Tror det finns div. haxies att ladda ner som gör samma sak, t.ex. Virtual Audio Cable. Google is your friend.

Permalänk
Medlem

Gå in i half-life mapen och stata Voice_tweak.

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
hahaahahahaaa. d har ja faktiskt, du kan höra hennes röst i en låt ja har gjort. http://mrmath.ath.cx/Songs/Inmydreams.mp3

fan inte dåligt alls :)..vilket program använde du för att mixa?..låter helt ok tycker ja

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
fan inte dåligt alls :)..vilket program använde du för att mixa?..låter helt ok tycker ja

OfT: är ännu en som hört er låt och tycker om den

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk

Bilderna funkar inte för mig?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Fan, dom har blivit nukade =( Ska kolla om jag har dem kvar på hårddisken...

Edit: Fixat!

Permalänk
Medlem

Shit nu fick du mig att vilja göra musik igen. Undrar om jag minns hur man gjorde. Förresten var det en 303 jag hörde? Jag tyckte inte det var tillräckligt skruvat för en 303 men mina öron är inte tränade för att höra sånt längre, så det skulle kunna vara en 303

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig använt en 303 eftersom den suger, men däremot hörde du nog en sågtandsvåg genom ett 18-poligt lågpassfilter med lite dist

Skämt åsido, jag använder ofta synthar som är byggda ungefär som 303:an, fast mer flexibla. Och i mjukvara.

Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av gagg
--------------------------------------------------------------------------------

Isåfall ska du inte använda Nvidias egen mixer... Starta c:\windows\sndvol32 så får du upp Windows standardmixern som Teetow använder i sitt exempel.

Välj "Avancerat" (eller "Advanced Controls" som det står i Teetows engelska Windows).
Kryssa i rutorna "Stereomix" och "Monomix".
Klicka OK.
"Stereomix" motsvarar "What U Hear". Kryssa i och det är klart.

Permalänk
Medlem

säg inte att folk är så tröga att dom inte vet hur man ändrar detta...

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte direkt någon logisk manöver om man inte gjort den förut. Att överhuvudtaget hitta Recording Mixern är en av de sämsta GUI-lösningarna i Windows.

Permalänk

hmm ingen tänker på dem som inte använder XP finns folk som använder w2k pro oxå även folk som sitter med win98/95 och ME.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
hmm ingen tänker på dem som inte använder XP finns folk som använder w2k pro oxå även folk som sitter med win98/95 och ME.

det är väl likadant i alla har ja för mig, i 2000 är det exakt likadant i alla fal.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a

Brydde du dig ens om att kolla upp hur det ser ut på andra operativsystem? Såvitt jag kan minnas har GUI:t till Windowsmixern sett ut sådär åtminstone sedan Win98, förmodligen längre. Det enda som uppdaterats är högtalarikonen i systrayen.

Så inget gnäll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Brydde du dig ens om att kolla upp hur det ser ut på andra operativsystem? Såvitt jag kan minnas har GUI:t till Windowsmixern sett ut sådär åtminstone sedan Win98, förmodligen längre. Det enda som uppdaterats är högtalarikonen i systrayen.

Så inget gnäll

tänkte inte på det sorry.....
det är männskligt med misstag.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen fara Blev faktiskt lite orolig där ett tag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926

heyy kan du inte hosta upp låten igen... vill lyssna

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
heyy kan du inte hosta upp låten igen... vill lyssna

Me too!
Sen vill jag veta vilka program som ni använder till att göra musik..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem

Finns lite andra trådar om detta, så jag föreslår att du söker

Zax har jag för mig jobbar i Fruityloops, medans jag gärna använder Logic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Finns lite andra trådar om detta, så jag föreslår att du söker

Zax har jag för mig jobbar i Fruityloops, medans jag gärna använder Logic.

om låten eller?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.