Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Det kan vara en klen tröst, men finns många som har det värre. Jag hade en något liknande resa som du, men gjorde färdigt en del matte under första året, var ikapp först år 4 på utbildningen. Svårt med prestige men i längden tjänar man inget på det, ska man plugga behöver det vara en kul utbildning eller åtminstone något som är tillräckligt kul för att man ska klara av det.
Skriv gärna PM om du vill prata! Var där du är för tio år sedan.

nu känns det bättre, klarade dom 2 första kurserna med råge. de kändes otroligt lätta till och med. har det att göra med att jag pluggade mer, eller att jag bytt till ett "sämre" lärosäte? antagligen en kombination

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Bra sugen på 4090 men jag har ett 3080 och jag spelar knappt något så krävande..
På senaste har det bara blivit Dota, Hearthstone och nån CSGO match..

Testade iofs warhammer betan och där skulle det vara skönt med 4090 men 27k...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Motivationen tryter väldigt ofta; saknar att känna mig glad och inte stressad över pengar. Har ca 35 000 SEK kvar (en bråkdel från vad man började med) i skulder innan jag och sambon ens kan fundera på att bygga familj. Visst kommer väl kunna betala tillbaka det här på ett år om man behåller sitt jobb.

Kollat lite extraknäck, men de lirar inte riktigt med nuvarande arbete då det är natt eller just på dagar.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har den här känslan av att inte vilja leva längre? Känslan av att det inte finns något kvar i dig längre, känslan av att du inte platsar in i så som världen ser ut? Att man varit inne i livet och levt och mått bra och har haft kul ända tills nu? Då du känner att din existens tappat mening? Låter kanske lite hårt. Någon som har någon förklaring på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Någon annan som har den här känslan av att inte vilja leva längre? Känslan av att det inte finns något kvar i dig längre, känslan av att du inte platsar in i så som världen ser ut? Då du känner att din existens tappat mening? Låter kanske lite hårt. Någon som har någon förklaring på vad det kan vara?

Låter som en depression..:( Jag hade ringt till vårdcentralen och ställt mig i kö till KBT, det är riktigt bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Låter som en depression..:( Jag hade ringt till vårdcentralen och ställt mig i kö till KBT, det är riktigt bra.

Tack griid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Någon annan som har den här känslan av att inte vilja leva längre? Känslan av att det inte finns något kvar i dig längre, känslan av att du inte platsar in i så som världen ser ut? Att man varit inne i livet och levt och mått bra och har haft kul ända tills nu? Då du känner att din existens tappat mening? Låter kanske lite hårt. Någon som har någon förklaring på vad det kan vara?

Gör som griid säger och sluta även jobba för det kan bli mycket värre om man har en depression och fortsätter jobba. Tro mig, jag fortsatte jobba. Tog 3 år innan jag var på banan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Gör som griid säger och sluta även jobba för det kan bli mycket värre om man har en depression och fortsätter jobba. Tro mig, jag fortsatte jobba. Tog 3 år innan jag var på banan igen.

Tack Sunix, betyder mycket att ni svarar tillbaka. Har sjukskrivet mig nu. Tack igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Tack Sunix, betyder mycket att ni svarar tillbaka. Har sjukskrivet mig nu. Tack igen.

Ta hand om dig !

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Någon annan som har den här känslan av att inte vilja leva längre? Känslan av att det inte finns något kvar i dig längre, känslan av att du inte platsar in i så som världen ser ut? Att man varit inne i livet och levt och mått bra och har haft kul ända tills nu? Då du känner att din existens tappat mening? Låter kanske lite hårt. Någon som har någon förklaring på vad det kan vara?

Skrivet av nils45:

Tack Sunix, betyder mycket att ni svarar tillbaka. Har sjukskrivet mig nu. Tack igen.

Klokt val. Återkoppla gärna när du har fått kontakt med vården, så vi får veta att du lever.

Ta hand om dig. Depressioner kan vara tuffa så se till att även ha någonstans där du kan ventilera utanför vården. Tråden finns här för att hjälpa till.

Ta hand om dig.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Motivationen tryter väldigt ofta; saknar att känna mig glad och inte stressad över pengar. Har ca 35 000 SEK kvar (en bråkdel från vad man började med) i skulder innan jag och sambon ens kan fundera på att bygga familj. Visst kommer väl kunna betala tillbaka det här på ett år om man behåller sitt jobb.

Kollat lite extraknäck, men de lirar inte riktigt med nuvarande arbete då det är natt eller just på dagar.

Jag hänger inte med, varför stoppar ett lån på 35tkr er från att bilda familj? Är det hög ränta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Klokt val. Återkoppla gärna när du har fått kontakt med vården, så vi får veta att du lever.

Ta hand om dig. Depressioner kan vara tuffa så se till att även ha någonstans där du kan ventilera utanför vården. Tråden finns här för att hjälpa till.

Ta hand om dig.

Tack LaoLao, betyder jätte mycket att ni tar er tid och skriver tillbaka, och att ni verkligen förstår. Känns inget bättre när man genom internet får kontakt med fina människor som förstår en på direkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Låter som en depression..:( Jag hade ringt till vårdcentralen och ställt mig i kö till KBT, det är riktigt bra.

En klassiker som många ratar utan att en testa på det, fysisk träning, det kan vara otroligt positivt för nedstämdhet och känslan av att man inte är värd någonting. Promenader, klättring, simma, gymträna osv...

En annan grej är att hjälpa andra, det ger en otrolig känsla och kick, när man faktiskt kan hjälpa någon som behöver en.

Som LaoLao skriver vården kan vara bra när inget annat hjälper, det gäller bara då att orka ta kontakten.

Hoppas du hittar din väg och blir på bättre humör snart!

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av haikopaiko:

En klassiker som många ratar utan att en testa på det, fysisk träning, det kan vara otroligt positivt för nedstämdhet och känslan av att man inte är värd någonting. Promenader, klättring, simma, gymträna osv...

Kan absolut bekräfta detta. Fysträning som får pulsen att gå så man blir alldeles varm i hela kroppen och tar ut en ordentligt blåser helt ur skallen, särskilt vid kombinering vid bastubad om möjligt skulle jag rent personligen säga.

Klarar man bara ta sig till träningen så hjälper det jättemycket, och har man någon i sin närhet som kan hjälpa en få ändan ur vagnen och gå till gymmet eller var man nu helst tränar så är ju det såklart en fördel.

Rekommenderas dubbelplus bra!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Jag hänger inte med, varför stoppar ett lån på 35tkr er från att bilda familj? Är det hög ränta?

Jag förstår att det verkar helt ologiskt, men för mig är det en personlig spärr då jag växte upp med missbrukare som var hos kronofogden. Jag hade inte ens hela kläder utan gick med trasiga kläder till skolan (gummistövlar varje dag i tre år, inkl. under vintern t.ex.). Till och med så illa att lärarna gick ihop och köpte kläder åt mig.

Jag vill inte utsätta eventuella barn för samma sak. Men är mest en personlig sak jag är lite ledsen över. Men det går upp och ner

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla stolt över mig själv. Får 6 år och något år framåt var jag en oskötsam stöddig kille som tappade sitt körkort i grov rattfylla. Tappade kontrollen helt över studierna de första åren, var i en relation jag minst sagt hatade i flera år, bodde hemma som jag avskydde och hade alltid dålig ekonomi.

Idag har jag mitt körkort, jag är nykterist, mina studier går fenomenalt, jag har ett otroligt roligt jobb, jag har flyttat hemifrån, jag har gjort av mig med dåliga vänner och har en flickvän som är så jävla bäst. Jag är så jävla tacksam för energin att orka och möjligheten att vara en snäll person. Hurra till mig!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag är så jävla stolt över mig själv. Får 6 år och något år framåt var jag en oskötsam stöddig kille som tappade sitt körkort i grov rattfylla. Tappade kontrollen helt över studierna de första åren, var i en relation jag minst sagt hatade i flera år, bodde hemma som jag avskydde och hade alltid dålig ekonomi.

Idag har jag mitt körkort, jag är nykterist, mina studier går fenomenalt, jag har ett otroligt roligt jobb, jag har flyttat hemifrån, jag har gjort av mig med dåliga vänner och har en flickvän som är så jävla bäst. Jag är så jävla tacksam för energin att orka och möjligheten att vara en snäll person. Hurra till mig!

Trevligt det vänt, men helt fel tråd att skriva detta i dude

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

En klassiker som många ratar utan att en testa på det, fysisk träning, det kan vara otroligt positivt för nedstämdhet och känslan av att man inte är värd någonting. Promenader, klättring, simma, gymträna osv...

En annan grej är att hjälpa andra, det ger en otrolig känsla och kick, när man faktiskt kan hjälpa någon som behöver en.

Som LaoLao skriver vården kan vara bra när inget annat hjälper, det gäller bara då att orka ta kontakten.

Hoppas du hittar din väg och blir på bättre humör snart!

Ja helt rätt, aktivera sig fysiskt är bevisat sedan länge att det är bra mot depression/nedstämdhet.
Att gå "bara" 20-30 minuter kan göra mer än man tror.
Är man riktigt nere så är bara detta ett stort steg, har själv varit där i perioder där bara ta sig ut är ett helt projekt.
Och det behöver inte vara så stort i början, bara ta sig ut och röra kroppen räcker mer än väl. Vill man sen framöver utveckla det sen och hitta något man tycker är kul så är det ju bara positivt.

Sen ska man ju säga att det absolut bästa för många som inte mår bra är såklart att kombinera saker.
KBT eller samtalsstöd + fysisk aktivering är betydligt bättre än bara göra 1 av dom ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Trevligt det vänt, men helt fel tråd att skriva detta i dude

Oh my bad... Var säker på att det stod glad i tråden :/ De bara o ta bort mitt inlägg den som kan!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Oh my bad... Var säker på att det stod glad i tråden :/ De bara o ta bort mitt inlägg den som kan!

Lär dig att filtrera bort dryga inlägg så blir du ännu lyckligare. Ditt inlägg var bra, kul att läsa, ser att du fått 11 likes redan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ont som fan i örat ;/

Hade 3e undersökning på ÖNH igår morse sedan mina öron började kladda, tappade hörseln, hörde min egen andedräkt o röst typ x10 i vänster öra osv.

Var tydligen vätska kvar bakom örat, först sa hon vi avvaktar.
Sen ångrade hon sig plötsligt och sa vi öppnar upp, jag fick panik direkt.

Men ja, skar hål i trumhinnan och sög ut vätskan, skippade rör.

Värker rejält i örat nu, konstigt nog gjorde de inte så ont innan idag men bara bang på kvällen nu så smärta deluxe.
Alvedon skit hjälper inte.

Hoppas det blir bättre om några dagar så man slipper smärtan och andra saker förhoppningsvis blir bättre.

Permalänk
Medlem

Jag känner en väldigt stark och tung ångest över utvecklingen av artificiell intelligens. Visst, kul att teknologin går framåt och så men jag är orolig över min och mina med-människors framtid. Vad händer om tekniken tar över alla våra jobb? De jobben som finns kvar är smulorna som återstår från den stora tårtan som skulle mätta oss alla.

Är det någon som delar min oro? Är det någon som har några lugnande ord? Jag mår inte bra när jag tänker på Ai och dess potentiella påverkan.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Sötast
Skrivet av TheFlyingFin:

Flyttade ensam till en ny stad för att studera, men hade en hel del vänner här som flyttat några år tidigare. Av någon anledning så flyttade alla dom vidare rätt så snabbt, och inom 4 månader var jag ensam kvar här, utan att egentligen känna någon.

Fick en ny bra vän på jobbet, dessvärre av motsatt kön, och för att göra en lång historia ytterst kort, så är jag nu 2 år senare i en situation där mitt 5 åriga förhållande med min flickvän högst troligen kommit till en ände. Vet inte om jag är galen eller arg, mest tom innuti kanske.

En betydligt värdsligare sak, blev tydligen permanent bannad från alla EA spel för att ha använt offensivt språk i Apex med enbart vänner som enligt klubbreglerna i klubben vi är med i accepterar offensivt språk och thrashtalking. Löjligt. förlorde typ 500€ i spel där.

Det låter väl lite väl kallt kanske, men om din flickvän inte kan leva med att du har vänner oavsett kön så är det nog för det bästa ändå. Att leva med någon som är så osäker på sig själv så att man inte får ha vänner är inget trevligt varken på kort sikt eller det långa loppet.

Är man två som väljer att ge sig in i ett förhållande så bör man ha en grundtillit.

Skrivet av JeanC:

Motivationen tryter väldigt ofta; saknar att känna mig glad och inte stressad över pengar. Har ca 35 000 SEK kvar (en bråkdel från vad man började med) i skulder innan jag och sambon ens kan fundera på att bygga familj. Visst kommer väl kunna betala tillbaka det här på ett år om man behåller sitt jobb.

Kollat lite extraknäck, men de lirar inte riktigt med nuvarande arbete då det är natt eller just på dagar.

Kan man inte börja en familj för att man har en skuld på 35.000?

Jag skulle nog gissa att över 90% av alla familjer någonsin hade en skuld större än så!
Sedan förstår jag tänket att ha allt avklarat innan man går in på nästa nivå.....

Jag själv klarat mig med två barn de senaste 10åren på en inkomst.
Lätt är det inte alltid, optimalt är det definivt inte.

Men barn värderar en förälders närvo mer än att en förälder betalar 18000kr för en barnvagn istället för 1500:- på blocket. Det är bara de paranoida föräldrarna som inte klarar av sin egna ångest!

Skrivet av JeanC:

Jag förstår att det verkar helt ologiskt, men för mig är det en personlig spärr då jag växte upp med missbrukare som var hos kronofogden. Jag hade inte ens hela kläder utan gick med trasiga kläder till skolan (gummistövlar varje dag i tre år, inkl. under vintern t.ex.). Till och med så illa att lärarna gick ihop och köpte kläder åt mig.

Jag vill inte utsätta eventuella barn för samma sak. Men är mest en personlig sak jag är lite ledsen över. Men det går upp och ner

Min största dotter, nu 14 som jag har pratat en hel del med om allt mellan himmel och jord.
Jag satt, med tår i ögat en och sa till henne att jag många gånger varit arg på mig själv, känt mig besviken på mig själv... för min vision var att kunna ha ett hus, med en trädgård, med studsmattor, klätterhus och alla de där sakerna jag vill he henne, hund och katt och "ett normalt famijeliv" --- Varför är vi föräldrar och människor så jävla elaka mot oss själva och sätter upp mål man inte kan nå?

Min dotter sa till mig.....
Du har alltid funnits där för mig pappa. Vi har lekt lekar inomhus när det renade, vi har till och med lekt lekar utomhus när det regnade. När jag ville ha en katt docka så fick jag det och den har jag än idag. Jag vill till skogen och då åkte vi till skogen.

Du kanske inte kan förstå hur lycklig jag är, för jag har fått allt jag alltid velat, men du tänker på vad du velat ge.

Jag har alltid älskat min barndom. Jag skulle aldrig byta den mot ett fint hus och ett fint slott ens.

Jag vill ha exakt det vi har haft. Vår lilla familj, som kämpat varje dag för att ha såroligt som möjligt och bara vara tillsammans

En sten större än en lastbil föll ur mig.... It was just all ghosts in my head tellnig myself i wasnt good enogh..

Låt mig gissa, du är inte missbrukare.
Du är inte dnia föräldrar. Du är tusen gånger bättre än vad de var, för de satte drogerna före dig och det lär du inte göra emot dina!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Allexz:

Det låter väl lite väl kallt kanske, men om din flickvän inte kan leva med att du har vänner oavsett kön så är det nog för det bästa ändå. Att leva med någon som är så osäker på sig själv så att man inte får ha vänner är inget trevligt varken på kort sikt eller det långa loppet.

Är man två som väljer att ge sig in i ett förhållande så bör man ha en grundtillit.

Kan man inte börja en familj för att man har en skuld på 35.000?

Jag skulle nog gissa att över 90% av alla familjer någonsin hade en skuld större än så!
Sedan förstår jag tänket att ha allt avklarat innan man går in på nästa nivå.....

Jag själv klarat mig med två barn de senaste 10åren på en inkomst.
Lätt är det inte alltid, optimalt är det definivt inte.

Men barn värderar en förälders närvo mer än att en förälder betalar 18000kr för en barnvagn istället för 1500:- på blocket. Det är bara de paranoida föräldrarna som inte klarar av sin egna ångest!

Min största dotter, nu 14 som jag har pratat en hel del med om allt mellan himmel och jord.
Jag satt, med tår i ögat en och sa till henne att jag många gånger varit arg på mig själv, känt mig besviken på mig själv... för min vision var att kunna ha ett hus, med en trädgård, med studsmattor, klätterhus och alla de där sakerna jag vill he henne, hund och katt och "ett normalt famijeliv" --- Varför är vi föräldrar och människor så jävla elaka mot oss själva och sätter upp mål man inte kan nå?

Min dotter sa till mig.....
Du har alltid funnits där för mig pappa. Vi har lekt lekar inomhus när det renade, vi har till och med lekt lekar utomhus när det regnade. När jag ville ha en katt docka så fick jag det och den har jag än idag. Jag vill till skogen och då åkte vi till skogen.

Du kanske inte kan förstå hur lycklig jag är, för jag har fått allt jag alltid velat, men du tänker på vad du velat ge.

Jag har alltid älskat min barndom. Jag skulle aldrig byta den mot ett fint hus och ett fint slott ens.

Jag vill ha exakt det vi har haft. Vår lilla familj, som kämpat varje dag för att ha såroligt som möjligt och bara vara tillsammans

En sten större än en lastbil föll ur mig.... It was just all ghosts in my head tellnig myself i wasnt good enogh..

Låt mig gissa, du är inte missbrukare.
Du är inte dnia föräldrar. Du är tusen gånger bättre än vad de var, för de satte drogerna före dig och det lär du inte göra emot dina!

Skrivet av s3ns3n:

Jag känner en väldigt stark och tung ångest över utvecklingen av artificiell intelligens. Visst, kul att teknologin går framåt och så men jag är orolig över min och mina med-människors framtid. Vad händer om tekniken tar över alla våra jobb? De jobben som finns kvar är smulorna som återstår från den stora tårtan som skulle mätta oss alla.

Är det någon som delar min oro? Är det någon som har några lugnande ord? Jag mår inte bra när jag tänker på Ai och dess potentiella påverkan.

Har du bra, upp to date information om AI och i vilka områden de appliceras på eller är du helt enkelt panikslagen över något du inte förstår än? Läs iåfall upp på vad det är du är rädd för, du kanske inser att du läst någon alternativfakta från en dålig känna som bara spyr hat och osäkerhet.

När dagen kommer då robotar kan ersätta oss i en stor del av alla de jobb faktiskt utför vilket är om hundratals år som bäst.... då får man ju hoppas på att de löst de problem som kommit då. Inget som vi kan ha ångest över då vi inte kan påverka det.

Ha endast ångest över något du faktiskt kan förändra för din egen hälsas skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Jag känner en väldigt stark och tung ångest över utvecklingen av artificiell intelligens. Visst, kul att teknologin går framåt och så men jag är orolig över min och mina med-människors framtid. Vad händer om tekniken tar över alla våra jobb? De jobben som finns kvar är smulorna som återstår från den stora tårtan som skulle mätta oss alla.

Är det någon som delar min oro? Är det någon som har några lugnande ord? Jag mår inte bra när jag tänker på Ai och dess potentiella påverkan.

Jag tänker att rent ekonomiskt är det bra att de tar över jobben.

Tänk dig en industri på 60-talet, 100 anställda som producerar något. De får ganska liten lön eftersom de är så många och produkten de producerar blir ganska dyr för gemen man.

Tänk dig nu samma industri 2022, med 5 anställda och en massa robotar som producerar samma produkt. De 5 kan ha en lön som motsvarar 100 arbetare 1960.
Produkten som tillverkas blir betydligt billigare och fler kan köpa den.

Så produktivitetsutvecklingen är stor och gör oss alla rikare. Vi kan köpa mer tjänster/produkter.

Nån gång på 1800-talet så jobbade 90% av svenskarna inom jordbruket.
På 1900-talets mitt ca 20% inom jordbruket.
Idag ca 2% inom jordbruket.
Trots det så producerar vi mer mat än någonsin och fler har råd med fin mat.

Det kommer alltid finnas jobb som kräver en människa och produkterna/tjänsterna blir billiga i jämförelse med våra löner. Vilket gör att levnadsstandarden går upp.

Jag tror inte du behöver vara orolig. Någon måste ju köpa produkterna tjänsterna, varför ska de annars produceras.

Permalänk
Medlem

Det tog slut med min tjej efter 2 års förhållande i Torsdags. Sedan har jag försökt att inte prata mer med henne(hon som hade ledsnat).

Dock har hon fortsatt att skicka meddelanden, ett meddelande i Lördags & nu idag vaknade jag till värsta bomben.

Hon säger nu att hon är gravid & gjort två graviditetstest & mår superdåligt.

Jag känner henne och vet att hon inte mått allt för bra senaste tiden. Jag litar lite halvt på det hon säger, utan kan tänka mig att hon är knäpp och säger så bara för att jag inte skall gå vidare eller något...

Jävligt barnsligt i så fall, och skulle bli sjukt arg om jag fick reda på att det var så.

Sedan behöver det inte vara så heller..

Hon har gått på P-piller, så chansen borde vara relativt obefintlig. Fick en bild på en graviditetssticka ialf, vet inte om hon har tagit den eller hittat den på nätet.

Men får anta att hon som tagit den.
Hon kommer göra abort ialf, säger hon. Vilket jag tycker är en bra ide.
Hon har redan två ungar, och precis börjat jobba som sjuksköterska. Så det är ingen bra timing.

för min del är det inte läge heller, jag vill ju vara tillsammans med den jag får mitt barn med samt ha ett lite mer ordnat liv.

Aja... Många tankar... Tur man är ledig 2 veckor och kan processa saker...

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Det tog slut med min tjej efter 2 års förhållande i Torsdags. Sedan har jag försökt att inte prata mer med henne(hon som hade ledsnat).

Dock har hon fortsatt att skicka meddelanden, ett meddelande i Lördags & nu idag vaknade jag till värsta bomben.

Hon säger nu att hon är gravid & gjort två graviditetstest & mår superdåligt.

Jag känner henne och vet att hon inte mått allt för bra senaste tiden. Jag litar lite halvt på det hon säger, utan kan tänka mig att hon är knäpp och säger så bara för att jag inte skall gå vidare eller något...

Jävligt barnsligt i så fall, och skulle bli sjukt arg om jag fick reda på att det var så.

Sedan behöver det inte vara så heller..

Hon har gått på P-piller, så chansen borde vara relativt obefintlig. Fick en bild på en graviditetssticka ialf, vet inte om hon har tagit den eller hittat den på nätet.

Men får anta att hon som tagit den.
Hon kommer göra abort ialf, säger hon. Vilket jag tycker är en bra ide.
Hon har redan två ungar, och precis börjat jobba som sjuksköterska. Så det är ingen bra timing.

för min del är det inte läge heller, jag vill ju vara tillsammans med den jag får mitt barn med samt ha ett lite mer ordnat liv.

Aja... Många tankar... Tur man är ledig 2 veckor och kan processa saker...

Vilken chock, förstår att du måste processa detta.

Permalänk
Medlem

2 veckor sedan de gjorde litet hål i trumhinnan och sög ut vätska nu på ÖNH (inget rör).
Ångrar jag gjorde det.

Har fortfarande väldigt ont i örat och får ta alvedon dagligen, de kollade de och sa "ge de tid". Fast de enligt vad jag kunnat utläsa inte ska göra ont såhär länge.

Och även så började något konstigt efter ingreppet.

Helt plötsligt flera gånger under dagarna så poppar de till i örat (poppar rätt ofta båda öronen, men det kan väl anses normalt) och sen när jag andas ut så går det upp i örat som opererades. Känns som en orkan i örat varje gång man andas ut, och man hör knappt då samt det gör ont varje utandning när örat fylls med luft (som de känns).

Frågade dom om detta o de kunde inte riktigt svara på det, fick hela 10 minuter på tiden jag fick tjata till mig för kolla upp det i fredags, fick inte svar på frågorna osv. Var bara "ok hej hej". Vården är helt värdelös, får inte ens tid utan måste försöka stressa fram allt.

Så, ångrar ingreppet som gjordes. Vilket också var ett plötsligt ingrep, inget planerat utan togs beslut när jag var där.
Sen kanske det inte är bra att ha vätska i örat som man inte får ut i längden, men smärtan och problemet där örat fuckar ur och luft går upp där o de gör sjukt ont då är hemskt.

Permalänk
Medlem

Kan väl också bidra här. Jag är fruktansvärt irriterad och frustrerad över vårt boende. Vi flyttade in i en bostadsrätt för två år sedan där föreningens lån blev bundna i två år. Nybyggd lägenhet med ny förening. Lånen behövde dom alltså omförhandla nu precis, med högre ränta, så där gick månadshyran upp 1000kr/mån.

Sedan eftersom vi inte har någon bra värme i lägenheterna så kostar värmen snormycket så elräkningarna har gjort så att vi nu måste betala 100% extra i hyra. Samt att ordförande har tagit in två ekonomer som rekommenderar att vi under hela 2023 höjer hyran med 125% och sedan 2024 med 100%, detta för att klara av alla de tuffa elräkningarna. Jag och sambon vill bara sälja och köpa ett hus och bli av med detta skit. Men nu verkar det som vi sitter fast. När vi flyttade in för två år sedan så betalade vi 9000kr/mån totalt med hyra och lån. Nu kommer vi betala 18-20k/mån för samma boende.

Inte nog med att föreningens lån förhandlades om så är även hälften av vårat privata bolån omförhandlat på högre ränta.

Jag känner mig lite dryg som klagar då vi har bra inkomster och jag kan ändå spara 15k/mån även fast vi har så höga boendekostnader nu, förstår att det finns många som har det mycket värre. Men det tar inte bort min stress som finns i min situation, även om vi har råd så är det ändå pengar som bara "spolas" ner om ni förstår hur jag tänker.

Dom som byggt lägenheterna heter EA fastigheter och hon som är ansvarig för ekonomin har inte flaggat för att det sätt tuffare ut redan i somras, så ordförande insåg detta för ca 2 månader sedan, därav blev det en akut justering av hyran där dom även tagit bort allt "onödigt" som snöröjning osv.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.