Permalänk

RTX 3090 pendlande FPS

Hej!
Ett tag sedan jag posta något här.

Nu behöver jag lite råd från alla kunniga.

Precis uppgraderat mitt rig med en ny GPU, ett ROG STRIX 3090 OC kort och upplever att jag inte får ut rätt FPS om man jämför med youtubers som kör benchtester.

Sitter fortfarande på en i7 8700k, 32gb ddr4 3200mhz, RM850X.
Eftersom jag kom över detta kortet billigt så tänkte jag att jag börjar med gpun och tar det andra så småningom.

Till problemet.
Lirat en hel del Modern warfare ll det senaste och upplever att FPS'en hoppar väldigt mycket. på 3 sekunder trotts att jag står still och kollar in i en vägg så kan jag gå från 150fps till 90fps. Och såhär håller det på hela gamet.
Märker själv inte av det på gameplay men stirrar mig blint nu på fps countern nu när jag har ny gpu för att se att allt fungerar som det ska.

Ett par teorier som jag själv tänkt på:
1. Mitt moderkort har inte PCIE gen 4 utan max gen 3. Läst lite om detta men verkar vara minimal skillnad i verkliga performance i fps. (tidigare stod den på auto i bios, satt den på gen 3 utan skillnad)

2. Jag hade lyckats slänga mitt nättaggs låda med alla reservsladdar. Så när detta monster skulle kopplas med 3 x 8 pin pcie kablar så blev det ett problem. Lyckades få tag i en kabel via en polare som hade samma PSU som jag, så just nu kör jag 2 kablar från PSU'n där en av dem är en splitter.
Kan detta vara problemet?
Pratade med supporten på Inet och de menade på att det är rekommenderat att köra 3 separata kablar men 2st varav en är en splitter skulle förmodligen inte spela någon roll.

3. Kan det ha med min CPU att göra, att den är för klen och bottleneckar? Tycker dock att fps bara borde vara lägre då och inte hoppa som den just nu gör.

Jag har kört en DDU uninstaller innan jag kopplade in kortet. Även provat rollback på Nvidias drivers.

Kom gärna med förslag!
Tusen tack.

(Har beställt nya kablar så detta kommer testat inom ett par dagar)

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Hade du ett nvidia kort även innan uppgraderingen?

Övervaka cpu- och gpu-belastningen med t.ex. hwinfo för att se vilket som slår i taket.

Har du överklockat cpu/gpu något? Testat att slå av OC i så fall?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Kör du med DLSS? och vilken upplösning? DLSS tar ju bort endel CPU bottleneck.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har du massa program i bakgrunden som går? Prova stäng av alla såna o testa igen isåfall. Rgb-program, afterburner osv

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Kan vara program i bakgrunden som stör, prova att stänga ner alla som inte absolut behövs för att ha igång spelet, även ljud program, och se om det gör nån skillnad.
Många program som spökat är t.ex. Discord, monitor program som msi afterburner, asus gpu tweak, evga precision osv.

Skrivet av Wh|p:

Har du massa program i bakgrunden som går? Prova stäng av alla såna o testa igen isåfall. Rgb-program, afterburner osv

Heh, samma tanke där.

Permalänk
Skrivet av shugge:

Hade du ett nvidia kort även innan uppgraderingen?

Övervaka cpu- och gpu-belastningen med t.ex. hwinfo för att se vilket som slår i taket.

Har du överklockat cpu/gpu något? Testat att slå av OC i så fall?

Ja jag hade ett GTX 1080 innan detta.
Ja jag har haft HWmonitor igång och kikat under liret, inget konstigt. Kortet går som varmast till 74-75 grader under ett tags lirande. Cpu och allt annat ser fint ut.

Ingen OC på någon av komponenterna.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Kör du med DLSS? och vilken upplösning? DLSS tar ju bort endel CPU bottleneck.

Kör inte med DLSS. Jag lirar med en 2k skärm. Provade DLSS ett par rundor men tyckte skärpan försämrades rätt så bra. Givetvis gick FPS'en upp en del men fortfarande samma märkliga dipps.
Hoppar verkligen nonstop upp och ner onormalt mycket. Men inget som märks på gameplay dock

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Skrivet av Wh|p:

Har du massa program i bakgrunden som går? Prova stäng av alla såna o testa igen isåfall. Rgb-program, afterburner osv

Har disc igång samt ofta min andra skärm med lite chrome flikar, annars inget annat.
Har givetvis provat o stänga allt för att endast köra spelet, samma sak ändå.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Skrivet av Wolfkin:

Kan vara program i bakgrunden som stör, prova att stänga ner alla som inte absolut behövs för att ha igång spelet, även ljud program, och se om det gör nån skillnad.
Många program som spökat är t.ex. Discord, monitor program som msi afterburner, asus gpu tweak, evga precision osv.

Heh, samma tanke där.

Jo jag tänkte också på detta och testade givetvis med allt av bortsett från liret, men samma sak.
Kan det vara att jag kör 2 pcie kablar med en splitter istället för 3 separata?

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du verkar ha en väl tilltagen CPU kylare och en K CPU så vore det oavsett rätt rimligt att testa att klocka den lite?

Du har inte smockfull SSD som windows eller spelet ligger på?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Vet inte om någon har svarat på detta innan men om du har senaste drivers så buggar fpsen ur de rekommenderar att du använder näst senaste drivrutiner på grafik kort hade likande problem med mitt 3070 innan och det löste problemet för mig

P.s spelar du valorent och har deras anticheat programvara så stäng av den innan du lirar cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Ja jag hade ett GTX 1080 innan detta.
Ja jag har haft HWmonitor igång och kikat under liret, inget konstigt. Kortet går som varmast till 74-75 grader under ett tags lirande. Cpu och allt annat ser fint ut.

Ingen OC på någon av komponenterna.

Hur många % belastas respektive komponent när du spelar spelet?

Skrivet av Howardflynn:

Har disc igång samt ofta min andra skärm med lite chrome flikar, annars inget annat.
Har givetvis provat o stänga allt för att endast köra spelet, samma sak ändå.

Har du testa att helt koppla ur sladden till den andra skärmen?

Skrivet av Howardflynn:

Jo jag tänkte också på detta och testade givetvis med allt av bortsett från liret, men samma sak.
Kan det vara att jag kör 2 pcie kablar med en splitter istället för 3 separata?

Betvivlar det, men det är ju rekommenderat att indvika daisychains så långt det är möjligt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Delvis så behöver du köra övervakning på CPU och GPU. Både på last (vad som går i 100% och när) men även ev dippar i klockfrekvenser.
Skulle börjat med t.ex 3dmark och kört deras benchmark. Delvis får du ett lättare sätt att jämföra prestanda, och delvis får du en hel del fin statistik från 3dmark efter resp körning. Du kan se allt från temp till last på både cpu/gpu.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Har disc igång samt ofta min andra skärm med lite chrome flikar, annars inget annat.
Har givetvis provat o stänga allt för att endast köra spelet, samma sak ändå.

Har du provat med att bara köra med en skärm?

Skrivet av Howardflynn:

Jo jag tänkte också på detta och testade givetvis med allt av bortsett från liret, men samma sak.
Kan det vara att jag kör 2 pcie kablar med en splitter istället för 3 separata?

Tvivlar starkt på att det skulle inverka, är det strömmen blir det helt andra problem.

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Med tanke på att du verkar ha en väl tilltagen CPU kylare och en K CPU så vore det oavsett rätt rimligt att testa att klocka den lite?
Absolut. Haft den något klockad ett tag. Men ställde ner den igen för ett tag sedan eftersom jag då inte märkte någon skillnad.
Men ska testas!

Du har inte smockfull SSD som windows eller spelet ligger på?

Nix, ett par 100 gb ledigt per disk. Och spelet ligger på ''main discen'', samma som windows är installerat på.

Skrivet av Swehunter88:

Vet inte om någon har svarat på detta innan men om du har senaste drivers så buggar fpsen ur de rekommenderar att du använder näst senaste drivrutiner på grafik kort hade likande problem med mitt 3070 innan och det löste problemet för mig
Jo det vet jag, har kört en rollback på driversen. Dock kom det en ny igår så provade den då med.

P.s spelar du valorent och har deras anticheat programvara så stäng av den innan du lirar cod

Har inte Valorent. Men kunde varit, tack!

Skrivet av shugge:

Hur många % belastas respektive komponent när du spelar spelet?
Ja nu har jag inte det i huvudet, men såg inte några konstigheter gällande detta igår när jag kika.
Får dubbelkolla igen ikväll. Tack

Har du testa att helt koppla ur sladden till den andra skärmen?
Nä det har jag inte gjort. Bra tips, ska testas.

Betvivlar det, men det är ju rekommenderat att indvika daisychains så långt det är möjligt.

Har beställt en kabel till iallafall så får man testa o se, och oavsett så är det ju rekommenderat att köra med 3. Men om det är de som orsakar problemet återstår att se.

Skrivet av Jaw_B:

Delvis så behöver du köra övervakning på CPU och GPU. Både på last (vad som går i 100% och när) men även ev dippar i klockfrekvenser.
Skulle börjat med t.ex 3dmark och kört deras benchmark. Delvis får du ett lättare sätt att jämföra prestanda, och delvis får du en hel del fin statistik från 3dmark efter resp körning. Du kan se allt från temp till last på både cpu/gpu.

Smart. Kan ärligt säga att jag inte har speciellt mycket erfarenhet utav bench program. Kommer ihåg att jag experimenterade lite med det när denna datorn byggdes ihop, men inte mer än så.
Får kolla lite på det och testa mig fram.
Bra tips, tack!

Skrivet av ppwarlord:

Det är inte bara det spelet. Verkar vara som värst här, men även om jag startar ett singleplayer spel så som cyberpunk eller något annat så har jag även här relativt hög fps, men det hoppar ofantligt mycket. Vilket jag vet att det inte ska.

Skrivet av Wolfkin:

Har du provat med att bara köra med en skärm?
Nix ska prova idag, bra tips!

Tvivlar starkt på att det skulle inverka, är det strömmen blir det helt andra problem.

Håller med, dock ändå beställt en till för att säkerställa + känns bäst att ha den kopplad enligt rekommendationer.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

Vilken fps counter är det alla kör med där man ser även hur CPUn jobbar och dylikt.
Brukar finnas med på mycket benchtester som många youtubers lägger upp.

Tänker att det kanske bara har med min counter att göra då jag inte ser någon förändring.
Värt ett försök.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Kör inte med DLSS. Jag lirar med en 2k skärm. Provade DLSS ett par rundor men tyckte skärpan försämrades rätt så bra. Givetvis gick FPS'en upp en del men fortfarande samma märkliga dipps.
Hoppar verkligen nonstop upp och ner onormalt mycket. Men inget som märks på gameplay dock

Kolla denna.

Sen denna

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Mycket bra, tack!
Grafiken kommer jag inte sänka ner dock, känner att kortet ska klara av detta spelet på ultra via 2k skärm utan problem.
Har såklart provat att sänka ner grafiken rejält, typ med inställningarna jag lirade på med mitt 1080. Får ut väldigt mycket mer FPS såklart, men det är inte riktigt det som är problemet. Fpsen avg är fine, men vad som oroar mig är att den pendlar så fruktansvärt mycket. Står och kollar in i en vägg och på 2 sekunder så har fpsen varit på 150 - 100 flertal gånger.

Ska prova vad han sa i första videon du länka för att se om det kan vara det som spökar.
Tack!

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Du har inte samma problem jag fick med min 980 Ti?
Se denna när jag kör benchmark https://imgur.com/r4h6aVu
Snacka om att gå upp å ner i frekvens och fps fick kortet utbytt

Permalänk
Skrivet av Krakkan:

Du har inte samma problem jag fick med min 980 Ti?
Se denna när jag kör benchmark https://imgur.com/r4h6aVu
Snacka om att gå upp å ner i frekvens och fps fick kortet utbytt

Hmm, tror inte det. Men absolut värt att kika på.
Vilket program är det du kör för att se mhz, fps o dylikt. Brukar endast köra ingame countern.
Tack!

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Mycket bra, tack!
Grafiken kommer jag inte sänka ner dock, känner att kortet ska klara av detta spelet på ultra via 2k skärm utan problem.
Har såklart provat att sänka ner grafiken rejält, typ med inställningarna jag lirade på med mitt 1080. Får ut väldigt mycket mer FPS såklart, men det är inte riktigt det som är problemet. Fpsen avg är fine, men vad som oroar mig är att den pendlar så fruktansvärt mycket. Står och kollar in i en vägg och på 2 sekunder så har fpsen varit på 150 - 100 flertal gånger.

Ska prova vad han sa i första videon du länka för att se om det kan vara det som spökar.
Tack!

mina stutters som jag fick ibland försvan efter jag körde båda guiderna iaf, riktigt skönt.

Testat DDU btw?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

mina stutters som jag fick ibland försvan efter jag körde båda guiderna iaf, riktigt skönt.

Testat DDU btw?

Snyggt, hoppas det hjälper då. Misstänker faktiskt att de är min cpu som begränsar mig. Ska absolut testas ikväll!

Absolut, körde DDU innan jag satta i det nya kortet, samt även kört det en gång till därefter.
Kan vara jag som är petig, men tycker bara det är konstigt att den pendlar så mycket och så fort.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Hmm, tror inte det. Men absolut värt att kika på.
Vilket program är det du kör för att se mhz, fps o dylikt. Brukar endast köra ingame countern.
Tack!

å shit det kommer jag inte ihåg själv vad jag använde, va så länge sedan..
Men Nvidia ingame overlay borde också kunna visa frekvens och saker.
Alt+Z, kuggljul, hud layout, performance, advanced och välj vilket hörn det ska visas.
Det är väl normalt med nya kort att det varierar lite men är det mycket som med min så är något galet

Permalänk
Skrivet av Krakkan:

å shit det kommer jag inte ihåg själv vad jag använde, va så länge sedan..
Men Nvidia ingame overlay borde också kunna visa frekvens och saker.
Alt+Z, kuggljul, hud layout, performance, advanced och välj vilket hörn det ska visas.
Det är väl normalt med nya kort att det varierar lite men är det mycket som med min så är något galet

Alright, får se om jag kan hitta något. Vill gärna kunna se cpu ochså som jag ser att många andra kör med. Men hittar inte programmet. Men de löser sig.

Aa men precis, lite det som får mig att funder om det är något som är fel eller om det är normalt med min setup. Förstår ju att mina andra komponenter givetvis drar ner performance något.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/ 👍
välj graphic intense för att se i spel och välja rätt upplösning du spelar i för det spelar stor roll var bottlenecken hamnar. ju högre upplösning ju mer flyttas bottlenecken mot gpun.
ca 60% bottleneck på cpun i spel i 1440p och ca 36% bottleneck i 4k(2160p) på cpun.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/ 👍
välj graphic intense för att se i spel och välja rätt upplösning du spelar i för det spelar stor roll var bottlenecken hamnar. ju högre upplösning ju mer flyttas bottlenecken mot gpun.
ca 60% bottleneck på cpun i spel i 1440p och ca 36% bottleneck i 4k(2160p) på cpun.

Tusen tack! Va inne och kikade, otroligt bra sida.
Då antar jag att det är CPUN som är boven i dramat?
Och bör en bottleneck på 60% orsaka dessa hopp i FPS'en?

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

Provade dra igång ett lir och såhär såg GPUN ut efter 10 mins lir. BILD
De 3 gånger som den dippar kraftigt är när jag tabbade ut ur spelet.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Tusen tack! Va inne och kikade, otroligt bra sida.
Då antar jag att det är CPUN som är boven i dramat?
Och bör en bottleneck på 60% orsaka dessa hopp i FPS'en?

Ja det kan tyvärr ge såna drops i fps. så stäng ner så mkt program du kan som använder cpun och kör oc på cpun ifall möjligt för att minska dipsen så mkt som möjligt ifall det orsakar obehag i spelkänslan med dropsen då.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Provade dra igång ett lir och såhär såg GPUN ut efter 10 mins lir. BILD
De 3 gånger som den dippar kraftigt är när jag tabbade ut ur spelet.

ja när du tabbar ur så är det dippar då gpun inte belastas samma när du tabbar ur.

Visa signatur

In science we trust!