The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Såg att Amazon skall ta in nya producenter/manusförfattare, dom som gjorde s.1 får tydligen inte sparken men kommer inte att få ha kvar något inflytande över s.2.

Tydligen kunde även höga chefer på Amazon se vad det var dom hade gjort.

De är ju klart, inte en jävel som kollar på serien. En serie av den här kalibern ska ligga på topp i flera månader efter full release i och med att folk ser om den osv. Tror inte en ända av alla människorna som säger att den var bra faktiskt satte sej och såg om allt haha.

Litar dock inte på något som produceras från Amazon fören dom visar att det är bra. Framtiden får visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

De är ju klart, inte en jävel som kollar på serien. En serie av den här kalibern ska ligga på topp i flera månader efter full release i och med att folk ser om den osv. Tror inte en ända av alla människorna som säger att den var bra faktiskt satte sej och såg om allt haha.

Litar dock inte på något som produceras från Amazon fören dom visar att det är bra. Framtiden får visa.

Sjukt tråkig attityd gentemot oss som gillade serien.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Sjukt tråkig attityd gentemot oss som gillade serien.

Vad menar du? Tittar siffrorna är väldigt tydliga, var inte någon personlig attack mot dej. Ifall det kändes så ber jag om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Vad menar du? Tittar siffrorna är väldigt tydliga, var inte någon personlig attack mot dej. Ifall det kändes så ber jag om ursäkt

Du har väl hängt med såpass i tråden att du vet att vi är några som har gillat serien.

Jag har förlikat mig med att merparten här inne verkar tycka att det här, av många olika orsaker, är det sämsta som kunde ha producerats.

Men det är fortf trist när man läser saker som inte ens de som säger sig ha gillat serien kan ju ha sett den igen. Liksom, vi förstår. Du gillar inte serien. Men varför måste du uttrycka dig på ett sätt som indirekt förminskar oss som gjorde det? Höj nivån, typ.

Och nä, jag har inte sett den igen. Men det beror ju på att jag precis sett den och har den färskt i minnet. Kommer att se den på nytt inför släppet av s2.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Du har väl hängt med såpass i tråden att du vet att vi är några som har gillat serien.

Jag har förlikat mig med att merparten här inne verkar tycka att det här, av många olika orsaker, är det sämsta som kunde ha producerats.

Men det är fortf trist när man läser saker som inte ens de som säger sig ha gillat serien kan ju ha sett den igen. Liksom, vi förstår. Du gillar inte serien. Men varför måste du uttrycka dig på ett sätt som indirekt förminskar oss som gjorde det? Höj nivån, typ.

Och nä, jag har inte sett den igen. Men det beror ju på att jag precis sett den och har den färskt i minnet. Kommer att se den på nytt inför släppet av s2.

Tycker det är lite en stark överreaktion att säga att jag förminskar någon med det påståendet. Jag ber om ursäkt ifall jag gjorde det men skulle du kunna utveckla det lite, för jag förstår verkligen inte hur jag förminskar någon. Sen att du tycker det är jobbigt att folk ogillar något du tycker om är en annan sak, det får man ju bara tåla på ett diskussionsforum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Du har väl hängt med såpass i tråden att du vet att vi är några som har gillat serien.

Jag har förlikat mig med att merparten här inne verkar tycka att det här, av många olika orsaker, är det sämsta som kunde ha producerats.

Men det är fortf trist när man läser saker som inte ens de som säger sig ha gillat serien kan ju ha sett den igen. Liksom, vi förstår. Du gillar inte serien. Men varför måste du uttrycka dig på ett sätt som indirekt förminskar oss som gjorde det? Höj nivån, typ.

Och nä, jag har inte sett den igen. Men det beror ju på att jag precis sett den och har den färskt i minnet. Kommer att se den på nytt inför släppet av s2.

Det är väl ingen förminskning av någon?

Jag måste ju kunna säga att "jag förstår inte hur någon kan tycka om den här smörjan" utan att någon ska ta illa vid sig?
Precis som du kan säga "jag förstår inte hur någon kan tycka att det här är dåligt" utan att jag tar illa vid mig?

Lite overkill att kalla det förminskning som om det skulle vara något slags hån

RoP är ju ett fatalt misslyckande som har svärtat ner Tolkiens fantastiska jobb. De som inte vuxit upp med böckerna eller LOTR-trilogin kommer ju sannolikt koppla RoP med Tolkien och Middle-Earth, vilket är en skam.

Jag kanske tycker Twilight-serien är skit också, betyder ju inte att jag förminskar de som gillar filmerna.
Hade ju varit rätt tråkigt om alla tyckte om exakt samma saker.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

De är ju klart, inte en jävel som kollar på serien. En serie av den här kalibern ska ligga på topp i flera månader efter full release i och med att folk ser om den osv. Tror inte en ända av alla människorna som säger att den var bra faktiskt satte sej och såg om allt haha.

Litar dock inte på något som produceras från Amazon fören dom visar att det är bra. Framtiden får visa.

Fast det finns ju knappt någon som ser om tv serier. Film finns det ju en del men Titanics och hobbits är ganska sällsynta

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast det finns ju knappt någon som ser om tv serier. Film finns det ju en del men Titanics och hobbits är ganska sällsynta

Det är jätte vanligt att människor ser om en serie. Kanske inte typ serier som supernatural med 17 säsonger eller vad det är men tror nog även där många kan tänka sej se igenom sina favorit avsnitt eller säsonger. Dem allra flesta jag känner som kollade på GoT när den begav sej har sett igenom den minst en gång och den är ju ändå ganska lång. Många upprepar också förgående säsong innan nästa släpps osv.

Är det riktigt bra så är det ju konstigt varför folk inte skulle se om det. Jag har filmer jag ser om varje år och samma där, vet att jätte många människor gör det samma. Kolla på Netflix data om det, finns människor som ser om samma filmer varje dag veckor i sträck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Det är jätte vanligt att människor ser om en serie. Kanske inte typ serier som supernatural med 17 säsonger eller vad det är men tror nog även där många kan tänka sej se igenom sina favorit avsnitt eller säsonger. Dem allra flesta jag känner som kollade på GoT när den begav sej har sett igenom den minst en gång och den är ju ändå ganska lång. Många upprepar också förgående säsong innan nästa släpps osv.

Är det riktigt bra så är det ju konstigt varför folk inte skulle se om det. Jag har filmer jag ser om varje år och samma där, vet att jätte många människor gör det samma. Kolla på Netflix data om det, finns människor som ser om samma filmer varje dag veckor i sträck.

Då måste jag vara väldigt ensam om att kolla om vissa serier i brist på bra nutida alternativ 😄

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Då måste jag vara väldigt ensam om att kolla om vissa serier i brist på bra nutida alternativ 😄

Nej det var väll just motsatsen jag argumenterade? Att folk kollar om serier och filmer väldigt ofta, gamla som nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl ingen förminskning av någon?

Jag måste ju kunna säga att "jag förstår inte hur någon kan tycka om den här smörjan" utan att någon ska ta illa vid sig?
Precis som du kan säga "jag förstår inte hur någon kan tycka att det här är dåligt" utan att jag tar illa vid mig?

Lite overkill att kalla det förminskning som om det skulle vara något slags hån

RoP är ju ett fatalt misslyckande som har svärtat ner Tolkiens fantastiska jobb. De som inte vuxit upp med böckerna eller LOTR-trilogin kommer ju sannolikt koppla RoP med Tolkien och Middle-Earth, vilket är en skam.

Jag kanske tycker Twilight-serien är skit också, betyder ju inte att jag förminskar de som gillar filmerna.
Hade ju varit rätt tråkigt om alla tyckte om exakt samma saker.

Ord spelar roll. Hur man väljer att uttrycka sig spelar roll. Jag har resignerat mig för att jag är i minioritet i den här tråden, fine med det. Men jag kan inte bara hålla tyst när jag anser att nån ska göra billiga poänger på vad vi som faktiskt gillade serien ska tycka, som om vårt gillande vore fel. Visst, kritisera och förlöjliga gärna serien så mycket ni vill men ska det vara nödvändigt att dra in publiken som gillade den?

Jag har rimligen rätt att känna att Motons kommentar är tråkig sett i relation till att jag gillar serien och han, väldigt uppenbart, inte gör det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Hoppas Henry Cavill tar över rollen som Galadriel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jJnte:

Hoppas Henry Cavill tar över rollen som Galadriel

Cavill blandar sej inte med produktioner som förstör källmaterialet tyvärr, annars hade det passat perfekt. Hon är skriver som en klassisk maskulin hjältekaraktär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Då måste jag vara väldigt ensam om att kolla om vissa serier i brist på bra nutida alternativ 😄

Oj, tanken var att citera inlägget ovanför ditt 😅

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ord spelar roll. Hur man väljer att uttrycka sig spelar roll. Jag har resignerat mig för att jag är i minioritet i den här tråden, fine med det. Men jag kan inte bara hålla tyst när jag anser att nån ska göra billiga poänger på vad vi som faktiskt gillade serien ska tycka, som om vårt gillande vore fel. Visst, kritisera och förlöjliga gärna serien så mycket ni vill men ska det vara nödvändigt att dra in publiken som gillade den?

Jag har rimligen rätt att känna att Motons kommentar är tråkig sett i relation till att jag gillar serien och han, väldigt uppenbart, inte gör det.

Går det inte utmärkt att skriva att man inte håller med då?

Varför ska man försöka övertyga någon om att de inte borde skriva på ett visst sätt?
Så länge det inte är ett personligt angrepp är det väl inget fel på att skriva att folk som tycker serien är bra inte har bra smak.
Själv slutade jag kolla på serien efter tre avsnitt och jag kan inte förstå hur folk kan tycka om smörjan.
Det betyder inte att andra har fel utan det betyder snarare att det är min personliga och subjektiva åsikt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Går det inte utmärkt att skriva att man inte håller med då?

Varför ska man försöka övertyga någon om att de inte borde skriva på ett visst sätt?
Så länge det inte är ett personligt angrepp är det väl inget fel på att skriva att folk som tycker serien är bra inte har bra smak.
Själv slutade jag kolla på serien efter tre avsnitt och jag kan inte förstå hur folk kan tycka om smörjan.
Det betyder inte att andra har fel utan det betyder snarare att det är min personliga och subjektiva åsikt.

Det handlar inte om att försöka övertyga någon utan bara förklara varför viset man väljer att uttrycka sig på spelar roll. Som exempel:

- Jag tycker att serien är så dålig att jag knappt klarade av att se hela och jag kommer absolut aldrig, under några omständigheter att se den igen.

- Serien är så kass att inte ens personer som gillade den kan ju tänkas se den på nytt.

Om det inte är solklart varför jag som gillade serien kan tänkas tycka att det är tråkig attityd att skriva som alt 2 så vet jag inte. Det är liksom bara onödigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

De är ju klart, inte en jävel som kollar på serien. En serie av den här kalibern ska ligga på topp i flera månader efter full release i och med att folk ser om den osv. Tror inte en ända av alla människorna som säger att den var bra faktiskt satte sej och såg om allt haha.

Litar dock inte på något som produceras från Amazon fören dom visar att det är bra. Framtiden får visa.

Jag föreslog för min fru att vi skulle se om den (när vi sett om Hobbit-trilogin som vi håller på med, efter att ha sett om LOTR), men hon tyckte det räckte att se om den strax innan säsong 2. Jag ser gärna om serier, speciellt om det inte är för många avsnitt. Tyckte, som jag nog nämnt på forumet, att serien har många (rejäla) svagheter men den är ändå sevärd. Jag störs inte av skådespelarna, även om castingen inte var så klockren som i LOTR/Hobbiten, däremot av writing, plot, "realism inom ramarna för berättelsen", osv.

Här har man ju chansen att ta ut svängarna. Jämfört med Sagan om Ringen har man ju alla möjligheter att få städer och slag i Jacksons filmer att se ut som skärmytslingar, här förväntar jag mig drakar, balroger, tillbakablickar på Morgoth, Ungoliant etc. Fast, de saknar väl rättigheter. Suck. Men de kunde väl hoppat över att nämna namn. Jaja.

Ganska många ser, apropå diskussion i tråden, om serier. Serier som bygger på mysterier, som Lost, kanske inte lika mycket. Det som kan "döda" en i övrigt omtyckt serie på "begagnatmarknaden" (dvs re-runs, DVD-försäljning etc) är ett riktigt dåligt slut eller att fan-favoriter dödas av, speciellt i onödan.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Det är jätte vanligt att människor ser om en serie. Kanske inte typ serier som supernatural med 17 säsonger eller vad det är men tror nog även där många kan tänka sej se igenom sina favorit avsnitt eller säsonger. Dem allra flesta jag känner som kollade på GoT när den begav sej har sett igenom den minst en gång och den är ju ändå ganska lång. Många upprepar också förgående säsong innan nästa släpps osv.

Är det riktigt bra så är det ju konstigt varför folk inte skulle se om det. Jag har filmer jag ser om varje år och samma där, vet att jätte många människor gör det samma. Kolla på Netflix data om det, finns människor som ser om samma filmer varje dag veckor i sträck.

Jag såg om hela serien av Supernatural inför varje ny säsong typ 😁
Efter den sista har jag dock inte tittat på den igen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Har nog sett Stargate serierna ett dussin gånger, Seinfeld säkert lika många gånger.
Så klart att folk ser om serier.

Permalänk
Medlem

Fast en serie krävs ju att den är riktigt bra för att det ska vara värt att spendera alla timmarna på att se om. Dom enda jag minns jag tyckt vara värda att se om är väl Battlestar Galactica, Dirk Gently, Band of Brothers, första säsongen av Stranger Things o halva GoT.
Rings of Power däremot kommer aldrig ske att jag ser om.

Permalänk
Medlem

Nej, man får bara kolla om serien om den var 10/10 på IMDB.
Sen får ingen annan gilla en serie som jag hatar!!

Skämt åsido, nu har jag sett hela RoP och kan hålla med mycket om kritiken, med det sagt så ser jag faktiskt fram emot säsong 2.

Permalänk
Medlem

Min spoilerfria recension av ROP:

+ LotR känslan finns där
+ Bra musik
+ Estetiskt tillfredställande
+ Khazad Dum, Elrond och Durin

- Generellt platt skådespel och träiga dialoger, förutom från "the stranger" (kanske för att han säger så lite och uttrycker med kropp och ansikte)
- Det finns inga "stakes", tyckte inget avsnitt var spännande?
- Saker händer lite för snabbt för att vara säsong 1, den hade tjänat på att utveckla vissa karaktärer och storylines mer...
- ... och vissa andra saker tog alldeles för lång tid att förklara, och när förklaringen kom var den inte tillfredställande

ROP får 12/20 ringar i betyg.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Jag föreslog för min fru att vi skulle se om den (när vi sett om Hobbit-trilogin som vi håller på med, efter att ha sett om LOTR), men hon tyckte det räckte att se om den strax innan säsong 2. Jag ser gärna om serier, speciellt om det inte är för många avsnitt. Tyckte, som jag nog nämnt på forumet, att serien har många (rejäla) svagheter men den är ändå sevärd. Jag störs inte av skådespelarna, även om castingen inte var så klockren som i LOTR/Hobbiten, däremot av writing, plot, "realism inom ramarna för berättelsen", osv.

Här har man ju chansen att ta ut svängarna. Jämfört med Sagan om Ringen har man ju alla möjligheter att få städer och slag i Jacksons filmer att se ut som skärmytslingar, här förväntar jag mig drakar, balroger, tillbakablickar på Morgoth, Ungoliant etc. Fast, de saknar väl rättigheter. Suck. Men de kunde väl hoppat över att nämna namn. Jaja.

Ganska många ser, apropå diskussion i tråden, om serier. Serier som bygger på mysterier, som Lost, kanske inte lika mycket. Det som kan "döda" en i övrigt omtyckt serie på "begagnatmarknaden" (dvs re-runs, DVD-försäljning etc) är ett riktigt dåligt slut eller att fan-favoriter dödas av, speciellt i onödan.

Alltså alla sitter med olika kriterier och förväntningar, vissa är super passionerade och vissa slötittar medans dom lirar WoW eller liknande. Alltså det finns alla sorter och vi alla kommer såklart poängsätta serien olika. Alla är såklart lika valida. Med det sagt så blev denna serien galet mycket sämre än vad jag någonsin väntat mej.

Absolut. Med den budgeten dom har och den tiden dom tar ut för att producera säsongerna så borde dom kunna göra så sjukt mycket, det är väll egentligen det faktum att det är så stor potential som går till spillo som stör en mest, men det kanske blir bra säsong 2? Vem vet?

Jag ser om serier och filmer hur mycket som helst, det finns filmer jag sett om säkert hundra gånger utan att överdriva haha!

Skrivet av Storage Jar:

Jag såg om hela serien av Supernatural inför varje ny säsong typ 😁
Efter den sista har jag dock inte tittat på den igen.

Oj det är dedikation alltså haha! Jag har inte äns kollat på alla säsonger, fortsätter den i samma anda som dom 4a första ända fram till slutet eller tappar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Oj det är dedikation alltså haha! Jag har inte äns kollat på alla säsonger, fortsätter den i samma anda som dom 4a första ända fram till slutet eller tappar det?

Den fortsätter i samma anda och håller faktiskt ända fram. Vissa säsonger är såklart sämre men vissa är jäkligt bra. Fascinerande att serien höll så länge.

Bara för det såg jag att det kommit en prequel till Supernatural. The Winchesters.
https://m.imdb.com/title/tt14923244/
Tveksam om den är värd att lägga tid på. Förutspår en massa felaktigheter. Mary och John har ju redan varit med som unga i Supernatural. Som jag förstått det så ska Mary vara någon sorts demonjägare, vilket inte alls är möjligt. Om det inte är ett alternativt universum dvs.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Den fortsätter i samma anda och håller faktiskt ända fram. Vissa säsonger är såklart sämre men vissa är jäkligt bra. Fascinerande att serien höll så länge.

Bara för det såg jag att det kommit en prequel till Supernatural. The Winchesters.
https://m.imdb.com/title/tt14923244/
Tveksam om den är värd att lägga tid på. Förutspår en massa felaktigheter. Mary och John har ju redan varit med som unga i Supernatural. Som jag förstått det så ska Mary vara någon sorts demonjägare, vilket inte alls är möjligt. Om det inte är ett alternativt universum dvs.

Okej det låter ju roligt! Ska börja säsong 4a ikväll då. Ja om de är som du säger att den håller sej alla dom säsongerna så är det ju helt fantastikt!

Klart dom kommer ändra jätte mycket och Mary kommer vara starkast bäst och smartast. Förmodligen kommer hon heta Sue i efternamn.

Permalänk
Medlem

Serien får 5/10, helt okej med andra ord. Men räddas till stor del av att världen är otroligt snyggt gjord. Älskar speciellt Númenor, men dras ner av så många konstiga beslut. Tex om man ska leda in vatten i Mount Doom, varför måste man bygga ett Indiana Jones pussel med ett avbrutet svärd som nyckel?

Känns ibland som att man slängt en miljard på de fantasy serier man såg som ung, young Hercules, Xena mm

Permalänk
Medlem

Om ni gillar konstruktiv kritik eller bara allmänna sågningar så är det här två bra klipp.

Permalänk
Medlem

Alltså det faktum att J.D. Payne och Patrick McKay förmodligen kommer ersättas och att styret kommer ges över till mer kapabla personer säger en del.

Alltså vill bara säga; Inget emot skådespelarna personligen. Dom har gjort det dom blivit tillsagda och sen har väll alla inte vart jätte bra (kan nämna rätt många ifrån serien) samt att dom som styrt hela serien "showrunners" är extremt dåliga. Jag frågade för typ 6-7 månader sedan och frågar igen: Varför tar man totala nybörjare som hängt runt Hollywood i 10 år och bara fått en "mention" i J.J Abrahams Star trek ( vilket också var riktigt dålig) en Tolkien historia?

Alltså det finns inte många i min mening som skulle kunna skapa en serie byggd från Tolkien fastän man försökte göra det enligt böckerna. Dessa människor hade inte äns en liten chans att lyckas. Om jag ska vara riktigt ärlig. Serien är kass, och det visste jag redan innan den skrevs att den skulle bli. Och nej jag visste inte det för att det skulle vara en mörk alv (vilket också är onödigt och sänker nivån på seriositeten till källmaterialet) eller något sådant utan en person med min talang skulle aldrig kunna skriva en Tolkien serie och tyvärr ligger J.D. Payne och Patrick McKay vid min nivå eller lite högre kanske.

Ni som gillade serien, roligt för er. Önskade verkligen att jag också kunde gilla den. Men samtidigt är jag glad att våra klagomål runt i världen hörs och vi kanske får en serie värdig Tolkien, en serie som faktiskt på riktigt är super bra! En serie man diskuterar med kompisar efter varje avsnitt.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är väl Peter Jacksson, och deage på original skådisarna (för Elron och Galadriel) som hade kunnat rädda (om de inte de är för gamla nu). Sedan en hel reboot.
Men visst är nog för mycket slöseri så de lär ju försöka fixa S2 bara och troligtvis inte byta någon

För egen del gillade jag väl landskapen, lite kul och se hur det såg ut innan 3rd age.
Annars var det mest mediokert och tråkigt.
Var väl typ bara ett avsnitt som var lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Är väl Peter Jacksson, och deage på original skådisarna (för Elron och Galadriel) som hade kunnat rädda (om de inte de är för gamla nu). Sedan en hel reboot.
Men visst är nog för mycket slöseri så de lär ju försöka fixa S2 bara och troligtvis inte byta någon

För egen del gillade jag väl landskapen, lite kul och se hur det såg ut innan 3rd age.
Annars var det mest mediokert och tråkigt.
Var väl typ bara ett avsnitt som var lite bättre.

Lite roligt att i 3rd age så kunde ALLA teleportera runt och tid fanns inte! Bästa av allt om du frågar mej!