Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hur går det för er andra som slog till på Yubikey? La min order den 14:e oktober, står "Expected to ship by October 28, 2022", men inget har trillat ner i lådan ännu. Bör jag kontakta dom, eller är det fortfarande redig kö?

Beställde sent den 7/10, då fanns inte 5C NFC i lager så det stod Shipping by: October 14th.
Fick ett mail om att de hade skickats den 24/10 och dök upp i brevlådan dagen efter.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sharp-55bl2ea-55-uhd-4k...

Någon som kan hitta liknande TV till billigare pris? Är fett sugen på en ny TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sharky93:

Extremt svårt att se att du kommer hitta något svinfett i den prisklassen. Det du kommer kunna se är MYCKET bättre TV för ”lite” mer pengar. Men det kommer ändå sluta på dubbla priset skulle jag gissa på 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sharky93:

https://handla.ica.se/handla/produkt/led-tv-5560-hd-smart-lux...
Ingen aning om kvalitet men den är lite billigare...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av breakman:

Nu hörde de av sig, tror den kampanjen blev betydligt populärare än vad de tänkt sig och vi får nog vänta ett tag på nya leveranser:

Fick samma, men det konstiga är att först stod det uppskattas leverans 28 december, men någon vecka senare så stod det 28 okt som ”alla andra” verkar få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sharky93:

Den har 50 Hz bildfrekvens. Punkt, punkt, punkt.

Du kan få lite bättre i samma prisklass. Ska du lira spelkonsol på den?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Alltså är black friday nu på fredag eller nästa som jag trodde? De börjar ju tidigt iallafall. Är själv ute efter en ny mobil och suktar mest efter Pixel 7 Pro.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TaunyTiger:

Alltså är black friday nu på fredag eller nästa som jag trodde? De börjar ju tidigt iallafall. Är själv ute efter en ny mobil och suktar mest efter Pixel 7 Pro.

Vem vet, i usa är det den 25 november. I Sverige verkar den hålla på i 2 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Vem vet, i usa är det den 25 november. I Sverige verkar den hålla på i 2 månader

Prisjakt hade nedräkning för denna fredagen men den tog de bort, kanske nästa fredag är rätt? Förbluffande annonser från många butiker ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Det är den 25:e, men tyvärr är det nog läge att börja spana redan nu. Kommer det ett bra erbjudande innan den 25:e så satsa på det. Skulle du hitta ett bra erbjudande tex den 22:e och det sedan kommer ett mycket bättre den 25:e så kan du ju alltid returnera det första köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Elgiganten har "tjuvstartat" sin black friday med bla.

Produkt: Logitech G Pro X Superlight
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5638909
Pris: 799:-

Obs. du måste vara inloggad och klubbmedlem för att se priserna.

Funkar inte för mig

Edit:
Såg att det inte börjat än

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hur går det för er andra som slog till på Yubikey? La min order den 14:e oktober, står "Expected to ship by October 28, 2022", men inget har trillat ner i lådan ännu. Bör jag kontakta dom, eller är det fortfarande redig kö?

Jag fick min beställning förrförra veckan, men angivet datum är och var helt fel och hoppade både fram och tillbaks mer eller mindre på måfå. Du lär dock få epost om att de skickat när de väl gör det.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Funkar inte för mig

Edit:
Såg att det inte börjat än

Nej precis, man kan se priser som inloggad/medlem men inte handla förens kl. 19:00.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem

Pixel 6A för 2990 på Elgiganten är ju ett schysst pris!

Permalänk
Medlem

Det här känns som en riktig bra deal!
Se om de andra operatörer kommet köra med något liknande.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Pixel 6A för 2990 på Elgiganten är ju ett schysst pris!

Var hittar du den? Står 4990kr för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Black month smart 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kollade igenom elgigantens rea lite fort, och det enda jag tyckte stod ut var kanske Samsung Odyssey Neo G9 för 12990 (men gick inte igenom alla erbjudandena heller, så kan mycket väl ha missat något som var bra).

Billigaste på prisjakt verkar vara ca 17,500.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5830258

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

Det är den 25:e, men tyvärr är det nog läge att börja spana redan nu. Kommer det ett bra erbjudande innan den 25:e så satsa på det. Skulle du hitta ett bra erbjudande tex den 22:e och det sedan kommer ett mycket bättre den 25:e så kan du ju alltid returnera det första köpet.

Redan hittat erbjudandet jag kommer slå till på. Kommer med största sannolikhet inte bli mycket billigare den 25e.

Elgigantens tjuvstart börjar imorgon och slår till på en pixel 7 pro för 449kr/mån, 24mån och 20gb surf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Macbook Air M2 512 GB för 16000:- hos Elgiganten är väl ganska bra deal också kan jag tycka med tanke på att den annars kostar 20000+. En såpass ovanligt stor rabatt för en Appleprodukt skvallrar väl kanske dock om att den säljer dåligt och har alldeles för högt pris från början.

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av flabbergast50:

E-inkplattan Remarkable 2 prissänktes tidigare i höstas då konkurrenten Kindle Scribe lanserades. Båda har stöd för anteckningar i texter. Nu sänks Remarkable igen (den svarta) från 6 970:- till 6 420:-. Har man sneglat på den för kan det vara tillfälle nu:

https://www.remarkable.com/

Kan bara kommentera denna för de som funderar på den:
Det är en bra platta för att skriva på. Den är OK att läsa på (tar inte alla format), riktigt behaglig för ögonen.
Jag har mycket användning av den på jobbet, älskar att man bara kan anteckna i ett block och sedan organisera upp anteckningarna.

Det jag ogillar mest är Connect. Det är dyrt, speciellt med tanke på hur dyr plattan är. Tillverkaren ger ingen garanti för hårdvaran om man inte prenumererar på Connect, helt sjukt. Man klarar sig bra utan Connect i övrigt.

Permalänk
Medlem

någon som vet om elgiganten kommer släppa mer black week erbjudanden eller har dom släppt allt nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenedras:

någon som vet om elgiganten kommer släppa mer black week erbjudanden eller har dom släppt allt nu?

Står att de kommer släppa mer ”under fredagen så besök oss flera gånger”

Om det handlar om att få in folket fler rundor eller inte vet jag inte.. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Elgiganten har inga spel? Den sidan är helt tom

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Var hittar du den? Står 4990kr för mig.

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Kan bara kommentera denna för de som funderar på den:
Det är en bra platta för att skriva på. Den är OK att läsa på (tar inte alla format), riktigt behaglig för ögonen.
Jag har mycket användning av den på jobbet, älskar att man bara kan anteckna i ett block och sedan organisera upp anteckningarna.

Det jag ogillar mest är Connect. Det är dyrt, speciellt med tanke på hur dyr plattan är. Tillverkaren ger ingen garanti för hårdvaran om man inte prenumererar på Connect, helt sjukt. Man klarar sig bra utan Connect i övrigt.

Jag har för mig att det var just connectavgifterna som de drog ner kostanden på när Amazons Kindle Scribe kom. Just nu är det ett år fritt och sen 39:- i månaden men som sagt, man verkar inte behöva det. Jag lär aldrig få genom ett köp med min arbetsgivare, det är OneNote och fysiskt anteckningsblock som gäller här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appmas:

<Uppladdad bildlänk>

Detta är sjukt mycket "bang for the buck". Skulle lätt köpt om jag inte nyligen köpt en zenfone 9

Permalänk
Medlem

Tror ni någon bättre elsparkcykel kommer ut?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Tror ni någon bättre elsparkcykel kommer ut?

Nån specifik modell du tänker på? Sett att Xiamois modeller reas ut ibland.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni LG's C2 77'' kommer kosta runt Juni/juli? Ska flytta runt den tiden och behöver en ny TV men man vet ju inte ifall C2an kommer vara billigare än 24999:- då.... Svårt val