Komplett SweC-Bonanza 4 - Geek Week Edition - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Instämmer med föregående talare. Här har vi flera i tråden som var sugna men inte fick. Och så har vi folk som sitter och haffar bara för att mjölka. Finns det något rimligt sätt att spåra dessa och påföra konsekvenser av något slag?

Tyvärr är inte scalping olagligt, även om det borde vara

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ja, det är fan skamligt om det är folk som har köpt för att bara sälja vidare (scalpat). Hur lågt kan man sjunka som människa? Håller med föregående talare, det borde vara olagligt med alla former av scalping.

Permalänk
Medlem

Tycker absolut @Komplett borde agera på dessa personers konton på något sätt, tråkigt att det ska göras när medlemmarna ska ta del av kompletts swecexklusiva erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tycker absolut @Komplett borde agera på dessa personers konton på något sätt, tråkigt att det ska göras när medlemmarna ska ta del av kompletts swecexklusiva erbjudanden

Håller med er om detta. Jag frågade också på streamen om det var max en per köp, men såg inget svar. Om det inte är det skulle i princip en kunna norpa alla samtidigt. Det är nog svårt att undvika detta. Inet har ju löst det genom att ha verifierad SweC medlem så då blir det lite lättare.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det är fan skamligt om det är folk som har köpt för att bara sälja vidare (scalpat). Hur lågt kan man sjunka som människa? Håller med föregående talare, det borde vara olagligt med alla former av scalping.

Ja man tappar ju helt hoppet om folk. Hur respektlös kan man bli.

Hade själv turen att norpa och fick hem en 5800X3D häromdagen. Åkte givetvis rätt in i burken. 40% CPU-ökning i timespy och från ca 80 fps till över 200 i hubben i WoW (gick från 5600X).

Var inte helt 100 på om jag skulle ha den men om det mot förmodan skulle bli så att jag ombestämde mig så hade den åkt rakt ut på marknaden för samma pris jag köpte den med lotteri för alla som var intresserade.

Trodde man var på sweclockers för sin kärlek för teknik och att diskutera med likasinnade, inte för att tjäna pengar på entusiasters bekostnad...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Vann en skärm under Bonanzan, Blev Paff och glad! Gjorde min fredag! Nu måste man bara hitta en skärmarm till av samma sort och köpa nytt skrivbord :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mr_Flash:

Och där kom de första 5800x3d från Komplett ut på marknaden igen:

<Uppladdad bildlänk>

Väldigt tråkigt att detta sker.
Vi anordnar Bonanzor (delvis) för att vi vill göra något kul för SweClockers medlemmar och våra trogna kunder. För att ni ska få chansen att köpa teknik till sällan skådade priser. Vi lägger mycket tid, energi och pengar bakom vår kampanj och för att få till riktigt bra deals för er. Det är inte olagligt eller otillåtet att köpa en produkt till ett riktigt bra pris för att sedan "flippa "den på tradera, blocket eller liknande. Men om man köper en "bonanza-produkt" med intentionen att tjäna snabba pengar och på så vis snuva "riktiga entusiaster" på deras möjlighet att ta del av vårt erbjudande. Så det är ett riktigt svinigt beteende och vi önskar personen eller personerna evig bit-rot på sin lagring och eviga micro-stutters som ingen drivrutinsuppdatering i världen kan råda bot på

Men vi blickar framåt och ser detta som ett tecken på att vi behöver göra mer för att säkerställa att giriga scalpers inte ska utnyttjar systemet.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Vann en skärm under Bonanzan, Blev Paff och glad! Gjorde min fredag! Nu måste man bara hitta en skärmarm till av samma sort och köpa nytt skrivbord :')

Kanske till nästa bonanza 😉

Permalänk
Medlem

Köpte ingenting då inget av det som var på rean lockade mig, och inte heller hittade jag något i hela butiken, som jag ens ville önska rea på. Missade dessutom livestreamen…

trots detta tycker att det var en riktigt bra Bonanza. Ni anstränger er verkligen för att möta målgruppen och det här att ha med lite oplanerade reor utifrån önskemål, som blodtrycksmätare till exempel, gör att även om det i längden handlar om sälj och pengar, så är det ändå ärliga försök att bygga goda kundrelationer för att skapa win-win-situationer. Jag vet också att jag inte tillhör er primära målgrupp, så det är ingen kritik att jag inte hittade något på rean.

Bra jobbat! 😀

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LaoLao:

[..]som blodtrycksmätare till exempel[..]

Efterfrågan på dem blev nog högre så här i efterhand efter lite tradera-browsing...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Väldigt tråkigt att detta sker.
Vi anordnar Bonanzor (delvis) för att vi vill göra något kul för SweClockers medlemmar och våra trogna kunder. För att ni ska få chansen att köpa teknik till sällan skådade priser. Vi lägger mycket tid, energi och pengar bakom vår kampanj och för att få till riktigt bra deals för er. Det är inte olagligt eller otillåtet att köpa en produkt till ett riktigt bra pris för att sedan "flippa "den på tradera, blocket eller liknande. Men om man köper en "bonanza-produkt" med intentionen att tjäna snabba pengar och på så vis snuva "riktiga entusiaster" på deras möjlighet att ta del av vårt erbjudande. Så det är ett riktigt svinigt beteende och vi önskar personen eller personerna evig bit-rot på sin lagring och eviga micro-stutters som ingen drivrutinsuppdatering i världen kan råda bot på

Men vi blickar framåt och ser detta som ett tecken på att vi behöver göra mer för att säkerställa att giriga scalpers inte ska utnyttjar systemet.

//Erik

Det går möjligen inte att begränsa till endast ett ex per kund? Vet inte om det har någon effekt, om det är möjligt, dom kanske bara kringgår det? Det har ju inte funkat så bra tidigare med t.ex. PS5/XBox Series konsolerna när det var som värst med dessa.

Ja, det vore ju trevligt om det fanns en lösning som satte stopp för scalpers.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Libra-75:

Det går möjligen inte att begränsa till endast ett ex per kund? Vet inte om det har någon effekt, om det är möjligt, dom kanske bara kringgår det? Det har ju inte funkat så bra tidigare med t.ex. PS5/XBox Series konsolerna när det var som värst med dessa.

Ja, det vore ju trevligt om det fanns en lösning som satte stopp för scalpers.

ja, såhär i efterhand borde vi såklart slagit på "max en per kund" -funktionen för dessa produkter. Vi komemr se på det till framtiden och ev. ta till fler åtgärder för att motverka scalpers.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

ja, såhär i efterhand borde vi såklart slagit på "max en per kund" -funktionen för dessa produkter. Vi kommrr se på det till framtiden och ev. ta till fler åtgärder för att motverka scalpers.

//Erik

I ärlighetens namn känns hela den här situationen extremt uppblåst jag förstår ifall det hade varit som men grafikkorten när 3000 serien släpptes men jösses 2-4 cpuer hittade ut på tradera och folk går i taket...

Spelar ingen roll hur ni hade gjort för det kommer alltid finns folk som gnäller.

Tycket överlag att det var ett välordnat evenemang och det ska ni ha ett stort tack för!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Jag tackade nej till diskarna jag vann eftersom jag inte har behov av dem, och bad värdet skänkas till välgörenhet i stället. Hoppas pengarna hittar rätt! ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

I ärlighetens namn känns hela den här situationen extremt uppblåst jag förstår ifall det hade varit som men grafikkorten när 3000 serien släpptes men jösses 2-4 cpuer hittade ut på tradera och folk går i taket...

Jag håller verkligen inte med dig här. Att nån eller några köpte på sig flera ex för att sälja vidare gjorde ju att flera andra blev utan och inte ens hade en chans att hinna på dom. Så i mitt tycke är det förkastligt beteende, speciellt med tanke på att det var en eller flera medlemmar från den här sidan som gjorde det. Jag tycker att dom ska skämmas, men tyvärr så gör dom väl inte det. Men förhoppningsvis så hittar Komplett på nåt för att förhindra att det händer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

ja, såhär i efterhand borde vi såklart slagit på "max en per kund" -funktionen för dessa produkter. Vi komemr se på det till framtiden och ev. ta till fler åtgärder för att motverka scalpers.

//Erik

Tack för svaret. Det låter bra att ni uppmärksammar det här och försöker att göra nåt åt det till nästa gång.

Permalänk
Medlem

Hej @komplett
Går det att önska rabatt inför framtida bonanza/black friday deals?

Hade i sådana fall velat ha en fin rea på denna
https://www.komplett.se/product/1197083/hem-hushaall/kaffebry...

Permalänk
Komplett.se

I samband med Bonanza 4 så kunde man som Sweclockersmedlem anmäla sig till en lottning där vi utsåg 25 31 medlemmar som garanterat får ta del av våra första leveranser av RTX 4080.

Följande, lyckliga, medlemmar bör kolla sin mailbox och/eller skräppost snarast. Ping!
@Gnåmen
@Sienar
@Yrpelle
@Mr_Skoog
@Trigger
@kenzo15
@Lehto
@Blacksheep
@Ande78
@Callmeal
@HsonAson
@vinylens
@Andra94
@Udiniad
@christianmaximilian
@fuzzmeister
@LudvigLindell
@altair4
@Insanemaggot
@r0zn
@frull3
@lundstrom.emil
@Robortic
@Deqque
@Mr_Flash
@Kelthar
@qube_gbg
@Halfheart
@SWE_Bridgeman
@Sarakin
@cear

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Komplett:

I samband med Bonanza 4 så kunde man som Sweclockersmedlem anmäla sig till en lottning där vi utsåg 25 31 medlemmar som garanterat får ta del av våra första leveranser av RTX 4080.

Följande, lyckliga, medlemmar bör kolla sin mailbox och/eller skräppost snarast. Ping!
@Gnåmen
@Sienar
@Yrpelle
@Mr_Skoog
@Trigger
@kenzo15
@Lehto
@Blacksheep
@Ande78
@Callmeal
@HsonAson
@vinylens
@Andra94
@Udiniad
@christianmaximilian
@fuzzmeister
@LudvigLindell
@altair4
@Insanemaggot
@r0zn
@frull3
@lundstrom.emil
@Robortic
@Deqque
@Mr_Flash
@Kelthar
@qube_gbg
@Halfheart
@SWE_Bridgeman
@Sarakin
@cear

Måste tyvärr krossa ditt hjärta o säga att jag redan köpt ett 4090 :/ </3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Trevligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

I samband med Bonanza 4 så kunde man som Sweclockersmedlem anmäla sig till en lottning där vi utsåg 25 31 medlemmar som garanterat får ta del av våra första leveranser av RTX 4080.

Följande, lyckliga, medlemmar bör kolla sin mailbox och/eller skräppost snarast. Ping!
@Gnåmen
@Sienar
@Yrpelle
@Mr_Skoog
@Trigger
@kenzo15
@Lehto
@Blacksheep
@Ande78
@Callmeal
@HsonAson
@vinylens
@Andra94
@Udiniad
@christianmaximilian
@fuzzmeister
@LudvigLindell
@altair4
@Insanemaggot
@r0zn
@frull3
@lundstrom.emil
@Robortic
@Deqque
@Mr_Flash
@Kelthar
@qube_gbg
@Halfheart
@SWE_Bridgeman
@Sarakin
@cear

Vart att beställa ett så nu måste jag göra mig av med mitt 3080 men det lär nog inte vara några problem.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Häng med nu @komplett! Ni får ju se till att skapa en ny tråd för nästa Bonanza i samband med att reklamen går live på SWEC!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Häng med nu @komplett! Ni får ju se till att skapa en ny tråd för nästa Bonanza i samband med att reklamen går live på SWEC!

Är det ny Bonanza på g?

Har börjat se mig om efter ny mobil och kan tänka mig vänta om det finns chans för bra rabatt

Edit: Om det inte kommer en tråd så passar jag på att önska rabatt på Motorola Edge 30 Neo, @komplett

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Är det ny Bonanza på g?

Har börjat se mig om efter ny mobil och kan tänka mig vänta om det finns chans för bra rabatt

Ja 2023-02-27 verkar det som. Får upp massor med banners, men de har inte startat någon tråd om det ännu.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tidigare så har vi fått gissa vad som kan komma.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter nya Sony WH-1000 hörlurar då mina xm2or börjat ge sig! Väntar självfallet på bonanzan 😎

Permalänk
Avstängd

Gpu hoppas man på. Bättre än man har redan...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

5800x3d till alla!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

@komplett

Om man får önska, så har jag följande artiklar på min lista. Får de stadiga rabatter, till under historiskt skådat lägstapris så lär det blir köp från min sida:

https://www.komplett.se/product/1201392/datorutrustning/lagri...
Fast i 2TB versionen, som ni verkar sakna på hemsidan (fanns bara med kylfläns).
https://www.komplett.se/product/1217526/datorutrustning/dator...
https://www.komplett.se/product/1213167/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

5te gången gillt att önskan ska slå in nu då!

Vill gärna ha pangpris på en robotdammsugare.
Men jag är kräsen!

Någon av följande är högst på listan!
Roborock S7 MaxV Ultra
Roborock S7 MaxV Plus

Det löser väl ni? @Komplett

Grymt kul att ni fortsätter med Bonanza, Much Cred!