Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope. Det var därifrån jag tog bild nr 2 ifrån. Den visar bara att jag äger standard versionen av 5:an och 4:an
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hur ser det ut hos dig, kan du visa en bild på samma ställe som jag tagit bild på i detta inlägg?

Min visar samma.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min visar samma.

Ok. Så man hämtar hem standard versionen och den hittar automatiskt att den ska hämta hem allt annat också eller? Har du hämtat hem 5:an eller 4:an?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope. Det var därifrån jag tog bild nr 2 ifrån. Den visar bara att jag äger standard versionen av 5:an och 4:an
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hur ser det ut hos dig, kan du visa en bild på samma ställe som jag tagit bild på i detta inlägg?

Så har ser det ut för mig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så har ser det ut för mig.
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av jnsson:

Ok. Så man hämtar hem standard versionen och den hittar automatiskt att den ska hämta hem allt annat också eller? Har du hämtat hem 5:an eller 4:an?

Ingen aning. Såhär ser det ut för mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Haha sjukaste köpet om vi får behålla FH5 för 7,99:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så har ser det ut för mig.
<Uppladdad bildlänk>

Så där ser det inte ut hos mig

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ingen aning. Såhär ser det ut för mig.
<Uppladdad bildlänk>

Jag har samma dom dig Sh4d0wfi3nd
Tror jag hittat hur det är, iallafall för mig. Man får Standard spelet men sedan under addons (som det heter på min engelska installation av Windows) så finns alla extra saker och först så visar den vad det kostar, men om man går in på t.ex. 5:an Hot Wheel expansion så känner den då av att man äger den och om man går bakåt ut så man ser alla extra saker igen så visas det då som att man äger det. Så den känner av att jag äger allt. Och när jag valde att hämta hem 5:an så säger den att den kräver runt 115GB utrymme. @Felixark hur mycket utrymme krävde den för dig när du hämtade hem det? Kan det vara för att jag kör med engelskt Windows och därmed också engelsk xbox app?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har redan köpt Forza H4 plus expansioner och Hot Wheels expansionen till FH5 men 8 spänn för allt annat var riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Efter köp och när jag tittar i "My library" på pc så verkar inte Premium vara aktiverat

Får nog rätta mig själv. Verkar fortfarande aktiverat att kunna köpa "Forza Horizon 5 Premium Edition" men dock så har jag status "owned" på alla addons (utöver owned på grundspelet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

På köpsidan står det att följande ingår:

Inkluderade spel
Forza Horizon 4
Forza Horizon 5

Tillägg som ingår
Forza Horizon 4 Car Pass
Forza Horizon 4 Best of Bond-bilpaket
Forza Horizon 4 Fortune Island
Forza Horizon 4 LEGO® Speed Champions
Forza Horizon 4 Formula Drift-bilpaket
Forza Horizon 4 VIP
Forza Horizon 4-välkomstpaket
Forza Horizon 5 Car Pass
Forza Horizon 5 Hot Wheels Expansion
Forza Horizon 5 Expansion 2
Forza Horizon 5 Premium VIP
Forza Horizon 5 VIP-medlemskap
Forza Horizon 5-välkomstpaket

Kollar man under 'Add-ons for this game' när man kollar under 'My library' så verkar det matcha vad som är inkluderat (har inte kollat i detalj, men det verkar rätt). Dvs. det är inte alla expansioner mm. men det är ändå rätt mycket som ingick. Kan definitivt inte klaga sett till priset på 8 kr.

Kollar jag under 'Add-ons for this game' är det följande som inte har ingått:

Forza Horizon 4 Treasure map
Forza Horizon 4 Hot Wheels Legends Car Pack
Forza Horizon 4 High Performance Car Pack
Forza Horizon 4 Japanese Heroes Car Pack
Forza Horizon 4 Open Top Car Pack
Forza Horizon 4 British Sports Cars Car Pack
Forza Horizon 4 Icons Car Pack
Forza Horizon 4 Any Terrain Car Pack

Forza Horizon 5 Treasure map
Forza Horizon 5 Expansions Bundle (fast det som ingår, Hot Wheels, verkar jag ha)

Så Forza 5 verkar vara i princip komplett.

Nedladdning för Forza 4 på 79,4 GB. Forza 5 på 122,7 GB (Ägde inget sedan tidigare).

Det är alla expansioner, iallafall alla kartor. Man kommer få karta nr 2 till 5:an när det släpps.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så där ser det inte ut hos mig
Jag har samma dom dig Sh4d0wfi3nd
Tror jag hittat hur det är, iallafall för mig. Man får Standard spelet men sedan under addons (som det heter på min engelska installation av Windows) så finns alla extra saker och först så visar den vad det kostar, men om man går in på t.ex. 5:an Hot Wheel expansion så känner den då av att man äger den och om man går bakåt ut så man ser alla extra saker igen så visas det då som att man äger det. Så den känner av att jag äger allt. Och när jag valde att hämta hem 5:an så säger den att den kräver runt 115GB utrymme. @Felixark hur mycket utrymme krävde den för dig när du hämtade hem det? Kan det vara för att jag kör med engelskt Windows och därmed också engelsk xbox app?

HAha, går du in på en av expansionerna som står att du inte äger så äger du den.. Mjukvaran är enormt kass och nästan sämre på W11 än den var på W10 för ett par år sedan. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också. Känns konstigt. Har länge sneglat på Horizons utan att slå till. För det priset kan man ju inte låta bli... Nu skall 4-åriga dottern ut och race:a med pappa

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope. Det var därifrån jag tog bild nr 2 ifrån. Den visar bara att jag äger standard versionen av 5:an och 4:an
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hur ser det ut hos dig, kan du visa en bild på samma ställe som jag tagit bild på i detta inlägg?

Så ser det ut för mig också. Men om klickar på vanliga forza horzion 4 och sedan på t.ex lego dlc så går det att installera ändå. Så jag antar att det bara är bug i xbox lunchern.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så ser det ut för mig också. Men om klickar på vanliga forza horzion 4 och sedan på t.ex lego dlc så går det att installera ändå. Så jag antar att det bara är bug i xboc lunchern.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Japp, precis samma för mig. Trodde det var något fel hos mig men skönt då är det inte det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Jag har inte ens XBOX men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Speciellt inte hur värdelös PS5 är att få tag på till rimligt pris. Väl värt det. Ska bli intressant att se hur de hanterar ett uppenbart fel. De gör säkert som Komplett. Pik, pik!

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag har inte ens XBOX men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Speciellt inte hur värdelös PS5 är att få tag på till rimligt pris. Väl värt det. Ska bli intressant att se hur de hanterar ett uppenbart fel. De gör säkert som Komplett. Pik, pik!

Plockade också på mig denna "bundle", även om jag redan hade tillgång till mycket av det som fanns. Hade t. ex. inte LEGO för FH4, eller VIP för FH5.

Permalänk
Skrivet av MrRunaway:

Jag har inte ens XBOX men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Speciellt inte hur värdelös PS5 är att få tag på till rimligt pris. Väl värt det. Ska bli intressant att se hur de hanterar ett uppenbart fel. De gör säkert som Komplett. Pik, pik!

Jag tolkar det som att det är till PC eller xbox?

Visa signatur

Intel Core i7 7700
ASUS STRIX-GTX1060 -O6G
Corsair 2x8GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX

Permalänk
Medlem
Skrivet av nahojjjen:

Jag tolkar det som att det är till PC eller xbox?
https://i.imgur.com/SbyjjUx.png

Du kan spela på antingen Xbox eller PC. Du köper en gång och har tillgång till spelet på båda plattformarna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Så där ser det inte ut hos mig
Jag har samma dom dig Sh4d0wfi3nd
Tror jag hittat hur det är, iallafall för mig. Man får Standard spelet men sedan under addons (som det heter på min engelska installation av Windows) så finns alla extra saker och först så visar den vad det kostar, men om man går in på t.ex. 5:an Hot Wheel expansion så känner den då av att man äger den och om man går bakåt ut så man ser alla extra saker igen så visas det då som att man äger det. Så den känner av att jag äger allt. Och när jag valde att hämta hem 5:an så säger den att den kräver runt 115GB utrymme. @Felixark hur mycket utrymme krävde den för dig när du hämtade hem det? Kan det vara för att jag kör med engelskt Windows och därmed också engelsk xbox app?

Femman ska ta 122,7 GB för mig enligt butiken, fyran 79,37, sen ser jag inte vad alla expansionerna kräver för de har inte börjat laddas ned än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan spela på antingen Xbox eller PC. Du köper en gång och har tillgång till spelet på båda plattformarna

Antar man behöver någon form av launcher om det ska spelas på PC, korrekt...?
Typ som Steam.
Var hittas den launchern? Är den bakåtkompatibel med säg Win 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Femman ska ta 122,7 GB för mig enligt butiken, fyran 79,37, sen ser jag inte vad alla expansionerna kräver för de har inte börjat laddas ned än.

122,8GB här, Tur att man har 1000 lina, samt erbjudandet gäller visst 14 dagar till och verkar inte vara fel för de reade ut den här bundle för 18:- men det här verkar tillhöra black weeken rean som håller på överallt nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Antar man behöver någon form av launcher om det ska spelas på PC, korrekt...?
Typ som Steam.
Var hittas den launchern? Är den bakåtkompatibel med säg Win 7?

Det är Windows ägna Microsoft store.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Tack för tipset, insta köp!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Antar man behöver någon form av launcher om det ska spelas på PC, korrekt...?
Typ som Steam.
Var hittas den launchern? Är den bakåtkompatibel med säg Win 7?

Den går att installera på Microsoft store och heter xbox och forza 4 och 5 kräver Windows 10 så nej det fungerar inte med Windows 7.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

Det går dock att skicka som present till folk utanför Sverige. Skickade precis en kopia till en polare i England.

Står att det skickas som en kod som enbart gå att använda i Sverige. Fungerade ändå.

Fungerar det verkligen för mig så står det att det endast går att aktivera inom Sverige.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fungerar det verkligen för mig så står det att det endast går att aktivera inom Sverige.<Uppladdad bildlänk>

Ja, det fungerar. Kompisen jag skickade till la upp den på hot UK deals. Det blev en extremt populär tråd där. Fungerar tydligen för dem att köpa själva med.

Permalänk
Skrivet av nahojjjen:

Jag tolkar det som att det är till PC eller xbox?
https://i.imgur.com/SbyjjUx.png

Det är så jag uppfattar det med.

Kör Arch Linux på min arbetsdator. Finns inga planer på dualboot.

Skrivet av Kent:

Här kan ni diskutera fynd som det skrivs om i Digitala spelfynd-tråden.

#fynd

Tack! Ett mycket bra initiativ. Det blev kaotiskt efter ditt monstertips. Jag vet inte hur många som nappat på det.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Nu är priset fixat på Forza dealen igen. Priset är nu 759Kr istället

Permalänk
Medlem

Kan nån uppdatera ifall de tar tillbaka köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Kan nån uppdatera ifall de tar tillbaka köpet?

Synd att man inte var hemma och också kunde köpa. De har nu korrigerat upp till 759:-
Hoppas att ni får behålla spelet ni som han slå till.
Uppdatera oss andra nyfikna hur det går

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Synd att man inte var hemma och också kunde köpa. De har nu korrigerat upp till 759:-
Hoppas att ni får behålla spelet ni som han slå till.
Uppdatera oss andra nyfikna hur det går

Mitt håller på att installeras så det går nog bra.
Aldrig kört något Forza spel men om det är något likt gamla Gran turismo 3 fast bättre så är det nog ett trevligt soffspel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.