Calle och André undersöker Fractal Design Ridge

Permalänk
Melding Plague

Calle och André undersöker Fractal Design Ridge

Utöver inspektion av nordisk-inspirerad design och tygklätt yttre undersöks om den kompakta lådan rymmer även större komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte omöjligt att det blir en någon gång i framtiden men väntar fortfarande på att de ska få tummen ur och bygga en uppdaterad kub! >:)

... och hade gärna sett en mindre variant för rena iGPU-system.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ja, högst upp på chassilistan men node 202 får hänga med ett tag till.

Plockar nog gärna upp den på någon rea, säg 790:- vid nästa eller nästnästa BF?

Permalänk
Inaktiv

Man tackar för videon, detta blir sannolikt nästa chassi om mina komponenter får plats

Permalänk

Lite 3-486:a över det hela. Saknas bara en CRT som står på det liggande chassit

Permalänk

Om man höjer volymen så kan man höra Jonas i rummet utanför "Jag ville ju leka med chassit! Det är ju min grej!!! Chassit, kom tillbaka! :¨( ".

Skämt åsido, det var snabba ryck från FD.
Hade detta chassit kommit 1 månad tidigare hade jag köpt det istället för mitt NR200P.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ett riktigt lovande chassi! Ska hänga över Calle som en hök när det ska byggas dator.

Permalänk
Medlem

kanske en bra låda för mitt system att flytta in i. nuvarande är det i en dan a4, v1

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Nej, åtminstone så länge som itx-plankor med 10 gbps nic inte är vanligt förekommande, men det problemet gäller ju alla itx-chassin så inte specifikt det här.

Annars ett helt klart intressant chassi. Snyggt. Är ingen fan av pci-extenders dock, men funkar det så funkar det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmobbare

*Host* sida 24 *host*

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Laine:

*Host* sida 24 *host*

Hahaha, jag hade läst måtten och manualen innan men tänkte att jag skulle lösa det med instruktionerna från minnet.
Till slut kom den på plats.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av CrispVanDahl:

Hahaha, jag hade läst måtten och manualen innan men tänkte att jag skulle lösa det med instruktionerna från minnet.
Till slut kom den på plats.

När man gör sitt bästa, men ens bästa också är ganska dåligt.

Det finns risk för att den där lådan smyger sig ned i min väska för att aldrig återvända igen.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av landmarks:

När man gör sitt bästa, men ens bästa också är ganska dåligt.

Det finns risk för att den där lådan smyger sig ned i min väska för att aldrig återvända igen.

hörrö

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ett trevligt chassi att ha framme eller i vardagsrummet. Kanske inte med ett 4080 kort då, även om det såg ut att sitta som handen i handsken.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Härligt att ni är så snabba på banan med detta chassit, 202'an var grym men denna ser ut att vara bättre på alla sätt (förutom pris kanske). Blev speciellt imponerad över hur lätt det var att ta isär, det var något som var riktigt bökigt med 202'an.
Och grymt att du lyckades få in 4080'n till slut, skam den som ger sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ett riktigt lovande chassi! Ska hänga över Calle som en hök när det ska byggas dator.

Det vore kul och trevligt om ni gjorde en livestream när ni bygger dator i detta chassi, du var ju sugen på att bygga i detta chassi...

Måste ha kliat rejält i Jonas fingrar när ni höll på med detta chassi, chassi Jesus ville nog vara med haha

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

När man gör sitt bästa, men ens bästa också är ganska dåligt.

Det finns risk för att den där lådan smyger sig ned i min väska för att aldrig återvända igen.

Ja du kan ju alltid ursäkta dig med att du bara ska ta med den till Jonas för att visa upp den så han får fingra på den! haha

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Snusfri

Skulle det gå att köra en 13900K och 3090 i denna granna låda utan att throttla för mycket.

Givetvis med UV på cpu och lägre PL.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Såg att OC3D kunde klämma in ett 4090 founders i MED fläktarna på sidan, toppen blir det nog inget då kontakten sticker ut där men imponerande.
Borde funka riktigt bra med ett 4-slots kort, ev ta bort fläktarna och låta chassifläktarna kyla hela alltet.