Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Hej kära medlemmar,

Har någon möjligtvis snappat upp någon bra deal på laptop i prisklassen 6 000 - 8 000 kr?
Mest för generellt bruk, kanske lite Netflix och Office men inget spelande. Som vanligt tack för alla kloka inslag!

Permalänk
Skrivet av raketmaskinen:

Märkligt att det verkar fungera för vissa och inte för andra. Jag köpte precis som vanligt, märkte inte av någon geo-restriktion, Jag köpte dock lite andra saker (som också hade betydligt bättre pris än i Sverige) och gick med i Tyska prime (1 månad gratis) för att få dom bra priserna:

Jabra elite 4 Active för 69 eur: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B09KNPZB1N/ref=ppx_od_d...

Anker Soundcore Motion+ för 72 eur: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07P39MLKH/ref=ppx_od_d...

Typ 880 spänn landar Jabran på i slutändan för mig. 890 från svenska butiker... Men visst, billigare är det ju ändå.

Varför verkar det vara så olika för alla?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martoon:

Jaha, åh fan..
Nu har jag såklart redan besällt, borde jag avbryta och testa lägga en ny beställning på måndag tycker du?

Svårt att avgöra då supporten inte vet vad som gäller och ger olika besked. Men sen så står det inte någonstans på deras sida att man först skulle få rabatten när man väl har skickat in en produkt i inbyte, så baserat på det tror jag det kan bli problem senare att få den extra rabatten.

Och tidigare har det tagit flera månader innan Samsung har skickat ut returlådorna så man kan skicka in sin inbytes enhet. Så var beredd på att vänta länge.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Var det ett nytt konto eller befintligt (svenskt?) konto som du kunde fylla på?

Ett befintligt tyskt (jag bor i Schweiz), så det kan eventuellt vara någon geografisk blockering.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

I kanadensiska Google sidan så kan man köpa Pixel Pro 7 för runt 8000 kr. I den svenska sidan så har den inte ens rabatt. Tror ni att den svenska sidan kommer rabattera Pro på den riktiga Black Friday dagen?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

https://telenor.se/handla/bredband/

1000 lina för 249kr/mån är ju sinnes. När jag skriver in min adress och går vidare visar den ord. pris igen dock.

Någon som lyckas gå vidare med kampanjpriset?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

https://i.imgur.com/JQenqeb.png

https://telenor.se/handla/bredband/

1000 lina för 249kr/mån är ju sinnes. När jag skriver in min adress och går vidare visar den ord. pris igen dock.

Någon som lyckas gå vidare med kampanjpriset?

Detta gäller enbart vissa adresser/nät.
Bredbandsutbud och priser är beroende på vart du bor och vilket nät du tillhör osv.

Jag kan inte ens ha 1000/1000, och har bara erbjudande på 100/100 och 250/250 här. Som de senaste åren hos Telenor BF erbjudande ex.

Väldigt missvisande att ha det utan någon information dock på sidan. Borde tydligt stå typ "Priser/erbjudande och utbud kan variera beroende på nät" eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

https://i.imgur.com/JQenqeb.png

https://telenor.se/handla/bredband/

1000 lina för 249kr/mån är ju sinnes. När jag skriver in min adress och går vidare visar den ord. pris igen dock.

Någon som lyckas gå vidare med kampanjpriset?

De har också strukit "från x kr/månad" till fasta 249, därmed har de (anser jag) tagit bort möjligheten att inte erbjuda det priset oavsett vem man är och var man bor. Självklart i den mån de har möjlighet att leverera tjänsten, det finns ju fibernät som inte släpper in alla operatörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

https://i.imgur.com/JQenqeb.png

https://telenor.se/handla/bredband/

1000 lina för 249kr/mån är ju sinnes. När jag skriver in min adress och går vidare visar den ord. pris igen dock.

Någon som lyckas gå vidare med kampanjpriset?

Pratade med chattsupporten om det, tydligen behöver man vara i Telenors Stängda fibernät för att kunna ta del av det erbjudandet. Det funkar inte om man har ett öppet fibernät. Då får man bara (som jag" upp till 250mbit av någon anledning.

Borde vara helt stängt för mig kan jag tycka. Känns sådär kul att betala 250kr/månad när man vet att man för samma kostnad kunnat få 1000mbit

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Typ 880 spänn landar Jabran på i slutändan för mig. 890 från svenska butiker... Men visst, billigare är det ju ändå.

Varför verkar det vara så olika för alla?!

72,48 euro med vat för mig. Ca 800kr. Är väl bättre än svenska butiker?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra deal på något ITX AM4 moderkort?

Permalänk

Ingen deal på Apples trådlösa lurar (in ear) denna BF ?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ingen deal på Apples trådlösa lurar (in ear) denna BF ?

aripods pro gen2 på halebop 20% med koden hejbop20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Känns sådär kul att betala 250kr/månad när man vet att man för samma kostnad kunnat få 1000mbit

eller för ännu lägre kostnad om man bor i "rätt" förening. :')

Permalänk
Skrivet av raketmaskinen:

72,48 euro med vat för mig. Ca 800kr. Är väl bättre än svenska butiker?

Men hur kommer du från frakten? Den slapp inte jag senast jag handlade från tyska Amazon, trots Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

eller för ännu lägre kostnad om man bor i "rätt" förening. :')
<Uppladdad bildlänk>

Haha vafan 😂

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av grasklippare:

Men hur kommer du från frakten? Den slapp inte jag senast jag handlade från tyska Amazon, trots Prime.

Prime gäller inte "crossplatform", gissar att du har den svenska?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Men hur kommer du från frakten? Den slapp inte jag senast jag handlade från tyska Amazon, trots Prime.

Nej det är klart. Som jag skrev i ursprungsinlägget så köpte jag ett antal grejer, så frakten "per sak" blev försumbar. men ska man bara köpa hörlurarna och inget mer så är det kanske lite onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ah, så kan det vara.
Det här med externa recensioner ger jag inte mycket för, ofta direkt på tillverkarnas hemsidor där användarna fått prova produkter gratis osv. Sen kanske sämre recensioner aldrig listas där.

Får också upp alla om jag går till prisjakt.se, men byter jag till classic.prisjakt.nu så får jag bara upp de fem som getts via Prisjakt.
Verkar som problemet ligger i att deras BF/Dagens Fynd sidor hämtar data från det nya systemet även om man går från classic och klickar man då vidare på produkten får man inte upp alla recensioner.

Sedan verkar deras nya sida ta in recensioner urskiljningslöst och inte markera om det är från någon som fått produkten gratis, t.ex. via Buzzador elelr om någon verkligen köpt produkten vilket känns sådär.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Prime gäller inte "crossplatform", gissar att du har den svenska?

Då var det tysk pröva-på-prime jag hade. Var likadant även på italienska Amazon.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats handla på Halebop och betala direkt? När jag väljer exmeplvis Apple Watch Nike så kan jag bara få Telia Delbetalning som alternativ?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av grasklippare:

Då var det tysk pröva-på-prime jag hade. Var likadant även på italienska Amazon.

Ah alright, då gäller fri frakt inom Tyskland och Österrike anyhow.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Då var det tysk pröva-på-prime jag hade. Var likadant även på italienska Amazon.

Tyska PRIME gäller bara fri frakt för Tyskland och Österrike, ej Sverige tex.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Någon som sett om det kommit ut någon synology nas med tillbehörande hdds på rea?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Någon som lyckats handla på Halebop och betala direkt? När jag väljer exmeplvis Apple Watch Nike så kan jag bara få Telia Delbetalning som alternativ?

Dom verkar bara ha Telia finance så man får köra på det. Men antar att man kan betala allt på en gång med första betalningen sen.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Jag har bredband 100 med Telenor och ringde deras support nyss.
Erbjudandet gäller bara nya kunder (som det skrivits i tråden redan).

Jag kunde dock bara ta del av 100 och 250. Jag har varit kund länge hos Telenor och personen jag pratade med
uppgraderade mitt bredband till 250, med 50:- rabatt i 12 månader, vilket då blir att jag betalar 50:- mer för 250 istället 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Hej kära medlemmar,

Har någon möjligtvis snappat upp någon bra deal på laptop i prisklassen 6 000 - 8 000 kr?
Mest för generellt bruk, kanske lite Netflix och Office men inget spelande. Som vanligt tack för alla kloka inslag!

MediaMarkt hade en Vivobook förra veckan som var jäkligt läcker för 7000kr. OLED skärm och så, det är jävligt skönt när man ser film i mörkret.
Jag tycker du ska ha lite is i magen och invänta nästa Fredag. Håll utkik efter nåt sånt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-vivobook-pro-14-ol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Dom verkar bara ha Telia finance så man får köra på det. Men antar att man kan betala allt på en gång med första betalningen sen.

Ville slippa kreditupplysning, men för det där priset på en Apple Watch fick det bli så iaf. Köpet gick igenom, frågan är hur många de verkligen haft i lager.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få 1000/1000 för 249, verkade ha ”tur” med att bo i Telenors stängda nät.

Hade också tur då jag tecknade samma abonnemang för 299kr för tre veckor sedan med aktivering idag men ringde support igår och sa upp och tecknade om till det nya 50kr lägre priset - trots att jag då inte är ny kund. Men jag och supportkillen enades om att jag ändå räknades som ny kund då jag sa upp abonnemanget dagen innan det aktiverades.

Måste dock skicka tillbaka routern de skickade ut för tre veckor sen och sedan få en likadan router tillbaka igen haha

Skrivet av baddaren:

Jag har bredband 100 med Telenor och ringde deras support nyss.
Erbjudandet gäller bara nya kunder (som det skrivits i tråden redan).

Jag kunde dock bara ta del av 100 och 250. Jag har varit kund länge hos Telenor och personen jag pratade med
uppgraderade mitt bredband till 250, med 50:- rabatt i 12 månader, vilket då blir att jag betalar 50:- mer för 250 istället 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Jag lyckades få 1000/1000 för 249, verkade ha ”tur” med att bo i Telenors stängda nät.

Hade också tur då jag tecknade samma abonnemang för 299kr för tre veckor sedan med aktivering idag men ringde support igår och sa upp och tecknade om till det nya 50kr lägre priset - trots att jag då inte är ny kund. Men jag och supportkillen enades om att jag ändå räknades som ny kund då jag sa upp abonnemanget dagen innan det aktiverades.

Måste dock skicka tillbaka routern de skickade ut för tre veckor sen och sedan få en likadan router tillbaka igen haha

Haha, kul att någon kunde nyttja det iaf! Skrattretande det där med routern asså, en äkta lose-lose situation.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz