Permalänk

Problem med PS4 Pro

Igår när jag skulle starta mitt PS4 Pro, så fick jag corrupted database file fel. Testade att återställa databasen, fungerade inte, testade att uppdatera programvaran fungerade inte heller. Till slut fick jag göra en ny ominstallation och då startade PS4. Men all data var bort, vilket inte var så konstigt. Testade att spela och det flöt på som vanligt. Men nu i morse så startade jag det igen, tryckte igång ett spel och allt hängde sig och nu får jag samma fel igen.

Började sedan misstänkta att det var den utökade lagringsenheten jag har, en extern SSD-disk, som orsakade problemen. Kopplade bort den och byggde om databasen, men allt går så jäkla segt. Men när själva spelet väl är igång så fungerar det som det ska, men det tar väldigt lång tid att starta spelet, tar tid att gå in i inställningar osv. Så det är nånting som inte är som det ska, kan det vara hårddisken som det är problem med, eller kan det vara något annat hårdvara-relaterat?

Permalänk
Medlem

Det låter som den interna hårddisken som sjunger på sista verschen.
Jag hade i alla fall börjat med att byta den, då den är lättast och typ billigaste att byta. Innan man börjar gräva sig för långt ner i annat.

Och det är ju perfekt att fynda en ny nu under black friday

Den interna är en 2,5 tum med MAX 9,5mm på höjden (tjock). Sedan får du välja skälv vad du är sugen på och plånboken tillåter. SSD är ett alternativ som faktiskt kan göra lite skillnad på PROn.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Jag hade en 1TB ssd disk, som jag använt till min video-monitor (Atomos Ninja V), och efter lite strul så lyckades jag installera PS4 på den. Än så länge så verkar det fungera, men har inte testat att spela eller starta om den, utan håller fortfarande på att ladda ned ett spel som jag kan testa med.