LG 27", 1440p, 240hz, OLED, Flat panel. Fler än jag som längtar till denna skärm släpps?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag har helt ärligt ingen aning varför du är så arg på mig.
Jag hade ingen aning om att du kände så starkt om ämnet och.... förlåt? för att jag gjort dig upprörd.

Jag är inget troll, åtminstone inte i detta avseendet. Jag kan i princip inget om oled. Jag kan i princip inget om tv-apparater.
Jag använder dock en dyr datorskärm dagligen som jag gärna skulle byta ut mot en större motsvarande dito.

Jag tittar på t.ex wendell på level1tech, men även på LTT.

Jag hade mer än gärna använt en oled med hdr då det just nu verkar vara en guldstandard.

Men deras resultat så riktigt hemska ut efter bara något år.

Du länkade själv till:

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Skrollar man ner längre ner på sidan så ser man denna text:

Week 36 (10/04/2018): Uniformity photos updated. Some faint uniformity issues have appeared in the center of the maximum brightness CNN TV and are visible in red, yellow and magenta slides. We will continue to monitor this over the coming weeks.

Den länkar till dessa 3 bilder:

Jag vet inte hur annars jag skall tolka bilderna?

Du läser selektivt och besvarar selektivt.
Återigen pratar vi spel här.

Och om du inte kan någonting om oled eller ens tvapparater, varför yttra dig som om det du säger är fakta?

Rekommenderar att du läser inlägget från laxpudding gällande rtings. Men även det han nyss skrev gällande ltt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Linus har inte fått inbränningar efter månader. Han får retention, det alla misstar för inbränning som man kan framkalla på minuter och som försvinner på minuter.

Fast "alla" inklusive Linus kallar detta för "burn in" när det egentligen är två olika fenomen. Retention är förändrade temperaturer i de pixlar som arbetat längre (därav att kylflänsar hjälper) jämfört med slitna färgfilter som då tar 3000+ timmar innan slitaget börjar synas.

Denna diskussion förekom för övrigt på plasma och CRT-tiden. Tillfällig retention mot faktiskt slitage. Två olika saker. Och då är plasma och CRT känsligare.

Jag är i alla fall så pass gammal att jag satt med en Atari2600, pausade Space Invaders och tittade på efterglöden i någon minut utan att 14-tummaren gick sönder. Men jag hade nog sabbat bildröret om jag pausade en hel vecka 24/7. Där OLED:n behöver månader och år med en upprepning där man kliver förbi alla skydd och kör panelen på ljusnivår långt bort vad plasma och CRT klarar av.

Samma fenomen idag, fast fyrtio år senare.

Aah, så det är alltså ren o skär klickbait han pysslar med då. För ja kort retention får väl jag också, både på min OLED o IPS-panel, men inget jag bryr mig jättemycket om även om jag vet att det såklart inte är helt optimalt i längden.

Permalänk
Medlem

Bra att det kommer fler datorskärmar med OLED. TVn och laptopen har redan OLED-paneler, och snart vill jag byta min datorskärm till OLED också. Jag tycker att bilden blir så mycket bättre att jag anser att den lilla risken för inbränningar är värt det. Enligt mig är den upplevda kvalitetshöjningen bättre med OLED och HDR än t.ex RTX On. Att att äga ett 4090 och inte ha en datorskärm med OLED är nästan bortkastat.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nozomi:

Du läser selektivt och besvarar selektivt.
Återigen pratar vi spel här.

Och om du inte kan någonting om oled eller ens tvapparater, varför yttra dig som om det du säger är fakta?

Rekommenderar att du läser inlägget från laxpudding gällande rtings. Men även det han nyss skrev gällande ltt.

Vem läser selektivt?

Menar du att jag skall köpa en monitor för spel, och en monitor för att starta spelen eller?
Jag arbetar hemifrån, 8H per dag. Sedan är min primära hobby datorer också (shit) spel kommer långt ner på listan med ett par timmar i veckan.

Vilka är rtings? är de fristående från ekonomiskt goda förslag från tillverkare av bildskärmar?
Jag har ingen aning? jag vet inte vem man skall lyssna på? Det är iallafall inte på dig när du beter dig som en tonåring.

Varför skall det bli hotfullt för att man ställer en fråga i ett forum och i princip får skäll för detta? Det är minst sagt irriterande.

Jag har läst laxpuddings text, jag har läst texten du länkade till. Har jag mött den totala objektiva faktan i universum nu och summan är att oled inte kan fallera på något vis och jag skall köpa en för att de helt enkelt är bäst så som du får det att låta?

Orkar inte höra det ens.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Allexz: Varför väljer du medvetet bilderna som visar extremfallet (CNN max ljusstyrka) och de 3000 timmar och den situation alla vet att man ska undvika? Det ger i alla fall för mig intrycket att du tyvärr främst är bekväm och inte vill nyansera din uppfattning. Som för övrigt verkar vara just en fix uppfattning och inte en erfarenhet, likt att det finns så många här i forumet som har 2017-OLED:s kopplade till datorn och verklig erfarenhet att de klarar sig utan problem.

Call of Duty: WWII längst upp till höger är vecka 102, 10 500 timmar med enbart Call of Duty: WWII på 200 nits.

Rött är känsligast. Detta ovan är efter 10 500 timmar, exakt samma spel hela tiden på en panel som räknas som känslig.

OLED är inte fritt från problem. Inbränningar är däremot något man kan utbilda sig själv om. Är man gammal nog att ha överlevt CRT-eran utan problem, kan man överleva OLED-eran också. Annars finns alltid lämpligare alternativ i form av LCD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Återigen pratar vi spel här.

Mjae, vi pratar rimligen även generellt datorbruk, dvs stirra på windowsskärm i långa perioder.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

För liten och för låg upplösning

Permalänk
Sötast
Skrivet av Laxpudding:

Linus har inte fått inbränningar efter månader. Han får retention, det alla misstar för inbränning som man kan framkalla på minuter och som försvinner på minuter.

Fast "alla" inklusive Linus kallar detta för "burn in" när det egentligen är två olika fenomen. Retention är förändrade temperaturer i de pixlar som arbetat längre (därav att kylflänsar hjälper) jämfört med slitna färgfilter som då tar 3000+ timmar innan slitaget börjar synas.

Denna diskussion förekom för övrigt på plasma och CRT-tiden. Tillfällig retention mot faktiskt slitage. Två olika saker. Och då är plasma och CRT känsligare.

Jag är i alla fall så pass gammal att jag satt med en Atari2600, pausade Space Invaders och tittade på efterglöden i någon minut utan att 14-tummaren gick sönder. Men jag hade nog sabbat bildröret om jag pausade en hel vecka 24/7. Där OLED:n behöver månader och år med en upprepning där man kliver förbi alla skydd och kör panelen på ljusnivår långt bort vad plasma och CRT klarar av.

Samma fenomen idag, fast fyrtio år senare.

Tack för denna info. Så retention är alltså ofarlig och något man kan refresha varje dag eller hur gör man?
Färgfilterna på 3000+ timmar, hur ställer det sig jämfört med andra paneltyper? kör IPS själv.
inte helt ovanligt att skärmen är igång 15+H per dag, så det är ju lite mer än ett halvår, vad händer sedan?

Skrivet av Laxpudding:

@Allexz: Varför väljer du medvetet bilderna som visar extremfallet (CNN max ljusstyrka) och de 3000 timmar och den situation alla vet att man ska undvika? Det ger i alla fall för mig intrycket att du tyvärr främst är bekväm och inte vill nyansera din uppfattning. Som för övrigt verkar vara just en fix uppfattning och inte en erfarenhet, likt att det finns så många här i forumet som har 2017-OLED:s kopplade till datorn och verklig erfarenhet att de klarar sig utan problem.

Call of Duty: WWII längst upp till höger är vecka 102, 10 500 timmar med enbart Call of Duty: WWII på 200 nits.

https://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/real-burn-in/real-burn-in-week-102-tv-0-red-large.jpg

Rött är känsligast. Detta ovan är efter 10 500 timmar, exakt samma spel hela tiden på en panel som räknas som känslig.

OLED är inte fritt från problem. Inbränningar är däremot något man kan utbilda sig själv om. Är man gammal nog att ha överlevt CRT-eran utan problem, kan man överleva OLED-eran också. Annars finns alltid lämpligare alternativ i form av LCD.

Tack igen för rejäla svar!
Jag valde dem medvetet främst för att den andra snubben gjorde mig galet förbannad med sin översittarattityd. Men sekundärt då jag faktiskt vill gå över till oled men blev avskräckt av LTT's förbannade video..... sedan såg jag dessa bilder och blev ännu mer avskräckt. Jag har alltid haft dyra skärmar då jag verkligen uppskattar en bra skärm.... men har inte råd att byta varannat år så man blev ju alldeles nojjig

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot att köra OLED i fps, även fast man börjar bli för gammal för att dra nytta av det.
Låg motion blur är dock trevligt i alla åldrar

Grämer mig att läsa folk som tar upp LTT i diskussioner. Vad jag avskyr den mannen, hans inkompetens och folks vilja att titta på hans dynga.

Permalänk
Medlem

32", 120Hz+ och 4K... kom igen!

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Medlem

Jättekul att se OLED i mindre format men priset är ju alldeles för dyrt. LGs C2 som är 42” 4K 120Hz kostar ju ”bara” 9 000kr. Varför släpper dom inte först en 1440p 144Hz? Jag kommer vänta tills priset går ner i 5000kr klassen för att tycka det är värt.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jikz:

Jättekul att se OLED i mindre format men priset är ju alldeles för dyrt. LGs C2 som är 42” 4K 120Hz kostar ju ”bara” 9 000kr. Varför släpper dom inte först en 1440p 144Hz? Jag kommer vänta tills priset går ner i 5000kr klassen för att tycka det är värt.

Håller med. Min magkänsla var också att det var i det dyraste laget. Hoppas priserna går ner mot 6-6500 kr åtminstone så småningom.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

För dyrt, men ge det något år så kommer priserna bli bättre tror jag

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Allexz:

Tack för denna info. Så retention är alltså ofarlig och något man kan refresha varje dag eller hur gör man?
Färgfilterna på 3000+ timmar, hur ställer det sig jämfört med andra paneltyper? kör IPS själv.
inte helt ovanligt att skärmen är igång 15+H per dag, så det är ju lite mer än ett halvår, vad händer sedan?

Du väntar sekunderna de tar för dem tar att klinga bort. Fler sekunder på Philips OLED-TV eftersom de driver panelen hårdare (men också kickar igång skärmsläckare snabbare). Eller väntar minuterna på en gammal 2017-panel. Eller så uppstår de inte alls på välkylda paneler som Sony och Panasonics Master-modeller. Och i viss mån LG OLED G-modeller där det är snabba sekundrar.

Men du kör inga refresh för lite retention. Panel refresh gör man för att rensa ut ojämnheter som ackumulerar under längre perioder efter veckor och månader.

IPS och LCD drabbas av samma problem fast av andra tekniska skäl ifall man kör dem på samma sätt. Det finns väl inte en serverhall någonstans i landet där det inte står en LCD med en dialogruta inbränd.

Är du ute efter en skärm som kör 100 timmar i veckan med mycket statisk information klarar du dig bra på en LCD. Den är byggd för det ändamålet. Den slits också fast på andra sätt. Blir till exempel blåare med tiden när den gul fosforn slits medan den blå dioden är mer beständig. Fast det är ett global slitage. Äldre paneler får till slut också problem med retention. Ofta mot kortsidorna där man märker att ikoner och annat hänger kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tack för denna info. Så retention är alltså ofarlig och något man kan refresha varje dag eller hur gör man?
Färgfilterna på 3000+ timmar, hur ställer det sig jämfört med andra paneltyper? kör IPS själv.
inte helt ovanligt att skärmen är igång 15+H per dag, så det är ju lite mer än ett halvår, vad händer sedan?

Tack igen för rejäla svar!
Jag valde dem medvetet främst för att den andra snubben gjorde mig galet förbannad med sin översittarattityd. Men sekundärt då jag faktiskt vill gå över till oled men blev avskräckt av LTT's förbannade video..... sedan såg jag dessa bilder och blev ännu mer avskräckt. Jag har alltid haft dyra skärmar då jag verkligen uppskattar en bra skärm.... men har inte råd att byta varannat år så man blev ju alldeles nojjig

Titta igen på ltt-videon, han visar ju att pixelrefresh nollar hans retention. Sen försöker han förklara bort det med någon konstig analogi med sandpapper. Han vet inte vad han pratar om helt enkelt, nästan som han fått betalt av samsung att göra videon, eller så tror han att han knäcker hela oled-konspirationen genom att belysa detta…

Permalänk

Väldigt intressant skärm! De specs jag vill ha.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

26,5 tum och 1440p ger denna skärm samma pixeldensitet på cirka 110 ppi som OLED42C2, så det är sannolikt att denna skärm är tillverkad från samma paneler som den TV-modellen.

Eftersom datorskärmar alltid behandlas rätt styvmoderligt av tillverkare gissar jag på att det kommer dröja innan vi får se några 4k120 OLEDs i 27-tum. Om LG väljer att tillverka en 8K OLED i 55 tum lär det gå att tillverka en 27,5 tums 4K.

Permalänk
Inet

Definitivt en skärm som man blir sugen på!
Jag kikade lite snabbt med vår inköpare då jag själv var nyfiken och tänkte dela med mig av den infon som vi har i dagsläget.
Slutet av Q1 2023 verkar det som vi kanske kommer få in den, gällande priset så lär det bli ganska saftig summa.

Vi ska kika på om vi kan ta in den för att göra video på den så fort vi kan också

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Känns rätt saftigt för en 27" 1440p skärm, 13k alltså.

Spontanköpte en LG OLED 42C2 för 8990 hos Inet och det känns verkligen prisvärt! Var lite rädd att text inte skulle se skarp ut eller att jag skulle störa mig på ASBL men tycker att allt ser precis lika knivskarpt ut som på mina IPS skärmar och ASBL är heller inget som stör.

Nackdelen kanske är att jag nu sitter och sneglar på ett 4090

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Mjae, vi pratar rimligen även generellt datorbruk, dvs stirra på windowsskärm i långa perioder.

Du kanske gör det.

Men jag har inte pratat om något annat än spel sedan mitt första inlägg vilket Allexz besvarade men valde att ignorera det man sade och kom med sina egna påståenden som om de vore fakta och blir sedan upprörd när man ifrågasätter samtidigt som han erkänner att han inte har någon som helst koll på något som tråden handlar om.

Tråden handlar dessutom om en Spelskärm i 240hz, och inte en arbetsskärm, även om skärmar kan användas till flera ändamål.
De flesta som jobbar hemifrån klarar sig nog på en vanlig 60hz skärm för 2000 kr och kommer nog inte ens titta på denna.

Vill man ha båda så kan man alltid ha fler än en skärm.

Skrivet av Allexz:

Tack för denna info. Så retention är alltså ofarlig och något man kan refresha varje dag eller hur gör man?
Färgfilterna på 3000+ timmar, hur ställer det sig jämfört med andra paneltyper? kör IPS själv.
inte helt ovanligt att skärmen är igång 15+H per dag, så det är ju lite mer än ett halvår, vad händer sedan?

Tack igen för rejäla svar!
Jag valde dem medvetet främst för att den andra snubben gjorde mig galet förbannad med sin översittarattityd. Men sekundärt då jag faktiskt vill gå över till oled men blev avskräckt av LTT's förbannade video..... sedan såg jag dessa bilder och blev ännu mer avskräckt. Jag har alltid haft dyra skärmar då jag verkligen uppskattar en bra skärm.... men har inte råd att byta varannat år så man blev ju alldeles nojjig

Översittarattityd? Sneglar på ditt första inlägg.

Skrivet av Allexz:

Länka gärna källan då det finns enorma mängder källor med videos som bevisar exakt motsatsen
Samt att LG inte lämnar garanti emot burn-in säger väl mer än tillräckligt redan.

Good try tho!

Det understrukna är som om att jag har fel i mitt påstående. Vilket jag inte har. Och för att förfriska ditt minne: Jag pratade om spel. Och gav två exempel där man kan få burn in tex fifa eller mmos. Men du envisas om att prata om något helt annat som inte är spel. Och istället för att kika på CoD exemplet på Rtings så kikar du på CNN.

Skrivet av Allexz:

Vem läser selektivt?

Menar du att jag skall köpa en monitor för spel, och en monitor för att starta spelen eller?
Jag arbetar hemifrån, 8H per dag. Sedan är min primära hobby datorer också (shit) spel kommer långt ner på listan med ett par timmar i veckan.

Vilka är rtings? är de fristående från ekonomiskt goda förslag från tillverkare av bildskärmar?
Jag har ingen aning? jag vet inte vem man skall lyssna på? Det är iallafall inte på dig när du beter dig som en tonåring.

Varför skall det bli hotfullt för att man ställer en fråga i ett forum och i princip får skäll för detta? Det är minst sagt irriterande.

Jag har läst laxpuddings text, jag har läst texten du länkade till. Har jag mött den totala objektiva faktan i universum nu och summan är att oled inte kan fallera på något vis och jag skall köpa en för att de helt enkelt är bäst så som du får det att låta?

Orkar inte höra det ens.

Du skriver "Good try though" som om att jag är den som har fel. Och sedan drar du på dig offerkoftan.
Om man inte har en blekaste aning så är det väl bäst att man inte skriver alls, eller ställer frågor istället?

Hotfullt? Skäll? Vet inte vart du fick hotfullt ifrån. Skäll förtjänade du med tanke på hur du skrev från början.

Ja du läser selektivt, mitt inlägg handlade om spel och du rabblade upp allt förutom spel i följande inlägg. Varför besvara ett inlägg som handlar om ett ändamål med något helt orelevant till det?

Ditt tankesätt är liksom: LTT fick retention så därför får alla burn in om de använder sina OLED skärmar/Tv till annat än spel!
Samtidigt i verkligheten så har folk suttit med OLED TV apparater som skärmar i flera år, till vanligt bruk från musikproduktion, cad, excel, vanligt surfande utan att ha fått burn in. Vi har ju också haft OLED i telefoner i ett årtionde och har någon fått burn in? Troligtvis inte, eller extremt få fall. Och idag använder många telefonen mer än de gör en dator eller TV. Att tro på någonting som Linus säger i en video är lite som att tro att Elon Musk är raketforskare och kan sin sak. Linus har haft skribenter som skriver vad han ska säga i några år nu.

Permalänk
Medlem

Tror LG vet varför de bara lämnar 1 års garanti på denna

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jedijens:

Blir galen på att LG har portarna rakt ut! Kan inte väggmontera min nuvarande på grund av det...

Funkar det inte med kablar med vinklade kontakter?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av sp1vtr:

Tror LG vet varför de bara lämnar 1 års garanti på denna

Antagligen för att det är den avdelning inom LG-koncernen som bygger bildskärmar (snarare än TV-apparater) som får i uppdrag att ta fram produkten. Då verkar 1 år vara deras standardavtal, åtminstone utrikes. Du som EU-konsument har ju fortfarande 3 års lagstadgad reklamationsrätt.

LG:s OLED G2 har annars 5 års garanti mot problem med panelen: https://www.lg.com/se/oled-tv/2022/oled-warranty

LG Norden har också bytt OLED-paneler inom tre år från inköp när det varit problem med sådant som inbränningar eller ojämnheter som inte försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Definitivt en skärm som man blir sugen på!
Jag kikade lite snabbt med vår inköpare då jag själv var nyfiken och tänkte dela med mig av den infon som vi har i dagsläget.
Slutet av Q1 2023 verkar det som vi kanske kommer få in den, gällande priset så lär det bli ganska saftig summa.

Vi ska kika på om vi kan ta in den för att göra video på den så fort vi kan också

Ge oss en förvarning så vi kan damma av F5:an först bara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av wibbe44:

Du hittar redan Samsungs QD-OLED i Alienware AW3423DW.
Brutal skärm.

Yes. Det var lite av min poäng. Varför har inte Samsung själv en modell, i fler format? Den är ju grym.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

TAKE MY GOD DAMN MONEY

Glad att jag har väntat med skärm köp. Det här blir perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Yes. Det var lite av min poäng. Varför har inte Samsung själv en modell, i fler format? Den är ju grym.

Samsung har ju en egen version med den panelen på G iom Samsung Odyssey OLED

Så det är på G så smått. Alienware har ju en egen version som egentligen är bättre än AW3423DW, i varje fall tyckte jag det verkade så baserat på LTT videon som tog upp de båda. Billigare också iom att de övergett den där Gsync-modulen som allvarligt talat verkar kosta mer än den smakar...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN 😍

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Zemlan:

Samsung har ju en egen version med den panelen på G iom Samsung Odyssey OLED

Så det är på G så smått. Alienware har ju en egen version som egentligen är bättre än AW3423DW, i varje fall tyckte jag det verkade så baserat på LTT videon som tog upp de båda. Billigare också iom att de övergett den där Gsync-modulen som allvarligt talat verkar kosta mer än den smakar...

Det visste jag inte men det låter ju logiskt, det märkliga är att Samsung inte var först med tanke på att de själva tillverkar panelen. Nu är ju Samsung ett mega-bolag med många bolag inom sig självt så det är väl Samsung Electronics och Samsung SDI som inte sett nyttan av varandra än. PS. Jag har ingen aning om hur Samsung opererar. DS.

Den billigare modellen antar jag bara finns i USA?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt