Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

Jag är också behov av ett byte.
Men väntar tills på Fredag så får vi se.
Kanske finns något dunder erbjudande

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Kan meddela att samsungs erbjudande på S8 plattan nu fungerar. Finns dock endast Rosa kvar av billigaste varianten men har testat alla kombinationer och extra rabatten på 2000kr läggs till när man kommit hela vägen till kassan. blev en rosa s8 wifi 128gb för 288kr för mig vid inbyte av en gammal iphone 11 pro max.

Permalänk
Skrivet av fatedirty:

Kan meddela att samsungs erbjudande på S8 plattan nu fungerar. Finns dock endast Rosa kvar av billigaste varianten men har testat alla kombinationer och extra rabatten på 2000kr läggs till när man kommit hela vägen till kassan. blev en rosa s8 wifi 128gb för 288kr för mig vid inbyte av en gammal iphone 11 pro max.

Nästan gratis.. Tappade du bort någon siffra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Är Amazon lite osäkra på vilken telefon det är de säljer? Galaxy S22/S22 Ultra

Om det är en S22 Ultra är väl priset väldigt bra? Är det faktiskt en S22 är priset ändå rätt bra?

klickade in och sökte på modelnumret, det är en s22 128gb

Permalänk
Medlem

Mycket har skrivits i tråden om Samsung Tab S8, men hur är A8 om man bara ska ha den till att spela upp strömmande video från övervakningskamera?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Nästan gratis.. Tappade du bort någon siffra?

Nej det blev 288.00 kr. även bf2022 rabattkod för 100kr till avdraget.

Permalänk
Medlem

... Och när man just bestämt sig för att en rosa S8 är bättre än ingen tog den slut =(

Permalänk

Vad är nuvarande konsensus om billigaste varan på Amazon som man kan beställa 10 st av för att få rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Vad är nuvarande konsensus om billigaste varan på Amazon som man kan beställa 10 st av för att få rabatten?

Någon länkade denna förut

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0875PMDWN/ref=sr_1_2?keywords=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Vad är nuvarande konsensus om billigaste varan på Amazon som man kan beställa 10 st av för att få rabatten?

tex plastfickor för 2.86:-/st
https://www.amazon.se/TIPTOP-OFFICE-Snabbok-110-402634/dp/B08...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ketric:

https://www.designcabinet.biz/office-furniture/swivel-chairs/...

Köpte min härifrån 2021 för ca 12000kr. Med koden: BLACK15 kostar det 1.274€

Tack. Med 25 % VAT istället för 19 % och frakt på 100 EUR hamnar den dock omkring 15 000 :- också. Kanske är svårt att komma ner under detta i dagens läge i och med den svaga kronan.

Permalänk
Skrivet av fatedirty:

Nej det blev 288.00 kr. även bf2022 rabattkod för 100kr till avdraget.

Det här skapar förvirring för mig och nog för en del andra. Vad var inbytesvärdet på mobilen?

Den lägsta summan jag kunde få det till har ca. 3400 med en mobil som hade typ 0:- i värde.

Permalänk
Skrivet av civzen:

klickade in och sökte på modelnumret, det är en s22 128gb

https://i.imgur.com/zVu6eAz.png

Ja, visst är det så. Men vad är det som säger att det är just modellnumret som ska vara avgörande? Varför inte det att det på flera ställen står att det är en S22 Ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Tyska Amazon har 256GB Sandisk Extreme Pro Micro SD för €34,66 [...]

Tack för tips! Blir nog en 512:a, konstigt att den hade högre frakt än övriga dock hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allavetinget:

Någon som köpt mobil via Samsungs hemsida, just nu får du S22+ för 6290 kr om du tecknar ett abonnemang hos Vimla.
Står "Noll bindningstid", då kan man lika gärna säga upp abonnemanget efter 2 månader.

Är det något jag har missat?

https://www.samsung.com/se/plans/?cid=se_paid_simoperator_vim...

Tack för tipset! Nej, du missar inget så som jag förstår det. Jag beställde en S22+ med billigaste abonnemanget och tänker säga upp det med en gång via deras hemsida (orkar inte hävda ångerrätten för att spara 17kr för då ska man skicka tillbaka SIM-kortet enligt deras regler).

Om någon undrar så finns länken till erbjudandet på Vimlas förstasida. Priserna på de olika "Galaxy S" som gäller och de abonnemang man kan välja:

Galaxy S22 Ultra
128 GB - 8 490 kr
256 HB - 9 490 kr
512 GB - 10 490 kr

Galaxy S22+
128 GB - 6 290 kr
256 GB - 6 790 kr

Galaxy S22
128 GB - 8 490 kr
256 GB - 8 990 kr

10 GB - 17 kr/mån i 3 månader därefter 170 kr/mån
20 GB - 23 kr/mån i 3 månader därefter 230 kr/mån
50 GB - 30 kr/mån i 3 månader därefter 300 kr/mån

Koden "bf2022" funkar för -100 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, visst är det så. Men vad är det som säger att det är just modellnumret som ska vara avgörande? Varför inte det att det på flera ställen står att det är en S22 Ultra?

i kommentarerna skriver folk att det är s22.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Dinmamma1337:

Det här skapar förvirring för mig och nog för en del andra. Vad var inbytesvärdet på mobilen?

Den lägsta summan jag kunde få det till har ca. 3400 med en mobil som hade typ 0:- i värde.

3100 för mobilen + 2000kr extra i inbyte så 5100 rabatt för mobilen i inbyte. PLUS de 3500kr rabatten på plattan som redan är avdraget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Ja, visst är det så. Men vad är det som säger att det är just modellnumret som ska vara avgörande? Varför inte det att det på flera ställen står att det är en S22 Ultra?

När det kommer till specifikt amazon, så skall man alltid utgå efter modellnumret eller länken, och i vissa fall räcker det med att ta bort ".se" och istället skriva in ".de" så kommer det oftast fram korrekt vara med korrekt bild. Amazon har en tendens att oftast sätta fel bild på varorna, har endast sett detta på Svenska amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Nej. Jag jobbar i en av butikerna som säljer just soundbars och har därför jämfört mellan dom flesta soundbarsen i vårt sortiment.
Sonos Arc och Beam är sjukt överprisade sett till prestanda, Sonos Ray är värd pengarna men endast om man specifikt vill ha en soundbar. Annars gör både Denon, Samsung, Bluesound, JBL bättre soundbars för pengarna.

Mitt genuina tips är att köpa en nyare förstärkare som har inbyggd HDMI eller gå på ett par aktiva stereohögtalare typ Argon Forte/Argon Fenris.
Att gå från ett hemmabio-system till en Sonos Arc kommer göra ont i både öron, själ och plånkan.

Om jag blev tvingad till att köpa en soundbar hade jag antingen köpt Sonos Ray + två Sonos One som bakhögtalare eller typ en Samsung HW-Q610B.

Sonos Arc är inte värd 8000 i min mening.

Skulle du säga att jbl 9.1 soundbar är värd 6k? Köpte en för ett halv år sen och är väldigt nöjd, men har inget att jämföra med

Permalänk

43% rea på mellanvarianten av Razer Book på deras hemsida (899 Euro)
Är det någon som testat och vet om det är något att ha?
https://www.razer.com/eu-en/gaming-laptops/Razer-Book/RZ09-03...

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

När det kommer till specifikt amazon, så skall man alltid utgå efter modellnumret eller länken, och i vissa fall räcker det med att ta bort ".se" och istället skriva in ".de" så kommer det oftast fram korrekt vara med korrekt bild. Amazon har en tendens att oftast sätta fel bild på varorna, har endast sett detta på Svenska amazon.

Men varför är det det som går före allt annat? Det kanske Amazon har bestämt själva helt enkelt? Ponera att de istället råkar skriva modellnummer för en mycket dyrare modell än vad som var tänkt, vilket gäller då?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om erbjudandet på webhallen för xbox kontrollern med adapter för 449kr tog slut? Ser bara ordinarie pris på 879 kr

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Någon som vet om erbjudandet på webhallen för xbox kontrollern med adapter för 449kr tog slut? Ser bara ordinarie pris på 879 kr

Maxgaming har för 449 kronor, minus dongeln. Om du behöver dongeln är det dock dyrare än webhallen var. Min erfarenhet av Webhallen är att deras rabatter tar slut så fort man blundar en sekund, hänt två gånger nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Någon som vet om erbjudandet på webhallen för xbox kontrollern med adapter för 449kr tog slut? Ser bara ordinarie pris på 879 kr

För att vara tydlig så kostade den 499 på webhallen, har själv en som är på gång därifrån 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

pixel 7 pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkonyx:

Någon som vet om erbjudandet på webhallen för xbox kontrollern med adapter för 449kr tog slut? Ser bara ordinarie pris på 879 kr

Dealen är slut.

30 spänn dyrare här:

https://www.xbox.com/sv-se/accessories/controllers/xbox-wirel...

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nämnts här men Elgiganten har NHL 22 för 39kr

https://www.elgiganten.se/search/nhl%252022

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Vet inte om det har nämnts här men Elgiganten har NHL 22 för 39kr

https://www.elgiganten.se/search/nhl%252022

Även FIFA osv men inte särskilt bra pris mtp att tidigare årgångar i princip tappar allt värde när aktuellt år släpps.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det kommer sig att det är så få rabbatkoder på dryck ?
Framförallt som fungerar på Nocco. Via tex, Tyngre, protienbolaget, gymgrosisten osv.

Vilken skulle ni säga är den bästa Apple Smartwatchen ?
Missade tyvärr erbjudandet på Watch 7 för 1920kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moggies:

Någon som vet hur det kommer sig att det är så få rabbatkoder på dryck ?
Framförallt som fungerar på Nocco. Via tex, Tyngre, protienbolaget, gymgrosisten osv.

Vilken skulle ni säga är den bästa Apple Smartwatchen ?
Missade tyvärr erbjudandet på Watch 7 för 1920kr..

Apple Watch Ultra är bäst