Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Skulle precis prova att göra en beställning men då hoppade priset från 9800 till 11300 typ. Hade 3 någon bindningstid eller kunde man säga upp abonnemanget direkt?

Det är 24 månaders bindningstid

Permalänk
Medlem

Någon som har tips/hittat några LED lister (helst homekit stöd) som kan sitta ute under tak?
Skall sitta i en carport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Var du inne på en fysisk butik eller webben, för jag har försökt lägga in beställingen på webben utan att lyckas.

Webben funkade fint imorse vid 8,
igår gick det inte alls dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Det är 24 månaders bindningstid

Tack. Kom in på något tidigare villkorsblad och där stod det 0 mån, så blev fundersam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Skulle precis prova att göra en beställning men då hoppade priset från 9800 till 11300 typ. Hade 3 någon bindningstid eller kunde man säga upp abonnemanget direkt?

Orsaken till höjningen är att hundralappen för telefonen är tillbaka (~499 totalt, kontra 399 tidigare).

Om någon kommer på en lösning för att gå runt ny kund-delen är jag all ears. Har ingen bindningstid idag, så skulle kunna byta temporärt till annan operatör i någon dag, om man orkar det...

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Skulle precis prova att göra en beställning men då hoppade priset från 9800 till 11300 typ. Hade 3 någon bindningstid eller kunde man säga upp abonnemanget direkt?

Den skuttade upp så där med 100kr/månaden extra för mobilen i morse också men gick sedan tillbaka till 0kr med länken igen, så kolla senare igen.

Det var 24 mån bindningstid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Skulle precis prova att göra en beställning men då hoppade priset från 9800 till 11300 typ. Hade 3 någon bindningstid eller kunde man säga upp abonnemanget direkt?

Det är väl 24m bindningstid, men ja, de verkar ha justerat telefonen nu till 100kr/mån istället för 0kr/mån. Det var troligen prisfel trots allt.

Hade jag inte precis signat upp mig på 24m med 3 via elgiganten (med pixel7p) så hade jag definitivt nappat på 0kr/mån, sålt telefonen obruten och köpt pixeln löst för samma peng. (och därigenom fått 50kr lägre månadskostnad + obegränsad surf mot 45gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

När sjutton gick Apple Watch Series 7 för 1920 kr? Måste ha varit ett tryckfel.

Skulle invänta rabatter på Series 7 nu under BF och framöver. Finns ingen anledning att lägga pengarna på Series 8 eller Ultra.

Här, kan du läsa inlägget om det.
#19814630

Så hoppas det kommer ut igen senare iveckan med en väldigt bra deal på serie 7.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av slipbit:

@Komplett Kan det bli en sån där "för billig för att vara rea". Denna gången med? Samsung har ju haft halva priset på sina surfplattor. Så 4500kr har en Tab S8 kostat för några månader sen. Ja.. vi får väl se. Har beställt tillbehören från Amazon och där har man åtminstone gratis retur.

Skrivet av slipbit:

har inga högre förväntningar att @Komplett kommer hedra priset. De är ju trots allt inte Mediamarkt som tar smällen när man lägger upp OLEDs för inköpspris. Hehe

Oj, här missade vi lite pingar. Beklagar att svaren dröjt!

Visst var det ett bra pris?

Skrivet av Frull3:

Är det någon som har fått Samsung Galaxy TAB S8 skickad från @Komplett än ?

Ja, samtliga beställningar ska ha lämnat vårt lager i förra veckan. Observera att vi startade Black Week-rean i torsdags så vissa förseningar kan förekomma.

Hoppas att ni som beställt blir nöjda med era plattor

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Sidan funkar fortfarande för mej.
https://www.mediamarkt.se/sv/shop/abonnemang/kopabonnemang.ht...

Men om du inte ser den under ordrar eller fått mail från 3 skulle jag nog ge mig iväg till en fysisk affär där dom har enheter inne (vilken model färg som helst av 512gb, jag fick en silver) och kolla med dom om ordern gick in.
Och annars köpa en där på plats.

Är abonnemanget bundet till telefonen på något sätt? Eller kan jag sälja den på Tradera direkt - för att så att säga finansiera abonnemanget?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Oj, här missade vi lite pingar. Beklagar att svaren dröjt!

Visst var det ett bra pris?

Ja, samtliga beställningar ska ha lämnat vårt lager i förra veckan. Observera att vi startade Black Week-rean i torsdags så vissa förseningar kan förekomma.

Hoppas att ni som beställt blir nöjda med era plattor

//Erik

Det var ett bra pris, men jag lyckades stå emot, inte bara en, utan två gånger. Men helt sjukt att Samsung kan sänka priset så mycket. Fast det är lite synd att man ska vara orolig att priset inte ska hedras. Har ju handlat på Komplett i över 20 år. Minns Göteborgsavhämtningsstället.. samt Magnus på kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Är abonnemanget bundet till telefonen på något sätt? Eller kan jag sälja den på Tradera direkt - för att så att säga finansiera abonnemanget?

Nope. Det var många år sen 3 brandade programvaran och sen får man inte SIM-låsa telefoner längre. Bara tuta och kör! Kräng den på Tradera, fort som tusan. Lär ju vara 100 andra scalpers som vill göra samma deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Oj, här missade vi lite pingar. Beklagar att svaren dröjt!

Visst var det ett bra pris?

Ja, samtliga beställningar ska ha lämnat vårt lager i förra veckan. Observera att vi startade Black Week-rean i torsdags så vissa förseningar kan förekomma.

Hoppas att ni som beställt blir nöjda med era plattor

//Erik

Fick hem den igår, mycket nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Fick hem den igår, mycket nöjd!

vad var priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Oj, här missade vi lite pingar. Beklagar att svaren dröjt!

Visst var det ett bra pris?

Ja, samtliga beställningar ska ha lämnat vårt lager i förra veckan. Observera att vi startade Black Week-rean i torsdags så vissa förseningar kan förekomma.

Hoppas att ni som beställt blir nöjda med era plattor

//Erik

It feels very assuring to have the retailers' representatives here to provide updates.
This is good marketing channel IMO because each and every member in these threads is likely also the person their friends and families ask for buying advice

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

vad var priset?

3290kr

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Är abonnemanget bundet till telefonen på något sätt? Eller kan jag sälja den på Tradera direkt - för att så att säga finansiera abonnemanget?

Lådan den kom i var förseglad och dom öppnade inte den. Så jag tror inte den är låst på något sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paiytor:

Ni som beställde via Halebop och betalade med Telia Finance. Glöm inte bort att lägga till en epost på Telia Finances hemsida och välj faktura via e-post. Man loggar in med personnummer och Bank-ID.

Annars kostar det 49 kr extra per månad.

<Uppladdad bildlänk>

Ah, snyggt! Så skapar du en inlogg direkt via Telia Finance?

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Oj, här missade vi lite pingar. Beklagar att svaren dröjt!

Visst var det ett bra pris?

Ja, samtliga beställningar ska ha lämnat vårt lager i förra veckan. Observera att vi startade Black Week-rean i torsdags så vissa förseningar kan förekomma.

Hoppas att ni som beställt blir nöjda med era plattor

//Erik

Mycket nöjd! En plånbok som inte blev allt för tunn, och framförallt en glad mor på julafton!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Det var ett bra pris, men jag lyckades stå emot, inte bara en, utan två gånger. Men helt sjukt att Samsung kan sänka priset så mycket. Fast det är lite synd att man ska vara orolig att priset inte ska hedras. Har ju handlat på Komplett i över 20 år. Minns Göteborgsavhämtningsstället.. samt Magnus på kundtjänst.

Man kan ju undra hur mycket Samsung tjänar på dessa plattor och även annan elektronik när de säljer den för fullpris.
Jag köpte inte mest för att jag inser inte att priset var en wow deal för den plattan men säkert en bra platta.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det låga priset var felaktigt, men att Komplett ändå skickade dem. Jag funderade lite på att köpa en med, men det kändes onödigt när jag använder inte platta särskilt mycket och redan har en Surface pro.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag antar att det låga priset var felaktigt, men att Komplett ändå skickade dem. Jag funderade lite på att köpa en med, men det kändes onödigt när jag använder inte platta särskilt mycket och redan har en Surface pro.

Själv så använder jag en Huawei Mediapad M5. Funkar bra fortfarande, fast den är ca 4år nu.
Nära på att köpa en, men förnuftet var starkare. "din fungerar, behövs ingen ny bara för det är billigt, bätter någon annan får köpa den"

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Man kan ju undra hur mycket Samsung tjänar på dessa plattor och även annan elektronik när de säljer den för fullpris.
Jag köpte inte mest för att jag inser inte att priset var en wow deal för den plattan men säkert en bra platta.

Samsung har fördelen att de är ett megakonglomerat . De gör ju allt och kan dumpa priserna internt mellan bolagen. Plattan är ju bra, 120Hz, metall och allt. Närmar sig iPad Pro 11 och för den som gillar android så är 3290kr en no-brainer.

Skrivet av Bakwetu:

Jag antar att det låga priset var felaktigt, men att Komplett ändå skickade dem. Jag funderade lite på att köpa en med, men det kändes onödigt när jag använder inte platta särskilt mycket och redan har en Surface pro.

Samsung har ju motsvarande, men man får lämna in en trasig telefon, använda bf2022 som kod för att nå 3390kr-någon eventuell inbytesvärde. Gäller för 5G-versionen också. Hårda tider väntar, men den galnaste dealen är AW7 GPS+cellular 45mm för 2490kr. Det är sjukt billigt. Får hoppas att Halebop levererar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Ah, snyggt! Så skapar du en inlogg direkt via Telia Finance?

Det finns ett konto skapat med ditt personnummer som du angav vid köpet från Halebop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Samsung har fördelen att de är ett megakonglomerat . De gör ju allt och kan dumpa priserna internt mellan bolagen. Plattan är ju bra, 120Hz, metall och allt. Närmar sig iPad Pro 11 och för den som gillar android så är 3290kr en no-brainer.

Samsung har ju motsvarande, men man får lämna in en trasig telefon, använda bf2022 som kod för att nå 3390kr-någon eventuell inbytesvärde. Gäller för 5G-versionen också. Hårda tider väntar, men den galnaste dealen är AW7 GPS+cellular 45mm för 2490kr. Det är sjukt billigt. Får hoppas att Halebop levererar också.

Jag har svårt att motivera mig till en köp av en TFT platta för 3290kr oavsett den är 120Hz (som enligt test är ganska hackigt vid scroll). Hade den varit Amoled då hade jag köpt den direkt förstås. Trots det den duger säkert för den flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paiytor:

Det finns ett konto skapat med ditt personnummer som du angav vid köpet från Halebop.

Jag kan inte logga in. Får upp felmeddelande om att ett oväntat fel inträffade, försök igen senare. Inte för att jag är förvånad eftersom det är trots allt är telia....

Permalänk
Medlem

15 minuter kvar till Inets Swecxlusive.

Preliminärt schema:
17:30 - DROP #1
18:00 - DROP #2
18:30 - DROP #3
19:00 - Vinnare av 4080 utses!

Permalänk
Medlem

Skall man våga hoppas att Samsung Z Fold 3 399 kr/mån kommer tillbaka eller bara nappa på 499 medan den finns kvar tror ni om man är intresserad av dealen?

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Finns det några schyssta 65" / 75" tv:n som är bra rabatterat?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Någon som har hittat några schyssta deals på Galaxy S22? Fål väl bli med abonnemang för att det ska bli lite vettigt pris.

Samsung säljer ju S22+ för bättre pris än S22:an, men.. jag tycker den är för stor alltså!