Chroome och scrolla med piltangenterna

Permalänk
Medlem

Chroome och scrolla med piltangenterna

Nu kan jag inte längre scrolla ner med piltangenterna i Chrome och får använda Firefox. Provat med två olika tangentbord så eventuellt samma bugg som 2021 vid en uppdatering som senare löstes. Jag har Inga nya tillägg så undrar om det är samma för er.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Rekordmedlem

Nej.
Men Jag tycker att du ska använda FF som huvudbrowser i stället för Chrome.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej.
Men Jag tycker att du ska använda FF som huvudbrowser i stället för Chrome.

Hittade detta så nu kan jag använda Firefox: https://support.mozilla.org/bm/questions/1338813
Men undrar varför Morzilla gjort det så svårt att få mer material att visas på skärmen. Jag ser ingen anledning till varför de tog bort stödet för compactmode.

Chrome leker fortfarande muspekare när jag ska skrolla med piltangenterna😫

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nej, fixat de stora blaffiga menyerna i Firefox men får inte till det men att Firefox bara visar video från YT i 480p i min RRS-läsare. Skulle testa att kunna starta om Chrome utan tillägg och se om det var felet men varken "--inaktivera-tillägg" eller "–Disable-extensions" på en genväg fungerar längre. Private window utan att tillåta något tillägg blev vägen jag tog men fortfarande kan jag inte skrolla i chrome med piltangenterna. Piltangenterna fungerar som musmarkör vilket är irriterande.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Om du slår på/av Caret browsing, med F7 I Chrome, vad händer då?

(Funderade om du hade lyckats få på mousnavigering med piltangenter, en sak under hjälpmedel, men då borde det ske i hela systemet, inte bara i Chrome)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinclairhacker:

Om du slår på/av Caret browsing, med F7 I Chrome, vad händer då?

(Funderade om du hade lyckats få på mousnavigering med piltangenter, en sak under hjälpmedel, men då borde det ske i hela systemet, inte bara i Chrome)

Det fungerade verkligen, tack ska du ha! F7 var grejen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]