Släppdags för World of Warcraft: Dragonflight!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Kan säga så att din upplevelse för 2 månader sedan säger absolut noll om Dragonflight. Shadowlands var en totalkatastrof rakt igenom hela vägen in i sista patchen men tycker faktiskt Dragonflight är en bra bit på rätt väg, spenderat väldigt många timmar på betan och testat lite allt möjligt och tycker spelet överlag känns mycket roligare och mycket mindre som en syssla. Sen är det ju svårt att nu säga hur det kommer bli under expansionens gång men jag är försiktigt optimistisk om att det kommer bli riktigt bra!

nu menar jag på själva UI't, sure dom kan säkert ha gjort om det men när det skriker microtransaktioner på var 3e meny, och känns som att en 13 åring har designat mycket. Oavsätt så är säkert själva game playen helt underbar för att vara wow men allt runt omkring har blivit på tok för mycket.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Folk kopplar alltså inte alls varför Blizzard pushat 12 månader sub nu i 1 månad? Antagligen för att expansionen inte är redo, men folk lär sig aldrig. Content creators är dock glada då de kan spruta ut 10 nya klipp om varför "Wow is dying blablabla". När jag ser folk glida runt på sina mounts från store så tänker jag alltid för mig själv, det är gamers som skapat problemen idag i spelindustrin, inte utvecklarna.

Permalänk
Medlem

Får se om jag hinner lira efter jobbet idag.
Blir warlock som main.
Shamanen healar om polarna frågar, lika så med druid tanken.
Roggen som annars är min main får stå och skämmas då world pvp inte existerar längre.

Heeeeere i come!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Jajust! Om någon är sugen Epic Edition av World of Warcraft: Dragonflight har FZ en tävling där vinnaren kan kamma hem ett sådant paket: https://www.fz.se/tavling/292261-tavling-vinn-world-of-warcra...

Permalänk
Medlem

Jag har spelat sen release, Shadowlands blev min sista. Det har blivit för mycket korvstoppning och för lite av äventyr.

Permalänk
Medlem

Nej, shadowlands var troligtvis min sista expansion jag köper.
Det blev totalt 16 år av wow och tycker att det räcker, har andra prioteringar just nu i livet.
Självklart spelar jag lite då och då, men mest schack eller gamla konsoler som är enkelt att lämna och komma tillbaka till.

Permalänk
Medlem

Pathfinder Jeb: Mountains to climb...
Thaelin Darkanvil: Ruins to delve...
Cataloger Wulferd: New species to discover...
Cataloger Wulferd: Award-winning photographs to take...
Cataloger Wulferd: Famous dragon autographs to acquire and flip far above normal resale value...
Scalecommander Azurathel: Focus! Obsidian Warders, stay alert on approach!

Captain Ironbridge: Welcome to the Dragon Isles, explorers!

Permalänk
Medlem

Jag känner inte samma hype nu som jag gjorde förr. Den hypen tog nog slut efter Legion (som f.ö. var en grymt bra expansion).
Mina WoW kompisar tycker nog lika. De flesta som fortfarande lirar kör WotLK.
Men trots det försökte de flesta av oss spela och loggade in strax före midnatt. Tyvärr gick det inte så bra då World Server kraschade.
Jag som hinkade en Monster precis innan för att försöka hålla mig vaken till 02.00 iallafall.
Det blev sängen istället och där kunde jag knappt somna på grund av Monstern.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Folk kopplar alltså inte alls varför Blizzard pushat 12 månader sub nu i 1 månad? Antagligen för att expansionen inte är redo, men folk lär sig aldrig. Content creators är dock glada då de kan spruta ut 10 nya klipp om varför "Wow is dying blablabla". När jag ser folk glida runt på sina mounts från store så tänker jag alltid för mig själv, det är gamers som skapat problemen idag i spelindustrin, inte utvecklarna.

Tänkte detsamma. Perfekt att pusha en 12 månaders sub nu. De vet att DF inte kommer bli så populär och har säkert väldigt fattigt med innehåll. Samt att WotLK spelarna minskat något.
Lock in bah

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Känner inte samma sug som tidigare men har ändå köpt expansionen (mer än 500kr, helvete). Lär bli som vanligt att jag kör några månader lite sporadiskt och sen lägger ner det. Måste säga att det är bra mycket att hålla koll på om man, som mig, tar långa pauser. Guildet jag är med i kör stenhårt och det finns inte en chans att jag hinner med i deras takt, mao blir det inget raidande (har iofs inte vart det de senaste två exp).

Tror faktiskt detta blir sista expansionen för mig. Det har dock varit ruskigt kul på vägen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har pausat ett halvår nu, inte kännt att jag saknat det direkt även om jag tycker Shadowlands var ok som expansion. Håller inte med om att det var sån katastrof som många verkar tycka. En av de sämre absolut, men inte katastrof.

Kommer ge Dragonflight en ärlig chans så får vi se, annars blir det troligtvis den sista jag kommer spela. Men tycker det är tråkigt att folk sågar utan att ens ha testat. Blizzard har ju tabbat sig en hel del på sistone både med sina spel och med att ha en riktigt usel arbetsmiljö. Så dom har förtjänat mycket av skiten dom fått. Men nu tycker jag det trillat över till att det blivit lite hippt att hata på allt Blizzard gör.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen den nya glid-flygförmågan! Man kan hoppa utför berg och svinga sig upp på klippor utan att behöva ta dryga omvägar. Roligt och praktiskt, utan att det är full flygförmåga som tar bort mycket av spänningen i världen.

Min Paladin fick det nån timme in i kampanjen. Skönt för jag satt just och var rädd att jag skulle behöva spela Drachtyr/Evoker-klassen för att kunna använda glidflygningen.

Permalänk
Medlem

Dragonflight känns som mer av samma gojja som man har matat oss ett tag nu... efterlyser att man kan betala för 24h åt gången för ibland får man sug att spela men det blir färre o färre gånger....man har väl vuxit ur spelet äntligen. Spelat sen release.

Permalänk
Medlem

Det ska mycket till för att Blizzard ska få mig att börja spela WoW igen sedan jag fått upp ögonen för FF14, särskilt efter hur de hanterat WoW på senare år. Nej, Dragonflight ska upp till bevis först inte nu bara nära släpp utan under hela expansionen.

Är på en helt annan nivå när jag har ett spel där man kan förvänta sig garanterade content patches var fjärde månad, och det dessutom är byggt på ett sätt där det är helt ok att ta en paus utan att hamna efter nämnvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Det ska mycket till för att Blizzard ska få mig att börja spela WoW igen sedan jag fått upp ögonen för FF14, särskilt efter hur de hanterat WoW på senare år. Nej, Dragonflight ska upp till bevis först inte nu bara nära släpp utan under hela expansionen.

Är på en helt annan nivå när jag har ett spel där man kan förvänta sig garanterade content patches var fjärde månad, och det dessutom är byggt på ett sätt där det är helt ok att ta en paus utan att hamna efter nämnvärt.

Samma för mig, testade FF14 och fastande direkt, så charmig och så mycket mer intressant och spännande värld. Löjligt söta karaktärer även.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Det ska mycket till för att Blizzard ska få mig att börja spela WoW igen sedan jag fått upp ögonen för FF14, särskilt efter hur de hanterat WoW på senare år. Nej, Dragonflight ska upp till bevis först inte nu bara nära släpp utan under hela expansionen.

Är på en helt annan nivå när jag har ett spel där man kan förvänta sig garanterade content patches var fjärde månad, och det dessutom är byggt på ett sätt där det är helt ok att ta en paus utan att hamna efter nämnvärt.

New World var faktiskt en trevlig avvikelse även om det spelet också har många brister. FF14 är väldigt bra men något jag stör mig på är hur instängt det är och att caster är otroligt segt med långa GCDs och casts. Har för mig melee också var segt där du bara väntar på CDs.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Yes, spelade inatt. Lvl 70 med avslutad kampanj kl 9:30ish imorse. Roligt hittills men end-game har förstås inte riktigt börjat. Drakflygningen är skitkul iaf, ska ut o öva mer strax samt samla hop glyphs/talent points jag missat ute i världen.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Samma som andra skrivit så blev Shadowlands nog den sista expansionen, dragit runt i spelserien av och till sen våren 2007 alltså 15.5 år och det är länge nog. Avinstallerade nu på eftermiddagen och det är nog första gången man tog ett sådant definitivt beslut sen man satte sin första virtuella fot i Azeroth, har alltid tänkt att man kommer nog tillbaka senare med mer innehåll men nu känns det mer definitivt men kanske igen beroende på utvecklingen av spelet, med tanke på hur Blizzard ser ut nu lär det dröja om ens någonsin. För er som fortfarande känner suget ha det så skoj.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Inte sugen på WoW. Har fantastiska minnen som jag är mycket tacksam för. Det var en annan sak när man hade hur mycket tid som helst, när hela upplägget var fräscht, och när man kunde köra 12-18h-sessioner flera dagar i veckan och nästan leva i spelet som en annan verklighet, i en guild där andra levde på samma sätt. Nu är det mer trunkerat; sätt dig i vår kö-app, bli ihopsatt en tank, en healer och tre dps, ni gör er grej i 30-45 min oftast utan att ens behöva skriva något i gruppchatten, och sedan får man rolla på en eller två föremål, sen kan man repetera. Förstår att det är en liten demografi som kan köra hardcore, men detta sätt att ställa in hela spelet på casual-friendly gör det mer likt att spela på en enarmad bandit ("hoppas jag får föremål x i min sjunde daily!") än att vara en liten del av en stor värld. Jag kommer med all sannolikhet aldrig att kunna spela så igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Har inte spelat wow sedan tidigt 2005, ledsnade efter lite drygt 2 månaders spelande och har inte känt behov av att testa igen. Snart 18 år sedan man spelade det sist alltså, jösses vad tiden går.

Samma här, kom från everquest och hade höga förhoppningar på wow men spelet var otroligt cookie cutter och för enkelt, fanns ingen känsla av fara eller svårighetsgrad för någon som var slipad av 90talets hårda rpg titlar Tog mig till 60 sen la jag ned, hela konceptet med instans borde vara bannlyst om man kallar spelet "mmorpg", poängen med mmo är att allt ska vara öppet för alla hela tiden

Permalänk

Fan vad snålt att de inte inkludera en endaste dag speltid i femhundringen spelet kostade. Visst, det var en månad med om man köpte heroic-versionen eller vad de nu kallade den, men det finns gränser.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Samma här, kom från everquest och hade höga förhoppningar på wow men spelet var otroligt cookie cutter och för enkelt, fanns ingen känsla av fara eller svårighetsgrad för någon som var slipad av 90talets hårda rpg titlar Tog mig till 60 sen la jag ned, hela konceptet med instans borde vara bannlyst om man kallar spelet "mmorpg", poängen med mmo är att allt ska vara öppet för alla hela tiden

Spelen är gjorda så du blir hållen i handen.
Vilket gör att världarna måste innehålla extremt mycket questing.
Därför är det så många som lirar wow. Du följer en linje och spelar med ena ögat öppet.

Ett riktigt mmorpg hade många inte klarat av.

Men nu verkar det som att en del mmorpg med sandbox är påväg in nästa år

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

Om ni försöker hitta dungeon utan lycka så kan jag rekommendera att söka med specifik dungeon pick så funkar the prima.
Random dungeon funkar ej för mig alla fall.. köade i 2 timmar innan jag insåg det.

General Chat är nere med så är knäpptyst där ;<

Permalänk
Medlem

Lirat av och till sen 2007. Shadowlands blev den första expansionen jag inte spelade alls. Det verkade iofs ok men kände att det var mycket annat jag ville spela och har för lite tid. Sen tycker jag också också att WoW är lite väl dyrt. Blev dock taggad på Dragonflight efter att ha kollat lite streams så kommer absolut att testa. Men först om några månader när mer innehåll låsts upp.

Permalänk
Medlem

Grymt lovande efter ett par timmars spelande tycker jag, helt annan känsla än första timmarna med Shadowlands. Kollade Asmongolds stream igår och tom han var försiktigt positiv Då kan det bli något faktiskt. Hoppas hoppas

Permalänk
Medlem

Lyckades trycka upp min Enhancement-Shaman till 65 igår efter jobbet, får se om man hinner nå 70 innan sängen ikväll 🙈

Detta blir min första expansion "start" med ett heltidsjobb (vid sidan) hah.. hah..

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

En positiv sak kring DF är att du inledningsvis inte behöver stressa till max level för att direkt börja samla artifact points eller liknande. För att kunna raida mythic vecka 3-4(?). Vad jag förstår saknar spelet i stort sett borrowed power som annars varit ett stort inslag sen legion? Nej, dra max level, börja köra igenom lite m0 från och med idag och ta det soft. Din klass och gear utgör din power.

Med det sagt har jag inte köpt spelet än. Spelar wotlk classic, men pga att man inte behöver börja samla borrowed power avvaktar jag lite med köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

En positiv sak kring DF är att du inledningsvis inte behöver stressa till max level för att direkt börja samla artifact points eller liknande. För att kunna raida mythic vecka 3-4(?). Vad jag förstår saknar spelet i stort sett borrowed power som annars varit ett stort inslag sen legion? Nej, dra max level, börja köra igenom lite m0 från och med idag och ta det soft. Din klass och gear utgör din power.

Med det sagt har jag inte köpt spelet än. Spelar wotlk classic, men pga att man inte behöver börja samla borrowed power avvaktar jag lite med köp.

Stämmer bra, det finns inga borrowed power system eller sysslor som du är "tvungen" att göra. Sen kan man självklart få en fördel och vara lite extra gearad vid raid release om man ligger i och gör alla olika content typer som finns men ingenting är ett krav och man hamnar inte efter i längden om man inte gör det. Om man vill vara optimal är listan lite längre än att bara köra alla m0 dungeons:

Köra m0
Crafta / lägga crafting orders (system som tillåter andra att crafta soulbound gear åt dig med dina material)
primal invasions (world event som kan vara bra för att fylla ut eventuella slots du inte fixat med dungeons)
World PVP (har typ samma system som invasions gear mässigt men är en annan väg dit)
Och om man är riktigt svettig kan man grinda hc dungeons för crafting mats om man saknar någon super viktig piece.

I princip handlar allt om gear nu, ingen annan skit.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Jag har spelat WoW i 18 år men nu tröttnar jag efter 20 minuter. Egentligen är jag väl mest trött på själva lvlandet. Det är inte kul.
Endgame kan dock vara kul ett tag.
Tycker sedan de nya zonerna är lite tråkiga. WoW peakade nog vid Legion när det gäller det grafiska. Gått utför sedan dess.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Så är det något att ha? Lite sugen på att testa efter många års uppehåll. Några sköna lirare som vill lira? Tänkte köra isf @ Tarren Mill. Men är det några schyssta som kör någon annanstans så kör jag hellre där!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |