Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer medlemskap i Willys bringa telefonförsäljare

Permalänk
Medlem

Kommer medlemskap i Willys bringa telefonförsäljare

Ja, som titeln anger. Har inte varit medlem i någon livsmedelskedja förr men iom inflationens galna galopp har jag börjat handla på Willys (de har inte ökat priset på en viss sorts kattmat med 50% det senaste halvåret olikt den nära COOP-butiken). Har funderat på att bli medlem av ekonomiska skäl (intressanta varor har ofta varit medlemspris på) men när man läser villkoren https://www.willys.se/artikel/integritetspolicy?articleName=v... så står det att ens telenummer kan komma att delas med i princip hela världen.

Mitt telefonnummer har idag inte ett problem med försäljare och jag vill aldrig ha ett så om det delas med "SMS-teknik AB" eller hela världen enl Willys integritetspolicy har jag en rationell orsak att tro att teleförsäljare kommer börjar ringa?

(De enda som ringer i dagsläget och är oönskade är mina försäkringsbolag. Ibland har de rent komiska salespitchar)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Har inte själv fått några oönskade samtal och haft Willys plus i ett par år nu. Däremot kan du kanske få mer riktad reklam då dem vet exakt vad du handlar.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej. Jag är föräldraledig men jobbar annars åt ett företag som har kundservice åt andra och jobbar faktiskt med Willys kundservice. Den info vi har är att inget delas ut med tredje part. Det kan bara delas med oss på företaget som sköter kundservice och företaget som sköter IT osv men inga utomstående företag i försäljningssyfte.

Så om inte Willys ljuger för oss på kundservice så har du inget att oroa sig för. Det är strikta krav på hur vi hanterar kunduppgifter också.

Som ovanstående säger kan du få personliga erbjudanden. Systemet är dock inte direkt smart. Många klagar på att det inte är precist nog ironiskt nog vill de bli mer ”spionerade” på inte mindre. Klagomål är tex barnmat till de utan barn osv.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Uppskattas. My fears are sufficiently allayed

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag har haft Willys plus i några år.

Har inte fått några samtal på telefon.
Har inte fått några reklam-SMS.
Har inte fått pappers-reklam i fysisk brevlåda vad jag kan komma ihåg.

Får dock e-post där det skickas ut ett "Veckans Willys-plus erbjudanden" med veckans erbjudanden, och ibland ett "Extra festligt helgerbjudande på..." Dessa ska gå att avregistrera sig från med länk i botten på mailet, eller genom att logga in på hemsidan och bocka ur att man vill ha e-mail.

Willys verkar väldigt spam-vänliga och spammar inte kunder med en massa strunt.