Permalänk
Medlem

Lian Li O11 XL

Hallå människor! Jag har en frågan angående detta Lian Li O11 XL Chassit...

Chassit har fläktplats för 10 stycken 120 fläktar, jag har tänkt att försöka utnyttja allihopa!

Min fråga är denna, har jag AIO cooling till processorn får jag ändå plats med alla fläktar överallt?

Det är 3 i botten 3 i fronten 3 på sidan och en baktill..

Tänker sätter jag radiatorn på sidan förlorar jag fram fläktarna då? Sätter jag den fram förlorar jag sidofläktarna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Hallå människor! Jag har en frågan angående detta Lian Li O11 XL Chassit...

Chassit har fläktplats för 10 stycken 120 fläktar, jag har tänkt att försöka utnyttja allihopa!

Min fråga är denna, har jag AIO cooling till processorn får jag ändå plats med alla fläktar överallt?

Det är 3 i botten 3 i fronten 3 på sidan och en baktill..

Tänker sätter jag radiatorn på sidan förlorar jag fram fläktarna då? Sätter jag den fram förlorar jag sidofläktarna då?

Jag har samma chassi med customloop i, ja kör 1 360 radiator i toppen och en i botten med fläktar, sen har jag en distroplate i sidan, de är mycket plats, ja skulle tro att de går, alternativt sätter du aio i toppen och fyller resten med fläktar.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tack sINsen, hade velat ha custom jag med men är en fegis så får köra på AIO Då ska jag pressa in en jävla massa fläktar i den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Hallå människor! Jag har en frågan angående detta Lian Li O11 XL Chassit...

Chassit har fläktplats för 10 stycken 120 fläktar, jag har tänkt att försöka utnyttja allihopa!

Min fråga är denna, har jag AIO cooling till processorn får jag ändå plats med alla fläktar överallt?

Det är 3 i botten 3 i fronten 3 på sidan och en baktill..

Tänker sätter jag radiatorn på sidan förlorar jag fram fläktarna då? Sätter jag den fram förlorar jag sidofläktarna då?

Jag har också detta chassi, jag kör en 360 radiator AIO med 3 fläktar i toppen, 3x120 på sidan och 2x140 i botten men avsikten är nog att det ska in 3x120 i botten också, dessutom 1x120 på baksidan.

Du får plats med 10x120 fläktar totalt, oavsett om du placerar AIO radiatorn i taket eller i sidan eller i botten.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Jag har också detta chassi, jag kör en 360 radiator AIO med 3 fläktar i toppen, 3x120 på sidan och 2x140 i botten men avsikten är nog att det ska in 3x120 i botten också, dessutom 1x120 på baksidan.

Du får plats med 10x120 fläktar totalt, oavsett om du placerar AIO radiatorn i taket eller i sidan eller i botten.

Nu har du gjort mig superglad! Jäklar vad det ska blinka i chassit sen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Nu har du gjort mig superglad! Jäklar vad det ska blinka i chassit sen !

Det var den här videon som fick mig att trilla dit:

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Det var den här videon som fick mig att trilla dit:

https://www.youtube.com/watch?v=6Oexkk3Ls5M

Tror det var den som fick mig att trilla dit också, såg den för ett tag sen faktiskt. Men tänker mig LIAN Li fläktar och Lian Li strimer och sen Sleevade kablar det som inte går med strimern

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Nu har du gjort mig superglad! Jäklar vad det ska blinka i chassit sen !

Jag har 3 st 360 rads i mitt lian li dynamic vanliga så det är ganska lugnt. Och 9 fläktar då med

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Tack sINsen, hade velat ha custom jag med men är en fegis så får köra på AIO Då ska jag pressa in en jävla massa fläktar i den!

Ja, de tog några år för mig att gå över till customloop också. Men jag gillar de idag, dock ska man göra det för att de är kul, för de kostar en del pengar

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, de tog några år för mig att gå över till customloop också. Men jag gillar de idag, dock ska man göra det för att de är kul, för de kostar en del pengar

Då får jag vänta. Tack vare att grafikkort är så dyrt så ligger jag på min frus dödslista just nu 😆😆